شهر لارناکا و 10 تا از جاذبه های جذاب و دیدنی آن

hb چهارشنبه 13 تیر 1397

لارناکا (Larnaca) شهری است در جنوب کشور قبرس که بعد از شهرهایی همچون نیکوزیا و لیماسول، لقب سومین شهر بزرگ کشور قبرس را به خود اختصاص داده است. لارناکا قبرس شمالی یکی از بهترین تفرجگاه های ساحلی (اقامتگاهی است دور از هیاهوی شهر با تمامی امکانات تقریحی و رفاهی) در دنیا بحساب می آید و به خاطر وجود مسیرهای باریک پیاده روی در آن که در دو طرف آن ها پوشش انبوهی از درختان نخل قرار گرفته است، دیدنی های لارناکا به عنوان یک مقصد توریستی و گردشگری بسیار مشهور می باشند! توجه داشته باشید به گفته بسیاری از مورخان و کارشناسان، قدمت شهر لارناکا نزدیک به 6 هزار سال می باشد و از این رو خیلی ها آن را قدیمی ترین شهر قبرس می نامند؛ لارناکا علاوه بر داشتن جذابیت های ساحلی دارای اصلی ترین فرودگاه کشور قبرس نیز می باشد. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی باشید برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری لارناکا قبرس....

لانکارا

جاذبه های گردشگری لارناکا قبرس

10) سواحل لارناکا

با توجه به موقعیت ساحلی لارناکا قبرس شمالی قطعا خط ساحلی این شهر قدیمی در تمامی ماه های سال خصوصا از ماه خرداد تا اوایل مهر (از ماه می تا سپتامبر) با استقبال زیادی از سوی گردشگران داخلی و خارجی قبرس و همچنین بومیان محلی برخوردار می شود که شاید خیلی مطابق میل کسانی که به دنبال نقطه مکانی آرامش بخش هستند، مناسب نباشد! بد نیست بدانید اگر به دنبال انجام تفریحات ساحلی در جمعی پر از شلوغی و سر و صدا هستید، می توانید به ساحل Finikoudes از دیدنی های لارناکا مراجعه کنید و اگر هم به دنبال قدری آرامش بیشتر و محیطی خلوت تر می گردید، بهتر است به ساحل مکنزی (Mackenzie ) این شهر سری بزنید که تنها در فلاصله دو کیلومتری از جنوب لارناکا قبرس شمالی قرار گرفته است؛ برای آن دسته از گردشگرانی هم که اصلا طاقت شلوغی و ازدحام را ندارند باید بگوییم در لارناکا سواحل دیگر به نام های Perivolia و Cape Kiti نیز وجود دارد که به نسبت سایر نقاط ساحلی از مرکز شهر فاصله بیشتری داشته و در صورت مهیا بودن وسیله نقلیه، می تواند گزینه بسیار ایده آلی برای آنان بشمار بیاید!

ساحل لانکارا

9) کلیسای فانرومنی ( Panagia Faneromeni)

کلیسای فانرومنی از جاذبه های گردشگری لارناکا قبرس که در قرن بیستم میلادی با دیوارهایی از جنس مرمر سفید ساخته شده و در خیابانی به همین نام یعنی فانرومنی قرار گرفته است. این کلیسا یکی از زیباترین دیدنی های لارناکا می باشد که از قضا در مکان یک کلیسای قدیمی نیز ساخته شده و در آن زمان البته در خیابانی با اسم دیگری قرار گرفته بوده است که بعدها نام خیابان به فانرومنی تغییر کرده است! لازم به ذکر است با توجه به شکل و شمایل خاص و متفاوت این کلیسا از فواصل مکانی دور نیز می توان به راحتی آن را مشاهده نمود.

 Panagia Faneromeni

8) موزه باستان شناسی لارناکا

موزه باستان شناسی این شهر یکی از غنی ترین موزه های تخصصی در زمینه حفظ اشیای باستانی و قدمتی که مربوط می شوند به دوره های مختلف زمانی از نوسنگی گرفته تا امپراطوری بزرگ رومیان، در کشور قبرس می باشد. این موزه دیدنی های لارناکا قبرس شمالی دارای اتاق های متعددی است که برای مثال در اتاق اول آن تنها مجسمه های سنگی قرار داده شده است و در اتاق های دیگر نیز اشیائی همچون ظرف های سفالی و کوزه های گلی کشف شده از زمین های اطراف شهر.

موزه باستان شناسی لارناکا

7) قلعه لارناکا

این بنا در گذشته های بسیار دور توسط نیروهای عثمانی در کنار خط ساحلی شهر لارناکا قبرس شمالی ساخته شده است و طبق آنچه در کتاب های تاریخی در خصوص این قلعه آمده است، قدمت آن مربوط می شود به سال 1625 میلادی و هدف از ساخت آن نیز حفظ شرایط دفاعی برای لارناکا بوده است. جالب است بدانید این دژ دفاعی نیز در جایگاه یک قلعه باستانی که آن را تخریب کرده اند؛ ساخته شده است و در زمان حکومت انگلیسی ها بر قبرس، آنان از این قلعه قدیمی به عنوان یک زندان مخوف استفاده می کرده اند! فارغ از همه این موارد، در حال حاضر از قلعه باستانی و قدیمی شهر لارناکا خیلی چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد اما با این حال مسئولان شهری از آن یک موزه جذاب ایجاد کرده اند که می توان در آن با تصاویری از سلاح های جنگی و عکس های سیاه و سفید قدیمی که از شهر در آن زمان گرفته شده بوده، مواجه شد. البته ناگفته نماند که دیدن منظره کلی این شهر ساحلی از بلندای دیوارهای این قلعه باستانی خود به تنهایی از جذابیت های منحصر به فردی برخوردار می باشد.

قلعه لارناکا

6) روستای لفکارا (Lefkara )

لافکارا از جذاب ترین دیدنی های لارناکا نام روستایی است در بخش غربی شهر لارناکا که بیشتر به دلیل تولید محصولات بندی که در آن صورت می گیرد، در قبرس معروف است! این روستا با توجه به فاصله ای که از مرکز شهر لارناکا دارد، یکی از ناب ترین موقعیت های مکانی برای پیاده روی توریست ها و گردشگرانی است که تاکنون چنین روستای دلنشینی را ندیده اند؛ البته روستای لافکارا با اینکه قدیمی تلقی می شود اما با داشتن کافه های سنتی و کلاسیک و همچنین یک موزه تاریخی که به خوبی تاریخچه آن را در اختیار بازدید کنندگانش قرار می دهد، تبدیل شده است به یک جاذبه جذاب توریستی برای همگان! ناگفته نماند که با توجه به موقعیت مکانی این روستا، استفاده از وسایل نقلیه عمومی شهر لارناکا برای دستیابی به آن کمی سخت است و رفتن به این روستای دیدنی نیاز به وسایل نقلیه شخصی و یا خودروهای کرایه ای دارد.

روستای لفکارا

5) عبادتگاه استاوروونی (Stavrovouni)

استاوروونی نام یکی از قدیمی ترین اماکن عبادتی در کل دنیا است که بر بلندای تپه ای به همین نام در بین سال های 327 تا 329 میلادی ساخته شده است. این عبادتگاه در بخش غربی شهر لارناکا و در منطقه ای کاملا دور افتاده با چشم اندازی فوق العاده جذاب و پانوامیکی قرار گرفته است. توجه داشته باشید که این عبادتگاه یک محل مخصوص پیروان دین ارتدوکس در قدیم بوده است!

عبادتگاه استاوروونی

4) قنات کامارس (Kamares Aqueduct)

قنات کامارس نیز از دیگر سازه های ساخته شده توسط نیروهای عثمانی به سبک رومیان باستان در حومه شهر لارناکا بوده است. این قنات در سال 1746 میلادی ساخته و آنطور که معلوم است تا سال 1930 میلادی نیز تنها تامین کننده آب مورد نیاز مصرفی مردم شهر لارناکا بوده است. این قنات جدا از اهمیت وجودی خود، یکی از سازه های فوق العاده عجیب و پیچیده در طول تاریخ نیز محسوب می شود زیرا برای ایجاد آن و رساندن آب داخل آن به سطح زمین برای دسترسی آسان مردم، سازندگان قنات مجبور به ساخت تعداد زیادی تونل برای این مهم شده بودند. در حال حاضر این قنات از جاذبه های گردشگری شهر لارناکا محسوب می شود و می توان به هنگام افول آفتاب تابان، به موقعیت مکانی آن در حومه شهر رفت و نظاره گر تابش نور قرمز و نارنجی آفتاب از میان 33 طاق کمانی موجود آن بود.

قنات کامارس

3) دریاچه نمک لارناکا

از جذاب ترین جاذبه های طبیعی شهر لارناکا به غیر از خطوط ساحلی آن، دریاچه نمکی است که در فصل بهار با روی آوردن پرندگانی همچون فلامینگو و اردک های فراوان، موجب تشکیل یک منظره فوق العاده دیدنی برای شما بازدیدکنندگان عزیز می شود. این دریاچه در فصل تابستان به دلیل ایجاد تغییرات عظیم در شرایط جوی لارناکا کاملا از حجم آبی خود تهی شده و تنها لایه ای ضخیم از نمک های موجود در آب، کف آن را می پوشانند.

دریاچه نمک لارناکا

2) مسجد خاله سلطان (Hala Sultan Tekke)

مسجد خاله سلطان از جمله اماکن مذهبی و تاریخی شهر لارناکا و همچنین کشور قبرس است که ساخت آن نیز مربوط می شود به زمان حضور عثمانی ها در خاک قبرس! این مسجد که در قسمت حاشیه ای از دریای نمک لارناکا که کاملا خلوت و دنج می باشد، واقع شده است، در سال 1816 میلادی ساخته شده و به ادعای سازندگان آن نیز، این مکان را به احترام دایه حضرت محمد (ص) و نقطه ای که وی فوت کرده است، ساخته اند! لازم به ذکر است این مسجد در اختیار مسلمانان ترک زبان قبرسی بوده و در ساخت آن از سبک های معماری عثمانی به وضوح استفاده شده است!

مسجد خاله سلطان

1) کلیسای سنت لازاروس (Agios Lazaros)

کلیسای سنت لازاروس نام جذاب ترین و پربازدید ترین جاذبه توریستی و گردشگری موجود در شهر لارناکا است که در سده نهم میلادی از مصالح تماما سنگی ساخته شده است و یکی از نمونه های بارز و پرچم دار هنر و معماری بیزانس در کشور قبرس قلمداد می شود؛ این کلیسا در حقیقت همان جایی است که معجزه حضرت عیسی به واقعیت بدل گشته است و لازاروس مقدس توسط عیسی مسیح جان دوباره می گیرد و بعد از گذشت مدت زمان 30 ساله که برای بار دوم فوت می کند، در همین کلیسا دفن می شود! البته از قلم باز نماند که این کلیسا در زمان حکومت دولت عثمانی در خاک قبرس، دچار خرابی و ویرانی های گوناگونی شد که خوب در قرن 17 میلادی با یکبار مرمت و بازسازی کامل، تمام قسمت های تخریب شده این بنای مقدس، ترمیم و آماده میزبانی از گردشگران و توریست های سفر کرده به شهر لارناکا شده است.

کلیسای سنت لازاروس
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

شهر زیرزمینی نوش آباد یکی از جاذبه های دیدنی استان اصفهان است

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 8 تیر 1402

براساس آخرین خبرهای بدست آمده، شهر زیرزمینی نوش آباد یکی از جاذبه های دیدنی استان اصفهان است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :