شهر توس مورد بی مهری قرار گرفته است؟!

طبق گفته حجت الاسلام احمد مازنی، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، علت کم توجهی به شهر تاریخی توس و برخی بی مهری ها به این مجموعه نیازمند بررسی است. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره کم توجهی به شهر تاریخی توس می باشد.

به نقل از ایرنا، باید برای احیای شهر تاریخی توس در سطح محلی و ملی اقدام و برنامه ای هماهنگ با حمایت قوه مقننه اجرا شود. ارزش و اهمیت تاریخی و فرهنگی توس و جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بیش از این هاست و باید نسبت به این مجموعه بیشتر توجه شود.
22 سال پیش شهر توس در فهرست آثار ملی ثبت شد اما به دلیل محدودیت های اعتباری تاکنون اقدامات انجام شده در آن کامل نشده است.انجام کاوش هایی در کهن دژ و ارگ تاریخی و ساماندهی باغ هارونیه از اقدامات مثبت بوده اما هنوز برنامه های فراوانی باقی مانده است. شهرداری مشهد با توجه به نگاه بلندی که دارد ساماندهی جلوخان باغ آرامگاه را در دستور کار قرار داده و در کنار آن امسال 30 میلیارد ریال برای ساماندهی و احیای توس از محل اعتبارات استانی و 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است. اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به استان خراسان رضوی از آرامگاه فردوسی و برنامه های احیای برج و باروی شهر تاریخی توس بازدید کردند. 

هر توس

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بافت قدیمی کرمان مورد بی مهری قرار گرفته است

گلاره یوسف پور ، جمعه 29 اردیبهشت 1402

براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، بافت قدیمی کرمان مورد بی مهری قرار گرفته است.

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 21 تیر 1397

    انشاا...ثبت جهانی توس

    • 20 تیر 1397

    انشاا...ثبت جهانی توس

    • 20 تیر 1397

    از کی تا حالا زندان هارونیه شده باغ هارونیه؟؟