7 دلیل برای بازدید از داندی و آنگوس در اسکاتلند

شما ممکن است در مورد موزه خاصی به نام "Dundee" که اواخر امسال افتتاح می شود، شنیده باشید. این موزه با معماری خیره کنندهV&A در ماه سپتامبر شروع به کار خواهد کرد که برنامه هیجان انگیزی از نمایشگاه ها و رویدادها را ارائه می دهد. اما در منطقه داندی و آنگوس در اسکاتلند، مکان های جالب بیشتری نسبت به یک موزه وجود دارد. در ادامه، 7 دلیل آورده شده است که نشان می دهد شما باید به این منطقه دیده نشده از دیدنی های اسکاتلند سفر کنید. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید...

Dundee & Angus

1) قدم زدن در ردپای Scott و شکلتون

اولین سفر Scott و Shackleton به قطب جنوب، با استفاده از کشتی ای بود که در شهر Dundee ساخته شده بود. این کشتی همان RRS دیسکاوری است که کماکان در اسکله آنجا لنگر گرفته است. سه دکل آن در کنار درب V&A واقع شده است. بالا رفتن از آن، لحظه آرامش بخشی خواهد بود. باور آن بسیار سخت است که این کشتی باریک چوبی در سال 1901 با وجود دمای 45- درجه، 58 سرنشین مرد، 23 سگ و 45 گوسفند را به قطب جنوب برده است. پیاده روی در فضای خارجی اینجا را فراموش نکنید چرا که مجموعه ای از 10 لوح در اسکله وجود دارد که هدایای داندی به جهان را نشان می دهد. از میان آن ها می توان به دندی و بینو اشاره کرد.

شکلتون

2) برای هنرمندان

در کنار موزه V&A، مکان های دیگری در داندی و آنگوس در اسکاتلند وجود دارد که می تواند علاقه مندان به هنر را جذب کند. این شهر، میزبان تنها نمایش دائمی کشور یعنی Dundee Rep است. آن ها محل خود را با تئاتر "رقص اسکاتلند" به اشتراک می گذارند. زمان دقیق رویدادهای این نمایش ها در طول سال موجود است. مرکز هنرهای معاصر داندی، در کنار درب این موزه قرار گرفته است. شما می توانید در اینجا نمایشگاه های موقت را ببینید و یا فیلمبرداری یک فیلم arthouse را به طور خلاصه دنبال کنید. فضاهای مورد علاقه هنرمندان داندونیایی McManus است. McManus یک ساختمان گوتیک معروف سنگی، متعلق به دوره ویکتوریا است که به گنجینه منطقه اختصاص دارد. در اینجا میتوانید از راه پله های مارپیچی به سمت گالری هایی بروید که همه چیز، از سنگ های قدیمی پیکتی گرفته تا اسکلت نهنگ تای را در خود نگه می دارند.

موزه V&A

3) کشف مرکز نوآوری اسکاتلند

داندی و آنگوس دارای سابقه طولانی و مفتخری در نوآوری است. در دوره ویکتوریا، این شهر دارای سه دستاورد و محصول بود که با حرف J شروع می شدند: جوت (Jute)، مربا (Jam) و روزنامه نگاری (Journalism). برای شناخت مربا، می توانید در مورد مارمالاد بخوانید و جست و جو کنید که به طور محلی اختراع شده است. برای شناخت روزنامه نگاری به D.C.Thomson فکر کنید که چاپگر و ناشری در داندی بوده است و برای شناخت جوت، که یک نوع الیاف گیاهی است کافی است بدانید برای ساخت گونی، لباس tarpaulin و طناب استفاد می شود. می توانید میراث داندی را در کارهای Verdant کشف کنید. کارخانه زیبای جوت سازی، داستان دوره ای از شهر را به عنوان "juteopolis"، پایتخت تولید جوت در جهان، باز گو می کند. توجه داشته باشید که نوآوری فقط چیزی نیست از گذشته اینجا باشد. بازی کامپیوتری Grand Theft Auto هم توسط داندیونیایی ها اختراع شده است و امروزه، شهر به مرکز بازی های رایانه ای تبدیل شده است.

مرکز نوآوری اسکاتلند

4) غذاهای اسکاتلندی بسیار دلچسب

ادینبورگ ممکن است تنها شهر از دیدنی های اسکاتلندی باشد که ستاره میشلین (یا چهار) را دارد اما داندی زمانی که موضوع، اختراع غذاهای مدرن است، حرفی برای گفتن دارد. در مرکز شهر، بهترین مکان برای غذا خوردن Castlehill است که سرآشپز Graham Campbell بهترین گنجه خوراک را درآنجا درست می کند. خوردن غذایی مانند گوش ماهی با گل کلم و کارامل یا گوشت آهوی کوهسار با صنوبر Douglas را تصور کنید. در آن طرف نیوپورت، سرآشپز سابق و برنده حرفه ای Jamie Scott، برنامه غذایی خود را در رستوران Newport به طور روزانه تغییر می دهد. بشقاب های کوچکی وجود دارد و از آنجایی که قیمت ها از 3.50£ شروع می شود، می توانید غذاهای متنوع و گزینه های مختلفی را امتحان کنید. از گزینه های پیش رو می توان به Coley آغشته در آب لیمو، تکیلا اسکاتلندی، آووکادو و پرتقال خونی اشاره کرد.

غذاهای اسکاتلندی

5) مشاهده زادگاه اسکاتلند

خرابه های خاکی مربوط به کلیسای قرن دوازدهمی آربروث، بسیار مقدس هستند. در سال 1320، سندی نوشته شده بود که در آن اسکاتلند به شدت به دنبال مستقل شدن از انگلستان بود. اظهارنامه Arbroath به عنوان گواهی تولد اسکاتلند و مایه الهام بخشی برای اظهارنامه استقلال آمریکا بود. این میراث، چهار دانش آموز را هدایت کرد تا در سال 1950، سنگی به عنوان سرنوشت را از کلیسای Westminster به سرقت ببرند و به کلیسای Arbroath بازگردانند.

زادگاه اسکاتلند

6) تاریخ سلطنتی

یکی از بهترین قلعه های اسکاتلند در قلب انگوس واقع شده است. Glamis Castle که خانه کودکی مادر ملکه و خانه داستانی مکبث شکسپیر و از دیدنی های اسکاتلند است، به صورت خیال پردازانه و واقعی با سلطنت ارتباط پیدا کرده است اما معماری شگفت انگیز قرن 19 ام و باغ های بسیار زیبایش هستند، که آن را دوست داشتنی کرده است. برای مشاهده داخل این قلعه، باید از یک تور با راهنما کمک بگیرید که ما پیشنهاد می کنیم حتما این کار را انجام دهید. شما در آنجا در مورد ملکه ماری تا Pretender James VIII پیر، داستان هایی خواهید شنید و می توانید شومینه ها و نقاشی های زیبایی را در اطراف سالن و آپارتمان های سلطنتی ببینید.

تاریخ سلطنتی

7) کشف بزرگترین پارک ملی بریتانیا

پارک ملی Cairngorms بزرگترین پارک بریتانیا و از جذاب ترین دیدنی های اسکاتلند است و حدود چهل درصد بزرگتر از منطقه دریاچه است. این پارک در داندی و آنگوس در اسکاتلند واقع شده است که 5 دره کوهستانی آرام همانند 5 انگشت دست در آنجا قرار گرفته اند. شاید یکی از جذاب ترین دره ها، Glen Clova و یکی از آسان ترین مسیرهای پیاده روی، مسیر 3.5 کیلومتری از روستا به سمت دریاچه Brandy Clova باشد. یک مسیر خوب می تواند شما را از طریق یک زمین مسطح به دریاچه بلندی برساند. این دره ها همچنین، منزلگاهی برای کوه های ماندوسی هستند که ارتفاع آن ها کمتر از 3000 فوت است. یک بازدید محلی خوب می تواند شامل ترکیبی از Mayar و Driesh شود که از Glen Doll حدود 5 ساعت فاصله دارند. هشداری که باید به شما بدهیم این است که در آنجا مراقب عقاب های طلایی باشید.

بزرگترین پارک ملی بریتانیا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

10 مورد از بهترین قلعه های اسکاتلند برای بازدید

سعید حسنی ، چهارشنبه 23 اسفند 1396

مناظر جذاب این قلعه ها را از دست ندهید. در بهترین افسانه ها، همیشه یک قلعه وجود دارد: برج های بلند، خندق های ترسناک، و یک منظره ی هیجان انگیز ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :