روستای ولوگرد (ولوجرد)

  • 4.8 / 5 بر اساس 4 رای
آدرس: ایران اصفهان نطنز 50 کیلومتری اصفهان
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره روستای ولوگرد

روستای ولوجرد مسجدی کوچک دارد که با کمک اهالی بازسازی شده و کمی بزرگتر از قبل شده و داخل آن هم نقاشی شده و با فرش های یک دست پوشانده شده که اهالی از آن هم برای هیئت و کارهای مذهبی و هم برای مجالس ترحیم استفاده می کنند. در اطراف این روستا مکانی است به نام لامع که مردم معتقدند که فردی به همین نام هنگامیکه از دست دشمنان خود فرار می کرد، به این نقطه رسید و چون تشنه حال می شود و آنجا بیابانی بود، عصای خود را بر زمین می زند که از جای آن آبی شروع به جوشیدن می کند و آن حضرت از آن می نوشد و از قدیم تا به حال این آب در حال جوشیدن است و در اطراف آن کم کم درختانی نیز روییده و آن را تبدیل به مکانی زیبا کرده اند.

به غیر از این دو مورد، این روستا فاقد زیارتگاه یا امامزاده است. باغ های این روستا در چهار نقطه متمرکز شده اند: 1- باغ هایی که در روستا قرار دارند و نزدیک به خانه ها هستند. 2-باغ هایی که قبل از رسیدن به روستا وجود دارند.3- باغ هایی که روی یک تپه بلند روبروی روستا هستند.4- باغ هایی که بعد از روستا قرار دارند. در قدیم زنهای این روستا شلوارهای گشاد و پیراهن های چین دار می پوشیدند و چارقد سر می کردند و مردان هم از شلوارهای گشاد استفاده می کردند.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
2 دیدگاه و 4 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 25 فروردین 1396

    سلام ببخشید آدرس رو اشتباه زدین ولوجرد در مسیر روستا فریزهند و بعد از روستای چیمه از توابع شهرستان نطنز قرار دارد نه جاده نطنز اصفهان

    • 23 آذر 1393

    hatman didan konid az in roostaye ziba va tarikhiii