بازدید از خانه اعیانی امیر در زادگاه رئیس جمهور!

طبق آخرین اخبار بدست آمده، صدای سمنان را از رادیو نفتی 80 ساله می توان شنید و با دوربین جاسوسی، گذشته وزیر خارجه و رییس جمهور را رصد کرد. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره خانه اعیانی امیر و بازدید از خانه اعیانی امیر می باشد.

به نقل از ایسنا، خانه در شهر سمنان محلی برای نمایش کلکسیونی از اسباب زندگی گذشته مردم این شهر شده که از هر اختراع و اکتشاف نصیبی داشته اند. عمارت قاجاری که استاد معمار باشی آن را بین سال های 1275 تا 1285 خورشیدی به دستور و با هزینه حاج میرزا آقا فامیلی، یکی از تجار بنام و بنیانگذاران کارخانه ریسمان ریسی سمنان پشت باغ امیراعظم متعلق به حاکم وقت سمنان ساخت. باغی که این روزها خشک شده و درختانش سوخته و تنها نامی از آن بر سر در عمارت قاجاری به یادگار مانده است. عمارت و باغ امیر پس از خاندان فامیلی به تملک شهرداری سمنان درآمد و پس از آن محمد عزیزالدین، کلکسیونر خصوصی آن را برای 10 سال از شهرداری به اجاره گرفت. موزه خصوصی در محله باغ فردوس واقع شده و روایتگر تاریخ صنعت چاپ، تلفن و مخابرات، رادیو، موسیقی سینما و بخشی از زندگی بزرگان و مردم عامی سمنان است. عزیزالدین برای راه اندازی این موزه یک و نیم میلیارد تومان هزینه کرده است. او در ازای اجاره 10 ساله خانه اعیانی امیر آن را مرمت، بازسازی و نگهداری کرده که نزدیک به 450 میلیون تومان خرج برداشته است. او معتقد است که این موزه را بر اساس هزینه گزافی که بابت تامین برخی اشیا آن پرداخته نمی توان ارزش گذاری کرد و ارزش این موزه را ماهیت معنوی آثارش تعیین می کند. در موزه شخصی امیر کنار رادیو نفتی و سکه ای که بیش از 80 سال قدمت دارند، ساعت های آنتیک که در قصه ها و فیلم از آن ها شنیده ایم و دیده ایم، 35 دستگاه تلفن از هندلی گرفته تا صحرایی به همراه اولین تلفکس سمنان، ظروف بازمانده از دوران قاجار که جذاب ترین آن ها قاشق های چای خوری مزین به پرچم کشورهای مختلف است، دوربین های قدیمی عکاسی و فیلم برداری که در بین آن ها کوچک ترین دورین عکاسی با کاربری جاسوسی دیده می شود، وسایل پزشکی و دخانی از پیپ گرفته تا پایپ، دستگاه های موسیقی و ضبط صدا که خبرنگاران آن دوره نیز استفاده می کردند، نخستین تاکسی متری که در سمنان استفاده شده، ماشین های چاپ  و البته اسنادی چون کپن تریاک متعلق به سال 1341، ژتون نان و گوشت باقی مانده از جنگ های جهانی اول، دوم و دوره قحطی در ایران و تصاویری از مشاهیری چون آقای کاشانی، پدربزرگ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که به همراه فامیلی کارخانه ریسمان ریسی سمنان را راه اندازی کردند، تصاویری از جوانی های رییس جمهور روحانی و فعالیت انتخاباتی وی در سال 1359 برای مجلس و هر آنچه که حافظه این منطقه است و گوشه ای از زندگی شهری و هویت مردمان سمنان را به تصویر می کشد، به نمایش گذاشته شده است. برای بازدید از خانه اعیانی امیر باید 5 هزار تومان ورودی داد تا در کنار تماشای ابزارهای جاسوسی مثل دوربین های کوچک و دستگاه های ضبط صدا و دوربین های شکاری، یکصد سند تاریخی شهر و البته سند و وقفنامه آب سمنان به طول شش متر را هم مطالعه کرد. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره خانه اعیانی امیر می باشد.

خانه اعیانی امیر
بازدید از خانه اعیانی امیر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

موضوعاتی که در بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح شدند

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 14 فروردین 1402

این خبر پیرامون موضوعاتی که در بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر مطرح شدند، نگارش شده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :