دوره ای تازه در ارگ نادری شیروان به پایان رسید

بنابر گفته علی اکبر وحدتی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، کاوش در ارگ نادری شیروان از 27 خردادماه امسال آغاز شد و تا اوایل شهریورماه ادامه داشت و فصل دوم آن به پایان رسید. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره پایان فصل دوم کاوش ارگ نادری شیروان می باشد.

به نقل از ایسنا، در گروه کاوش از متخصصان رشته های مختلف از جمله باستان شناسی، زمین شناسی، ژئوفیزیک، مرمت، معماری و نقشه برداری از سازمان میراث فرهنگی کشور، دانشگاه نانجینگ چین و موزه تاریخ طبیعی پاریس در ارگ نادری شیروان حضور داشتند. مواد حاصل از کاوش علاوه بر شناخت دوره های استقرار باستانی در منطقه، از طریق مطالعات میان رشته ای به بازسازی اقتصاد معیشتی ساکنین این منطقه در طول تاریخ کمک شایانی خواهد کرد. با توجه به قرارگیری تپه نادری در بافت مسکونی شهر شیروان، این پوسه در جهت رفع مشکلات محلی و کمک به پروژه بازآفرینی شهری با تأکید بر هویت شهری شیروان، ساماندهی و تعیین دقیق عرصه و پیشنهاد حریم تپه نادری در دستور کار گروه مشترک قرار گرفت. بر این اساس زندگی در تپه نادری از میانه هزاره چهارم پیش از میلاد آغاز شده و در دوران مختلف تا دوره اسلامی زندگی در آن جریان داشته است. گروه کاوش بخش هایی از حصار پیرامونی که در دهه های پیشین تخریب شده و آثار آن محو شده بود را با روش پیگردی کاوش کرد تا زمینه ادامه مرمت برج و بارو در فصول آتی فراهم شود. این برج و بارو که در دوره قاجار در اطراف تپه نادری ایجاد شده، ضمن معرفی برشی از تاریخ این استقرار باستانی یکی از جاذبه های اصلی تپه نادری در برنامه جامع گردشگری این منطقه باستانی را تشکیل می دهد. تپه نادری از مهمترین استقرارهای باستانی حوضه آبریز اترک است که از میانه هزاره چهارم پیش از میلاد زندگی در آن آغاز شده و تا دوره اسلامی زندگی در آن جریان داشت. طی دوره قاجار حکمرانان محلی شیروان بر فراز این تپه باستانی قلعه ای ساخته و در گرداگرد آن بارویی ایجاد کرده که منطقه مسکونی را محصور کرده بود. این خبر در بخش جدیدترین اخبار گردشگری است.

کاوش ارگ نادری شیروان
پایان فصل دوم کاوش ارگ نادری شیروان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پایان فصل دوم کاوش در ارگ «نادری» شیروان با متخصصان چین و فرانسه

مونا حیدری سپهر ، سه شنبه 29 آبان 1397

فصل دوم کاوش در ارگ نادری شیروان پایان یافت، کاوش باستان شناسی در این اثر تاریخی با وجود متخصصانی از چین  و فرانسه از 27 خردادماه امسال آغاز و تا اوایل شهریورماه ادامه داشت.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :