آشنایی با جاذبه های توریستی و زیباترین شهرهای آلمان

آلمان یکی از امن ترین مقصدهای توریستی و گردشگری شناخته می شود و جزو هفتمین کشور پربازدید جهان است که زیباترین شهرهای آلمان سالانه گردشگران زیادی را جذب می کنند. این کشور  جاذبه طبیعی و چشم گیر زیادی دارد و به طور کلی می توان گفت که همین جاذبه های طبیعی چون دشت ها، کوه ها و سواحل کشور آلمان را تشکیل داده اند. جالب است بدانید سی درصد مردم این کشور ترجیح میدهند تعطیلاتشان را در کشور خود بگذرانند و در مکان های دیدنی آلمان گشت و گذار کنند. آلمان از قدرت های جهانی در اقتصاد به شمار می رود و با آنکه گردشگری و توریست پذیری جزو عوامل اصلی پیشرفت اقتصادی این کشور نیست، اما کمک زیادی به اقتصاد ملی و محلی آن کرده است. از بهترین شهر توریستی آلمان می توان به برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت اشاره کرد. کشور آلمان با آهنگسازان مشهور و موسیقی کلاسیک خود شهرت بسزایی یافته که از مشهورترین آهنگسازان آلمانی می توان به باخ، بتهوون، شومان، برامس، ریچارد اشتراوس و... اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با شهرها و جاذبه های توریستی  و گردشگری کشور آلمان، همگردی را دنبال کنید.

کشور آلمان

برلین: شهری تاریخی با قلبی جوان

برلین پایتخت فرهنگی- سیاسی آلمان و دومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می رود. یک سوم این شهر از جنگل، پارک، دریاچه و رود تشکیل شده است. یکی از رودهای معروف برلین اسپری نام دارد که از شرق تا غرب آن امتداد یافته و قابل کشتیرانی است. باید گفت که این شهر دست کمی از ونیز ندارد و حتی تعداد پل های روی آب آن بیش از دوبرابر ونیز است. برلین یکی از بهترین شهر توریستی آلمان و جذاب ترین شهرهای شب زنده دار جهان به حساب می آید و قسمت های شرقی این شهر از معروف ترین تفریحگاه های شبانه در آلمان به شمار می روند. پایتخت آلمان، دنیایی از جاذبه های توریستی و گردشگری است که در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین مقصدهای توریستی تبدیل شده است. برلین از زیباترین شهرهای آلمان شهری قدیمی و تاریخی با قلبی جوان است که رویایی برای دانشجویان و هنرمندان جوان به شمار می رود. به شما توصیه می کنیم صبح زود دوربین و نقشه تان را بردارید و در این شهر قدیمی و مکان های دیدنی آلمان قدم بزنید و از ساختمان های تاریخی، موزه های دیدنی، کافه و رستوران های دنج آن دیدن کنید و لذت ببرید. از جاذبه های توریستی برلین می توان به دروازه براندنبورگ، جزیره موزه، برج برلین ، دیوار برلین، محله ی نیکُلای، جنگل گرونه والد، ساختمان پارلمان رایشتاگ، خیابان اونتر دن لیندن، کلیسای جامع برلین و.... اشاره کرد.

شهر برلین

برج برلین: Fernsehturm berlin

یکی از برجسته ترین نمادهای کشور آلمان، برج برلین است که شباهت زیادی با برج میلاد دارد. این برج در بین سال های 1965 و 1969 ساخته شد و به برج تلویزیون و الکس نیز معروف می باشد. برج تلویزیون از 147 طبقه تشکیل شده که در آن کافه ها، رستوران ها و سالن های متعددی قرار دارند. بی شک برج تلویزیون یکی از مهم ترین مکان های دیدنی آلمان در برلین به شمار می رود که سالانه حدود یک میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. 

برج برلین

 جزیره موزه

یکی از باشکوه ترین اثرهای هنری شهر برلین جزیره موزه نام دارد که توسط معماران ماهر و چیره دستی ساخته شده است. این جزیره از پنج موزه مشهور جهان تشکیل شده که از مهم ترین و پررونق ترین موزه های موجود در آن می توان به موزه پرگامون اشاره کرد. بیشتر آثار پرگامون مربوط به دوره یونان باستان، مصر باستان، ایران باستان، آسوریان، بابل و ... است. در سفر خود، فرصت مراجعه به آن را از دست ندهید.

جزیره موزه

هامبورگ: جاذبه ای تمام نشدنی

هامبورگ یکی از بزرگ ترین و زیباترین شهرهای آلمان و حتی اروپا به حساب می آید. این شهر در تمام فصول مقصد مناسبی برای سفر می باشد و به گردشگران این امکان را می دهد تا با بازدید از جاذبه های توریستی و مکان های بی نظیر و طبیعی خود، تجربه ی تازه ای به دست آورند. شهر هامبورگ یکی از بهترین شهر توریستی آلمان ترکیبی ازیک فضای مدرن با جاذبه های دریایی منحصر به فرد و مناظر فوق العاده زیباست و باید گفت که در ده سال گذشته بزرگترین کشور توریستی اروپا شناخته شده که سالانه حدود دوازده میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. جالب است بدانید که گردشگران همیشه زمان برای گشت و گذار در هامبورگ را کم می آورند چون جاذبه های توریستی و منحصر به فرد این شهر تمام شدنی نیست. در مرکز شهر هامبورگ رودخانه بزرگی به نام آلستر وجود دارد که امکان لذت بردن از قایق سواری را به شما می دهد. شما برای دسترسی به کافه، رستوران و برخی از مراکز خرید اطراف آلستر، می توانید از قایق ها استفاده کرده و تجربه ای منحصر به فرد کسب کنید. از مکان های دیدنی آلمان و جاذبه های معروف شهر می توان به کلیسای سنت مایکل، کلیسای سنت نیکولای، بندر هامبورگ، سرزمین عجایب مینیاتوری، موزه شکلات، بندر ورهَوس، پارک پلنتن آن بلومن و ساختمان شهرداری اشاره کرد.

هامبورگ

پارک پلنتن آن بلومن

پارک پلنتن آن بلومن یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری هامبورگ از زیباترین شهرهای آلمان به حساب می آید و سالانه توریست های بسیاری را به سمت خود جذب می کند. این پارک به خاطر نورپردازی های منحصر به فردش در بین مردم شهرت یافته و از قدمت بالایی برخوردار است. پلنتن آن بلومن شامل آثار هنری شگفت انگیز چون حوضچه های زیبا و مجسمه های سنگی خارق العاده می باشد. فواره ها، تئاتر و موسیقی عمومی پارک پلنتن آن بلومن همگی باعث شدند تا در بین مردم آلمان مشهور باشد. این پارک در تمام طول سال باز است و هیچ هزینه ی ورودی ندارد و گردش در آن رایگان است.

پارک پلنتن آن بلومن

 مونیخ: شهری مناسب با هر سلیقه

مونیخ جزو بزرگترین شهرها و بهترین شهر توریستی آلمان بعد از برلین و هامبورگ به شمار می رود. قرار گرفتن این شهر  بر روی رود ایسار و شمال کوه آلپ، آب و هوای بی نظیر و طبیعت بسیار زیبایی به این شهر باشکوه بخشیده است که تمامی این موارد، سالانه گردشگران و توریست های زیادی را جذب می کند. مونیخ شهری ثروتمند می باشد که بین زیباترین شهرهای آلمان و بهترین شهرهای جهان برای زندگی، رتبه چهارم را به خود گرفته است. این شهر برای هر نوع سلیقه ای چیزی برای عرضه دارد برای مثال یک مرکز تاریخی بسیار زیبا برای علاقه مندان به تاریخ، مرکزی ازجاذبه های سرسبز گردشگری و باغ های متعدد برای طرفداران طبیعت گردی و ... به شمار می رود. گفتنی است بخشی دیگر از شهرت مونیخ به خاطر غذاهای خوشمزه و فستیوال های سالانه اش است. از جاذبه های گردشگری آن می توان به میدان مارین، موزه بی ام وو، موزه آلمان، کاخ نیمفنبورگ، کاخ پادشاه و کلیسای تیاتینر اشاره کرد. بدون شک با دیدن مونیخ عاشق آن خواهید شد و تجربه ی منحصر به فردی کسب خواهید کرد.

مونیخ

میدان مارین

میدان مارین به عنوان شناسنامه شهر مونیخ شناخته می شود که با هیچ نقطه دیگر آلمان قابل مقایسه نیست. اگر به دنبال مقصدی هستید که هویت تاریخی و فرهنگی مونیخ را به شما نشان دهد، ما به شما میدان مارین را معرفی می کنیم زیرا می توانید در اطراف این میدان شاهد جاذبه های گردشگری دیگری نظیر ساختمان قدیمی شهرداری، تالار قدیمی شهر و کلیسای سن پیتر باشید. به همین دلیل به میدان مارین قلب مونیخ گفته می شود.

میدان مارین

فرانکفورت: شهرترین ها 

فرانکفورت از زیباترین شهرهای آلمان و پنجمین شهر بزرگ آلمان به شمار می رود و به شهر ترین ها شهرت یافته است زیرا پولدارترین شهر آلمان و حتی قاره اروپا، بزرگ ترین شهر ایالت همسن، شهر بزرگ ترین نمایشگاه کتاب، شهر بلندترین آسمان خراش های اروپا و یکی از بزرگ ترین مراکز حمل و نقل اروپاست. جالب است بدانید که این شهر بیشترین تعداد موزه بعد از برلین و حتی بیشترین تعداد مهاجرین خارجی را در بین شهرهای آلمان دارد. شهر فرانکفورت با داشتن 35٪ مهاجر، یکی از مختلط ترین جوامع فرهنگی در بین شهرهای آلمان شناخته می شود. علاوه بر این ترین ها، فرانکفورت جاذبه های توریستی و گردشگری زیادی دارد که سالانه توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. این شهر در کنار رود ماین قرار دارد که شما می توانید کنار ان قدم زده و به کافه های اطراف آن سر بزنید و حسابی در آرامش آن غرق شده و از فضا لذت ببرید. برج اصلی فرانکفورت، خانه گوته، موزه زوفر، فرانکفورتر دُم، ساختمان آلته اوپر و بورسه، موزه ی تاریخ طبیعی سنکن برگ و موزه معماری آلمانی، برخی از جاذبه های گردشگری فرانکفورت به شمار می روند.

فرانکفورت

خانه گوته

یوهان ولفگانگ فون گوته، نویسنده و شاعر معروف آلمانی است و به گفته ی آلمانی ها پسر فرانکفورت شناخته می شود. اگر به ادبیات علاقه دارید، در سفر به فرانکفورت از خانه گوته دیدن کنید که هنوز به همان شکل اولیه خود در اختیار و بازدید عموم مردم قرار دارد. این خانه محل تولد گوته می باشد که در آن می توانید تمام کتاب ها ،اثار و کارهایش را ببینید. خانه گوته از روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر و در روزهای تعطیل از ساعت 10 صبح تا 5:30 عصر باز است.
امیدواریم این قسمت از مجله همگردی زمان سفرتان به کشور آلمان کاربردی باشد.

خانه گوته
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با معروف ترین شهرهای آلمان | کشوری زیبا و مدرن در اروپا

ن. چرمچی ، سه شنبه 28 آبان 1398

اگر به دنبال یک تجربه فرهنگی فوق العاده یا ماجراجویی های هیجان انگیز در طبیعت هستید، برای سفر به آلمان برنامه ریزی کنید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :