موزه قزوین

  • 4.7 / 5 بر اساس 3 رای
آدرس: ایران قزوین قزوین میدان قزوین، محله حلال احمر
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره موزه قزوین

موزه قزوین در شرق دولت خانه صفوی قرار گرفته و برای آشنایی با تاریخ و قدمت بلند بالای شهر بهترین مکان شناخته شده است. زمانی که پا به موزه بگذارید گویی یک باره سفری هزاران ساله به گذشته ها را تجربه می کنید. موزه قزوین از بهترین و دیدنی ترین موزه های شهر قزوین است که با آثار برجسته تاریخ شهر را نمایش می دهد.

آثار موزه قزوین

آثار موزه به چندین بخش تقسیم می شود اما حجم زیادی از ان ها را اشیای سفالی و مفرغی تشکیل می دهند که پیشینه تعدادی از آنها به هزاره اول و یا هزاره سوم قبل از میلاد می رسد. با گشت زدن در این موزه اشیای تاریخی و ارزشمندی نظرتان را جلب می کند اما مطمئنا یکی از باستانی ترین و با ارزش ترین آن ها یک بشقاب فلزی است که نقش و نگارهایی از دوره ساسانی بر روی آن نقش بسته و به نظر می آید برای خسرو پرویز دوم بوده است.
از دیگر مجموعه های مهم به نمایش در آمده در موزه قزوین می توان به سکه های دوره اشکانیان تا قاجار، مهرهای نفیس و تاریخی ظروف سفالی و اشیای زینتی یا نظامی اشاره کرد. در قسمتی از موزه درب های تاریخی و تخت عروسی متعلق به منطقه مینودر به نمایش در آمده که از جاذبه های جذاب این موزه است؛ قدمت تخت عروس به قرن 13 هجری قمری برمی گردد. در قسمت خروجی موزه نقاشی هایی از ناصرالدین شاه نظرتان را جلب می کند که در زمان قاجار طراحی شده اند. با اینکه این موزه متعلق به شهر قزوین و به مجموعه آثار تاریخی این شهر مزین شده است اما تعدادی از آثار آن هم متعلق به شهرهای دیگر هستند مثل پیکره 5 هزار ساله مرد سومری که متعلق به خارک است با این حال بازدید از موزه قزوین شما را به دوره های مختلف تاریخی این شهر می برد؛ سفر تاریخی را از حدود 5 هزار سال پیش شروع می کنید و به سرعت به زمان معاصر نزدیک می شوید؛ در این سفر شاهد آثاری هستید بس ارزشمند و باشکوه که داستان های زیادی از تاریخ این شهر را در پس چهره دارند. بازدید از موزه قزوین شما را به ژرفای تاریخ می برد مطمئنا بازدید از آثاری مثل ریتون های سفالی، ابزار نظامی، پیکرهای کوچک جانوران و … که هر کدام برای هزاران سال قبل از میلاد هستند بسیار هیجان انگیز است.

موزه قزوین + عکسها
گلاره یوسف پور ، دوشنبه 17 خرداد 1400

موزه قزوین یکی از مقاصد مهم گردشگری و دیدنی قزوین است و در شرق دولتخانه صفوی قزوین قرار دارد.

نمایش بیشتر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
2 دیدگاه و 3 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
  • 81 نظر
    • 23 فروردین 1395

    یکی از کامل ترین موزه های ایرانه و وسایل ارزشمندی مثل مهر و شمشیر شاه عباس کبیر و.... دراینجا نگهداری میشه

  • 19 نظر
    • 29 شهریور 1393

    موزه ی مسخره ای بود فقط چندتا سکه داشت و دیگر هیچ