گشت و گذارهای یک روزه از وین | سفر یک روزه به اطراف وین

وین با زیبایی، فرهنگ و تاریخ احاطه شده است. این شهر که در همسایگی اسلواکی، جمهوری چک و مجارستان قرار دارد، مکانی برای سیر و سفر مسافران بسیاری با کمترین دردسر و هزینه است. این شهر به روستاهای آرام و باصفا، مناظر کوهستانی هیجان انگیز و تاکستان هایی که فرصت چشیدن نوشیدنی را فراهم می کنند، نزدیک است. در ادامه، بهترین گشت و گذارهای یک روزه از وین، که پرطرفدارترین مناطق گردشگری وین اتریش است، آورده شده که می تواند تا چند شب یا تا آخر هفته نیز ادامه پیدا کند، بنابراین می توانید از هر کدام بیشتر نیز بهره ببرید. با همگردی همراه باشید تا با چگونگی گشت و گذار در اطراف وین بیشتر بشناسید.

گشت و گزارهای یک روزه از وین

گشت و گذارهای یک روزه از وین: دره واخائو(Wachau)

دره واخائو یک شبکه جالب توجه از جنگل های سبز، قلعه هایی که در کتاب های داستان می توان یافت، دِیرهای قرون وسطایی، رودخانه های بی نظیر، تاکستان های شاعرانه و با صفا و همچنین، شهرهای کوچک و جذاب است. این منطقه جز میراث جهانی یونسکو و از پرطرفدارترین مناطق گردشگری وین است. از مرکز شهر تا دره با ماشین یا اتوبوس، حدود یک ساعت راه است. در این دره چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد که از سوی علاقمندان به تاریخ، دوستداران نوشیدنی و غذاهای لذیذ و هر کسی که در جستجوی اتریش باشکوه و عجیب است، مورد توجه است. 
دره واخائو که تقریبا 25 مایل طول دارد، بین شهرهای زیبای کرامس(Krems) و ملک(Melk) قرار دارد (به خاطر رودخانه ای که از آن عبور می کند به دره دانوب هم معروف است) و از لحاظ تاریخی و زیبایی طبیعی، بسیار غنی است.
چه باید بکنید: حتما از عبادتگاه حیرت انگیز دیر ملک(Melk Abbey) که در بالای تپه واقع شده و از منظره های باشکوه درون دره و روی رودخانه در کل دره دیدن کنید. دیر بندیکتین، که قدمتش به 1089 می رسد، در مکانی قرار دارد که بیش از 1000 سال توسط شاهان و افراد مذهبی مورد استفاده بوده است. سنگ مرمر ظریف، ورودی های گنبدی شکل جالب و باغ های بدیع، آن را به یک برگ برنده واقعی در دره تبدیل کرده است. همچنین موزه تاریخی دوره امپراتوری اتریش نیز وجود دارد که فرصت مناسبی برای نمایش و دیدن صنایع دستی بیشمار را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. چشیدن مزه نوشیدنی در دره واخائو نیز مانند پیاده روی طولانی در طول رود دانوب بین ملک و کرامس و کاوش در منطقه برای یافتن مکان های جالب تاریخی، یک گزینه عالی است. نگاهی به این صفحه در مورد ردپای میراث جهانی یونسکو در دره بیندازید.

گشت و گذار در اطراف وین: (Bratislava)، اسلواکی

رفتن به پایتخت اسلواکی را نیز می توان از گشت و گذار در اطراف وین: برشمرد. با یک ساعت حرکت قطار به سمت شرق، خودتان را در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی و یکی از زیباترین شهرهای اروپا که خیلی خوب پابرجا مانده است، خواهید یافت. پیاده روهای سنگ فرش براتیسلاوا در کنار کافه ها و رستوران ها، تئاتر ملی بزرگ قدیمی و مجسمه های عجیب، آن را برای سفری یک روزه مناسب می سازد. حتی برای مسافران با بودجه اندک هم مکان های با قیمت مناسب پیدا می شود و قدم زدن و بازدید از آثار تاریخی شهر، راهی ارزان برای سپری کردن روز است.
چه باید بکنید: شهر با نمای بیرونی متمایز با رنگ های روشن و پشت بام های قرمز روشن، حتی در یک روز بارانی یا مه آلود هم پر از شور و نشاط و مکان های جذاب است. حتما از قلعه براتیسلاوا متعلق به قرن شانزدهم دیدن کنید که یک بنای یادبود افسانه ای است که بالای تپه بلند و مشرف به شهر قدیمی قرار دارد.
اگر کمی زمان بیشتری داشته باشید و نگران گذراندن زمان زیاد روی آب نیستید، امکان یک سفر آبی یک روزه با قایق از وین به براتیسلاوا وجود دارد. با این حال، این سفر معمولا فقط از آوریل تا سپتامبر انجام می شود. 

براتیسلاوا

گشت و گذارهای یک روزه از وین: تاکستان های محلی وین

یکی از ساده ترین و شاعرانه ترین روش ها برای خارج شدن از شهر برای مدت کوتاهی این است که به تاکستان های محلی وین بروید. این تاکستان ها از محبوب ترین مناطق گردشگری وین هستند. این مناطق به طور قابل ملاحظه ای به شلوغی شهری نزدیک هستند اما شما احساس می کنید که به دور از همه آن ها هستید.
وین 700 هکتار تاکستان تحت کشت دارد که خیره کننده است و بیش از 80 درصد محصول آن به نوشیدنی های سفید اتریشی مخصوص تبدیل می شود. برای نمونه می توان گرانر وتلین(GrunerVetliner) که در جهان معروف است و نوشیدنی محلی ویژه وینر گمیشترستز(Wiener Gemischter Satz) را نام برد. در بهار و پاییز، مردم محلی در تاکستان جمع می شوند تا از این افسون روستایی بهره مند شوند، طعم و مزه این نعمت فصلی را امتحان و قضاوت کنند و از غذاهای معمولی اتریشی در حوریج(heurige) محلی(زمین های نوشیدنیِ روستایی که در آن غذا نیز سرو می شود) بخورند.
چه باید بکنید: این احتمالا یکی از اتریشی ترین چیزهایی است که در سفر به وین می توانید انجام دهید: یعنی یک بعدازظهر را در یک یا دو حوریج بگذرانید. تازه ترین نوشیدنی سفید را امتحان کنید و یک بشقاب پنیر، گوشت چارکتری(charcuterie)، سالاد های ویژه و کیک های خانگی بخورید.

گشت و گذار در اطراف وین: صومعه کلوسترنبرگ(Klosterneuburg)

صومعه کلوسترنبرگ یکی از مناطق گردشگری وین است که بیش از 900 سال قدمت دارد. این صومعه یکی از زیباترین و مهم ترین مراکز فعالیت های مذهبی منطقه وین است و آثار با ارزش بسیاری از هنر مذهبی، از جمله "محراب وردن"، تاج ها و سایر موارد تشریفاتی را شامل می شود. ترکیب معماری گوتیک و باروک در این صومعه، گنبدها و گلدسته های سبز را متمایز می کند که از دور که به مناطق تپه ای که در آن قرار دارد نزدیک می شوید، مانند نقطه ای دیده می شود. این مکان نیز دارای تاکستان های چند صدساله است، ویژگی اغلب مناطق روستایی اتریش.
این مکان در سال 1114 توسط مارگراو لئوپولد سوم(Margrave Leopold III) تأسیس شد و مقر بسیاری از سلسله های امپراتوری، از جمله هابسبورگ(Habsburgs) بوده است. از آنجایی که این مکان، ترکیبی غیر عادی از صومعه و مکان سلطنتی بوده است، به تاریخ مذهبی و سلطنتی اتریش، بینش بیشتری می بخشد.
چه باید بکنید: حتما از محراب وردن، یک قطعه به یادگار مانده از هنر قرون وسطایی، دیدن کنید. همچنین انبار نوشیدنی و اتاق های خصوصی امپراتور، کارل ششم را ببینید که نقطه شروع اکثر تورهای مسافرتی است. 

گشت و گذارهای یک روزه از وین: قلعه و دژ کروزنشتاین(Kreuzenstein)

یکی از مناطق گردشگری وین که بسیار قدیمی و زیباست، قلعه و دژ کروزنشتاین است. این قلعه و دژ که مانند تاجی بر بالای تپه بزرگی قرار گرفته است، برای ساکنان آن حتی در دوران ماقبل تاریخ هم عزیز بوده و یکی از جالب ترین مکان های اطراف وین است. گرچه ساختار اصلی قرون وسطایی آن که قرن 12 ساخته شده بود در قرن 17 از بین رفت اما در قرن 19 بازسازی شد و در کنار موزه همجوار خود، مکانی سرگرم کننده و آموزنده برای بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
کروزنشتاین قرن ها به عنوان یک مرکز استراتژیک دفاعی علیه دشمنان استفاده می شد و در طی قرون وسطی، به دست خانواده قدرتمند هابسبورگ که بعدا در مناطق بسیاری از اروپا امپراطوری خود را گستراندند، افتاد. امروزه از آن به عنوان یک موزه تاریخ، هنر و فرهنگ قرون وسطی بهره برداری می شود.
چه باید بکنید: در آن جا یک اسلحه خانه، کلیسای کوچک، سالن شوالیه و آشپزخانه برای کشف کردن و دیدن وجود دارد. 

گشت و گذار در اطراف وین: پراگ(Prague)

درست است، پراگ به معنای دقیق کلمه، یکی از قسمت های سفر روزانه است، حداقل در صورتی  که بخواهید از خود شهر استفاده کنید. اما اگر صبح زود وین را ترک کنید و بخواهید شب را در پایتخت چک بگذرانید، یک پیاده روی 24 ساعته بین دو شهر میسر است.
حدود چهار ساعت طول می کشد تا با قطار، ماشین یا اتوبوس توریستی، از پایتخت اتریش به پراگ بروید. به همین دلیل حتما زودتر حرکت کنید تا زمان کافی برای کشف همه نکات برجسته مرکز سابق حکومت بوهمی ها داشته باشید.
چه باید بکنید: پراگ کهن، یک مکان اعجاب انگیز دیگر جزء میراث جهانی یونسکو است. با میدان قدیمی فوق العاده شهر، کاخ سلطنتی، محله و پرستشگاه ویژه یهودی ها، قلعه پراگ، موزه کافکا و جاذبه های بیشمار دیگر، یکی از جذاب ترین شهرهای اروپای شرقی است.
علاوه بر اینکه زمانی برای چشیدن طعم های خاص مانند نوشیدنی محلی چک، گولاش، دامپلینگ(dumplings) و شیرینی های محلی وجود دارد، توصیه می کنیم جاذبه هایی از قبیل موزه کوبیسم، یکی از جالب ترین گوهرهای این شهر را ببینید. همچنین حتما از پل چند صد ساله کارل عبور کنید.

گشت و گذارهای یک روزه از وین: موزه بتهوون

برای طرفداران موسیقی کلاسیک، روستای آرام هایلیگن اشتات(Heiligenstadt) یکی از مناطق گردشگری وین است. این روستا درست در خارج از محدوده شهر وین قرار دارد که شهرتش به این دلیل است که لودویگ فون بتهوون چندین بار از آن دیدن کرده و بخشی از دومین سمفونی خود را در آپارتمان کوچکی در آن جا در سال 1802 سروده است. او برای اولین بار در سن 17 سالگی به عنوان دانشجوی موتزارت به آنجا وارد شد، لودویگ جوان برای تحصیل تحت آموزش هایدن به وین بازگشت و تا زمان مرگش در سال 1827 در آنجا ماند.
چه باید بکنید: حتما از اقامتگاه سابق این آهنگساز در 6 Proubusgasse دیدن کنید که تبدیل به یک موزه با 14 اتاق شده است که از نوامبر 2017 باز شده است. بتهوون در پایان زندگی خود هنگامی که شنوایی خود را از دست داده بود، نامه ای به عنوان «وصیت هایلیگن اشتات» در اینجا نوشته است. نامه ای رسمی به برادرانش که هرگز ارسال نشد و افشاگر رنج های آهنگساز است.
مجموعه ای ابدی که داستان نامه معروف را بیان می کند و وسایل هنری شخصی بسیار، تجهیزات موسیقی و دیگر اشیاء مورد علاقه بتهوون را نشان می دهد. بتهوون که در نهایت به وین نقل مکان کرد، در بزرگترین گورستان شهر در Zentralfriedhof دفن شده است. مکان های زیادی در اطراف پایتخت اتریش وجود دارد که می تواند به عنوان بخشی از "تور بتهوون" غیر رسمی بازدید شود؛ موزه جدید یکی از آنها است. 

گشت و گذار در اطراف وین: سالزبورگ

این شهر نمادین، مکانی برای ساخت فیلم محبوب "آوای موسیقی" (اشک ها و لبخندها) بوده است. سالزبورگ تقریبا دو ساعت و نیم از وین با قطار فاصله دارد. اگر به دنبال تکه ای از فضای شاعرانه اتریشی که در موردش شنیده اید، هستید، به این شهر در نزدیکی مرز آلمان سفر کنید. سالزبورگ با وجود کوهستان آلپ شرقی، با مناظر کوهستانی زیبایی احاطه شده است.
چه باید بکنید: طرفداران موسیقی کلاسیک و افراد مشهوری مانند موتزارت، می توانند مکان تولد آن ها را در موزه عمومی آنجا ببینند.
حتما چند ساعت از سفر را در اطراف شهر باروک آلتسداد(شهر قدیمی)، که جزء میراث جهانی یونسکو شناخته شده است، بگذرانید. جاذبه های جالب توجه آن عبارت از قصر میرابل(Mirabell) و باغ های رسمی فاخر آن(که گفته می شود زمین بازی مورد علاقه کودکان فون ترامپ(Von Trapp) بود)، کلیسای جامع سالزبورگ و میدان بزرگی در مرکز شهر به نام رزیدنتپلاتز(Residentzplatz)، است که فواره خیره کننده ساخته شده از سنگ مرمر به نام رزیدنتبرانن(Residenzbrunnen) دارد.
قلعه Hohensalzburg و همینطور قدم زدن در امتداد رودخانه های چشم نواز زالتساک(Salzach) هم خوب است. شما حتی می توانید بر روی رودخانه قایق سواری کنید تا برای مدتی پاهایتان استراحتی داشته باشد.

گشت و گذارهای یک روزه از وین: کارنونتوم(Carnuntum)، مکان باستان شناسی روم قدیم

اتریش یک نقطه اتصال مهم و فعال برای قدرت و نفوذ روم باستان در اروپا بود. پارک باستان شناسی در کارنونتوم درست در شرق وین واقع  شده و از طریق یک قطار محلی (و ارزان) قابل دسترسی است که یکی از زیباترین مناطق گردشگری وین دارای چند ویرانه قابل توجه از روم باستان نیز هست. همینطور، بناهای بازسازی شده و یک نمایشگاه دائمی که این شهر کهن متعلق به یک قرن قبل از میلاد مسیح را به زندگی باز می گرداند.
برای هر کسی که علاقه مند به تاریخ و باستان شناسی است، این یک سفر یک روزه ایده آل و ساده است. فعالیت های فراوانی نیز برای بچه ها طراحی شده است، بنابراین یک گردش خانوادگی نیز در اینجا امکان پذیر است.
چه باید بکنید: کارنونتوم در اوج شکوه خود، حدود 50،000 نفر سکنه داشته است. بناهای بازسازی شده در پارک را ببینید. از جمله حمام رومی یا ترما(Thermae) که استادانه ساخته شده است. همچنین خانه های با شکوه ثروتمندان شهر و حتی بخشی از یک میدان که گاهی به عنوان مدرسه گلادیاتور استفاده می شده و به تازگی در سال 2011 کشف شد.

10. جنگل های وین

یکی دیگر از مناطق گردشگری وین که بسیار سرسبز و پرطرفدار است، جنگل های وین است که بخشی از قسمت کوهپایه ای کوه های آلپ و بسیار پهناور و پر از مسیرهای هموار برای پیاده روی است. همچنین حوریج هایی برای خوردن نوشیدنی و غذاهای سر راهی و کوه کوچکی به نام کالنبرگ دارد که برای مناظر وسیعش محبوب است.
چه باید بکنید: در روز روشن و بر فراز کالنبرگ، بازدید کنندگان تسلط فوق العاده ای بر کل شهر و اطراف آن دارند. کوه علاوه بر اینکه مکان یک صومعه قدیمی صد ساله به نام کلیسای جوزف مقدس است، دارای یک برج بزرگ به نام استفانیوارت (Stefaniewarte) نیز هست که در اواخر قرن نوزدهم به افتخار تاجگذاری شاهزاده خانم بلژیکی، استفانی، ساخته شده است. 
در اینجا میتوانید قبل از قدم زدن در مسیر پر پیچ و تاب جنگل های وین، از مناظر وسیع لذت ببرید. اگر شما خیلی زود شروع کنید، حتی می توانید کل مسیر را در بازگشت به شهر(حدود 4.5 ساعت) پیاده روی کنید. گذراندن وقت در این مسیرها برای دوستداران هوای آزاد، بسیار توصیه می شود؛ حتی یونسکو به خاطر زیبایی و تنوع طبیعی بی نظیر، این جنگل ها را به عنوان ذخیره گاه زیست کره برگزیده است. حدود 2000 گونه گیاهی و 150 گونه پرنده، از جمله گونه های در خطر انقراض، در این جنگل های گسترده زندگی می کنند. 

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

15 سفر یک روزه از بانکوک | گشت و گذار یک روزه از بانکوک

سعید حسنی ، پنج شنبه 28 تیر 1397

بانکوک یکی از هیجان انگیزترین، فریبنده ترین و نورانی ترین شهر های جهان است. این شهر به علت داشتن بازارهای گسترده، معابد و قصرهای باشکوه و...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :