شاتوهای فرانسه | سفر به کاخ های فرانسه با قطار یا اتوبوس از پاریس

کشور فرانسه بهترین و زیباترین مناظر جهان را به گردشگران عرضه می کند. درون مناطق روستایی افسون کننده مملو از جنگل و دره ها و رودخانه ها، کاخ ها یاشاتوهای فرانسه که افسانه ای و بسیار زیبایی هستند با خندق ها و برج های مناره دار، تصویری کامل در پیش چشم شما قرار می دهند. اما برای تماشای برخی از بهترین کاخ های فرانسه، لازم نیست حتما به منطقه دره لوآر Loire بروید. در مطلب زیر، به معرفی منتخبی از شاتوهای فرانسه که به آسانی از مرکز شهر پاریس توسط قطار، مترو یا اتوبوس قابل دسترسی هستند می پردازیم. با مجله همگردی همراه باشید تا این اماکن دیدنی فرانسه را بیشتر بشناسید:

سفر به شاتو ها یا همان کاخ های پاریس با قطار یا اتوبوس

شاتوهای فرانسه: شاتو ورسای Versailles Château

یکی از اصلی ترین شاتوهای فرانسه شاتو ورسای است. اگر از مردم بخواهید یکی از کاخ های فرانسه را نام ببرند، بیشتر آنها نام شاتو ورسای Versailles Château را بر زبان می آورند. شاتو ورسای که معروف ترین شاتوی فرانسه است، کاخ باشکوه و پرهزینه ای که برای لویی چهاردهم Louis XIV در ایام جوانی اش، بعد از این که او کاخ زیبای Vaux-le-Vicomte را دید و آن را پسندید، ساخته شده است. لویی چهاردهم Louis XIV که از او با لقب "پادشاه خورشید" یاد می شد، شکارگاه کوچک پدر خود را به یک قصر مجلل با دکوراسیون داخلی مجلل و فاخر سبک باروک Baroque تبدیل کرد. این پادشاه جوان و جاه طلب از معمار همان کاخ که لو واو Le Vau نام داشت، نقاشی به نام لو برون Le Brun و طراح فضای سبزی به نام لو نوتر Le Notre استفاده کرد و شهری را درون این بنا خلق نمود؛ مکانی که 3500 اشراف زاده در آن به امید جلب کردن نظر و توجه پادشاه، به ژست گرفتن، خودنمایی کردن و لبخند زدن می پرداختند. کاخ ورسای خیلی عظیم است و دارای 700 اتاق، 67 پلکان و 352 شومینه می باشد. برای این که بتوانید نگاهی به سبک زندگی خاندان سلطنتی بیاندازید، در بخش آپارتمان های سلطنتی Grands Apartements که سالن آیینه ها یا Galerie des Blaces، که عهدنامه ورسای برای پایان دادن به جنگ جهانی اول در آن امضا شده است در آن قرار دارد قدم بزنید. پارک و باغ های اطراف این کاخ نیز به همان اندازه باشکوه هستند و بهتر است دیدن دهکده کوچک ماری آنتوانت Marie-Antoinette's hamlet در آنسوی باغ های رسمی را از دست ندهید. این دهکده کوچک ساده و بی پیرایه ساختگی، مکانی بود که ملکه ماری آنتوانت Marie-Antoinette برای فرار از زندگی دربار و پوشیدن لباس روستایی ها به آنجا می رفت.
موقعیت جغرافیایی: 20 کیلومتری جنوب غربی پاریس
راه های رسیدن به این کاخ: سوار قطار شوید؛ این سفر 28 دقیقه ای است و به طور مداوم در حال انجام شدن می باشد. همچنین می توانید سوار قطار های سریع السیر شوید تا به شاتو ورسای Versailles Château، یکی از برترین اماکن دیدنی فرانسه، برسید و از آن پس، تنها یک پیاده روی هشت دقیقه ای لازم دارید تا بتوانید از این کاخ تماشایی دیدن کنید.

شاتو ورسای Versailles Château

کاخ های فرانسه: شاتو دو رامبویه Château de Rambouillet

یکی دیگر از شاتوهای فرانسه، شاتو دو رامبویه است. قدمت این بنای قرن هجدهمی زیبا به قرن چهاردهم میلادی باز می گردد. برج مرکزی قدیمی آن همچنان باقی مانده است؛ سایر بخش های این کاخ با فضای داخلی بسیار زیبا و مملو از آثار هنری، به طور خالصی به رنسانس تعلق دارد. این کاخ توسط لویی شانزدهم برای ملکه اش ماری آنتوانت Marie-Antoinette خریداری شده است و در آن یک کلبه صدفی Chaumière aux Coquillages با دکوراسیون داخلی از صدف های دریایی وجود دارد. در محوطه این قصر، یک جنگل عظیم و یک دریاچه وجود دارند. درست است که از اماکن دیدنی فرانسه است ولی تنها روسای جمهور فرانسه از این قصر به عنوان اقامتگاه تابستانی خود استفاده می کنند و در این فضاهای زیبا به گشت و گذار می پردازند.
موقعیت جغرافیایی: حدود 62 کیلومتری غرب پاریس
راه رسیدن به این کاخ: از ایستگاه Gare Montparnasse سوار قطار شوید؛ این قطار هر 15 دقیقه یکبار حرکت می کند و 34 دقیقه زمان می برد تا به ایستگاه Chateau de Rambouillet برسد. از آنجا، باید یک پیاده روی 14 دقیقه ای در پارک و کنار دریاچه انجام دهید تا به شاتو دو رامبویه Château de Rambouillet برسید.

شاتو دو رامبویه Château de Rambouillet

شاتوهای فرانسه: شاتو دو مونت کریستو Château de Monte-Cristo

یکی دیگر از شاتوهای فرانسه، الکساندر دوما، نویسنده مشهور و توانای فرانسوی، این کاخ را برای خودش در خارج از شهر پاریس، در قسمت غربی بین St-Germain-en-Laye و Le Port Marly ساخت. این کاخ در سال 1847 تکمیل شده است و یک مکان دنج و خوشایند است. او عاشقان متعدد خود را به این کاخ می آورد و آنها را با شهرت خود و این عمارت بزرگ اغوا می کرد. شاتو دو مونت کریستو Château de Monte-Cristo پر از یادگاری های این نویسنده است؛ بنابراین اگر شما طرفدار این نویسنده و کتاب های مشهورش و قهرمان هایش از جمله سه تفنگدار هستید، بدانید که این کاخ، از دیدنی های فرانسه شده، به این کاخ ببروید و از نزدیک آن را تماشا کنید.
موقعیت جغرافیایی: بین St-Germain-en-Laye و Le Port Marly در غرب پاریس
راه رسیدن به این کاخ: از ایستگاه Gare Saint Lazare سوار یک قطار شوید و به ایستگاه Marley-le-Roi SNCF بروید یا سوار قطار های سریع السیر خط A شوید و در ایستگاه Saint Germain-en-Laye پیاده شوید. همچنین می توانید با اتوبوس 10 در ایستگاه Saint Nom la Bretèche به Les lampes بروید. در این ایستگاه پیاده شوید و در خیابان کندی Kennedy پیاده روی کنید، سپس در اولین خیابان به سمت راست و خیابان Chemin des Montferrand بپیچید.

شاتو دو مونت کریستو Château de Monte-Cristo

کاخ های فرانسه: شاتو فونتن بلو Fontainebleau Château

از کاخ های فرانسه، شاتو فونتن بلو Fontainebleau Château در قلب نزدیک ترین جنگل بزرگ به پاریس است. این کاخ برای محبوب شدن نزد خانواده سلطنتی فرانسه در یک مکان ایده آل واقع شده است. پادشاه فرانسوای اول François I (که در سال 1494 متولد شده و در سال 1547 فوت کرده است) این قلعه قرن یازدهمی را تصاحب کرد و آن را به یک کاخ عظیم و باشکوه تبدیل نمود. جاذبه های اصلی این کاخ، فضای داخلی مجلل آپارتمان های سلطنتی هستند که هنرمندان مشهور ایتالیایی دیوارهای آن ها را با نقاشی های دیواری از رویداد های حماسی و سلطنتی پوشانده اند تا بدین وسیله به عظمت پادشاهی بیفزایند. در جاهایی که هیچ گونه نقاشی وجود ندارد، پنل های چوبی بسیار زیبا و مناسب برای محل سکونت خاندان سلطنتی، دیوارها رو پوشانده اند. شاتو فونتن بلو Fontainebleau Château یک کاخ بسیار جالب با داستان های متعدد است که می تواند نظر شما را به خود جلب کند و باغ های آن خارق العاده هستند. این کاخ، این روزها از اماکن دیدنی فرانسه است که تنها شصت کیلومتر با شهر فاصله دارد.
موقعیت جغرافیایی: 60 کیلومتری جنوب پاریس
راه رسیدن به این کاخ: از ایستگاه Paris Gare de Lyon سوار قطار شوید و به Montargis یا Montereau بروید؛ این قطار هر نیم ساعت یکبار حرکت می کند و 39 دقیقه طول می کشد تا به مقصد برسد. در ایستگاه Fontainebleau-Avon پیاده شوید، سپس سوار اتوبوس خط 1 به مقصد Les Lilas شوید و در ایستگاه Château یا همان کاخ پیاده شوید. قطارهای بازگشت به پاریس نیز هر 33 دقیقه یک بار حرکت می کنند.

شاتو فونتن بلو Fontainebleau Château

شاتوهای فرانسه: وو لو ویکومت شاتو Vaux-le-Vicomte Château

وو لو ویکومت شاتو یا کاخ وو لو ویکومت Vaux-le-Vicomte Château در میان باغ های باشکوهش با آرامش ایستاده و انگار یک دنیا از سایر بخش های فرانسه جدا افتاده است. این بنای زیبا، شروع انقلاب ساخت و ساز به شمار می رفت. نیکلاس فوکه Nicolas Fouquet ممکن است از نظر لویی چهاردهم Louis XIV یک نابغه امور مالی به نظر می رسیده است؛ اما زمانی که پادشاه را به بازدید از کاخ جدید و برجسته اش دعوت کرده، اشتباه بزرگی مرتکب شده است. پادشاه به تحسین این کاخ پرداخت و در عین حال به داشتن آن غبطه خورد؛ در نتیجه پادشاه بعد از برکناری و زندانی کردن نیکلاس فوکه Nicolas Fouquet، اقدام به ساختن کاخ ورسای Versailles Château کرد و برای این کار از همان متخصصانی که وو لو ویکومت شاتو Vaux-le-Vicomte Château را ساخته بودن استفاده کردند؛ تنها تفاوت این دو کاخ این بود که شاتو ورسای Versailles Château بسیار بزرگ تر و عظیم تر از این کاخ بود. کاخ وو لو ویکومت Vaux-le-Vicomte Château یک مکان بسیار خوشایند و از اماکن دیدنی فرانسه است؛ بخصوص در طول تعطیلات تابستان، زمانی که فعالیت های مختلفی برای انجام دادن وجود دارد و در تعطیلات کریسمس که اتاق های مجلل و تزئین شده آن با هزاران شمع روشن می شوند و شما را به عصر طلایی باز می گردانند.
موقعیت جغرافیایی: جنوب شرقی پاریس
راه رسیدن به این کاخ: قطار های خط P از ایستگاه Paris Gare de l'Est به طور ساعتی به مقصد ایستگاه Verneuil l'Etang حرکت می کنند. سفر با این قطار 34 دقیقه طول می کشد و ساعت شروع حرکت 46 دقیقه بعد از هر ساعت است. وقتی در Verneuil پیاده می شوید، یک اتوبوس خطی دادمی جود دارد که شما را به کاخ وو لو ویکومت Vaux-le-Vicomte Château می برد. قطار بازگشت نیز هر یک ساعت یک بار حرکت می کند و ساعت حرکت آن 32 دقیقه بعد از هر ساعت است.

وو لو ویکومت شاتو Vaux-le-Vicomte Château

کاخ های فرانسه: شاتو دو ونسن Château de Vincennes

آخرین شاتو از شاتوهای فرانسه، شاتو دو ونسن Château de Vincennes است که به نحو فوق العاده ای در شرق پاریس واقع شده است، امروزه یکی از بخش های حاشیه شهر پاریس به شمار می رود. این کاخ دارای مرتفع ترین قلعه قرون وسطایی در اروپا است؛ قلعه ای که مانند یک برج مراقبت بلند است و برای تماشای عظیمت و زیبایی کاخ ایده آل می باشد. قرون وسطی هنوز در این قلعه، برج ها و نیایشگاه سنت شپل Sainte-Chapelle وجود دارد. این بنا ساخته دست چارلز پنجم ، پادشاه فرانسه است که در سال 1365 عمارت خانوادگی خود را به اقامتگاه سلطنتی در خارج از شهر پاریس و جایگاه آثار هنری خود تبدیل کرد. کاخ ونسن Château de Vincennes تا قرن نوزدهم میلادی به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار می گرفت؛ از جمله برای نیکولاس فوکه، وزیر امور مالی لویی چهاردهم Louis XIV که بخاطر ساخت کاخ وو لو ویکومت Vaux-le-Vicomte Château مورد شماتت پادشاه قرار گرفت. در سال 1682، لویی چهاردهم Louis XIV به کاخ جدید خود ورسای Versailles نقل مکان کرد. امروزه، شاتو دو ونسن Château de Vincennes یکی از اماکن دیدنی فرانسه است و جایگاه موزه نیروهای نظامی فرانسه. به این کاخ بروید تا قلعه قرون وسطایی عظیم و دیوارهای آن را ببینید، از پاریس، بویژه در ماه های گرم تابستان فرار کنید و در پارک دوست داشتنی نزدیک این کاخ قدم بزنید.
موقعیت جغرافیایی: ونسن Vincennes در پاریس
راه رسیدن به این کاخ: با قطار در ایستگاه Vincennes به مقصد Marne la Vallée یا Boissy-Saint-Léger سوار شوید. با مترو، سوار خط 1 به مقصد شاتو دو ونسن Château de Vincennes شوید.

شاتو دو ونسن Château de Vincennes

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به پاریس | سفری هیجان انگیز به فرانسه

ن. چرمچی ، شنبه 1 مهر 1396

دیدنی های شهر پاریس که در هر گوشه پنهان از خود و تمامی مناطق و بناهای مشهورش، گردی از جادوی افسونگری ریخته است. (قسمت سوم)

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :