15 سفر یک روزه از بانکوک | گشت و گذار یک روزه از بانکوک

بانکوک یکی از هیجان انگیزترین، فریبنده ترین و نورانی ترین شهر های جهان است. این شهر به علت داشتن بازارهای گسترده، معابد و قصرهای باشکوه و غذاهای بی شمار و متنوع بسیار معروف است. شما می توانید زمان زیادی را در شهر بگذرانید و همچنان خواهان گذراندن زمان بیشتری باشید. علاوه بر تجارب بی شماری که در داخل شهر بانکوک وجود دارد، فرصت های بی شماری برای بررسی و بازدید در خارج از شهر نیز موجود است. از بازارهای مشهور شناور مشهور تا پارک های ملی تایلند در انتظار روشن کردن و الهام بخشیدن به اشتیاق شما برای سفر مجدد است. بیایید بهترین های سفر یک روزه از بانکوک را بررسی کنیم و اماکن دیدنی اطراف بانکوک که می توان در طول این یک روز داشت را بشناسیم. پس با همگردی و گشت و گذار یک روزه از بانکوک همراه باشید.

سفر یک روزه به بانکوک

سفر یک روزه از بانکوک: بازار شناور Damnoen Saduak

یکی از زیباترین تصاویر تایلند و معروف ترین اماکن دیدنی بانکوک، بازار شناور این شهر است. تصویر بازار های شناور آن است. به این ترتیب، سفر به این کشور جادویی بدون گذراندن یک روز در میان فرهنگ محلی و تجربه کردن این بازارهای شگفت انگیز کامل نمی شود. بازار شناور Damnoen Saduak در استان راتچابوری واقع شده است که تنها یک ساعت و نیم تا مرکز شهر بانکوک فاصله دارد. در طول روز، می توانید به قایق رانی مشغول شوید و در هرکدام از غرفه های شناور توقفی داشته باشید.
مطمئن شوید که غذاهای معروف محلی مانند پد تای و بستنی نارگیل را امتحان کنید.

بانکوک 1

گشت و گذار یک روزه از بانکوک: آیوتایا

شهر باستانی آیوتایا، پایتخت سیام ، یکی از اماکن دیدنی بانکوک بوده و محل بسیار مناسبی برای سفر یک روزه از بانکوک به حساب می آید. مجتمع آیوتایا میراث جهانی یونسکو به حساب می آید و به همین ترتیب، این گوهر باید برای همیشه حفظ شود. با توجه به این که آیوتایا دارای ده ها معبد مختلف می باشد، حتما کفش راحتی و بطری آب به همراه داشته باشید.
Wat Mahathat، Wat Lokayasutharam و Wat Na Phra Mane تماماً قصرهای ویران شده ای هستند که حس رمز آلودی را القا می کنند.
در زمان قدیم، زندگی در اینجا چگونه بوده است؟ به یاد داشته باشید که حتما از سر بودا که در نزدیکی ریشه های تنه درختی در Wat Mahathat قرار دارد دیدن کنید. آیا تا به حال در مورد پلی که بر روی رودخانه Kwai واقع شده است، چیزی شنیده اید؟ شما می توانید این منظره تاریخی معروف را در Kanchanaburi که در 130 کیلومتری غرب بانکوک واقع شده است، بیابید. سفر یکروزه به Kanchanaburi بسیار سخت و دشوار است و می توانید در مورد چگونگی ساخت Death Railway و مرگ هزاران نفر اطلاعاتی کسب کنید.
زمانی را برای بازدید از موزه جنگ JEATH در نظر بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد این اتفاق غم انگیز در تاریخ یاد بگیرید و در گورستانی که در نزدیک موزه قرار دارد، به سربازانی که در جنگ عمر خود را از دست داده اند ادای احترام کنید. تا به امروز هنوز این امکان وجود دارد که در مسیر Death Railway برانید و با وجود تاریخ وحشتناک، منظره آن جا کماکان دیدنی است.

بانکوک2

سفر یک روزه از بانکوک: پاتایا

پاتایا یکی از محبوب ترین مقصد های توریستی تایلند و اماکن دیدنی اطراف بانکوک است که توسط مسافرین بین المللی و مردم محلی مورد تحسین قرار گرفته است.
این شهر پر جنب و جوش و رنگارنگ در گذشته یک روستای ماهیگیری کوچک و محقر بوده است و امروزه خیابان ها با هتل های پر مسافر، نورپردازی های فراوان و ده ها بار و رستوران های متنوع زیبا شده اند. هنوز هم شباهت هایی از پاتایای قدیم در قالب معبد Sanctuary of Truth و Wat Phra Yai به چشم می خورد. برای بسیاری از افراد، طرح واقعی پاتایا، ساحل زیبای Jomtien است. ساحل پاتایا یکی از نزدیکترین مناطق ساحلی به بانکوک است که اغلب شلوغ است، اما همیشه فضایی برای عبادتگر خورشید وجود دارد.

بانکوک3

گشت و گذار یک روزه از بانکوک: باغ رز روستای تای

اگر به دنبال داشتن روز آرامش بخشی هستید، بازدید از باغ گل رز، از اماکن دیدنی اطراف بانکوک، در روستای تای بهترین سفر یک روزه برای شما خواهد بود. این باغ های بی نظیر مرسوم، جزء بهترین گزینه هایی است که می توانید در تمام آسیای جنوب شرقی پیدا کنید.  ترکیب باغبانی با فرهنگ محلی در بازدید از باغ رز باعث می شود که هم از رزهای زیبای آنجا و هم مزه واقعی فرهنگ معتبر تابلندی لذت ببرید. در طول روز شما فرصت دیدن رقص سنتی تایلندی را دارید و همچنین می توانید از خانه های سنتی تایلندی نیز بازدید کنید. کل مجموعه در حدود 55 هکتار است و دارای بازار سنتی صنایع دستی و مجموعه محلی غذا است.

بانکوک4

سفر یک روزه از بانکوک: پارک ملی خوا یای

پارک ملی خوا یای، یکی از گنجینه های ملی تایلند و یکی از سرسبزترین اماکن دیدنی اطراف بانکوک به حساب می آید و در مرز کامبوج قرار دارد که بیش از پنج منطقه حفاظت شده مختلف را پوشش می دهد. بسته به سطح آمادگی جسمانی شما و اینکه چقدر فعال هستید، می توانید چندین گزینه مختلف برای لذت بردن داشته باشید. شما می توانید در Khun Dan Prakan Chon Chan به قایق سواری مشغول باشید و از آبشار های زیبا و آب انبارهای دست ساز آنجا لذت ببرید. یک انتخاب محبوب این است که به سمت آبشار Wang Ta Kari کوه نوردی کنید و بعد از آن نیز به سمت آبشار Haew Narok بروید. انجام هر کدام از این کوه نوردی ها نیاز مند حداقل سطح تناسب اندام است و مناظر جذابی از مناطق طبیعی جنگلی تایلند را به شما نشان خواهد داد.

بانکوک5

گشت و گذار یک روزه از بانکوک: پارک ملی خوا یای

پارک ملی خوا یای، یکی از گنجینه های ملی تایلند و از اماکن دیدنی اطراف بانکوک به حساب می آید و در مرز کامبوج قرار دارد که بیش از پنج منطقه حفاظت شده مختلف را پوشش می دهد. بسته به سطح آمادگی جسمانی شما و اینکه چقدر فعال هستید، می توانید چندین گزینه مختلف برای لذت بردن داشته باشید. شما می توانید در Khun Dan Prakan Chon Chan به قایق سواری مشغول باشید و از آبشار های زیبا و آب انبارهای دست ساز آنجا لذت ببرید. یک انتخاب محبوب این است که به سمت آبشار Wang Ta Kari کوه نوردی کنید و بعد از آن نیز به سمت آبشار Haew Narok بروید. انجام هر کدام از این کوه نوردی ها نیاز مند حداقل سطح تناسب اندام است و مناظر جذابی از مناطق طبیعی جنگلی تایلند را به شما نشان خواهد داد.

بانکوک6

سفر یک روزه از بانکوک: بازار شناور Amphawa

بازار شناور Amphawa ، یکی از منحصر به فردترین بازارهای جهان است.این بازار نه تنها یک بازار شناور است بلکه غرفه های آن در امتداد خطوط راه آهن فعال و شلوغ واقع شده اند. این بازار شبانه محل خوبی برای اکتشاف است و همزمان با غروب خورشید بر روی رودخانه Mae Klong River می توانید با داشتن نوشیدنی Leo  یا Chang در دست، به رقص کرم شب تاب در افق بنگرید. شما می توانید مدل های مختلف و عجیب غریبی از صنایع دستی، سوغاتی و لباس را انتخاب کنید. همچنین می توانید از غذاهای بسیاری از سالاد پاپایا گرفته تا صدف های سرخ شده لذت ببرید و جوانه هایی را امتحان کنید که تابه حال نمونه ی شبیه به آن ها را هیچ کجا امتحان نکرده اید.

بانکوک7

گشت و گذار یک روزه از بانکوک: تاکستان خوا یای

آیا می دانستید که در تایلند یک صنعت نوشیدنی بسیار پیشرفته وجود دارد که در مرز پارک ملی خوا یای واقع شده است؟ این یک سفر یکروزه بسیار آرامش بخشی می شود چرا که سوار بر تراموا در بین تاکستان ها و مزارع 1000 هکتاری جابه جا می شوید. به طور طبیعی، لحظه برجسته روز زمانی خواهد بود که برخی از نوشیدنی های شگفت انگیز که در این تاکستان ها تولید می شود را امتحان کنید. شما زمان لازم برای مشاهده باغ های تاکستان و مزارع میوه های دیگر خواهید داشت و می توانید در مورد روند تولید و چگونگی مدیریت همیشگی تاکستان ها اطلاعاتی کسب کنید.

سفر یک روزه از بانکوک: جزیره Koh Si Chang

Koh Si Chang، جزیره بسیار زیبا، کامل و مکان بسیار مناسبی برای کسانی است که به کشف خط ساحلی زیبای تایلند علاقه مند هستند. این جزیره از اماکن دیدنی اطراف بانکوک است و شما می توانید به سمت Koh Loi Pier رانندگی کنید و بعد از آن با استفاده از یک کشتی محلی به سمت جزیره Koh Si Chang حرکت کنید. شما می توانید کل روز را در سواحل شنی به استراحت، گرفتن آفتاب و اکتشاف مشغول باشید. کاخ تابستانی یک رویای معماری است و تحت سلطنت پادشاه راما پنجم ساخته شده است. در تپه های مجاور این کاخ می توانید Wat Asdangkhanimitr را مشاهده کنید که درخت مقدس sacred Sri Maha Bodhi را در خود به نمایش می گذارد که گفته شده است که این درخت، نهالی از درخت Bodhi در بوده گایا ایالت بیهار در کشور هند است.

بانکوک9

گشت و گذار یک روزه از بانکوک: هوآ هین

هوآ هین، یک نسخه کوچک شده پاتایا است که از اماکن دیدنی اطراف بانکوک محسوب شده و برای کسانی مناسب است که به دنبال هیجان کمتری هستند. این ساحل که در خلیج تایلند و در مرز پارک ملی Krachan واقع شده است، محل بسیار فوق العاده ای است. بازار Cicada، یکی از بازارهای گسترده ای برای جستجو است و در شب واقعا با شور و حال است. Plearnwan یک جاذبه گردشگری است که دارای سبک قدیمی و جدید است و فروشگاه و رستوران های خانوادگی بسیار زیادی در آن جا وجود دارد. کاخ Mrigadayavan که در کنار ساحل واقع شده و برای مدتی محل استراحت خانواده سلطنتی بوده بر روی صخره های بلندی واقع شده است و دید شگفت انگیزی از مجموعه باغ های وسیع در زیر خود را به نمایش می گذارد. هوآ هین مکان مهمی برای  بادبادک سواران و دوستداران ورزشهای آبی است.

بانکوک10

سفر یک روزه از بانکوک: بازار قدیمی Talad Khlong Suan

بازار شناور Talad Khlong Suan، یکی از قدیمی ترین بازارهای تایلند است که در حدود 100 ها سال پیش ساخته شده است. بازار Talad Khlong Suan در امتداد کانال آرامش بخش و زیبایPrawet Burirom در استان ساموت پراکن شناور است. شما می توانید با قایق های طولانی در طول بازار حرکت کنید و در طول راه خود، خوراکی های فراوانی را امتحان کنید. Talad Khlong Suan، یکی از بهترین بازار ها برای خرید صنایع دستی چوبی است و چون شما مستقیماً از منبع خریداری می کنید، می توانید مطمئن باشید که خرید های خود را با قیمت مناسبی می خرید.

بانکوک11

گشت و گذار یک روزه از بانکوک: معبد Wat Saman Rattanaram

Wat Saman Rattanaram دارای بزرگترین مجسمه گانش در تایلند است. این فیل صورتی کم رنگ  16 متر ارتفاع و 22 متر طول دارد و باید آن را ببینید تا باور کنید. بازدید از Wat Saman Rattanaram دیدگاه هایی را درباره پیوند بین مذاهب هندی و بودایی به شما خواهد داد. در اطراف مجموعه معابد، ده ها غرفه وجود دارد که مجسمه های خدایان و الهه های بودایی و هندو را می فروشند. با این حال به خاطر داشته باشید که حمل تصاویر و مجسمه های خدایان بودا در بیرون از تایلند غیرقانونی است و ممکن است محصولات خریداری شده شما به محض خروج از کشور توسط گمرگ تایلند مصادره شود.

بانکوک12

سفر یک روزه از بانکوک: جزیره Koh Kret

این جزیره کوچک در مرکز رودخانه Chao Phraya واقع شده است. این جزیره که زیستگاه بسیار خوبی برای افراد Mon  به حساب می آید، محل گردشگری بسیار زیبایی به حساب می آید که بازدید از آن بسیار لذت بخش است. این جزیره به علت سفال هایش بسیار معروف است که می توان آن ها را در موزه Kwan Aman مشاهده کرد. تا به امروز، افراد بومی در سواحل رودخانه به سفال گری مشغول هستند. اگر شما علاقه مند به آیین بودایی هستید و گردش در معابد را دوست دارید، پس مطمئن شوید که برای بازدید Wat Poramos Yikawat ، به شمال جزیره Koh Kret بروید. این معبد مقدس دارای گنبد مایل و بودای الهام بخش است.

بانکوک13

گشت و گذار یک روزه از بانکوک: پارک موضوعی DreamWorld

DreamWorld تایلند، بهترین پارک دوست داشتنی و موضوعی است و دارای بیش از چهل ماشین سواری و جاذبه های مختلف است. این پارک برای تمام اعضای خانواده سرگرم کننده است و لبخند را بر لب تمام بازدیدکنندگان می آورد. یکی از ویژگی های بازدید از DreamWorld، سواری های سراسر از آدرنالین در تورنادو است. برای جوانان، زمین بازی Fantasy Land محل دوست داشتنی برای بازدید است. در اینجا می توانید ماجراجویی های چهاربعدی و زیبای خفته را پیدا کنید. باغ رویایی بهترین محل برای استراحت در گرمای روز و قبل از رفتن به شهر برفی و زمین ماجراجویی است.

بانکوک14

سفر یک روزه از بانکوک: استان Samut Prakan

Samut Prakan ، مرکزی ترین استان تایلند است و دسترسی آن از بانکوک بسیار آسان است. اولین مکان برای دیدن باید شهر باستانی زیبای Mueang Boran  باشد که دارای مجموعه ای شگفت انگیز از معابد و کاخ های ویران شده است. مجموعه ای باورنکردی از هنر سنتی تایلند ، از مجمسه تا مبلمان و ...، در موزه Erawan قرار دارد. یکی از تاثیرگذارترین مورد در این مجموعه، مجسمه فیل سه سر بسیار بزرگ است که همانند گانش خم شده در Wat Saman Rattanaram، باید آن را مشاهده کرد تا باورش کرد. پارک پادشاه راما نهم، یک مجتمع باغ  حفاظت شده زیبایی است که دارای دریاچه دست سازی است که با ماهی هایی پر شده است.

بانکوک15

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

گشت و گذارهای یک روزه از وین | سفر یک روزه به اطراف وین

محمد رضائی ، یکشنبه 31 تیر 1397

در این پست همگردی به ارائه پیشنهادهایی برای انجام سفرهایی یک روزه در اطراف وین پرداخته می شود. با ما همراه باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :