منطقه سلطان احمد استانبول | گردشگری در یک محله استانبول

ترکیه کشوری است تاریخی که سالیانه مسافران گردشگران بسیاری به این کشور و شهرهای مختلف آن سفر می کنند. دو شهری که در ترکیه بسیار محبوب است و مسافران بیشتری به آن سفر می کنند، آنتالیا و استانبول است. استانبول خود به دو قسمت قدیم و جدید که در اروپا و آسیا قرار دارند، تقسیم می شود. در قسمت اروپایی و قدیمی، استانبول، محله ای به نام سلطان احمد وجود دارد که پر از جاذبه های گردشگری و جالب است. در سفر به استانبول این بخش از شهر را نباید از دست داد. آنچه در ادامه آمده، بخشی است کوتاه از: اماکن گردشگری منطقه سلطان احمد استانبول، مراکز خرید منطقه سلطان احمد استانبول، رستوران های منطقه سلطان احمد استانبول و هتل های منطقه سلطان احمد استانبول. پس با همگردی همراه باشید.

استانبول

گردشگری

در این محله مکان های گردشگری بسیاری وجود دارد که تاریخ این شهر و کشور را بیان می کنند. هر کدام از این آثار معماری و زیبایی خاص خود را دارند.

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : مسجد ایاصوفیه

شاید در ذهن بسیاری از مردم جهان با آوردن نام استانبول، مسجد ایاصوفیه نقش ببندد. این بنای باارزش از جمله مهم آثار تاریخی این شهر و کل دنیا به حساب می آید که قدمت آن به هزاران سال پیش و دوران امپراطوری روم بازمی گردد. این مسجد با معماری بسیار زیبا، دارای گنبد بسیار بزرگ و چندین گنبد کوچک در قسمت ورودی است. گنبد بزرگ ایاصوفیه دارای چندین پنجره است که سطح آن با کاشی های طلایی پوشیده شده است. ارتفاع این گنبد به اندازه 18 طبقه است.

مسجد ایاصوفیه

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد از جمله آثار باارزشی است که در رقابت با مسجد ایاصوفیه توسط محمد آغا شاگرد سنان آغا، معمار معروف این کشور، طراحی شده است، البته گفتنی است که این مسجد معماری و شکل متفاوتی نسبت به ایاصوفیه دارد. نام دیگر این مسجد، مسجد آبی است که از رنگ های بکار رفته در این بنا می توان متوجه شد، چرا چنین اسمی دارد. این مسجد پر از رنگ فیروزه ای و خطوط وشکل های مختلف و پیچیده است. در این مسجد شیشه های رنگی بسیاری به کار برده شده است.

مسجد سلطان احمد

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : میدان هیپودروم

یکی از اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول میدان هیپودروم یا ارابه رانی، در زمان امپراطوری روم فضایی برای مسابقات ارابه رانی بوده است، در این فضا صندلی هایی برای تماشاچیان و همچنین 4 مجسمه برنزی اسب که مقیاسی درست به اندازه یک اسب واقعی داشتند، وجود داشته است که امروزی اثری از آن ها وجود ندارد. این مجسمه ها در ورودی سنت مارک باسیلیکا ونیز هستند، در واقع در جنگ صلیبی دوم، ونیزی ها این مجسمه ها را دزدیدند.

میدان هیپودروم استانبول

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : ایاصوفیه کوچک

این بنا کلیسایی است که قبل از ایاصوفیه ساخته شده است اما بعدا به دلیل شباهت اسمی دو، نام این کلیسا، ایاصوفیه کوچک شد. این کلیسا برای سرگیوس و باکوس دو قدیس توسط یوستینیانوس ساخته شده است که بعده ها در سال 1500 توسط حسین آغا به مسجد تبدیل شد. این کلیسا دارای تزئینات و معماری بسیار زیبایی است که با وجود تخریب برخی از قسمت های آن می توان کتیبه ها، ستون های مرمری، سرستون های زیبا و ... را دید.

ایاصوفیه کوچک استانبول

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : مسجد سوکولو محمد پاشا

این مسجد نیز توسط سنان معمار ترکی در سال 1571 ساخته شده است. این مسجد همان طور که از اسم آن مشخص است برای سوکولو محمد پاشا ساخته شده است. این بنا را می توان از زیباترین مساجد ساخته شده توسط این معمار دانست.

مسجد سوکولو محمد پاشا در استانبول

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : پارک گول هانی

از جمله فضاهای سبز این شهر که تعداد آن هم بسیار نیست، پارک گول هانی واقع در محله سلطان احمد، است. این پارک در انتها به دریای مرمر و تنگه بسفر می رسد که منظره بسیار زیبایی را می توان از این پارک مشاهده کرد. این پارک فضایی بسیار مناسب برای استراحت و دقایقی آرامش است. در این پارک موزه تاریخ علوم و فن آوری در اسلام نیز قرار دارد.

پارک گول هانی استانبول

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : موزه تاریخ علوم و فناوری در اسلام

همان طور که گفته شد این موزه در پارک گول هانی قرار دارد. این موزه در گذشته اصطبل قصر توپکاپی بوده است. در این موزه آثاری متعلق به دانشمندان و فیزیکدانان و افراد بزرگ مسلمان در زمینه ریاضی، فیزیک، پزشکی، ستاره شناسی، جنگ و ... وجود دارند، اما نکته ای که وجود دارد این است که این آثار هیچ کدام اصل نیستند و فقط برای نمایش در این موزه ساخته شده اند.

موزه تاریخ علوم و فناوری در اسلام استانبول

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : موزه باستان شناسی

در قصر توپکاپی استانبول، در قسمت فضای جلویی این قصر سه ساختمان وجود دارد که متعلق به موزه باستان شناسی استانبول می باشد. این موزه در سال 1891 افتتاح شد که در آن وسایل و عتیقه جاتی از کشورهای تحت حکومت عثمانی نگه داری می شد. این وسایل توسط عثمان حمدی، باستان شناس این کشور جمع آوری شده بودند. امروزه این موزه محل نگه داری برخی آثار و اشیای مربوط به تمدن های گذشته این کشور است. تابوت اسکندر در این موزه نگه داری می شود، که از جمله آثار باارزش و منحصر بفرد این موزه است. بر روی این تابوت جنگ های اسکندر کشیده شده است و قبل از آن که به این موزه آورده شود در لبنان پیدا شد.

موزه باستان شناسی استانبول

اماکن گردشگری منطقه سلطان احمد استانبول : موزه موزاییک

این موزه در کنار بازار آراستا قرار دارد که در گذشته اقامتگاهی شامل پارک، کلیسا، قصرهای مختلف و چندین تراس بوده است. امروزه این موزه شامل موزاییک های باقی مانده از این اقامتگاه اشرافی در امپراطوری اولیه روم می باشد. موزاییک های واقع در حیاط قصر براساس تحقیقاتی که در سال 1935 انجام شد، معلوم شد که متعلق به قرن 6 هستند. توسط موزائیک شکل هایی به صورت حیوان، گل، شخصیت های افسانه و ای و صحنه های شکار ساخته شده اند.

موزه موزاییک استانبول

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : موزه هنرهای اسلامی و ترکی

در این موزه که در کنار میدان ارابه رانی واقع شده است، آثاری متعلق به قرن 7 تا 20 از هنر اسلامی-ترکی از جمله فرش های باارزش جهانی قرار دارد. این موزه در گذشته قصر بزرگی به سبک معماری سکولار عثمانی برای ابراهیم پاشا، شوهر خواهر سلطان سلیمان بوده است. سنان، معمار معروف آن زمان به دستور سلطان سلیمان این قصر سنگی را می سازد.

موزه هنرهای اسلامی و ترکی در استانبول

اماکن گردشگری منطقه سلطان احمد استانبول : حمام ایاصوفیه خرم سلطان

این حمام قدیمی اما لوکس و زیبا متعلق به خرم سلطان همسر سلطان سلیمان بوده است که این بنا نیز توسط سنان ساخته شده است. امروزه این حمام، به مردم خدمات اسپا را ارائه می دهد، این خدمات نسبت به عرف، قیمت بالاتری دارند. بازگشایی دوباره این حمام از سال 2011 است. این حمام مدرن و زیبا از جمله بهترین حمام های استانبول چه در گذشته و چه در حال است.

حمام ایاصوفیه خرم سلطان در استانبول

اماکن گردشگری منطقه ی سلطان احمد استانبول : حمام گدیک پاشا

در این منطقه اگر به دنبال حمامی ارزان هستید، حمام گدیک پاشا گزینه مناسبی است. این حمام چه در بخش زنانه و چه در بخش مردانه دارای استخر و سونا است.

حمام گدیک پاشا در استانبول

اماکن گردشگری منطقه سلطان احمد استانبول : حمام سلیمانیه

افراد مجرد اجازه ورود به این حمام را ندارند، حمام سلیمانیه تنها مختص زوج ها و خانواده ها و به صورت مختلط است. بخش هایی از این حمام را سنان ساخته است.

حمام سلیمانیه در استانبول

خرید

استانبول شهری است که علاوه بر جاذبه های تاریخی، جاذبه های تجاری بسیاری نیز دارد. در واقع می توان گفت کم تر کسی به این شهر سفر می کند و از فروشگاه های این شهر خرید نکند. در فروشگاه های این شهر انواع پوشاک، بذلیجات، کیف، کفش، چرم، فرش و گلیم، مبلمان و هر آن چه را که بخواهید یافت می شود. البته که ترکیه به پوشاک و کیف و کفش بسیار مشهور است و قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. ترک ها در صنعت جواهر سازی نیز بسیار مشهور و قوی هستند. در قسمت قدیمی شهر فروشگاه های کمتر نسبت به دیگر مناطق شهر وجود دارد، اما با این وجود بازار و فروشگاه های مختلفی وجود دارد که حتما باید از آن ها دیدن کنید. در ادامه برخی از مراکز خرید شهر استانبول را به شما معرفی می کنیم.

مراکز خرید منطقه ی سلطان احمد استانبول: بازار بزرگ

از جمله قدیمی ترین بازارها و مراکز خرید در دنیا، بازار بزرگ ترکیه است. در این بازار نسبت به دیگر مراکز خرید، کالاها به قیمت بالاتری به فروش می رسند. هر قسمت از بازار مربوط به یک نوع از کالا است که با این طبقه بندی می توان به راحتی به هر مغازه ای که می خواهید، دسترسی پیدا می کنید.

بازار بزرگ استانبول

مراکز خرید منطقه سلطان احمد استانبول: خیابان استقلال

در این خیابان طویل و پیاده راه، انواع برندها های معروف ترک و خارجی را می توان پیدا کرد. پیاده روی در این خیابان زیبا را از دست ندهید.

خیابان استقلال استانبول

مراکز خرید منطقه ی سلطان احمد استانبول: بازار آراستا

در این بازار می توان اقلامی مانند فرش، صنایع دستی، سرامیک و چنین چیزهایی را پیدا کرد. قیمت ها در این بازار نسبت به مراکز خرید دیگر پایین تر است. بازار آراستا پشت مسجد آبی قرار گرفته است.

بازار آراستا استانبول

مراکز خرید منطقه سلطان احمد استانبول: کوکون

این فروشگاه مختص فرش و گلیم و از این دست اقلام باارزش و آنتیک می باشد. این فروشگاه دارای شعبه دیگری است که در آن کالاهای تزئینی به فروش می روسد. مالک این فروشگاه شرف اوزن است.

مراکز خرید منطقه ی سلطان احمد استانبول: گالری قیصریه

اگر اهل کتاب هستید و به تاریخ ترکیه و زبان ترکیه علاقه مند هستید، گالری قیصریه بهترین فروشگاه برای خرید کتاب است.

مراکز خرید منطقه سلطان احمد استانبول: گالری آیدین

این فروشگاه نیز مختص فروش فرش های آنتیک و قدیمی و باارزش است. در این فروشگاه، تعمیر فرش و گلیم نیز انجام می شود. مالک گالری آیدین عدنان آیدین است.

مراکز خرید منطقه ی سلطان احمد استانبول: مرکز خرید هیستوریا

مرکز خرید هیستوریا از جمله مراکز خرید مهم و بزرگ در قسمت قدیم استانبول است، به عبارتی می توان گفت هیستوریا اولین مرکز خرید مدرن و به روز در این منطقه است. این مرکز خرید علاوه بر معازه ها و فروشگاه های مختلف با برندهای متفاوت، دارای سینما و رستوران است.

مرکز خرید هیستوریا در استانبول

غذاخوری ها

در این بخش به معرفی برخی از رستوران های این منطقه می پردازیم که از نظر قیمت آن ها را طبقه بندی کرده ایم.

رستوران های منطقه ی سلطان احمد استانبول: کوفته پزی سنتی سلطان احمد (قیمت پایین)

یکی از رستوران هایی که غذای محلی این کشور را با قیمتی به نسبت پایین تر ارائه می دهد کوفته پزی سلطان احمد است. در این رستوران می توان غذاهایی مانند کوفته و کباب بره را امتحان کرد. کوفته از جمله غذاهای معروف و بومی این کشور است.

رستوران های منطقه سلطان احمد استانبول: رستوران چشمه (قیمت پایین)

این رستوران در نزدیکی سلطان احمد می باشد که می توانید علاوه بر فضای داخلی آن از فضای بیرونی برای صرف غذا استفاده کنید.

رستوران های منطقه ی سلطان احمد استانبول: رستوران دوی دوی (قیمت پایین)

این رستوران به کباب ها و نوعی پیتزای ترکی به نام پاید معروف است. قیمت غذا در این رستوران هم در حدی پایین است که کارگران به این رستوران بسیار علاقه ند هستند. دوی دوی به زبان ترکی به معنای سیر بودن است.

رستوران های منطقه سلطان احمد استانبول: خراسانی (قیمت متوسط)

از جمله رستوران هایی که می توانید هم از فضای داخلی و هم فضای بیرونی آن استفاده کنید، رستوران خراسانی است. غذاهایی که در این رستوران سرو می شود، عربی و کردی است و در رده خود رستوران بسیار خوبی است.

رستوران های منطقه ی سلطان احمد استانبول: موزاییک (قیمت متوسط)

رستورانی با غذاهای متنوع از کشور ترکیه و دیگر کشورها است که دارای فضایی بسیار زیبا نیز می باشد. این رستوران در واقع خانه ای متعلق به قرن 19 است که بازسازی شده است. از دیگر رستوران هایی که هزینه آن ها متوسط است، می توان به روملی و خانه ماهی سلطان احمد اشاره کرد.

رستوران چشمه در استانبول

رستوران های منطقه سلطان احمد استانبول: گریتلی (قیمت بالا)

در این رستوران تنها غذاهای دریایی سرو می شود و جز گران ترین رستوران های این بخش از استانبول به حساب می آید.

رستوران های منطقه سلطان احمد استانبول: فصل ها (قیمت بالا)

در این رستوران گران قیمت غذاها توسط موادی تهیه می شوند که همه آن ها از باغ های ترکیه بدست آمده اند.

رستوران فصل ها در استانبول

اقامت

استانبول به جهات آن که شهر توریستی است دارای هتل های بسیاری است. این منطقه قدیمی و تاریخی نیز دارای هتل های بسیاری از قیمت پایین تا بالا است. در این بخش هتل ها را از نظر قیمت دسته بندی کرده و به شما معرفی می کنیم.

هتل های منطقه ی سلطان احمد استانبول: اسانس (قیمت پایین)

از جمله هتل های خوب و زیبا نسبت به قیمت آن، هتل اسانس است. این هتل دارای دکوراسیون و معماری ویکتوریایی-عثمانی است. مدیریت این هتل سعی بر رضایت مشتری دارد.

هتل اسانس استانبول

هتل های منطقه سلطان احمد استانبول: هاندان (قیمت پایین)

این هتل نیز دارای دکوراسیون و معماری قدیمی و زیبا است. هتل هاندان در منطقه قدیمی استانبول و در نزدیکی جاذبه ها و مکان های دیدنی این منطقه قرار دارد. صبحانه ای که در این رستوران سرو می شود، غذاهای خانگی است.

هتل های منطقه سلطان احمد استانبول: آلزر (قیمت متوسط)

هتل آلزر دارای طراحی و دکوراسیون سنتی و قدیمی است و در نزدیکی میدان ارابه رانی قرار گرفته است. این ویژگی ها باعث شده است، این هتل طرفداران بسیاری داشته باشد.

هتل آلزر استانبول

هتل های منطقه سلطان احمد استانبول: آرمادا (قیمت متوسط)

این هتل دارای منظره بسیار زیبایی از استانبول است، برخی از اتاق های این هتل رو به دریا و برخی رو به شهر است که می توان از آن ها مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه را مشاهده کرد. هتل آرمادا دارای رستورانی در طبقه آخر است که منظره بسیار زیبایی را به ارمغان آورده است. این هتل درست در نزدیکی جاذبه ها و مکان های دیدنی این منطقه است.

هتل آرمادا استانبول

هتل های منطقه ی سلطان احمد استانبول: هتل چهارفصل (قیمت بالا)

این هتل لوکس دارای منظره زیبایی از دریای مرمر است. در این هتل تراس بزرگی بر روی بام این بنا قرار گرفته است که می توان، بناهای همچون ایاصوفیه و دیگر بناها را از آن مشاهده کرد. این هتل دارای رستوران شیشه ای است. هتل جلال سلطان نیز هتل گران و لوکسی در این منطقه به حساب می آید.

هتل چهارفصل استانبول

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مسجد سلطان احمد استانبول؛ بنایی حیرت انگیز در سرزمینی تاریخی

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 6 مرداد 1399

ما قصد داریم در این مقاله شما را با معماری مسجد سلطان احمد آشنا کنیم و همچنین به شما بگوییم که مسجد سلطان احمد استانبول کجاست.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :