قایق رانی در آب های کم عمق رودخانه | خارق العاده ترین سواریِ جهان

برای تزریق بی وقفه آدرنالین، با قایق کانادایی در هم شکننده امواج، سواری کنید؛ موج ها کوتاه اما سریع و خروشان هستند. زودیاک ها(نوعی قایق کوچک بادبانی)(The Zodiacs) آماده هستند. طناب هایی به لبه های برجسته قایق ها متصل هستند و افراد با متصل شدن به آن ها خود را محکم نگه می دارند. ضربان قلب شروع به افزایش و کوبش می کند و در عرض چند ثانیه، در خلاف جهت جریان رودخانه قرار می گیرید. امواجی که پیش از این، کم عمق، صاف و در شمال جریان داشته اند، هم اکنون در حال تبدیل شدن به گردابی از موج های خروشان در سطوح کم عمق آب و جاری به سمت جنوب هستند. ترن هوایی شروع می شود! در قایق سواری در آب های کم عمق، قایق ها موج را دنبال می کنند و بر روی آب هایی که به شکل توده و تپه هستند، بالا و پایین می شوند. همانطور که رودخانه ها تنگ و باریک می شوند و به خصوص در بالای تل های شنی که در اطراف آن ها دریا با هجوم وارد می شود، امواج بزرگتر می شوند. زودیاک ها دور موتور خود را تند می کنند و با گردشی مجدد برای سواری به روی تل های شنی می روند. در قسمت شمالی، این بار در مقابل جریان آب قرار می گیرید(اما معمولا در جهت رودخانه جریان دارند). در قایق رانی در آب های کم عمق، قایق ها شاخ به شاخ با موج ها، موج ها را بر هم می زند. مسافران با خوشی و لذت فریاد می زنند اما به سرعت متوجه می شوند که زمان فریادهای خود را برای ممانعت از ورود آب شور به دهانشان، کنترل کنند.

خارق العاده ترین سواریِ جهان

قایق سواری بر روی موج های کوچک رودخانه شوبناکادی در نوا اسکوشیا

قایق رانی در آب های کم عمق و شناور در پایین رودخانه، سرشار از هیجان است. بعضی اوقات، گرداب های کوچکی که در آب های کم عمق توسط سنگ های زیر سطح آب تشکیل شده اند، قابل رویت هستند. برای کمک به اطمینان از متوازن و درست ایستادن قایق ها بر روی آب و اینکه همه مسافران در قایق کنار هم قرار می گیرند، راهنما ها دستورالعمل های خاصی را از پارو زدن در قایق سواری در آب های کم عمق بیان می کنند. کلاه ایمنی اجباری است زیرا ممکن است یک یا دو نفر به بیرون از قایق و در داخل آب بیفتند. گاهی اوقات ناگهانی به کل قایق ضربه وارد می شود و در حالی که در بین هر مجموعه از امواج و جریان های سریع وارد می شوید و هیجان بسیار بالاست. قایق رانی بر روی موج های کوچک و سریعی که به علت باریکی نهر ها ایجاد می شوند، تجربه ای کاملا متفاوت است.
این نوع قایق رانی را قایق رانی در سوراخ جزر و مدی که موج جزر و مدی نیز نامیده می شود، می نامند. این پدیده، یک پدیده طبیعی است که تقریبا در 50 رودخانه و خلیج سراسر جهان، رخ می دهد. هر 12 ساعت و 25 دقیقه، یک موج کوچک روان به سمت خلیج یا رودخانه، به عنوان جزر و مدی در نزدیکی اقیانوس بر می خیزد. از آن جا که آبراه محدود و تنگ می شود، حفره بزرگتر می شود و جریان های طبیعی رودخانه ها وارونه می شوند و بر می گردند.
در بسیاری از نقاط جهان، حفره ورودی به طور واضحی قابل توجه است و در تعداد اندکی از این مکان ها، خطرناک است. به لطف مرتفع ترین جزر و مد در جهان در خلیج فاندی در کانادا(Canada’s Bay of Fundy) و تل های شنی موجود بر روی بستر رودخانه شوبناکادی، این جزر و مد دریایی، به یک ترن هوایی روزانه و خیس و وحشی تبدیل می شود.
وقتی قایق سواری ها شروع می شود، بستر رودخانه شوبناکادی، ملقب به شوبی(Shubie)، برای مدت کوتاهی کاملا شامل شن و ماسه است. کانالی باریک از آب، به آرامی به سمت شمال به سوی خلیج کوبه کوئید(Cobequid) حرکت می کند و سپس به خلیج فاندی و در نهایت، به اقیانوس اطلس وارد می شود. مسافرین با جلیقه های نجات و لباس هایی که خیس و مرطوب نمی شود، به آرامی در پایین رودخانه شناور می شوند. سرسبزی و شادابی سواحل و کناره های رودخانه قابل ستایش هستند و عقاب ها از گونه بالد(این گونه از عقاب، نماد ایالت متحده آمریکا است) در بالای سر پرواز می کنند. افرادی که اولین بازدید خود را تجربه می کنند، شک و تردید دارند و فکر می کنند که راهنما بیش از حد محتاط است، زیرا آن ها اصرار می کنند که دوربین ها ضد آب و رکاب دار و ایمن باشند.
هر چند به زودی نظر آن ها با دیدن آن مکان، تغییر می کند. کایاک سوار های ماهر، با حرکتِ به سمت بالای موج های شوبی، خیز بر می دارند؛ اما برای سواری در قایق های زودیاک و بر روی موج های جزر و مدی، تجربه داشتن واجب و ضروری نیست. با تشکر از موتورهای قدرتمند زودیاک و راهنماهای به خوبی آموزش دیده؛ قایق سواران بر روی موج های جزر و مدی در حدود سه ساعت، از آدرنالینی که از خیس شدن و تفریح به آن ها تزریق می شود، لذت می برند. درحالی که آب قطعا وارد قایق ها می شود، بسیار کم اتفاق می افتد که کسی به داخل آب بیفتد. اگر قایق سواری به درستی انجام شود، در زیر قایق برای تشکیل گرداب های چرخان، هیچ سنگی در انتظار وجود ندارد. گردش با قایق، با مقداری تکان دادن خود به سمت بالا و پایین برای سواری بر روی جزر و مد، شروع می شود. راهنما در نزدیکی تل های شنی به دقت به حرکات قایق در طول قایق رانی نگاه می کند و منتظر لحظه ای است که جزر و مدی که در حال ورود است، به عمیق ترین و مناسب ترین وضع خود برسد؛ سپس زودیاک ها را می چرخانند و دماغه آن را در امواج خروشان و بلند هدایت می کنند. این قایق ها به اسب های جفتک انداز تشبیه و تبدیل می شوند که خوشبختانه، برای همه مسافران واجب است خود را محکم نگه دارند.
جریان های سریع معمولا درجه چهار و گاهی اوقات درجه پنج هستند و جزر و مد کینگ(King tides)(همچنین به عنوان جزر و مد بهاره(spring tides) شناخته می شود)، دو بار در ماه در هر دوره، زمانی که ماه و خورشید، نیروی جاذبه کششی یکدیگر را تقویت می کنند، توسط موج های بزرگتری به وجود می آید. بزرگترین آن هر 206 روز، در زمانی که ماه کامل است و جزر و مد کینگ منطبق با آن و همزمان روی می دهد، اتفاق می افتد. شرکت های قایق سواری شوبی، جزر و مد های متفاوتی را در وب سایت خود ارائه می دهند تا بتوانید برای سفر خود به نوا اسکوشیا در زمانی ایده آل، برنامه ریزی کنید.

خارق العاده ترین سواریِ جهان1
خارق العاده ترین سواریِ جهان2
خارق العاده ترین سواریِ جهان3

خوب است بدانید

قایق رانی با گردش از میت لند(Maitland)، نوا اسکوشیا، در نزدیکی جایی که حفره موج ساز وارد رودخانه می شود، به حرکت در می آیند. میت لند در فاصله یک ساعته از هالیفاکس(Halifax) قرار دارد. شرکت های قایق سواری بر روی امواج جزر و مدی شوبناکادی، شامل: شرکت تایدال بور رفتینگ ریزورت(Tidal Bore Rafting Resort)، ریور رانرز(River Runners) و شرکت شوبناکادی ریور ادونچر تورز(Shubenacadie River Adventure Tours) است. جلیقه های نجات الزامی است، کلاه های ایمنی لازم نیست و دوش آب گرم و مکانی برای تغییر لباس نیز ارائه می شوند. بعضی از شرکت ها بعد از گردش، نوشیدنی های گرم و یا حتی کباب بریانی ارائه می دهند. کفش های لازم برای پوشبدن در داخل قایق حین قایق سواری و لباس هایی خشک را به منظور تعویض با لباس های خیس شده بعد از سواری، به همراه داشته باشید. مطمئنا شما خیس خواهید شد و پوشیدن لباس های تیره که بهترین گزینه هستند، توصیه ای اختیاری است، چون رودخانه پر از گِل است و گل و لای در دمای 50 درجه روان و آبکی می شوند و در سرازیری و شیب، به کناره های رودخانه جاری می شوند.

خارق العاده ترین سواریِ جهان4

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

خارق العاده ترین گل های جهان | لیستی از عجیب ترین ترین گل های جهان

بانو ، شنبه 13 آبان 1396

خداوند یک هنرمند است و گل ها بهترین آثار او هستند. با اینکه عمر گل ها کم است اما یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه دادن می باشد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :