غار موزه استاد وزیری

  • 5 / 5 بر اساس 4 رای
آدرس: ایران تهران لواسان بلوار امام خمینی، جاده کند علیا و سفلی، دوراهی بوجان، سمت چپ بعد از چال ناظران پلاک 77
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره غار موزه استاد وزیری

این موزه توسط دکتر ناصر هوشمند وزیری که از مجسمه سازان طراز اول ایرانه اداره می شه و کلیه هزینه ها و ایده ها و خلاقیتی که در آن بکار رفته توسط خود استاد اعمال می شه و اولین غار موزه خصوصی ایرانه. در مدت 6 سال فعالیت، دالان هایی در دل کوه حفاری و جهت به نمایش گذاشتن آثار ایشان و ارائه به هنر دوستان آماده شده که هنوز در حال توسعه و تکمیله. هر کدام از آثار وی بیانگر داستان های شاهنامه فردوسی و فولکلور ایران و فرهنگ اصیل ایرانیه و شامل بخش های نمایشگاهی ، بخش کارگاهی ، صنایع دستی ، آموزشی ، نگارخانه و سالن اجتماعاته. این مجموعه تنها موزه ای ست که در آن مراجعه کنندگان می تونن آزادانه گردش و عکاسی کنن و دانشجویان رشته هنر می تونن مستقیما از استاد ایده گرفته و کار ورزی کنن. استاد وزیری در مدت بازدید علاقمندان، در مورد آثارشان توضیحات لازم رو ارائه می دن و سعی در اشائه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در بین بازدید کنندگان می کنن همانگونه که خود را وقف این کار کردن. در بخش صنایع دستی دختر ایشان (خانم راما وزیری) کارگاه رو اداره می کنن و کارهای جدید و خلاقانه ای در زمینه سفال، سرامیک، نقش برجسته و ... تولید می کنن که علاقمندان می تونن از این بخش هم بازدید کنن. با توجه به اینکه از استاد وزیری جهت فعالیت در کشورهای دیگر دعوت می شه تا در خارج از ایران هم چنین مجموعه ای رو راه اندازی کنن ولی ایشان عاشق ایران بوده و دوست دارن این محل با تمام مجسمه ها و آثار هنری در آن که حاصل 50 سال فعالیت استاده در ایران باقی بمونه و برای رسیدن به این هدف بصورت شبانه روزی در این مجموعه کار می کنن.

نوستالژی هایی که در غار وزیری تجربه می کنید + تصاویر
کتایون ملکی ، سه شنبه 4 تیر 1398

غارنوردی یکی از تفریحات مهیج است اما اگر می خواهید تجربه ای متفاوت داشته باشید، بهتر است که راهی لواسان شده و از غار موزه وزیری بازدید کنید.

نمایش بیشتر
غار وزیری؛ موزه ای در دل کوه های لواسان + عکسها
گلاره یوسف پور ، یکشنبه 5 بهمن 1399
معرفی تعدادی از بهترین جاذبه های گردشگری لواسان
گلاره یوسف پور ، دوشنبه 22 فروردین 1401
فضای باز دارد
نمازخانه دارد
بوفه خوراکی دارد
شما هم رای بدهید
تور ها
نظرت چیه
7 دیدگاه و 4 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 3 اسفند 1397

    کاشکی مسیر مترو و حمل و نقل عمومیش رو هم بگید. من الان اصلا نمیدونم چطوری برم اونجا 😔

    • 14 آذر 1396

    استادش از همه عالی تره مجسمه هاشونم خاصه من خیلی دوست داشتم عالی بود خصوصا اینکه از وسایل دورریختنی استفاده کرده بودن. در کل عالی بود . خصپصا مسیرای راز آلود و غارمانندش .

    • 29 مرداد 1396

    خوبست

  • 1 نظر
    • 24 دی 1395

    بسیار زیبا و جالب بود.

    • 21 اردیبهشت 1394

    خداوند امثال استاد را در ایران حفظ فرماید. پیشنهاد میکنم همه دوستان حداقل یکبار به این موزه تشریف ببرند تا سخاوت و دل بزرگی استاد را از نزدیک لمس کنند.

    • 10 دی 1393

    واقعا خیلی خیلی غرور انگیزه وقتی کسی این طور عاشقانه برای پیشرفت ایران از جان ومال و دل سرمایه گذاری میکنه. ایشالله روزی برسه که ایران وایرانی به آنچه لایقش هست برسه.استاد وزیری ممممممممنننننننننووووننن

    • 1 دی 1393

    وقتی از این مکان فوق العاده بازدید میکنی موقع برگشت استاد یه دفتر بهتون میده و ازتون میخواد اسمتون رو با یه جمله یادگاری براشون بنویسید. برخوردشون با بازدید کننده ها عالیه، امیدوارم همیشه سلامت باشن