سفر به ایرلند | جزیره های ایرلندی که حتما باید آنها را ببینید

کشور ایرلند که با لقب "جزیره زمرد" شناخته می شود، دارای جزیره های متعددی است که در نزدیکی سواحل آن واقع شده اند. درست است که زیباترین جزیره های ایرلندی دارای درختان نخل و آب و هوای استوایی نیستند؛ اما یک نوع زیبایی خاص دارند که باعث می شود سفر به این جزایر از سرزمین اصلی ایرلند، بسیار ویژه و منحصر به فرد باشد. فرقی نمی کند که آیا به دنبال یک بهشت خلوت و بدون گردشگر برای کوهنوردی و تماشای حیات وحش باشید و یا بخواهید در یک بار کنار دریا بنشینید و کسب آرامش کنید؛ مطلب زیر، برای شما توضیح می دهد که چگونه می توانید در بهترین جزیره های ایرلند به گشت و گذار بپردازید و از یک سفر خاطره انگیز لذت ببرید. با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید تا از جزایر ایرلند خاطره ها ثبت کنید.

سفر به ایرلند / جزیره های ایرلندی که حتما باید از آنها بازدید کنید

جزایر آران Aran Islands

این مجمع الجزایر کوچک از سه جزیره پر صخره در دهانه خلیج گالوی Galway Bay و در نزدیکی سواحل غربی ایرلند تشکیل شده است. جزایر آران Aran Islands از بهترین جزیره های ایرلند بخاطر ویرانه های ماقبل تاریخی که در آنها موجود هستند، از جمله بقایای دژهای باستانی مانند Dún Chonchúir در جزیره اینیشمان Inishmaan (بزرگ ترین جزیره در این مجموعه) شناخته شده هستند. بخش های باستانی این جزایر، از قدیمی ترین بخش های تاریخی ایرلند به شمار می روند؛ اما یک قلعه قرن چهاردهمی و زیبایی های طبیعی فوق العاده نیز در این جزایر وجود دارند. در حدود 1200 نفر در جزایر آران Aran Islands ساکن هستند و همگی به زبان ایرلندی صحبت می کنند. اگر قصد سفر به این جزایر را دارید، کشتی های مسافربری از شهرهای روساویل Rossaveal و دولین Rossaveal و بندر گالوی Galway Harbor به مقصد این جزایر حرکت می کنند.

جزایر آران Aran Islands

جزایر اسکلیگ The Skelligs

جزایر اسکلیگ The Skelligs از از جزایر ایرلند، دو جزیره بدون سکنه در نزدیکی شبه جزیره ایوراگ Iveragh Peninsula در جنوب شرقی کاونتی کری County Kerry هستند. این جزایر منزوی که در فاصله هشت مایلی از خشکی قرار گرفته اند، دارای یک صومعه خانه مسیحی بسیار قدیمی و به خوبی محافظت شده هستند که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. بقایای این صومعه خانه در جزیره اسکلیگ بزرگ Great Skellig که با عنوان اسکلیگ مایکل Skellig Michael (همان Sceilig Mhichíl در ایرلندی) نیز خوانده می شود قرار دارد. جزیره کوچک تر، اسکلیگ کوچک Little Skellig نام دارد و ورود به آن برای عموم ممنوع است؛ اما با رزرو کردن یک تور قایقی از پورتمیگی Portmagee، بین ماه های می و اکتبر، می توانید از صومعه خانه در اسکلیگ بزرگ Great Skellig بازدید کنید. این صومعه خانه در قرن ششم میلادی شاخته شده و در نهایت در قرن دوازدهم میلادی ترک شده و از آن زمان به صورت متروک باقی مانده است. اما بتازگی بخاطر فیلمبرداری فیلم های جدید جنگ ستارگان در آن، شهرت بیشتری کسب کرده است.

جزایر اسکلیگ The Skelligs

جزایر بلاسکت Blasket Islands

جزایر بلاسکت Blasket Islands از زیباترین جزیره های ایرلندی است که غربی ترین نقطه قاره اروپا به شمار می رود، در نزدیکی شبه جزیره دینگل Dingle Peninsula در کاونتی کری County Kerry قرار گرفته اند و این جزایر همگی از سرزمین اصلی ایرلند به راحتی قابل مشاهده هستند. این جزایر بدون سکنه هستند؛ اما زمانی در گذشته، محل زندگی جمعیتی با زبان ایرلندی بودند. آخرین 22 نفری که در این جزیره ساکن بودند، در سال 1953 بخاطر شرایط سخت برای زندگی، توسط حکومت ایرلند از جزیره خارج شدند. با وجود این که هم اکنون هیچ کس در این جزایر زندگی نمی کند، همچنان امکان بازدید از بلاسکت بزرگ Great Blasket، بزرگ ترین جزیره در میان شش جزیره این مجموعه، وجود دارد. این جزیره وحشی می تواند یک مقصد عالی برای سفر یک روزه باشد و در آن می توانید فعالیت هایی از قبیل کوهنوردی و پیاده روی در ساحل؛ و البته تماشای پرندگان و نهنگ ها را انجام دهید. اگر علاقمند به سفر به یکی از بهترین جزیره های ایرلند هستید، در طول فصل های بهار، تابستان و پاییز، کشتی های مسافربری از شهر دینگل Dingle یا بندر دانکن Dunquin Harbor به سمت این جزایر حرکت می کنند.

جزایر بلاسکت Blasket Islands

جزیره گارنیش Garnish یا ایناکولین Ilnacullin

جزیره گارنیش Garnish از جزایر ایرلند، در بندر گلنگاریف Glengarriff Harbor در خلیج بانتری Bantry Bay واقع شده است و یک جزیره کوچک است که در گذشته یک جزیره خصوصی بوده است. این جزیره که گاهی با عنوان ایناکولین Ilnacullin نیز خوانده می شود، بخاطر باغ های طراحی شده زیبایش مشهور است. این جزیره در گذشته متعلق به جان آنان برایس John Annan Bryce، یکی از اعضای پارلمان بلفاست بوده است. این سیاستمدار بریتانیایی، بعد از خریدن جزیره گارنیش Garnish در سال 1910، با طراح باغ مشهوری به نام هارولد پتو Harold Peto برای خلق باغ های طراحی شده سبک ادواردی در بهشت این جزیره ایرلندی همکاری کرد. پسر برایس Bryce این جزیره طراحی شده را در سال 1953 به مردم ایرلند هدیه کرد. شما می توانید بین ماه های مارس تا اکتبر، با سوار شدن بر کشتی های مسافربری که از گلنگاریف ​Glengarriff به سمت جزیره حرکت می کنند، به این جزیره سفر کنید و در باغ های وسیع آن به گشت و گذار بپردازید.

جزیره گارنیش Garnish یا ایناکولین Ilnacullin

جزیره آشیل Achill Island

جزیره آشیل Achill Island بزرگ ترین و از زیباترین جزیره های ایرلند در نزدیکی سواحل ایرلند و یکی از آسان ترین ها برای بازدید است؛ زیرا توسط پل مایکل داویت Michael Davitt Bridge به سرزمین اصلی ایرلند متصل شده است. این پل روستاهای آشیل ساوند Achill Sound و پلرانی Polranny را بهم ارتباط می دهد. جزیره آشیل Achill Island از جزایر ایرلندی از دوران نوسنگی (حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح، عصر شروع کشاورزی و اهلی کردن دام که انسان از مرحله جمع آوری و شکار به مرحله کشت و اهلی کردن برخی حیوانات مثل بز و گوسفند و همچنین سگ منتقل شد و از خصوصیات این عصر، می توان به اختراع چرخ و قایق، همچنین یکجانشینی و پیدایش نخستین روستاها اشاره کرد) دارای سکنه شد و هنوز هم جمعیتی در حدود 2700 نفر در آن زندگی می کنند. یکی از محبوب ترین جاذبه های این جزیره، قلعه کاریکیل داونت Carrickkildavnet Castle، یک برج قلعه مانند متعلق به قرن پانزدهم میلادی است که زمانی در گذشته متعلق به خاندان قدرتمند اومالی O’Malley بوده است. علاوه بر روستاها و ویرانه های تاریخی، این جزیره بخاطر زیبایی طبیعی خود و سواحلش شناخته شده است. صخره های Croaghaun در بخش غربی جزیره، از مرتفع ترین ها در اروپا هستند و کوه اسلیومور Slievemore چشم اندازهای خیره کننده از دریا را در پیش چشم شما قرار می دهد.

جزیره آشیل Achill Island

جزیره راثلین Rathlin Island

جزیره راثلین Rathlin Island از بهترین جزیره های ایرلند و تنها جزیره دارای سکنه در نزدیکی ایرلند شمالی به شمار می رود و اتفاقا شمالی ترین جزیره این کشور نیز هست. این جزیره که به شکل حرف L انگلیسی است، تنها 6 مایل (کمتر از ده کیلومتر) طول و یک مایل (کمتر از دو کیلومتر) عرض دارد که برای 150 نفری که در آن زندگی می کنند کافی به نظر می رسد. یک کشتی مسافربری از بالی کسل Ballycastle گردشگران را برای گشت و گذار در جزیره منتقل می کند. جزیره راثلین Rathlin Island از از جزایر ایرلندی و یک مکان محبوب برای پرندگان دریایی به شمار می رود و بین ماه های آوریل و ژوئیه (بهار و اوایل تابستان) یکی از بهترین نقاط ایرلند برای تماشای دسته طوطی های دریایی است.

جزیره راثلین Rathlin Island

جزیره اینیسفری Isle of Innisfree

بیشتر بهترین جزیره های کشور ایرلند در دریا هستند؛ اما جزیره اینیسفری Isle of Innisfree یک جزیره کوچک در دریاچه لاگ گرل Lough Gill است. این جزیره بسیار کوچک توسط نویسنده ای به نام WB Yeats که در یکی از شعرهای خود به نام "جزیره اینیسفری در دریاچه The Lake Isle of Innisfree از این جزیره به نحو شاعرانه ای تعریف کرده است جاودانه شده است. در این جزیره بدون سکنه، پیاده روی ممکن نیست؛ اما می توانید در یکی از تورهای قایق سواری آن منطقه شرکت کنید و شعر مشهور آن نویسنده را در این جزیره زیبا به وضوح ببینید. این تورها از قلعه پارک Parke's Castle آغاز می شوند.

جزیره اینیسفری Isle of Innisfree

جزیره شرکین Sherkin Island

جزیره شرکین Sherkin Island از بهترین جزیره های ایرلند که با نام ایرلندی خود اینیس آرکین Inis Arcain نیز شناخته می شود، در خلیج رورینگ واتر Roaringwater Bay قرار گرفته است. این جزیره جنوبی تبدیل به جایگاه هنرمندان مختلف شده است و بسیاری از سکنه آن همه چیز از هنر عالی تا صنایع دستی محلی را ساخته و به فروش می رسانند. این جزیره را بهتر است به صورت پیاده بپیمایید و تماشا کنید و یکی از مهم ترین مقاصد آن، صومعه خانه فرانسیکان Franciscan Abbey است که قدمت آن به سال 1460 میلادی می رسد. در طول ماه های تابستان، برای گشتن در مناطق کم جمعیت تر این جزیره، می توانید یک دورچرخه کرایه کنید و به ساحل سیلور استرند Silver Strand بروید. جزیره شرکین Sherkin Island از جزایر ایرلندی فقط از راه کشتی مسافر بری از بندر ماهی گیری بالتیمور Baltimore در جنوب غربی کورک در عرض ده دقیقه قابل دسترسی است.

جزیره شرکین Sherkin Island

جزیره کانی Coney Island

در یکی از زیباترین جزیره های ایرلندی، جزیره کانی Coney Island از از جزایر ایرلندی، کارناوال های مختلف و دکه های فروش هات داگ وجود ندارد؛ اما رسیدن به این جزیره کوچک، به خودی خود، یک ماجراجویی بزرگ است. وقتی آب دریا فرو می نشیند، شما می توانید به وسیله یک خودرو یا اسب خودتان را به این جزیره برسانید؛ اما وقتی آب دریا بالاتر می رود، شما مجبور خواهید شد سوار یک تاکسی دریایی شوید تا شما را به سمت جزیره ببرد. یک افسانه محلی می گوید که کاپیتان یک کشتی که بین سیلگو و کشور آمریکا رفت و آمد می کرده است، نام جزیره کانی Coney Island در نیویورک را از روی این جزیره برداشته است؛ زیرا در هر دو این جزایر، خرگوش های وحشی وجود دارند. هنوز هم مقدار زیادی فضای باز در جزیره کانی Coney Island ، ایده آل برای یک پیک نیک خاطره انگیز، موجود است؛ همچنین می توانید در تنها بار جزیره نوشیدنی بخورید و با آرامش به مناظر زیبای آن خیره شوید.

جزیره کانی Coney Island

جزیره آرانمور Arranmore Island

جزیره آرانمور Arranmore Island از بهترین جزیره های ایرلندی که در سه مایلی (5 کیلومتری) ساحل کاونتی دونگال County Donegal واقع شده است، یک مقصد دریایی محبوب به شمار می رود. آب های شفاف اقیانوس اطلس در اطراف جزیره برای ماهی گیری و غواصی ایده آل هستند؛ اما جزیره آرانمور Arranmore Island یک دریاچه نیز برای ماهی گیری دارد. این جزیره در یک منطقه ایرلندی زبان واقع شده است و از 511 نفری که در سال 2011 در این جزیره زندگی می کردند، بیش از نیمی از آنها به زبان اصیل ایرلندی صحبت می کردند. در طول تابستان، دانشجویان برای گذراندن کلاس های فشرده زبان ایرلندی، دسته دسته به این جزیره هجوم می آورند. جزیره آرانمور Arranmore Island از ماه ژوئن تا ماه آگوست (ماه های تابستان) بسیار محبوب است؛ اما کشتی مسافربری در تمام طول سال از برتون پورت Burtonport به این جزیره در رفت و آمد می باشد. سفر به این جزیره کوتاه است؛ اما از چندین جزیره کوچک تر بدون سکنه می گذرد و بسیار خوش منظره است.

جزیره آرانمور Arranmore Island

جزیره کلیر Clare Island

جزیره کلیر Clare Island از زیباترین جزیره های ایرلندی که در خلیج کلو Clew Bay واقع شده است، زادگاه گریس اومالی Grace O’Malley، ملکه مشهور دزدان دریایی در ایرلند می باشد. این زن زمانی که در دریا و در حال حمله کردن به کشتی های دیگر نبود، در خانه خود در قلعه گرانوئل Granuaile's Castle، یک برج دژ مانند که امروز قابل بازدید است زندگی می کرد. گروه ترسناک دزدان دریایی اومالی O’Malley در دوران قرون وسطی در این منطقه حکمرانی می کردند و یک صومعه خانه در این جزیره که آرامگاه خانوادگی آنها نیز در آن موجود است برپا نمودند. نقطه مهم دیگر در جزیره کلیر Clare Island، که یک جمعیت ثابت و کوچک دارد، فانوس دریایی تاریخی آن است که به یک مسافرخانه تبدیل شده است. کشتی های مسافربری از روناگ پییر Roonagh Pier در خلیج کلو Clew Bay به سمت این جزیره در رفت و آمد هستند.

جزیره کلیر Clare Island

جزیره اینیشتورک Inishturk

جزیره اینیشتورک Inishturk یکی از جزایر ایرلند در جنوب غربی جزیره کلیر Clare Island و در نه مایلی (حدود 15 کیلومتری) ساحل کاونتی مایو قرار گرفته است. اولین سکنه این جزیره احتمالا 4000 سال پیش از میلاد مسیح به این جزیره در اقیانوس اطلس پا گذاشته اند و تعدادی کلبه متعلق به 1500 سال قبل از میلاد مسیح در این جزیره کشف شده اند. این جزیره دارای مسیرهای پیاده روی صخره ای بسیار زیبا و یک مرکز اجتماعات است که حکم یک بار و یک کتابخانه را به طور همزمان دارد. طبق گفته ها و شنیده ها، کوچک ترین مدرسه ابتدایی در ایرلند که تنها سه دانش آموز در سال 2016 در آن ثبت نام کرده اند نیز در جزیره اینیشتورک Inishturk از زیباترین جزیره های ایرلند قرار دارد. یک کشتی مسافربری به طور روزانه از روناگ پییر Roonagh Pier به سمت این جزیره در حال حرکت است و اگر امیدوار هستید زمان بیشتری را روی آب بگذرانید، می توانید قایق های خصوصی کرایه کنید و به گردش و ماهی گیری بروید.

جزیره اینیشتورک Inishturk
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به ایرلند | مکان های زیبایی که حتما باید به آنها سفر کنید!

الهام یاوری ، شنبه 20 خرداد 1396

سفر به ایرلنداز فرهنگ غنی گرفته تا طبیعت زیبا و جذاب ایرلند را می توان یکی از فوق العاده ترین مقاصد گردشگری به حساب آورد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :