سفری شگفت انگیز به دره پروانه ها در یونان

دره پروانه های یونان که در غرب جزیره رودس واقع شده، یک ذخیره طبیعی منحصر به فرد و شگفت انگیز است. این منطقه مکانی عالی و تماشایی برای کسانی است که می خواهند همراه خانواده خود از زیبایی های بی نظیر طبیعت لذت ببرند و کودکان شما می توانند به بررسی چرخه زندگی پروانه ها در طول تعطیلات تابستانی خود بپردازند. دره ای سرسبز با آبشارها ی زیبا و رودخانه های کوچک در این مکان انتظارتان را می کشد جایی که دور و بر خود را پر از پروانه های رنگارنگی می بینید که بر روی هر چیزی هستند و حتی ممکن است بر روی دستان شما بنشینند. با همگردی همراه باشید تا با بیشتر با دره پروانه ها در یونان آشنا شوید.

دره پروانه ها

منظره ای نادر در طبیعت

بازدیدکنندگان می توانند شاهد پدیده ای تماشایی در یونان باشند که به ندرت درطبیعت رخ می دهد. تعداد زیادی از پروانه ها در این دره کوچک درطول مرحله نهایی چرخه زندگیشان جمع می شوند. هر ساله در پایان فصل بارانی (اواخر ماه مه)، پروانه های بی شماری که توسط رایحه درختان شیرین ژد جذب این ناحیه می شوند، کل چشم انداز منطقه را پوشش می دهند و منظره ای جذاب و رنگارنگ را به تصویر می کشند. آن ها در واقع حشرات بالغی هستند که راه های آبی را دنبال می کنند تا به اینجا مهاجرت می کنند تا تولید مثل کنند (ماده ها به خاطر رطوبت بالای منطقه تخم گذاری می کنند).

دره ای معروف به دره ی پروانه ها در کشور یونان

داستان زندگی این پروانه ها

دره پروانه های یونان که مکانی مرطوب و خنک در طول تابستان می باشد، میزبان این پروانه های رنگارنگ و دوست داشتنی است که جفت گیری آن ها در هفته های آخر ماه آگوست و سپتامبر می باشد. داستان زندگی این پروانه ها بعد از جفت گیری و تخم ریزی ماده ها به اتمام می رسد، زیرا که آن ها بعد از این که تخم ریزی خود را در یک مکان مناسب و امن که معمولا می تواند در میان درختان و بین بوته ها باشد، انجام دادند، می میرند. سر انجام با فرا رسیدن فصل بهار، نوزادان این پروانه ها سر از تخم بیرون می آورند و در منطقه، پخش شده و به زندگی خود ادامه می دهند تا این که روز موعود فرار می رسد و در ماه ژوئن تبدیل به یک پروانه کامل شده و مجددا این چرخه را تکرار می کنند. پروانه ها نمی توانند در این مرحله نهایی از چرخه زندگی خود غذا بخورند، بنابراین آن ها برای حفظ انرژی در این دره استراحت می کنند. هر گونه سر و صدای بلند آن ها را وادار به پرواز کردن و در نتیجه مصرف انرژی ارزشمندی می کند که ذخیره ی مرحله ی قبلی زندگیشان می باشد و متاسفانه ورود گردشگران به این منطقه تاثیر بسیار بدی بر روی حیات آن ها دارد و پراندن و دست زدن این پروانه ها زندگی آن ها را با خطری جدی روبه رو می سازد. چه خوب است گردشگرانی که از این دره دیدن می کنند، هر چه بیشتر مراقب محیط زیست این پروانه های زیبا باشند تا نسل های دیگر نیز بتوانند سالیان سال از این ذخیره گاه طبیعی لذت برده و استفاده کنند.

دره ی پروانه های یونان

جاذبه های اطراف دره پروانه ها در یونان

تور گردشگری خود را با بازدید از موزه تاریخ طبیعی تکمیل کنید. در دره پروانه ها، یک موزه خانه ایتالیایی وجود دارد. در این موزه شما می توانید اطلاعات گسترده ای در مورد گیاهان و جانوران موجود در این منطقه پیدا کنید. جالب ترین بخش موزه، پرورشگاه است که در آن در یک محیط حفاظت شده و در محیط ایده آل به تکثیر این پروانه ها می پردازند.

مسیر دسترسی به دره پروانه ها

برای رفتن به این دره که در 26 کیلومتری شهر رودس و 6 کیلومتری ساحل غربی و در بخش شمالی جزیره واقع شده است، می توانید از شهر رودس و از طریق اتوبوس خود را به آن برسانید و سرانجام بعد از بازدید از این مکان زیبا می توانید به اکتشاف خود در سرتاسر جزیره ادامه دهید.

دره ی معروف پروانه ها
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به دره ستاره ها | سفر دره ای شگفت انگیز قشم

شرکت خدمات مسافرتی و طبیعت‏گردی اسپیلت البرز ، دوشنبه 14 دی 1394

این جاذبه طبیعی را به زبان محلی (استاره کفته) میگویند، دره ایست اعجاب انگیز در قشم که بی شک هر بیننده ای را مجذوب خود میکند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :