بهترین نقاط جنوب آفریقا | سفر به جنوب آفریقا

از دشت های سبز و بی درخت تا سواحل ماسه ای سفید و کوه های پوشیده شده از برف، جنوب آفریقا مکانی با هزاران منظره و زیبایی های طبیعی متفاوت است. مردم این منطقه نیز به همین اندازه متنوع و متفاوت هستند و تجربه های جدید و هیجان انگیزی در هر گوشه از این منطقه وجود دارند. شما می توانید در بهترین نقاط جنوب آفریقا سافاری یا پارک ملی کروگر Kruger National Park با طبیعت و حیات وحش غیر عادی و جالب توجه آفریقا روبرو شوید یا در آب های گرم مناطق استوایی موزامبیک شنا کنید. آبشار های ویکتوریا Victoria Falls یکی از هفت شگفتی طبیعی جهان هستند و شهر کیپ تاون بخاطر رستوران های فوق العاده و تاکستان های محبوبش شناخته می شود. اگر به قاره آفریقا علاقمند هستید و قصد سفر به جنوب این قاره پهناور و شگفت انگیز را دارید، بهتر است ابتدا این مطلب را بخوانید. در این مطلب همگردی به معرفی ده تا از بهترین و جالب ترین دیدنی های جنوب آفریقا که می بایست حتما از آنها بازدید کنید پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید:

سفر به جنوب آفریقا / بهترین نقاط آفریقای جنوبی

دیدنی های جنوب آفریقا: آبشارهای ویکتوریا Victoria Falls در زیمبابوه و زامبیا

آبشارهای ویکتوریا Victoria Falls که محلی ها از آن به عنوان Mosi-oa-Tunya یا "دودی که طوفان می شود" نام می برند، بزرگ ترین آبشار در جهان از نظر حجم می باشد. در طول فصل بارانی، بیش از 500 میلیون لیتر آب از لبه پرتگاه های این منطقه سرازیر می شوند. بهترین راه تماشای این آبشارها که در مرز بین زامبیا و زیمبابوه واقع شده اند، از راه هوا یا از یکی از سکوهای مشاهده که در لبه گلوگاه رودخانه زامبزی Zambezi River قرار دارند می باشد. آبی که از این آبشارها به اطراف پاشیده می شود، آنقدر زیاد است که اگر در نزدیکی این آبشارها باشید، در عرض چند ثانیه کاملا خیس می شوید.

آبشارهای ویکتوریا Victoria Falls در زیمبابوه و زامبیا

بهترین نقاط جنوب آفریقا: پارک ملی ساوث لوآنگا South Luangwa National Park در زامبیا

پارک ملی ساوث لوآنگا South Luangwa National Park در زامبیا که بخاطر سافاری های پیاده اش مشهور است، به شما این امکان را می دهد که خودتان را در شگفتی جنگل های آفریقایی غرق کنید. وقتی در این منطقه هستید، مراقب انواع جانوران وحشی (در کل 60 نوع حیوان) از جمله گله های شیر، گله های فیل و یوزپلنگ های تک زی و مرموز باشید. زندگی در پارک ملی ساوث لوآنگا South Luangwa National Park حول محور آب می گردد و رودخانه لوآنگا Luangwa پر از کرگدن، کروکودیل و پرندگان آبی رنگارنگ است. تماشای پرندگان در این منطقه بسیار جالب و خوشایند است؛ زیرا بیش از 400 گونه پرنده در داخل مرز های این پارک وجود دارند.

پارک ملی ساوث لوآنگا South Luangwa National Park در زامبیا

دیدنی های جنوب آفریقا: کیپ تاون Cape Town در آفریقای جنوبی

شهر کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی در کوهپایه کوه مشهور این کشور با نام کوه تیبل Table Mountain واقع شده است و می توان از آن با عنوان زیبا ترین شهر جهان نام برد. منطقه اطراف این شهر از تاکستان های زیبا، سواحل خارق العاده و کوه های سر به فلک کشیده پوشیده شده اند. در مرکز این شهر، فرهنگ حکومت می کند. رستوران های درجه یک جهانی و مراکز خرید پر از فروشگاه های طراحان مشهور در ترکیب با بازار های روستایی و موزه های جالب و فوق العاده. کیپ تاون همچنین مملو از مکان های تاریخی نیز هست؛ از جمله منطقه Bo-Kaap، District Six و جزیره رابن Robben Island که نلسون ماندلا بیشتر سال های اسارت خود را در زندان آن گذرانده است.

کیپ تاون Cape Town در آفریقای جنوبی

بهترین نقاط جنوب آفریقا: پارک ملی چوب Chobe National Park در بوتسوانا

پارک ملی چوب Chobe National Park که در بوتسوانای شمالی واقع شده است، جایگاه یکی از بزرگ ترین مجموعه های حیات وحش از جمله تمامی Big Five (پنج حیوان اصلی و نمادین آفریقایی ، فیل، کرگدن، شیر، یوزپلنگ و بوفالو) است. این پارک بخصوص برای جمعیت فیل هایی که در آن زندگی می کنند و بیشترین تعداد فیل های جهان به شمار می روند مشهور است. نقطه مرکزی این پارک، رودخانه چوب Chobe است. در این منطقه، حیوانات در دسته های بزرگ صدتایی جمع می شوند تا آب بنوشند، بازی کنند و حتی در برخی موارد به شکار بپردازند. یک سافاری هیجان انگیز روی رودخانه، تجربه ای ویژه و منحصر به فرد است که به شما این فرصت را می دهد نگاهی نیز به پرندگان متعدد و متنوع این پارک بیاندازید.

پارک ملی چوب Chobe National Park در بوتسوانا

دیدنی های جنوب آفریقا: مجمع الجزایر کوئیریمباس Quirimbas Archipelago در موزامبیک

اگر به دنبال بهترین تعطیلات ساحلی هستید، به جایی جز مجمع الجزایر کوئیریمباس Quirimbas Archipelago در موزامبیک فکر نکنید. این مجمع الجزایر که از 32 جزیره مرجانی در امتداد سواحل شمالی این کشور تشکیل شده است، یک بهشت طبیعی است که با سواحل ماسه ای سفید رنگ، درختان نخل مرتفع و آب هایی به رنگ سبزآبی است. در زیر موج های خروشان دریا، دیواره های مرجانی زیبا قرار دارند که این منطقه را به یک مقصد گردشگری بسیار محبوب برای غواصان و ماهی گیران دریای عمیق تبدیل کرده اند. جزیره ایبو Ibo Island نیز بخاطر معماری سبک استعماری فوق العاده اش مشهور است.

مجمع الجزایر کوئیریمباس Quirimbas Archipelago در موزامبیک

بهترین نقاط جنوب آفریقا: دلتای اوکاوانگو Okavango Delta در بوتسوانا

دلتای اوکاوانگو Okavango Delta که درجه ارتفاع آب های آن توسط سیل های سالانه رودخانه اوکاوانگو Okavango تعیین می شود، یک زیستگاه بسیار خاص با گستره وسیع حیوانات و پرندگان است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، بین ماه های می و سپتامبر (اواخر بهار تا اواسط تابستان) و زمانی که حیات وحش دلتا به جزیره های کوچکی که بخاطر آب بالا آمده بر اثر سیل ایجاده شده اند محدود می شود است. مراکز اقامتی مجلل متعدد در دلتای اوکاوانگو Okavango Delta وجود دارند؛ اما برای داشتن یک تجربه واقعا به یاد ماندنی و خاطره انگیز، بهتر است حداقل یک شب اقامت خود در این منطقه را زیر چادر بگذرانید.

دلتای اوکاوانگو Okavango Delta در بوتسوانا

دیدنی های جنوب آفریقا: دریاچه مالاوی Lake Malawi در مالاوی

دریاچه مالاوی Lake Malawi که سومین دریاچه بزرگ قاره آفریقا به شمار می رود، تقریبا یک سوم مساحت کل مالاوی را در بر می گیرد. این دریاچه به طرز قابل توجهی زیباست و آنچنان وسیع است که گاهی وقتی در ساحل آن می ایستید، احساس می کنید در کنار اقیانوس ایستاده اید. در سفر به این منطقه، می بایست انتظار سواحل طلایی، روستاهای ماهی گیری بسیار قدیمی و گستره وسیعی از فعالیت های ورزشی آبی را داشته باشید. فعالیت هایی از جمله سفر با قایق، سواری روی قایق بادبانی، کایاک سواری، شنا و غواصی. اگر برای شنا کردن به درون دریاچه شیرجه زدید، حتما ماهی های سیکلید بسیار زیبای ویژه دریاچه مالاوی Lake Malawi را تماشا کنید. حداقل 700 گونه ماهی سیکلید در این منطقه زیست می کنند که چهار نوع آن بومی همین منطقه هستند.

دریاچه مالاوی Lake Malawi در مالاوی

بهترین نقاط جنوب آفریقا: ساحل وایلد Wild Coast در آفریقای جنوبی

ساحل وایلد Wild Coast که با عنوان ترانسکی Transkei نیز خواهنده می شود، خط ساحلی بسیار زیبایی در استان شرقی آفریقای جنوبی است. این ساحل با صخره های مرتفع، موج های بلند و سواحل متروک خیره کننده خود، بهترین مکانی است که می توانید با طبیعت ارتباط دوباره برقرار کنید. این ساحل، یک مکان ایده آل برای ماهی گیری، کوه نوردی و موج سواری است. ساحل ترانسکی Transkei همچنین محل زندگی مردم خوسا Xhosa نیز هست. مردمی که خانه های رنگارنگشان را روی تپه های مشرف به ساحل ساخته اند. در شمال کشور، بندر سنت جانز Port St. Johns به عنوان بهترین مکان برای انجام پرش و بانجی جامپینگ شناخته می شود.

ساحل وایلد Wild Coast در آفریقای جنوبی

دیدنی های جنوب آفریقا: سوسوسولی Sossusvlei در نامیبیا

دریای تپه های شنی سوسوسولی Sossusvlei که بخشی از صحرای نامیب Namib Desert در نامیبیا Namibia می باشد، یک منطقه طبیعی خارق العاده با قله های شنی بلند و آسمان عمیق آبی رنگ است. بهتر است در مرز های پارک در اردوگاه Sesriem Campsite اقامت کنید تا دسترسی آسان به تپه های شنی داشته باشید. از تپه شنی مشهور Dune 45 در تاریکی شب بالا بروید و تماشای طلوع آفتاب از بالا ترین نقطه این تپه را تماشا کنید. سوسوسولی Sossusvlei بهشت علاقمندان به کوهنوردی و راهپیمایی و یک رویای بزرگ برای عکاسان است. منطقه باستانی Deadvlei با تپه های شنی سرخ رنگ خود، به طور ویژه زیبا و خاص است.

سوسوسولی Sossusvlei در نامیبیا

بهترین نقاط جنوب آفریقا: پارک ملی کروگر Kruger National Park در آفریقای جنوبی

پارک ملی کروگر Kruger National Park که در مرز موزامبیک در شمال شرقی آفریقای جنوبی واقع شده است، مکانی برای توصیف برترین ها است. این پارک، قدیمی ترین، بزرگ ترین و شناخته شده ترین منطقه حفاظت شده کشور به شمار می رود. همچنین یکی از بهترین مکان ها در قاره آفریقا برای تماشای Big Five (پنج حیوان اصلی و نمادین آفریقایی ، فیل، کرگدن، شیر، یوزپلنگ و بوفالو) می باشد. گستره وسیعی از گزینه های اقامتی در این منطقه وجود دارند و جاده های عالی آن به شما این آزادی را می دهند تا در صورت علاقه، با خودروی شخصی خود یک سافاری عالی را تجربه کنید. رانندگی در هنگام شب نیز ممکن است و به شما این امکان را می دهد که هیجان زندگی در حیات وحش آفریقا بعد از تاریکی را تجربه نمایید.

پارک ملی کروگر Kruger National Park در آفریقای جنوبی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به آفریقای جنوبی | معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا

مهیار قاسمی ، پنج شنبه 6 مهر 1396

در اینجا می خواهیم شما را با یکی از بهترین کشور ها در قاره آفریقا آشنا کنیم و برای انتخاب مکان سفر مورد نظرتان به شما کمک کنیم .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :