با تعدادی از کارناوال های مشهور و برتر اروپا آشنا شویم

کارناوالهای اروپا فرصتی برای پوشیدن لباسهای زیبا و رقص و شادمانی قانونی در خیابانها هستند. بسیاری از بهترین کارناوال های اروپایی در زمان Mardi Gras برگزار می شوند. این زمانی است که کاتولیکهای روم بطور سنتی برای آخرین بار به میهمانی می پیوستند، قبل از آنکه زمان توبه آنها فرا برسد. با ما در مقاله کارناوال های مشهور و برتر اروپا همراه شوید تا شما را با تعدادی از معروف ترین کارناوال های اروپایی آشنا کنیم. قطعا، این آشنایی برایتان جالب خواهد بود.

کارناوال دبنچ

سازمان یونسکو این کارناوال را در سال 2008 بعنوان شاهکار میراث معنوی بشریت ثبت کرد. از جالب ترین قسمتهای این مورد از کارناوال های مشهور و برتر اروپا، راهپیمایی 1000 نفره "ژیل ها" است. از ساعت 4 صبح، مردها از شهرهای استان انویت بلژیک با لباسهای شیک و ماسک تا شب در خیابانها راهپیمایی کرده و به سمت تماشاچیان پرتقال پرتاب می کنند.

کارناوال دبنچ

باسلز فسنت

در طی این کارناوال، بسیاری از موسسات 24 ساعته باز بوده و فضای پر جنب و جوشی را در این کارناوال بوجود می آورند. ماسکهایی که در این کارناوال بکار می روند، ماسکهای رایج هستند، اما باید توسط دسته های خاصی استفاده شوند؛ یعنی کسانی که در حال نواختن فلوت، درامز و دیگر سازها در خیابانها راهپیمایی می کنند. زمانیکه چراغهای شهر باسلز سوئیس ساعت 4 صبح روشن می شوند، "کلایک ها" آواز می خوانند و در تاریکی کامل شهر را می پیمایند.

باسلز فسنت

آپ هلی آ

آپ هلی آ که بزرگترین آتش بازی و یکی از بهترین کارناوال های اروپایی بوده، جشن نوروز در اسکاتلند است. در این جشن، ماکت کشتی وایکینگ ها در خیابانهای لروایک توسط مردان قوی هیکل جزیره کشیده می شود و در نهایت، کشتی در محلی نگه داشته شده و کل شهر برای پایکوبی گردهم می آیند و با پوشیدن لباسهای فانتزی به جشن می پردازند.

آپ هلی آ

کارناوال دونکرک

این کارناوال از سال 1676 بعنوان آخرین شب نشینی برای ماهیگیران شهر، قبل از اینکه آنها قایقرانی در اطراف جزیره را برای 6 ماه متوقف کنند، شناخته می شود. تمام دست اندرکاران این کارناوال فرانسه، لباسی فانتزی برای خواندن سرود کنت ژانت بارت به تن کرده و شهردار 500 کیلوگرم شاه ماهی را بین جمعیت پخش می کند.

کارناوال دونکرک

کارناوال دی ایروا

کارناوال لا توماتینا ایتالیا از معروف ترین کارناوال های اروپایی بوده که در آن، مردم به سمت یکدیگر گوجه پرتاب می کنند. ریشه های این فستیوال به یک افسانه در قرون وسطی بر می گردد. یک پادشاه فئودال شب قبل از عروسی دختری تلاش کرد تا او را برباید. نامزد دختر از او شکایت کرده و مقامات محلی نیز آن دختر را دار زدند. بخاطر این اقدام، در شهر شورشی به پا شد و آنها 1000 سال قبل با پرتاب کردن 5000000 پوند مرکبات، اعتراض خود را نشان دادند.

کارناوال دی ایروا

سه شنبه قبل از چهارشنبه توبه

زمانیکه دما در نیمه زمستان به 5- درجه سانتیگراد می رسد، لیتوانیایی ها با لباس محلی عجیب و غریب برای بزرگداشت عظمت روزهای بهاری آواز می خوانند. سه شنبه قبل از چهارشنبه توبه، مراسمی است که در کل کشور برگزار می شود و مردم لیتوانی با روشن کردن مشعل، سرد بودن هوا را نشان می دهند.

سه شنبه قبل از چهارشنبه توبه

سلته دل کلاچه

سلته دل کلاچه که یکی از بهترین کارناوال های اروپایی بوده، آیین منحصر بفردی است که تاریخچه آن به دهه 1600 بر می گردد. این آیین در شهر کاستیلو د مورسیا اسپانیا به عنوان جشن پرتاب کودکان شناخته می شود. در این فستیوال، پدر و مادران نوزادان خود را روی تشکی در خیابان رها کرده و مردهایی که نماد شیطان هستند، با لباسهای زرد و قرمز و ماسکهای غول مانند از روی نوزادان می پرند.لا پورکهید

سلته دل کلاچه

فرانسوی ها به گوشت خوک بسیار علاقمند هستند و این فستیوال هر ساله برای نشان دادن این علاقه برگزار می شود. در شهرهای جنوب غربی تری سیور بیز، شرکت کنندگان برحسب میزان توانایی برای تقلید کردن از زندگی خوک ها قضاوت می شوند. همچنین، در این جشن مسابقه ای بین بچه خوک ها در خوردن پودینگ برگزار شده و از میهمانان با گوشت خوک پذیرایی می شود.

لا پورکهید

بوساجارز

زمستان در مجارستان بسیار سرد است. پس، تعجبی ندارد که ساکنان موهاس، برای مقابله با آن هر کاری را انجام دهند. مردم این منطقه به مدت 6 روز در ماه فوریه در خیابان با لباس و ماسکهای ترسناک رژه می روند و می رقصند که گفته می شود این کار برای فراموشی و دور نگه داشتن هوای سرد است. قسمت اصلی این کارناوال که از کارناوال های معروف اروپایی است، در یکشنبه برگزار می شود که صدها نفر با لباسهایی مخصوص و با قایقهای پارویی در شهر رژه می روند. مردم در این قایقها با خود میوه و نوشیدنی حمل می کنند.

بوساجارز
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از مشهورترین جاذبه های زیر زمینی اروپا آشنا شویم

مسلم علیمحمدی ، سه شنبه 4 خرداد 1400

با ما در مقاله مشهورترین جاذبه های زیر زمینی اروپا همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین جاذبه های زیر زمینی اروپا آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :