سفر به ژاپن | نکات مهم که باید قبل از سفر و در حین سفر بدانید

در سفر به ژاپن با یک فرهنگ بسیار غنی و کشوری که به طرز شگفت انگیزی متنوع، جورواجور و پر از مکان های دلفریب است مواجه خواهید شد. بسیاری از کسانی که برای اولین بار به ژاپن سفر می کنند، از این که این کشور آسیایی کوچک و پیشرفته، دارای تاریخ غنی و بی نظیر با قدمت هزاران سال نیز هست شگفت زده می شوند. مکان های گردشگری ژاپن با سرگرمی های هیجان انگیز تکنولوژیک، معابد بی نظیر باستانی، سیستم ریلی سریع السیر و فرم های هنری سنتی، ترکیب حیرت انگیزی از قدیمی و جدید را به گردشگران ارائه می کند. اگر قصد سفر به ژاپن و بازدید از مکان های گردشگری ژاپن و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن را دارید، بهتر است نکات مهم قبل از سفر به ژاپن را بدانید و برای لحظه لحظه سفر خاطره انگیزتان برنامه ریزی کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا این مطلب همگردی را بخوانید...

سفر به ژاپن / نکات مهم که باید قبل از سفر و در حین سفر بدانید

نکات مهم قبل از سفر به ژاپن را باید بدانید

اطلاعات عمومی در مورد کشور ژاپن مانند اختلاف زمانی آن با کشورهای مختلف، وضعیت آب و هوایی در فصل های متفاوت، روزهای خاص و تعطیلات در تقویم ژاپن، نکاتی هستند که حتما باید قبل از سفر از آنها آگاهی پیدا کنید. از کارهای دیگری که باید انجام دهید رزرو کردن اینترنت وای فای است و گرفتن کارت مخصوص سفرهای قطاری در ژاپن، تعویض کردن پولتان با پول ژاپن که انجام دادن هر کدام از اینها نیاز به داشتن اطلاعات و آشنایی با کشور ژاپن دارد. در بخش های بعدی، به بررسی و توضیح نکات مهم قبل از سفر به ژاپن می بایست بدانید می پردازیم.

نکاتی که قبل از سفر باید بدانید

بررسی اطلاعات عمومی در مورد کشور ژاپن

زمان استاندارد ژاپنی یا Japanese Standard Time که به اختصار JST نامیده می شود، 9 ساعت با ساعت جهانی یا گرینویچ GMT اختلاف دارد. تمامی کشور ژاپن از شمال تا جنوب دارای همین استاندارد زمانی است. فاصله زمانی ژاپن با شهرهای مهم از جمله نیویورک 14 ساعت، با لس آنجلس 17 ساعت، با سیدنی 1 ساعت، با دبی 5 ساعت، با برلین 8 ساعت و با لندن 9 ساعت است.
کشور ژاپن یک کشور چهار فصل است. فصل بهار (مارس تا می)، تابستان (ژوئن تا آگوست)، پاییز (سپتامبر تا نوامبر) و زمستان (دسامبر تا فوریه). وضعیت آب و هوا و دمای هوا به فصل و منطقه جغرافیایی بستگی دارد و در هر فصلی، جاذبه های متفاوت و نقاط دیدنی مختلفی برای بازدید وجود دارند.
نکته دیگری که بهتر است قبل از سفر به ژاپن بدانید، وضعیت روزهای تعطیل این کشور در تقویم آن است. ژاپن دارای 16 روز تعطیلی عمومی در طول سال است و مکان های گردشگری ژاپن در این روزهای خاص بسیار بسیار شلوغ می شوند. بویژه تعطیلات آخر هفته طولانی در ماه می که با نام هفته طلایی Golden Week خوانده می شود و تعطیلات میانه آگوست به نام اوبون Obon که شلوغ ترین زمان های سال در ژاپن هستند. بهتر است از سفر به ژاپن در این تعطیلات پرهیاهو و شلوغ پرهیز کنید.

بررسی اطلاعات عمومی در مورد کشور ژاپن

رزرو کردن اینترنت جیبی وای فای

ژاپن یکی از کشورهایی است که داشتن اینترنت جیبی وای فای بسیار لازم است و تفاوت زیادی ایجاد می کند. مناطقی که اینترنت وای فای رایگان دارند در حال افزایش هستند؛ اما اینگونه نیست که هر جایی می روید بتوانید به اینترنت وصل شوید. همچنین همانگونه که در بخش های بعدی توضیح خواهیم داد، سفر کردن به ژاپن، بخصوص مناطق روستایی آن، بدون بلد بودن زبان ژاپنی می تواند بسیار سخت باشد. بنابراین اینترنت همراه می تواند بزرگ ترین ناجی شما در سفر به ژاپن باشد. شرکت های قابل اعتمادی در این کشور وجود دارند که اینترنت جیبی وای فای با سرعت بالا و نرخ منطقی و مناسب ارائه می کنند. حتما قبل از این که به این کشور سفر کنید، اینترنت خود را رزرو کنید.

رزرو کردن اینترنت جیبی وای فای

تهیه کردن کارت سفر با قطار

اگر قصد دارید به چندین شهر در ژاپن و مکان های گردشگری ژاپن سفر کنید، کارت سفر با قطار Japan Rail Pass که به اختصار JR Pass نامیده می شود بسیار واجب و ضروری است. این کارت تنها در خارج از کشور ژاپن قابل خریداری می باشد و این بدان معنی است که می بایست قبل از سفر به این کشور، آن را تهیه نمایید. این کارت که منحصرا برای اتباع خارجی صادر می شود به شما این امکان را می دهد که با هر خط قطاری در سرتاسر ژاپن از جمله قطارهای سریع السیر این کشور که بسیار گران هستند سفر کنید. اما اگر تنها قرار است به توکیو سفر کنید، لازم نیست این کارت را تهیه نمایید.

تهیه کردن کارت سفر با قطار

پول خود را تعویض کنید

براساس گفته های بسیاری از گردشگرانی که تاکنون به ژاپن سفر کرده اند، نرخ معاوضه پول در ژاپن نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است. همچنین مراکز معاوضه پول زیادی در خیابان ها موجود نیستند. بنابراین عاقلانه تر است که قبل از سفر به این کشور، در کشور خود، مقداری ین تهیه کنید و در زمان سفر، از کارت اعتباری خود استفاده نمایید.

پول خود را تعویض کنید

کارهایی که در طول سفر به ژاپن باید انجام دهید

زمان که در ژاپن بسر می برید، کارهای مهمی هست که می بایست حتما انجام دهید. از جمله این که می بایست در مورد فرهنگ این کشور اطلاعات کسب کنید. صبح ها زود از خواب بیدار شوید تا سفر لذت بخشی داشته باشید. به جای پول از کارت های Suica استفاده کنید. اپلیکیشن های مورد نیاز برای سفر در این کشور را دانلود نمایید. برخی نکات مهم در مورد زندگی شهری در ژاپن را بدانید و با استفاده از پروازهای داخلی ارزان، سفر بهتری داشته باشید. در بخش های بعدی به توضیح کامل هر کدام از این توصیه ها می پردازیم.

کار هایی که در طول سفر به ژاپن باید انجام دهید

یادگیری فرهنگ ژاپن

کشور ژاپن دارای یک فرهنگ منحصر به خود است که بسیار جالب و ارزشمند است و درک برخی از بخش های آن برای بسیاری از مردم کشورهای دیگر سخت است. وقتی که در ژاپن هستید، بسیار توصیه می شود که حداقل یکی از فعالیت های فرهنگی مانند پوشیدن کیمونو، برگزاری مراسم نوشیدن چای و آموزش سامورایی را انجام دهید. این تجربه ها تنها در ژاپن می توانند انجام شوند و بهتر است انجام آنها را که "تنها یک بار در زندگی تان ممکن است اتفاق بیفتند" از دست ندهید.

یادگیری فرهنگ ژاپن

صبح زود بیدار شدن

کشور ژاپن یک کشور بسیار کوچک با جمعیت بسیار زیاد است. هر جای این کشور که بروید، حتی در روزهای میانی هفته، همه جا شلوغ و پر از آدم است. اگر واقعا به عکاسی علاقمند هستید و می خواهید چشم اندازهای زیبا از جاذبه های مشهور گردشگری این کشور را با تصاویر ثبت کنید، وجود تعداد زیادی گردشگر و بازدیدکننده در اطراف شما و موضوع عکاسی تان می تواند بسیار اعصاب خرد کن باشد. بنابراین بهترین راه برای دوری کردن از چنین موقعیتی این است که صبح خیلی زود بیدار شوید و یکراست به آن مقصد مورد نظر بروید.

صبح زود بیدار شدن

استفاده عاقلانه از کارت Suica

اگر با پول ژاپن آشنایی ندارید و می خواهید از سر و کله زدن با سکه های ژاپنی خودداری کنید، بهترین راه این است که از کارت Suica استفاده نمایید. این کارت، یک کارت الکترونیکی حاوی پول است که برای سفر کردن و حمل و نقل در ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما می تواند برای خرید کردن نیز استفاده شود. این کارت در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای ژاپن، ماشین های خرید خوراکی، سوپرمارکت ها، رستوران ها و غیره قابل استفاده است. شما می توانید این کارت را از دستگاه های خرید بلیط در ایستگاه های مختلف خریداری کنید.

استفاده عاقلانه از کارت Suica

دانلود اپلیکیشن های مفید

برخی از اپلیکیشن ها مانند گوگل مپ Google map که می توانند سفر شما را بسیار آسان تر کنند از بایدها هستند. اپلیکیشن های حمل و نقل نیز بسیار مفیدند؛ این اپلیکیشن ها به شما می گویند که نزدیک ترین ایستگاه ها به شما کجا هستند و چگونه می توانید به مقصد مورد نظر خود برسید. این اپلیکیشن ها از آنجایی که شبکه متروی شهر توکیو مانند تور عنکبوت است بسیار ضروری هستند.

دانلود اپلیکیشن های مفید

ضرورت حمل آشغال

طبق شنیده هایم بیشتر گردشگران خارجی که به ژاپن سفر می کنند از نبودن سطل آشغال در خیابان های این کشور شکایت می کنند. خیابان های ژاپن فوق العاده تمیز هستند؛ اما هیچ جایی برای انداختن آشغال در این خیابان ها پیدا نمی کنید. شما تنها در ایستگاه ها و فروشگاه های زنجیره ای می توانید سطل آشغال پیدا کنید. توصیه من این است که همیشه و در همه حال، یک کیسه پلاستیکی کوچک مانند کیسه هایی که از فروشگاه های زنجیره ای می گیرید با خود داشته باشید تا بتوانید آشغال های خود را حمل کنید و در جای مناسب دور بیاندازید.

ضرورت حمل آشغال

استفاده از پروازهای داخلی ارزان قیمت

در حال حاضر پروازهای داخلی LCC در ژاپن قابل دسترسی هستند و در نتیجه آنها، سفر کردن در سرتاسر این کشور آسان تر شده است. اگر قرار است برای بیش از یک هفته در ژاپن سفر کنید و علاقه دارید در این کشور به گشت و گذار بپردازید، توصیه می شود با پروازهای داخلی به یکی از مناطق روستایی و خوش طبیعت این کشور بروید. مناطق روستایی از نظر فرهنگی از شهرهای بزرگ جالب تر هستند و ارزش بازدیدکردن را دارند.

استفاده از پرواز های داخلی ارزان قیمت

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

6 نکته مهم که قبل از سفر به ژاپن باید بدانید

کاما ، پنج شنبه 26 بهمن 1402

لازم است که قبل از سفر به ژاپن از فرهنگ این کشور و نکاتی در سفر باید به آن ها توجه کنید، آگاه باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :