پارکینگ پروانه، بازار متفاوت تهرانی ها!

روز جمعه است و حوصلتون سر رفته ؟!
از خواب که پا شدین نمی دونین چیکار کنین و کلافه شدین؟!
ما یه پیشنهاد جالب و متفاوت براتون داریم. پیشنهادی که هم تفریح داره هم گردش و مهم تر از همه خرید. دیگه چی از این بهتر؟
با ما باشین تا شمارو آشنا کنیم با پارکینگی که تو روزای جمعه خبری از پارک ماشین ها نیست و جمعه بازاره !!!
آره درست شنیدین جمعه بازار. بازاری که مطمئنم این روزها کمتر کسی هست که گذرش به خیابون جمهوری خورده باشه و اسم بازار که به پارکینگ پروانه معروفه ندیده یا نشنیده باشه. می دونم که اکثرا این پارکینگ رو میشناسن و صد در صد مطمئنم که هنرمندا و طرفدارای هنر کاملا با اینجا آشنایی دارن ولی تو این قسمت از مجله همگردی توضیح مختصری میدیم به اون دسته دوستانی که با این پارکینگ آشنایی ندارن و دوست دارن در موردش اطلاعات کافی داشته باشن. پس با ما همراه باشین...

پارکینگ پروانه

چجوری به جمعه بازار بریم؟

اول از همه باید بدونین روزای جمعه توی این پارکینگ از ماشین پارک کردن خبری نیس. یعنی اینکه اگه با سواری خودتون به این محل رفتین باید از پارکینگ های چهارراه سعدی استفاده کنین و بعد از پارک ماشینتون پیاده به سمت پارکینگ پروانه حرکت کنین. اما راحت ترین راه برای رفتن به جمعه بازار پروانه استفاده از متروِ. سوار مترو که شدین ایستگاه سعدی که تو خطر قرمز مترو قرار گرفته پیاده بشین و با کمی پیاده روی به سمت جمعه بازار برسین.

فروشندگان چه کسانی هستن؟

تو این پارکینگ یا همون جمعه بازار کلی دستفروش که بیشترشون دختر پسرای جوون هستن میبینین که صنایع دستی خودشون رو بساط می کنن و با قیمت های مناسب می فروشن. کارهای زیبای این جوون ها نسبت به فصل های سال تغییر می کنه مثلا تو غرفه های پوشاکشون روزهای گرم مانتوهای نخی زیبا می فروشن و روزهای سرد بافت های منحصر و خاص.
فروشنده های ترکمن هم که تعدادشون کم نیست غرفه های بزرگی از گلیم و لباس های ترکمنی دارن.
در کل فروشنده ها با کلی لوازم دست ساز و عتیقه و دست بافت توی طبقات بساط می کنن و آدمای زیادی هم منتظر روزای جمعه می مونن تا هم گشتی بزنن هم لوازم مورد نیاز و یونیکشون رو تهیه کنن. لوازمی مثل ظروف عتیقه و قدیمی، گلیم و فرش های دست بافت، لوازم دکوری و خاص، کلی لباس سنتی و لوازم شخصی، لواز چوبی و انواع کیف و کفش های دست ساز و هزارتا چیز دیگه که هر کدومشون یه جور خاصی جذابیت دارن.

تعریف کلی از جمعه بازار پروانه!

پارکینگ پروانه که به جمعه بازار پروانه معروفه و شناخته شده یه مجموعه بزرگ 3 طبقه است که تو چهار راه استانبول، خیابان جمهوری قرار گرفته و فقط روزهای جمعه از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر فعالیت می کنه.
اگه طرفدار لباس های خاص هستین کافیه یه جمعه سری به پارکینگ بزنین و لباس های متفاوتی که ممکنه تو هیچ فروشگاهی پیدا کنین و خریداری کنین. مانتوهای رنگی، دامن های طرح دار و شال های نخی که می تونین هر رنگی که دلتون بخواد رو راحت پیدا کنین.
اگه طرفدارای لوازم دکوری منزل هستین کافیه به طبقه آخر مراجعه کنین و انواع دکوری های چوبی که نمی تونین ازشون چشم بردارین رو تهیه کنین و تغییر فوق العاده ای به خانه و زندگستون بدین.
اگه طرفدار لوازم عتیقه و آنتیک هستین این پارکینگ جای شماست. اینجا پر از لوازم قدیمی و عتیقه است از انواع صفح ها، گرامافون، شمعدونی ها و بشقاب ها و خیلی چیزای دیگه که کل ساعتتون رو می گیره و اجازه نمیده از طبقات دیگه دیدن کنین.
خلاصه اینجا هر نوع قشری رو جواب میده و هر چیزی که دلتون بخواد تو این جمعه بازار فروخته میشه. یه جمعه بازار با لوازم لوکس و آنتیک و عتیقه و انواع ظروف سنتی و مجسمه و لباس های سنتی و زیوآلات دست ساز که می تونه یه تفریح برای روز جمعتون بشه. در ضمن انواع نوشیدنی ها و ساندویچ ها هم تو این پارکینگ فروخته میشه پس اگه احساس گشنگی یا تشنگی کردین همین جا تو خود پارکینگ می تونین نیازتون رو برطرف کنین. و اما یه پیشنهاد خوب دیگه اینه که بعد از خرید و گشت و گذارتون تو پارکینگ، بیاین بیرون و درست کنار پارکینگ پروانه یه شیر پسته یا معجون حرفه ای از بهار ترافیک بگیرین ونوش جان کنین و روزتون رو حسابی تکمیل کنین.

پارکینگ پروانه تهران
پارکینگ پروانه جمهوری
پارکینگپ
 پروانه
پارکینگ پروانه پایتخت
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دیدنی های بازار پارکینگ پروانه | بازاری متفاوت برای تهرانی ها !

ندا مجیدی ، چهارشنبه 20 اسفند 1393

مقاله جاذبه های گردشگری بازار پارکینگ پروانه هر چه بیشتر شما را با دسترسی به بازار پارکینگ پروانه آشنا می سازد.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 22 آبان 1395

    امکان نداره برید و دست خالی برگردید .کاراشون جاهای دیگه خیلی گرونتره ضمن اینکه اونجا جنسای خاص پیدا می کنید

    • 22 آبان 1395

    واقعا عالیه