بانک گردشگری به فعالان صنایع دستی وام ارزان قیمت می دهد

در دومین روز برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تفاهمنامه ای مهم پیرامون همکاری و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فعالان صنایع دستی کشور، بین بانک گردشگری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضا رسید.
به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رضاکامران عضو هیات مدیره و سرپرست بانک گردشگری این تفاهمنامه را در غرفه بانک گردشگری در سی اُمین نمایشگاه صنایع دستی امضا کردند.
مونسان در این مراسم با بیان این که سازمان میراث فرهنگی به دنبال استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف اقتصادی از جمله شبکه بانکی برای تقویت و هم افزایی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهار کرد: به منظور استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل شبکه بانکی با چند بانک مذاکره کردیم و نهایتا بانک گردشگری به عنوان حامی ویژه این حوزه انتخاب شد.

سی امین نمایشگاه صنایع دستی

وی افزود: با این اقدامات حداکثر تلاش خود را می کنیم که از امکانات برون سازمانی و تسهیلات مالی شبکه بانکی در راستای حمایت از بخش های صنایع دستی و گردشگری استفاده کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی نیازمند حمایت های بیشتری هستند و بانک گردشگری در این تفاهمنامه اعطای تسهیلات با سود 10 درصدی را به عهده گرفته است تا فعالان صنایع دستی از این تسهیلات برای توسعه فعالیت های خود بهره مند شوند.

وی با بیان این که دولت هم امکانات خوبی برای توسعه این حوزه پای کار آورده است، افزود: طبق تفاهم سه جانبه ای که بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی به امضا رسید، 8هزار و هفتصد میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تخصیص می یابد که این تسهیلات تحولات بزرگی در هر سه بخش ایجاد خواهد کرد. در برابر ما هم متعهد شدیم 157هزار شغل در این حوزه ایجاد کنیم که اغلب این مشاغل برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها خواهد بود.

مونسان در مورد جزئیات تفاهمنامه امضا شده با بانک گردشگری نیز گفت: حجم این تسهیلات در فاز اول 400 میلیارد ریال و با سود 10 درصد خواهد بود اما این زمینه از سوی بانک گردشگری وجود دارد که در فازهای بعدی حجم تسهیلات را افزایش دهد.
در این تفاهم مقرر گردید بانک گردشگری ضمن حمایت از استارتاپ های حوزه صنایع دستی زمینه رشد بیشتر استارتاپ ها در این صنایع را فراهم سازد. همچنین مقرر شد در جهت حمایت از کالا و تولید داخلی حراج های بزرگ صنایع دستی کشور توسط بانک گردشگری برگزار شود تا دغدغه های تولید کنندگان داخلی در این خصوص مرتفع شود.


سی امین دوره نمایشگاه صنایع دستی از سوم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران آغاز شده و تا 9 شهریور ادامه دارد. غرفه بانک گردشگری در سالن 8 و 9 پذیرای علاقه مندان فرهنگ و هنر ایرانی است.


امضای تفاهم نامه ای مهم در سی امین نمایشگاه صنایع دستی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حمایت از فعالان گردشگری و صنایع دستی با اعطای تسهیلات ارزان قیمت

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 20 مرداد 1400

براساس آخرین اخبار بدست رسیده، حمایت از فعالان گردشگری و صنایع دستی با اعطای تسهیلات ارزان قیمت صورت می گیرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :