پناهگاه حیات وحش سرخانکل

  • 3.7 / 5 بر اساس 3 رای
آدرس: ایران گیلان بندرانزلی در محدود تالاب بین‌ المللی انزلی
  • اشتراک گذاری
  • افزودن تصویر
  • افزودن نظر

درباره پناهگاه حیات وحش سرخانکل

منطقه حفاظت شده سرخانکل به وسعت 1214٫24 هکتار و محیط 17٫14 کیلومتر در بندر انزلی واقع است. این منطقه در تاریخ 21 خرداد 1381 مورد حفاظت قرار گرفت و از شرق مجاور به منطقه حفاظت شده سیاه کشیم و از غرب به پناهگاه حیات وحش سلکه می رسد. دو رودخانه هند خاله و سیاه درویشان هم به ترتیب در ضلع شرقی و غربی جریان دارند. این پناهگاه در محدود تالاب بین المللی انزلی قرار داشته و حیات وحش آن شامل پرندگان مهاجر نظیر غاز، قو، طاووسک، کاکایی، یلوه، چنگر و انواع مرغابی هاست. منابع آبزی این منطقه شامل ماهیان بومی و ماهیان مهاجر بوده و ماهیان بومی عبارتند از هشترخان، سوف، سیم، شوک (اردک ماهی)، کپور و ماهیان مهاجر شامل سفید کولی، ماهی سفید و سیاهکولی.

گونه غالب گیاهی این منطقه نی و لوئی است و سایر پوشش های گیاهی منطقه عبارتند از آزولا، نیلوفرهای آبی، لاله تالابی، سه کوله خیز و نیزار. محل رشد گلهای نیلوفر آبی، زیستگاه پرستوی دریایی و محل اصلی تخم گذاری و جوجه آوری آنها روی گیاهی به نام «سکوله خیز» است. «سکوله خیز» یک گیاه «شناور آبزی» با طول عمر یک ساله بوده که دارای ریشه های افشان هست. این ریشه ها به منظور ثابت کردن این گیاه در گل و لای بستر تالاب تکامل یافته و ایستایی بی نظیری را به کلونی های این گیاه می دهد به طوری که به واسطه وجود یک میوه منحصر بفرد ریشه های هر کدام از پایه ها در اندام زیرین فرو رفته و حالت ایستایی مطلوبی را برای مجموعه گیاهان ایجاد می کند.

راهنمای سفر به بندر انزلی گیلان؛ شهری دیدنی و زیبا
hb ، جمعه 24 فروردین 1403

با ما در مقاله راهنمای سفر به بندر انزلی گیلان همراه باشید تا شما را با شماری از بهترین جاذبه های دیدنی بندر انزلی آشنا کنیم.

نمایش بیشتر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
نظرت چیه
0 دیدگاه و 3 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :