سفر به عمان | تماشای شن های داغ و روان

کشور عمان، یکی از همسایگان جنوبی ایران است که در حاشیه ی خلیح فارس قرار دارد. جذابیت های طبیعی  و تاریخی این کشور باعث شده تا عمان به یکی از قطب های گردشگری دنیا تبدیل شود و سالانه مسافران زیادی برای تماشای این کشور عربی، به آن سفر کنند. یکی از زیباترین جاهای دیدنی عمان، صحراهای آن و تماشای مناظر شگفت انگیز شن های روان و داغ آن می باشد. برای این کار کافیست یک ماشین مناسب تهیه کرده و در جاده های این کشور رانندگی کنید. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی برای سفر به عمان همراه باشید...

سفر شگفت انگیز به عمان

سفر جاده ای در کشور عمان

در ادامه ی این مطلب می خواهیم در مورد سفر به عمان صحبت کنیم. شما می توانید با اجاره ی یک ماشین، خودتان در جاده های این کشور رانندگی کرده و جاهای دیدنی عمان را از نزدیک ببینید. اما برای داشتن یک سفر خوب باید نکاتی را در این جاده ها رعایت کنید. سفر در جاده اصول خاص خود را دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد. اگر کشور عمان سال 1970 را با عمان امروزی مقایسه کنیم، خواهیم دید که در این سال ها پیشرفت قابل توجهی داشته است. یکی از این دست آوردها، جاده ها و مسیرهایی است که شهرها و روستاهای این کشور را به هم متصل کرده و رفت و آمد در تمامی مسیرها را آسان نموده است.
اگر قصد سفر به عمان را دارید، به این نکات توجه کنید:
در اتوبان اطراف مسقط، با رانندگانی مواجه خواهید شد که با سرعت بالا از عقب به شما نزدیک می شوند. بنابراین در این بزرگراه باید حواس خود را کاملا جمع کنید و مراقب خود باشید.
جاده هایی هم هستند که بسیار خلوت بوده و رانندگی در آن ها آرام می باشد. این جاده ها در نزدیکی کوه ها قرار دارند و معمولا محل رفت و آمد حیواناتی مانند شتر یا بز هستند. ممکن است در حین رانندگی ناگهان یکی از این حیوانات در جلوی شما ظاهر شود. پس با احتیاط رانندگی کنید.
رانندگی در وادی ها نیز کمی خطرناک است. وادی ها بسترهای خشک رودخانه هستند که در اثر بارش باران ممکن است دچار سیل شوند.
برای رانندگی در کوهستان ها و بیابان نیز باید خودرویی مناسب داشته باشید. علاوه بر این، تدارکات لازم برای این سفرها را نیز کاملا فراهم کرده و از قبل افرادی را در جریان برنامه ی سفر خود قرار دهید. تلفن همراه خود را فراموش نکنید.

سفر جاده ای در عمان

شن های روان شرقیه

تاکنون تصاویر زیادی از جاهای دیدنی عمان، صحراها و شن های طلایی رنگ و زیبای آن دیده اید. شاید با دیدن این تصاویر با خود گفته اید، این همه زیبایی فقط در یک عکس وجود دارد و آن هم به دلیل افکت هایی است که به آن داده می شود. اما، باید بدانید این تصاویر جاهای دیدنی عمان به طور واقعی در منطقه ی شن های روان شرقیه ی کشور عمان دیده شده است. چشم اندازی بسیار زیبا از تپه های شنی موج دار و مسی رنگ صحرا که حدود 12.5 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور عمان را در بر گرفته است. در این صحرا تا چشم کار می کند، فقط شن های روان دیده می شود. در این جا هیچ اقامتگاه دائمی وجود ندارد و کسی نیز در آن ساکن نیست و تنها گروه کوچکی از بدوئنی ها در بخش جنوبی آن سکونت دارند.اگر قصد دارید تا از این صحرای زیبا و شگفت انگیز دیدن کنید، باید امکانات لازم برای بازدید و اقامت در آن جا را مهیا نمایید. یکی از نیازهای شما برای گشت و گذار در این صحرا، یک خودروی شاسی بلند است که با آن بتوانید بر روی شن ها حرکت کنید. قبل از سفر حتما باید لاستیک ها را چک کنید و مقدار آن ها را کاهش دهید. این کار باعث می شود تا در میان توده های شنی گیر نکنید. کمپ هایی نیز در طول مسیر و در تقاطع ها قرار دارند که می توانند این کار را با دستمزد کمی برایتان انجام دهند.
اگر می خواهید شب را در این ناحیه اقامت داشته باشید، می توانید به کمپ های صحرایی که در بخش شمالی قرار دارند مراجعه نمایید. این کمپ ها برای یک یا دو شب اقامت گردشگران راه اندازی شده اند. در این جا چادرهای شیک  و زیبایی را می بینید که برای پذیرایی از مسافران آماده شده و علاوه بر جای خواب، امکانات دیگری را نیز در اختیار آنان قرار می دهد. شما می توانید در رستوران کمپ غذا بخورید و خود را با تفریحات هیجان انگیزی مانند رانندگی با خودروهای آف رود در میان شن ها، سوار شدن بر موتورهای چهارچرخه،  سواری با شتر و اسب و پیاده نوردی سرگرم نمایید. اقامت در این کمپ ها برای شما هزینه هایی به همراه دارد که چندان هم کم نیست.
کمپ شب های بیابان (desertnightscamp) یکی از این کمپ های صحرایی است که می توانید در آدرس اینترنتیomanhotels.com/desertnightscamp عکس هایی از آن را دیده و از امکانات و سرگرمی های آن اطلاعاتی به دست آورید. کمپ هزار شب نیز کمپ دیگری است که برای رسیدن به آن باید مساحت بیشتری را بپیمایید و به عمق صحرا بروید. اطلاعات و عکس های مربوط به این کمپ در آدرس 1000nighscamp.com قرار دارد. اگر نمی خواهید هزینه ی زیادی را صرف بازدید از این مکان کنید، می توانید اقامت و سرگرمی های گران در این صحرا را فراموش کرده و تنها به لذت بردن از زیبایی ها این منطقه بسنده کنید. شما می توانید یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی عمان و مناظر دنیا را در هنگام غروب خورشید و زمانی که بر روی تپه های شنی نشسته اید، تماشا کرده و تصویری رویایی در ذهن خود بسازید.

شن های روان شرقیه

تماشای تخم گذاری لاک پشت ها

در سفر به عمان، ساحل راس الجنز یکی از مکان هایی است که می توانید در آن به تماشای لاک پشت های آبی بنشینید. پس از بازدید از شن های روان شرقیه، به سمت جنوب شرق برانید تا به ساحل راس الجنز برسید. به طور کلی 7 نوع لاک پشت آبی در اقیانوس ها زندگی می کنند که 6 نوع آن  را می توان در آب های کشور عمان پیدا کرد. لاگرهدها و سبزها دو نوع از این لاک پشت های آبی هستند که در هنگام تولید مثل به ساحل می آیند. از این رو این امکان وجود دارد که بتوانید آن ها را از نزدیک تماشا کنید. لاک پشت ها هر شب برای تخم گذاری به این جا می آیند. با توجه به این که این ساحل دارای اهمیت جهانی است، دولت کشور عمان مرکزی با نام "پناهگاه لاک پشت راس الجنز" را برای محافظت از این ناحیه راه اندازی کرده است که توسط خود دولت اداره می شود. تمام تورهای بازدید از لاک پشت ها نیز با هماهنگی و همراهی این مرکز انجام می شود.
این لاک پشت ها برای تولید مثل به ساحل آمده اند. از این رو در هنگام تماشای آن ها باید یک سری نکات رعایت شود تا لاک پشت دچار اضطراب نگردد. در غیر این صورت جانور دچار ترس شده و به سمت اقیانوس برمی گردد و در نهایت تولید مثل متوقف شده و چرخه ی حیات گونه ی آن به خطر می افتد. در واقع مرکز "پناهگاه لاک پشت راس الجنز" نیز به همین دلیل از این منطقه محافظت می کند. پس در هنگام تماشای لاک پشت ها به تذکرات راهنمای گروه توجه کرده و سکوت را رعایت کنید. زیاد به لاک پشت ها نزدیک نشوید و سعی کنید از فاصله ی مناسب آن ها را تماشا کنید. در دید آن ها قرار نگیرید و دوربین های خود را نیز کنار بگذارید. اگر در سفر به عمان از این ساحل دیدن می کنید، می توانید شب را در پناهگاه اقامت داشته باشید. یک هتل نسبتا مناسب در این جا وجود دارد که اتاق هایی را در اختیار مسافران قرار می دهد. هزینه ی اتاق به همراه دو تور تماشای لاک پشت محاسبه می گردد. این تورها  یک بار در صبح زود و بار دیگر عصر  برگزار می گردد. علاوه بر اقامت در اتاق های هتل، مسافران می توانند در چادرهای طبیعی پناهگاه نیز شب خود را سپری کنند. پس از تماشای لاک پشت ها در بازگشت به مسقط باید مسیر جاده ی ساحلی را به سمت شمال طی کنید.

کمپ شب های بیابان

کمپ شب های بیابان در عمان
تماشای تخم گذاری لاک پشت ها
اقامت در کویر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تماشای پروانه ها| باغ های زیبای بانکوک که باید به این مکان سفر کنید

ز. نیرومند ، شنبه 3 تیر 1396

معرفی باغ های زیبای بانکوک که زیستگاه حشرات و پروانه های رنگارنگ و شگفت انگیز می باشند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :