غاری در اعماق زمین | تماشای ستارگان در غار

در کشور نیوزلند غاری وجود داره که انگار هزاران هزار ستاره در اون جا مونده، می تابند و فضای تاریک و ترسناک غار رو روشن و رویایی می کنن.
انگار در زمان خلقت قرار بوده، اعماق زمین هم آسمون خودش رو داشته باشه و این یکی از آسمون هایی که تا حالا کشف شده.
اما انگار ها کافیه، با ما همراه باشید تا سفری داشته باشیم به آسمانی در اعماق زمین تا علت این زیبایی رو کشف کنیم ...

غار کرم های شبتاب وایتیمو " Waitomo Glowworm Caves " همون طور که از اسمش پیداست، زیبایی خودش رو مدیون حشره های ریزی هستش که در لا به لای ترک دیواره ها و قندیل های اون زندگی می کنن.
حشره " Archnocampa Luminosa " از زمانی که به لارو تبدیل میشه و توی کپسولی براق و ابریشمی قرار می گیره، شبتاب هست.
اما دونستن راز این زیبایی چیزی از جادویی بودن این مکان کم نمیکنه، شما می تونید با پرداخت 60 یورو، سوار بر قایق وارد این غار رویایی شده و ساعاتی آسمان رو زیر زمین تماشا کنید. البته عکاسی در غار ممنوع هست و دلیل خوبی هم داره، اول اینکه شما رو از لذت بردن تو زمان حال محروم میکنه، دوم خطری که داره، چون ممکن باعث افتادن شما به درون آب بشه و سوم اینکه عکاسی در این محیط نیاز به تجهیزات و تکنیک های خاصی داره و شاید بی فایده باشه. بنابراین اگر تنها چشم هاتون همراهتون باشه، برای جمع کردن ستاره از آسمون این غار کافیه.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

غار سهولان و یک سفر به اعماق زمین

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 16 فروردین 1400

این خبر پیرامون غار سهولان و یک سفر به اعماق زمین برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 28 اردیبهشت 1396

    زیباییها خوبند امادر این دنیا زشتی هایی هم وجوددارد . و در دعاهای بزرگ هم افریدگار افریننده خیر و شر یعنی خوبی و بدی نامیده شده است . منبع اندر دعای جوشن کبیر

    • 16 مهر 1395

    قربون عظمت خدا با این همه زیبایی که آفریده خداجونم عاشقتم دوستت دارم

    • 18 خرداد 1395

    کار خدارو دست کم نگیرید