61 نکته راهنمای سفر | نکات ضروری سفر حرفه ای به سراسر جهان

اغلب انسان ها یک گردشگران بالقوه بدنیا نمی آیند، آن ها در سفرهای ابتدایی خود مرتکب اشتباهات زیادی می شوند و رفته رفته با کسب تجربه از میزان اشتباهاتشان کاسته می شود. در این مطلب از همگردی ما قصد داریم به نکات سفر مهم و ضروری درباره سفر حرفه ای بپردازیم. این نکات ضروری سفر به شما کمک خواهند کرد تا اشتباهات بسیاری از گردشگران را در طول سفرهایتان تکرار نکنید و یک گردشگر دانا و حرفه ای به نظر برسید.

برای اطلاعات بیشتر درباره نکات ضروری سفر می توانید روی این لینک کلیک کنید.

61 نکته راهنمای سفر

نکات راهنمای سفر

1. یکی از نکات ضروری سفر این است که همیشه یک حوله با خود همراه داشته باشید. در جاهای متفاوت با کاربردهای مختلف به آن نیاز خواهید داشت.
2. یک چمدان کوچک بخرید. با اینکار شما مجبور می شوید که وسایل غیر ضروری کمتری را با خود حمل کنید و سفر سبک تری داشته باشید.
3. سبک سفر کنید. هیچ ایرادی ندارد اگر چند روز متوالی در سفر شما یک لباس بپوشید. تنها لباس هایی که فکر می کنید واقعا به آن ها نیاز خواهید داشت را با خود ببرید.
4. جوراب به تعداد زیاد همراه داشته باشید. اغلب جوراب ها وقتی لباس ها را برای شست و شو به لباسشویی می برید، گم می شوند. چند دست اضافه همراه خود داشته باشید.
5. کارت های بانکی و اعتباری بیشتری را همراه خود ببرید، دزدی و یا گم شدن وسایل در سفر هیچ دور از انتظار نیست. بنابراین در قسمت های مختلف از بار سفر خود کارت های بانکی و اعتباری خود را جا سازی کنید.
6. مطمئن شوید کارت های اعتباری که همراه دارید بدون مالیات باشند.
7. حداقل یکبار به تنهایی سفر کنید. خیلی چیزها درباره خودتان یاد خواهید گرفت و یاد می گیرید که مستقل باشید. شاید این یک حرف و جمله کلیشه ای باشد، اما حقیقت محض است.تنها سفر کردن به شما یاد می دهد که چطور با مردم ارتباط برقرار کنید، چطور در موقعیت های ناآشنا به راحتی تصمیم گیری کنید.
8. از نکات سفر حرفه ای استفاده از نقشه است. برای استفاده از یک نقشه راهنما نترسید. اینکه شبیه به یک توریست به نظر برسید به مراتب بهتر از گم شدن در محله ها و شهرهای نا آشنا است.
9. از اینکه راه را گم کنید نترسید، می توانید از این فرصت استفاده کنید و بدون نگرانی در جایی که هستید خوب بگردید، خوب ببینید و از اینکه وارد مکان هایی بدون برنامه ریزی قبلی شده اید لذت ببرید.
از دیگر نکات ضروری سفر این است که همیشه به دفاتر گردشگری شهری که هستید مراجعه کنید، آن ها تمام اطلاعات لازم در باره هر چیزی از شهر را دارند. آن ها می توانند راجع به ایونت های خاص در شهر، سیستم حمل و نقل با قیمت مناسب، محل مناسب برای اقامت، مکان های تاریخی و توریستی شهر اطلاعات و راهنمایی های لازم را به شما ارائه کنند.

نکات سفر
11. یکی از نکات سفری که سفرتان را مفرح تر می کند این است که در هنگام تهیه بلیت هواپیما، سعی کنید صندلی کنار پنجره را رزرو کنید تا بتوانید به راحتی در طول پرواز بدون ایجاد مزاحمت استراحت کنید، و همیشه صندلی جلوتر را رزرو کنید تا بتوانید زودتر از هواپیما خارج شوید و نفر اول در صف های طولانی بررسی پاسپورت باشید.
12. از کمربندهایی که برای نگه داری پول هستند استفاده نکنید. دزدها میفهمند که شما گردشگر هستید و قطعاً پول در کمربند خود دارید.
13. وقتی بیرون می روید تنها چیزهایی که واقعاً به آن ها نیاز دارید را با خود ببرید. مقدار پول نقد و کارت های اعتباری را که با خود به همراه دارید کمتر کنید تا اگر اتفاقی پیش آمد بتوانید به راحتی به سفر خود ادامه دهید.
14. همیشه یک قفل همراه داشته باشید. به ویژه وقتی اتاق خود را ترک می کنید بسیار ضروری است که ابتدا وسیله های خود را قفل و سپس محل اقامت خود را ترک کنید.
15. یکی از نکات ضروری سفر این است که چند کپی از پاسپورت و مدارک مهم خود به همراه داشته باشید و یک نسخه از مدارک را برای خودتان ایمیل کنید، تا بتوانید هر زمان که لازم بود به آن ها دسترسی داشته باشید.
16. هنگام عبور از خیابان، به خصوص در شهرهایی که قوانین راهنمایی و رانندگی متفاوت با شهر و کشور شما دارند، با دقت به دو طرف خیابان نگاه کنید و سپس عبور کنید.
17. اگر در هاستل اقامت می کنید، یا جاهای دیگر، از کارکنان آنجا اطلاعات بخواهید آن ها در طول روز با مسافران زیادی برخورد می کنند و می توانند اطلاعات مفید و مهم در رابطه با جذابیت های گردشگری شهر و رستوران های ارزان در اختیار شما بگذارند.
18. اصطلاحات عامیانه مقصدی که قصد سفر به آن را دارید یاد بگیرید، به شما در برقراری ارتباط بهتر با افراد آن شهر کمک می کنند.
19. از دیگر نکات ضروری سفر که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد خواندن کتاب تاریخ است. اگر شما از قبل اطلاعاتی راجع به یک مکان نداشته باشید متوجه توضیحاتی که راجع به آن مکان ارائه می شود، نخواهید شد.
20. از اینکه به مکان های آشنا مانند استارباکس، رستوران های ایرانی بروید خجالت نکشید. گاهی در سفر نیاز داریم تا چند ساعتی را در جاهایی آشنا بگذرانیم.
نکته های سفر

21. از جمله نکات سفر حرفه ای و سلامت این است که از فست فود دوری کنید. فست فود غذایی مضر برای شماست.
22. در هنگام رزرو بلیت، گاهی می توانید به جای گرفتن پرواز مستقیم به مقصد اصلی به یک مقصد دیگر نزدیکتر به آنجا پرواز رزرو کنید و سپس از آنجا با قطار یا اتوبوس به مقصد خود بروید با اینکار هزینه کمتری می پردازید؛ به خصوص برای مقصدهایی که هزینه پرواز به آنها زیاد است، این کار بین گردشگران بسیار مرسوم است.
23. در فرودگاه وقتی وارد بخش بازرسی امنیتی می شوید سعی کنید در صف مسافران تجاری قرار بگیرید، آنها سریع تر حرکت می کنند و مجبور نیستید زمان طولانی صرف کنید.
24. اگر میخواهید یک سفر حرفه ای داشته باشید، هرگز پشت سر خانواده هایی که تعداد زیادی چمدان دارند نایستید.
25. از جمله نکات سفر این است که وقتی وارد هتل و اتاقی که رزرو کردید، شدید، هرگز برای درخواست خدمات اتاقتان، از کارکنان هتل خجالت نکشید. آن ها برای خدمت به مسافران در هتل استخدام شده اند و این کار را با کمال میل برای شما انجام می دهند.
26. در سفر حرفه ایتان به خاطر داشته باشید که ساعت ناهار بهترین زمان برای بازدید از بخش های تاریخی شهر است. در این ساعت این مکان ها تقریبا خالی از جمعیت هستند و می توانید به راحتی از آن ها بازدید کنید.
27. به عنوان یک قانون کلی، هرگز برای سرو غذا سراغ رستوران هایی که در اطراف مکان های توریستی شهر قرار دارند، نروید. غذاها با چندین برابر قیمت جاهای دیگر در این رستوران ها سرو می شوند.
28. سعی کنید یکی دو وعده غذا را خودتان بپزید، لازم نیست غذاهای سخت آماده کنید با یک خرید ساده از فروشگاه های محلی می توانید این کار را انجام دهید.
29. از جمله نکات ضروری سفر این است که اگر به رستوران های گران قیمت می روید، سعی کنید برای سرو ناهار به آنجا بروید، در شب آن ها همان غذا را با قیمتی بیشتر به برای مشتریان سرو می کنند.
30. در اغلب رستوران ها، کافه ها و در کتابخانه می توانید به وای فای رایگان دسترسی داشته باشید.
دانستنی های سفر
31. همیشه یک چراغ قوه همراه خود داشته باشید.
32. یک جعبه کمک های اولیه ساده همراه خود داشته باشید. تصادف پیش می آید پس بهتر است کمی آمادگی داشته باشید.
33. سعی کنید از 3 یا 4 ماه قبل از سفر بلیت هواپیما رزرو کنید.
34. از هاستل برای محل اقامت خود استفاده کنید. علاوه بر اینکه نسبت به هتل ارزان تر است، در هاستل می توانید با آدم های زیادی معاشرت کنید و از تجربیات یکدیگردر طول سفر استفاده کنید.
35. از وب سایت های گردشگری برای گپ و گفت با افراد محلی استفاده کنید. آنها می توانند اطلاعات مفیدی در رابطه با مقصد سفر در اختیار شما قرار دهند.
36. از نکات سفر حرفه ای ها این است که با افراد غریبه ارتباط برقرار می کنند. در بین افرادی که با آن ها برخورد می کنید احتمال برقراری یک رابطه طولانی و دوستی صمیمانه وجود دارد.
37. مراقب خود باشید و همیشه کمی شک در برقراری رابطه با غریبه ها داشته باشید. برای داشتن رابطه ای خوب داشتن سطحی از شک و عدم اطمینان لازم است.
38. غذاهای جدید را امتحان کنید. هرگز نسبت به غذایی که تا به حال نخورده اید گارد نگیرید.
39. از نکات ضروری سفر حرفه ای این است که از تاکسی ها استفاده نکنید، آن ها همیشه برای مسافران گران تر از حد معمول حساب می کنند.
40. در سفر حرفه ای خود برای حفظ محیط زیست و همچنین ذخیره پول، از یک بطری آب استفاده کنید و هر جا شیر آب آشامیدنی بود، بطری خود را پر کنید.
نکات ضروری سفر
41. از نکات ضروری سفر استفاده از تورهای شهری است که بطور رایگان برگزار می شوند. آن ها اطلاعات خوبی در رابطه با شهر به شما می دهند.
42. کارت مخصوص بازدید از مکان های توریستی شهر را بگیرید. اگر شما قصد بازدید از موزه های بسیار و همچنین دیگر جذابیت های توریستی شهر دارید، تهیه این کارت ها کمک به صرف هزینه کمتر می کند و می توانید پول بیشتری برای خود ذخیره کنید.
43. از نکات سفر جالب و عجیب این است که از چمدان و لباس هایتان عکس بگیرید. اگر آن ها گم شوند ، این عکس ها کمک زیادی در شناسایی خواهند کرد.
44. کفش خوب بپوشید. پیاده روی های طولانی مدت در سفر نیاز به یک کفش مناسب و راحت دارد.
45. واکسن بزنید. بیمار شدن در یک کشور غریبه اتفاق ناخوشایندی است، بنابراین با واکسینه شدن از خود در برابر بیماری های احتمالی مراقبت کنید.
46. چانه زدن یاد بگیرید. قدرت چانه زنی بالا یک هنر مذاکره کردن است که نه تنها در خرید کردن بلکه در کل زندگی به شما کمک خواهد کرد.
47. یک لباس گرم با خود داشته باشید.
48. غذاهای خیابانی بخورید. از دست دادن این غذاها، به معنی از دست دادن آشنایی با فرهنگ منطقه است. اگر نگران تمیزی و بهداشت آن ها هستید، بدنبال جایی باشید که کودکان از آن ها خرید می کنند، اگر برای آن ها مشکلی ایجاد نمی کند پس برای شما هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
49. از دیگر نکات سفر می توان به بیمه سفر اشاره کرد. بیمه سفر مهم ترین چیزی است که باید داشته باشید.
50. مقداری پول نقد برای مواقع ضروری همراه خود داشته باشید.
دانستنی های ضروری سفر
51. صبور باشید. سفر تنها رسیدن به مقصد نیست.
52. برای رایگان سفر کردن، مقدار مایل و یا مقصد را به راننده به طور دقیق بگویید.
53. با احترام رفتار کنید. افراد محلی تمایل به کمک کردن دارند اما یک مانع زبانی بین شما وجود دارد، بنابراین با احترام و صبوری در برخورد با افراد محلی نیاز خود را مطرح کنید.
54. در هر روز دو و حداکثر سه برنامه برای خود بگذارید و باقی روز را بدون تنش به استراحت بپردازید. بیش از توان خود برای یک روز برنامه ریزی نکنید. اینکار استرس زیادی به شما وارد می کند.
55. از مهمترین و حیاتی ترین نکات سفر این است که، ریلکس باشید.
56. زمان و پول خود را هوشمندانه خرج کنید.
57. اگر از صدای خروپف اذیت می شوید و در سر و صدای زیاد نمی توانید به راحتی بخوابید، یک گوشی مخصوص برای هنگام خواب همراه داشته باشید.
58. از نکات سفری که اگر آن را رعایت نکنید ممکن است درمانده شوید، به همراه نداشتن شارژر زاپاس است! همیشه یک شارژر اضافه برای زمان ضرورت به همراه داشته باشید.
59. خیلی زیاد عکس بگیرید. سال ها بعد از نگاه کردن به آن ها لذت می برید.
60. از قابلیت جستجوی ناشناس مرورگر برای رزرو پرواز استفاده کنید. با این کار تاریخچه مرورگر شما قابلیت ردیابی نخواهد بود.
61. و در نهایت ضد آفتاب را فراموش نکنید. مزیت استفاده از ضد آفتاب توسط دانشمندان بسیاری تایید شده است. هرگز استفاده از آن را فراموش نکنید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای کامل سفر به استرالیا | تمامی نکات مهم و ضروری برای سفر

ن. چرمچی ، سه شنبه 28 اسفند 1397

در این مطلب همگردی، راهنمای کامل سفر به استرالیا را به شما ارائه می کنیم و تمامی نکات مهم و ضروری برای سفر به این کشور را عنوان می نماییم.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 16 تیر 1397

    جالب بود ممنون از مطلب قشنگتون