آرامگاه ابن حسام خوسفی

  • 4.5 / 5 بر اساس 6 رای
آدرس: ایران خراسان جنوبی خوسف‎‎‎ حاشیه شمالی شهر خوسف
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره آرامگاه ابن حسام خوسفی

ابن حسام خوسفی شاعر سده نهم هجریه که آرامگاهش در شهر خوسف استان خراسان جنوبی رو یه تپه صخره ایه که بیش از 500 سال قدمت داره. اشعار این شاعرو رو کتیبه داخل این آرامگاه کاشی کاری کردن.

مقبره ابن حسام خوسفی + تصاویر
گلاره یوسف پور ، شنبه 13 دی 1399

ابن حسام، شاعر، عارف، فقیه و اندیشمند قرن هشتم و نهم هجری در سال 760 شمسی متولد شد. زادگاه ابن حسام شهر خوسف بوده که از بخشهای فعلی بیرجند و از قدیمی ترین آبادی های قهستان بشمار می رود.

نمایش بیشتر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
3 دیدگاه و 6 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 11 فروردین 1394

    منم به نوعه خودم می گم :آرامگاه ابن حسام خوسفی شاعر برجسته دوره صفوی با فرم هشت ضلعی با گنبدی شبیه کلاه فرنگی که در اصل نورگیر مقبره محسوب می گردد احداث شده است. فضای ورودی آرامگاه دارای پله است که در نمای جنوبی ساختمان قرار گرفته و به لحاظ فرم مانند پیش طاقی بوده که سقف آن دارای فرم قوسی شکل به صورت سه بخشی کند است.

    • 10 اسفند 1393

    ابن حسام خوسفی از شاعران برجسته قرن نهم هجری است که از وی کتاب‏هایی چـون دیـوان ابـن‏حسام خوسفی در مدح ائـمه اطهـار (ع)، خـاوران‏نـامه با موضـوع دلاوری‏های حضرت علی(ع) و دلائل النبوه در دلالت نبوت حضرت رسول (ص) به جای مانده است. آرامگاه این شاعر بزرگ با فرم هشت ضلعی با گنبدی شبیه کلاه‏فرنگی که در اصل نورگیر مقبره محسوب می‏گردد احداث شده است..فضای ورودی آرامگاه دارای پله است که در نمای جنوبی ساختمان قرار گرفته است و به لحاظ فرم مانند پیش‏طاقی است که سقف آن دارای فرم قوسی شکل به صورت سه بخشی کند می‏باشد. در نمای خارجی مقبره در سه طرف، نورگیر یا پنجره کارگذاشته شده است که نور فضای داخلی را تامین می‏کنند . همچنین علاوه بر پنجره ها طاق نماهایی در نمای خارجی ساختمان موجود است که فرم کلی بنا از این طاق نما‏ها نشأت می‏گیرد. (ابوذر علوی . میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی)

    • 27 آذر 1393

    ابن حسام خوسفی بزرگترین شاعرحماسی سرای مذهبی وشیعی جهان اسلام است که توسطمسوولین وصاحبان علم وسخن وقلم مغفول واقع شده