جاذبه های گردشگری انگلستان | راهنمای سفر به کشور انگلستان

انگلستان که یکی از پر بازدیدترین کشور های جهان محسوب می شود، به گردشگران، موقعیت های بی نهایت زیاد و متنوعی برای تماشای چیزهای مفرح و انجام کارهای خوشایند ارائه می کند. این کشور کوچک اما تاثیر گذار که بخشی از جزایر زیبای بریتانیا می باشد، مملو است از شهرهای هیجان انگیز، تاریخ فوق العاده و سنت های فرهنگی غنی. مکان های تاریخی، از قلعه های قدیمی در دشت هایی با چشم اندازهای بی نظیر و دانشکده هایی متعلق به قرون وسطی تا مکان های باستانی رومی و قصرهای سلطنتی چند صد ساله، در هر گوشه و کنار این کشور به چشم می خورند. سفر کردن به مکان های دیدنی انگلستان فوق العاده آسان است و چه با خودرو شخصی خود به این کار بپردازید یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، سفری کاملا خاطره انگیز و فراموش ناشدنی خواهید داشت. اگر قصد سفر به کشور زیبای انگلیس را دارید، بهتر است ابتدا با برترین جاذبه های گردشگری انگلستان آشنا شوید و برای یک سفر به یادماندنی برنامه ریزی کنید. بنابراین شما را دعوت می کنیم تا خواننده این مطلب همگردی در مورد جاهای دیدنی انگلستان باشید.

جاذبه های گردشگری انگلیس / راهنمای سفر به کشور انگلیس

استون هنج Stonehenge

استون هنج Stonehenge که در فاصله ده دقیقه ای سالیسبوری قرار دارد، مشهور ترین مکان باستانی بریتانیا و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی انگلستان به شمار می رود؛ این مکان آنچنان محبوب است که بازدیدکنندگان می بایست از مدت ها قبل بلیط آن را تهیه کنند تا بتوانند مجوز ورود و بازدید از آن را به دست بیاورند. این سنگ های عظیم که مساحت 8 مایل مربع را تصاحب کرده اند، از سال 1500 تا 3000 قبل از میلاد مسیح در این منطقه نصب شده اند. این حلقه های سنگ متعلق به عصر برنز که امروزه همچنان در مقابل دید همگان قرار دارند، تا دوران امپراطوری روم مورد استفاده بودند و در آن زمان برای جلوگیری از تاثیرگذاری کاهنان و فرقه های مذهبی روی مردم، تخریب شدند. این مکان فوق العاده دارای نمایشگاه هایی آموزنده و دارای اطلاعاتی مفید و همچنین یک فروشگاه و یک کافه می باشد.

استون هنج Stonehenge

برج لندن Tower of London

برج لندن Tower of London از جاذبه های گردشگری انگلستان، یک زندان، قصر، محل نگه داری گنجینه ها، رصدخانه و نمایشگاه حیوانات به حساب می آید. در این بنای حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو که به تصور بسیاری از افراد، مهم ترین بنا در انگلستان به شمار می رود، چیزهای زیادی برای تماشا و کارهای بسیاری برای انجام دادن و ساعت ها مشغول نگه داشتن بازدیدکنندگان پیدا می شود. بخش مرکزی این بنا، برج سفید White Tower می باشد که در سال 1078 توسط ویلیام فاتح ساخته شده است. در این مجموعه، نمایشگاه هایی مانند ردیف پادشاهان Line of Kings برگزار می گردد که قدیمی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان در جهان محسوب می شود و اسلحه های سلطنتی در آن به نمایش گذاشته شده اند. سایر نقاط جالب این مجموعه، نمایشگاه جواهرات سلطنتی، تورهای کلاسیک Yeoman Warder، Royal Mint و نمایشگاه هایی مربوط به زندان بانان و جلادان می باشند. پس از ذکر همه این ویژگی ها، بهتر است این نکته را هم اضافه کنیم که برج لندن 18 هکتار مساحت دارد و برای بازدید کامل از آن، به گشت و گذار طولانی نیاز خواهید داشت.

برج لندن Tower of London

شهر بث Bath

اگر برای بازدید از تنها یک شهر کوچک در انگلستان زمان دارید، هیچ شهری بهتر از شهر بث Bath پیدا نخواهید کرد. این شهر خارق العاده و زیبا، آنقدر جاذبه های گردشگری فوق العاده برای بازدید دارد که امکان ندارد بتوانید در یک روز از همه آنها دیدن کنید. این شهر که بیشتر به خاطر حمام های رومی Roman Baths بی نظیر با قدمت 2000 سال که در اطراف چشمه های آب گرم طراوت بخش ساخته شده اند مشهور است، به خاطر خانه های سبک جرجی به رنگ عسل مانند ردیف خانه های نیم دایره سلطنتی Royal Crescent نیز شهرت دارد. بیش از 500 ساختمان این شهر، اهمیت تاریخی یا معماری بسیار بالایی دارند؛ حقیقتی که باعث شده است این شهر به فهرست میراث جهانی یونسکو افزوده گردد. در نهایت، باید بگوییم که بث Bath می تواند محل اقامت ایده آلی برای انجام سفرهای یک روزه خاطره انگیز به شگفت انگیزترین جاهای دیدنی انگلستان با مناظر بی نظیر از قبیل Avon Valley، Mendip Hills و سایر نقاط مهم و خارق العاده این منطقه باشد.

شهر بث Bath

قلعه وینزر Windsor Castle

قلعه وینزر Windsor Castle از زمانی که در سال 1078، توسط ویلیام فاتح ساخته شده، برای سالیان سال به عنوان اقامت گاه تابستانی خانواده های سلطنتی بریتانیا به کار می رفته است. این قلعه که بزرگ ترین قلعه مسکونی در جهان به شمار می رود، به دور دو محوطه سبز خارق العاده ساخته شده است و می توان از آپارتمان های دولتی واقع در آن (تنها زمانی که ملکه در قلعه اقامت ندارد و پرچم سلطنتی بر فراز قلعه به چشم نمی خورد) بازدید کرد. بخش مهم دیگر این مجموعه، پارک فوق العاده Great Park می باشد؛ یک پارک بسیار زیبا با 6 مایل طول که اکثر بازدیدکنندگان خارجی، حتما قبلا زمانی که در حال پرواز و نزدیک شدن به فرودگاه Heathrow لندن بوده اند، آن را از پنجره هواپیما تماشا کرده اند. و در نهایت، بازدید از قصر سلطنتی از جاذبه های گردشگری انگلستان بدون تماشای تعویض نگهبان ها در محوطه قلعه ها کامل نمی شود. پس بهتر است تماشای این پروسه را از دست ندهید.

قلعه وینزر

منطقه تاریخی یورکشایر Yorkshire

با وجود این که منطقه یورکشایر Yorkshire از مکان های دیدنی انگلستان به چهار بخش شمالی، جنوبی، غربی و شرقی تقسیم شده است، مردم انگلستان عادت دارند که از همه این بخش ها با نام اصلی و سنتی آن یاد کنند. این منطقه دارای برخی از زیباترین شهرها و شهرک های تاریخی در انگلستان است؛ از جمله دورهام Durham، بورلی Beverley و یورک York با خانه ها و فروشگاه های بی نظیر نیمه چوبی، کلیساها و سالن های گردهمایی قرون وسطایی و خیابان های شاعرانه و رمانتیک که توسط دیوار سه مایلی شهر احاطه شده اند. شهر یورک York همچنین محل اقامت مناسبی برای سفرهای یک روزه به مناطق طبیعی اطراف از جمله منطقه زیبای Yorkshire Dales و North York Moors به شمار می رود.

منطقه تاریخی یورکشایر Yorkshire

دانشگاه کمبریج Cambridge

قدیمی بودن شهر دانشگاهی کمبریج Cambridge، عامل بزرگ جذابیت این شهر برای بازدیدکنندگان است و از آنجایی که در نزدیکی لندن می باشد، می تواند یک سفر یک روزه آسان و فوق العاده از جاهای دیدنی انگلستان در لندن به شمار رود. این شهر که مانند همتایش آکسفورد Oxford بخاطر دانشگاهش مشهور است، دارای بزرگ ترین کلکسیون بناهای تاریخی کشور می باشد که بیشتر آنها در اطراف 31 دانشکده دانشگاه کمبریج Cambridge University قرار گرفته اند. شهر کمبریج Cambridge علاوه بر فروشگاه ها و رستوران های عالی، میزبان رخدادهای فرهنگی فوق العاده ای نیز هست؛ از جمله نمایشگاه Midsummer Fair با قدمت 800 سال و فستیوال مشهور Cambridge Folk Festival.

دانشگاه کمبریج Cambridge

پارک ملی Lake District National Park

پارک ملی Lake District National Park که مساحتی نزدیک به 900 مایل مربع را پوشانیده است، یکی از مکان های دیدنی انگلستان است که گردشگران می بایست حتما از آن بازدید کنند. این پارک با وجود 12 عدد از بزرگ ترین دریاچه های کشور انگلستان و بیش از 2000 مایل راه که منتظر هستند توسط گردشگران پیموده شوند، پارکی بی نظیر به شمار می رود و اصلا عجیب نیست که این منطقه با چشم انداز های شگفت انگیز و مناظری که انگار از یک تابلو نقاشی بیرون آمده اند، همچنان الهام بخش بازدید کنندگان است. دیگر جاذبه این پارک، دشت های متعدد آن است که شامل Scafell Pike بلندترین کوه انگلستان، شهرهای کوچک و روستاهای دوست داشتنی مانند Grasmere می باشند. همچنین گردش با قایق بر روی دریاچه ویندرمر Lake Windermere و اولس واتر Ullswater جذابیت فوق العاده ای دارند.

پارک ملی Lake District National Park

کلیسای جامع کانتربوری Canterbury Cathedral

کلیسای جامع کانتربوری Canterbury Cathedral که در قلب شهر تاریخی کانتربوری Canterbury قرار گرفته است، جزو فهرست میراث جهانی یونسکو و جاهای دیدنی انگلستان، جایگاه اسقف اعظم کانتر بوری و مهد مسیحیت انگلیسی به شمار می رود. آغاز این اهمیت مذهبی به زمانی باز می گردد که سنت آگوستین St Augustine در سال 597 به عنوان اولین اسقف این منطقه انتخاب شد و مردم رعیت آنگلو ساکسون این منطقه را به کیش مسیحیت درآورد. اما چیزهای بی شمار دیگری نیز به جز کلیسا در این شهر زیبای قرون وسطایی وجود دارد. شهر کانتربوری Canterbury همچنین یک مقصد تفریحی و فرهنگی محبوب با فروشگاه ها، گالری ها و کافه های فوق العاده و جاذبه هایی مانند بناهای قرون وسطایی و رومی شهر نیز می باشد.

کلیسای جامع کانتربوری Canterbury Cathedral

پروژه عدن Eden Project

پروژه بی نظیر عدن Eden Project از جاهای دیدنی انگلستان، مجموعه ای از زیست بوم های مصنوعی منحصر بفرد است که شامل کلکسیون فوق العاده ای از گیاهان از سرتاسر جهان می باشد. این مجموعه که در محوطه یک معدن 160 ساله قدیمی ساخته شده است به شکل 3 گلخانه حبابی شکل بسیار بزرگ طراحی شده است. در هریک از این 3 گلخانه حبابی شکل، هزاران گونه مختلف گیاهی در شرایط آب و هوایی استوایی و مدیترانه ای قرار دارند. پروژه عدن Eden Project علاوه بر این نمایشگاه خارق العاده از زندگی گیاهان، میزبان رخدادهای فوق العاده موسیقیایی و هنری نیز می باشد.

پروژه عدن Eden Project

منطقه کاتزولدز Cotswolds

منطقه کاتزولدز Cotswolds از جاهای دیدنی انگلستان، مساحتی نزدیک به 787 مایل مربع را پوشش می دهد و شامل برخی از زیباترین مناطق روستایی انگلستان به نام های گلوسست شایر Gloucestershire، آکسفوردشایر Oxfordshire، ویلت شایر Wiltshire، سامرست Somerset، ورسستر شایر Worcestershire و وارویک شایر Warwickshire می باشد که همگی در انتظار بازدید و کشف شدن هستند. زیبایی منطقه کاتزولدز Cotswolds که به عنوان ناحیه ای مملو از زیبایی طبیعی خیره کننده شناخته شده است، فقط بخاطر گونه های گیاهی و جنگل های راش نمی باشد؛ بلکه شهرهای کوچک و روستاهای زیبای آن مانند کاسل کومب Castle Combe، چیپینگ نورتون Chipping Norton و تتبوری Tetbury نیز به این زیبایی افزوده اند. منطقه کاتزولد Cotswolds مانند بسیاری از جاذبه های گردشگری انگلستان، برای پیاده طی کردن و راه پیمایی کردن ایده آل است؛ بویژه اگر در امتداد یک مسیر پیاده روی ده مایلی به نام Cotswold Way با چشم انداز های خارق العاده از Severn Valley و Vale of Evesham قدم بردارید.

منطقه کاتزولدز Cotswolds

بنای چارت ول Chartwell

بنای چارت ول Chartwell که خانه دوست داشتنی مشهور ترین نخست وزیر بریتانیا وینستون چرچیل Winston Churchill بوده است، یکی از پر بازدیدترین بناهای تاریخی و مکان های دیدنی انگلستان به شمار می رود. این خانه، جایی است که چرچیل از سال 1924 تا زمان مرگش در سال 1965 به آن پناه برد. این خانه مجلل به همان شکلی که این مرد بزرگ در آن می زیسته است نگه داری شده و پر از تصاویر و یادگاری های یادآور شغل و علایق او می باشد. همچنین باغ های اطراف آن شامل دریاچه ها و مسیرهای پیاده روی درون جنگلی نیز ارزش گشت و گذار دارند. حتما به یاد داشته باشید که می بایست از قبل، بلیط بازدید از این مکان را تهیه کنید.

بنای چارت ول Chartwell

قلعه وارویک Warwick Castle

اگر به دنبال یک گردش خانوادگی واقعا به یاد ماندنی در مکان های دیدنی انگلستان که نظری هم به زندگی در دوره های قرون وسطایی داشته باشد هستید، بهترین کار این است که از قلعه وارویک Warwick Castle دیدن کنید. این قلعه تاثیر گذار که در شهر زیبای وارویک Warwick در کنار رودخانه آون River Avon واقع شده است، برای بیش از 900 سال، تاریخ و مناظر این منطقه را تحت سلطه خود داشته است. امروزه این بنا به عنوان پس زمینه و محل اجرای رخدادهایی با تم قرون وسطایی، از فستیوال های مبارزاتی (مبارزه با نیزه) تا نمایشگاه ها و کنسرت ها استفاده می گردد. شهر وارویک Warwick همچنین محل اقامت مناسبی برای انجام سفرهای یک روزه به کاتزولدز Cotswolds و شهرهای نزدیک مانند استراتفورد، لیورپول و منچستر می باشد که همگی در اطراف آن قرار گرفته اند.

قلعه وارویک Warwick Castle

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به کشور کاستاریکا و جاذبه های بی مثالش

ن. چرمچی ، سه شنبه 8 اسفند 1402

با ما در راهنمای سفر به کشور کاستاریکا همراه باشید تا شما را با مشهورترین جاذبه های دیدنی کاستاریکا آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :