سفر به یونان | کشوری تاریخی و پر رمز و راز در اروپا

یونان از کشورهای دیدنی و ایده آل برای سفر محسوب می شود و دیدنی های یونان بی شمار هستند. این کشور نه تنها جذابیت های منحصر به فردی چون سواحل زیبا، معماری های خیره کننده و جاذبه های تاریخی دارد بلکه هزینه سفر به یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر و مناسب تر است. یونان جز کشورهای پرجنب و جوش و دارای مردمی خون گرم و شاد می باشد. این کشور زادگاه بازی های المپیک، فلسفه، علوم سیاسی، دموکراسی و انواع نمایشنامه نویسی است. برای دیدن دیدن جاذبه های گردشگری یونان و سفری خاطره انگیز با ما همراه باشید.

یونان

جزیره میکونوس: بین المللی ترین جزیره

میکونوس معروف ترین جزیره یونان به حساب می آید و معروفیت آن به دلیل زندگی شبانه هیجان انگیز، سواحل دیدنی و آرامش بخش آن است. میکونوس جز توریستی ترین و بین المللی ترین جزیره های دریای اژه است. بسیاری از هنرمندان مشهور و بزرگ ترین ستاره های موسیقی و سینما در جزیره میکونوس زندگی می کنند. برای لذت بردن از سفر به یونان حتما از این جزیره دیدن کنید.

جزیره ی میکونوس

آکروپولیس: نماد ملی

درشمال شرق پارتنون در آتن قرار دارد. اگرچه یونان دارای آکروپلیس های دیگری نیز هست اما اهمیت آکروپلیس آتن بسیار زیاد است زیرا برای مردم آتن یک نماد ملی به شمار می آید. این مجموعه با استفاده از علم ریاضی و هندسه بسیار دقیقی ساخته شده است. بدون شک دیدن آن سفر خاطره انگیزی به یونان را برای شما به ارمغان می آورد.

آکروپلیس آتن

جزیره سانتورینی: رویایی ترین جزیره

یکی از مشهورترین جزیره های دریای اژه، سانتورینی است. دلیل شهرت آن خانه های سفید با سقف های آبی می باشد که زیبای غیر قابل باوری به این جزیره می بخشد و به نوعی این خانه ها و این نوع معماری یکی از جاذبه های گردشگری یونان به شمار می آید. نام سنتی سانتورینی، ثرا (thera) می باشد. سانتورینی در گذشته شاهد فوران آتشفشان بزرگی بود که بخش هایی از این جزیره به دلیل فوران همین آتشفشان ایجاد شده است. حتما با سفر کردن و گردش در این جزیره رویایی سفری خاطره انگیر به یونان را برای خود بسازید.

جزیره سانتورینی: رویایی ترین جزیره

حتما در فستیوال هلنیک (hellenic festival) شرکت کنید!

یکی از مشهورترین فستیوال های یونان، هلنیک است که در فصل تابستان همراه با موسیقی بین المللی و محلی، رقص و انواع نمایش برگزار می شود. این فستیوال در یکی از زیباترین سالن های باستانی و تاریخی دنیا، سالن آمفی تئاتر اودئون هردوس آتیکوس (Odeon Herodes Atticus) در شهر آتن برگزار می شود. یکی دیگر از مکان های تاریخی که فستیوال هلنیک در آن برگزار می شود، سالن تئاتر باستانی اپیداروس (Theatre of Epidaurus) در غرب آتن بوده که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده می باشد. با شرکت در این فستیوال تجربه تازه ای از این شهر باستانی را کسب کنید.

فستیوال هلنیک

صخره های متئورا: صخره های معلق

این صخره های زیبا و دیدنی در یونان جز آثار جهانی یونسکو هستند که سالانه گردشگران زیادی را جذب می کنند. متئورا به معنی صخره های متعلق در هواست. در گذشته راهبان برای رفتن به اینجا باید مدت زمان زیادی کوهنودی می کردند تا برای ارتباط با خدا و دوری از بشر به این صخره ها برسند اما اکنون گردشگران برای رفتن به این مکان می توانند از پله های سنگی دست ساز استفاده کنند. برای داشتن سفر به یونان از این صخره ها دیدن کنید. توصیه می کنیم حتما از کفش و وسایل کوهنوردی برای لذت بردن از این جاذبه در بین جاذبه های گردشگری یونان استفاده کنید.

 صخره های متئورا

دلفی: شهر باستانی و از دیدنی های یونان

بعد از آکروپلیس آتن، شهر باستانی دلفی از محبوب ترین مکان های باستانی و جذاب یونان به شمار می رود. در گذشته یونانیان معتقد بودند که دلفی مرکز زمین و متعلق به خدای آپولو است و به نوعی آن را سرزمین وحی می دانستند. امروزه نیز اهمیت این شهر باستانی و تاریخی از بین نرفته و دلفی از میراث جهانی جهانی یونسکو به شمار می آید. این شهر تاریخی و پر از داستان های عجیب برای خیلی از آدم ها جذاب است و برای سفری خاطره انگیز به یونان از دلفی در بین دیدنی های یونان بازدید کنید.

شهر باستانی دلفی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به کشور صربستان؛ کشوری دیدنی و تاریخی در قاره اروپا

هانیه میرزازاده ، شنبه 25 فروردین 1403

با ما در مقاله راهنمای سفر به کشور صربستان همراه شده تا کمی شما را با معروف ترین جاذبه های گردشگری صربستان آشنا نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :