مهارت ها و نکات جهانگردی | نکات سفر جهانگردهای حرفه ای

برای این که یک جهانگرد حرفه ای باشید، باید خیلی سفر کنید تا بتوانید تجربه های زیادی به دست آورید. کسب این تجربیات می تواند شما را از اشتباهات کوچک و بزرگی که ممکن است باعث تلخ شدن سفرتان شود، نجات دهد. یادگیری این نکات سفر و مهارت های جهانگردی زمان زیادی می خواهد و انرژی بسیاری از شما می گیرد. اما شما می توانید از تجربیات دیگران برای سرعت بخشیدن به یادگیری خود استفاده نمایید. ما در این جا تعدادی از این راهکارها و نکات جهانگردی را جمع آوری کرده ایم که در ادامه ی مطلب به شما معرفی می کنیم. با مجله همگردی همراه باشید.

نکات کلیدی و مهارت های خاص جهانگردی

نکات مهم و مهارت حرفه ای جهانگردی

- یکی از نکات سفر که اصولا بسیار حیاتی است این است که همیشه یک حوله یا دستمال کاغذی به همراه خود داشته باشید. گاهی لازم است از دستشویی های بین راهی استفاده کنید یا نیاز باشد چیزی را خشک کنید، در این صورت به این لوازم نیاز خواهید داشت. شما نمی دانید چه وقت به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد اما نداشتنشان می تواند مشکلاتی برای شما ایجاد کند، پس بهتر است دستمال کاغذی را فراموش نکنید.

- یکی از مهمترین نکات جهانگردی حرفه ای این است که از حمل وسایل اضافی و غیر ضروری بپرهیزید. هرچقدر بار شما سبک تر باشد، سفر شما راحت تر خواهد بود. برای این کار بهتر است یک کوله پشتی یا چمدان کوچک تهیه نمایید تا نتوانید لوازم زیادی در آن قرار دهید.

- اغلب موارد تعداد زیادی لباس با خود به همراه می بریم که بیش از نصفی از آن ها را در سفر استفاده نمی کنیم. بهتر است یک بلوز راحت بپوشید و از همان برای چند روز استفاده کنید. اما حتما به یاد داشته باشید که جوراب های بیشتری بردارید. احتمال گم شدن جوراب (مثلا در ماشین لباسشویی) بسیار زیاد است.

- سعی کنید یک کارت بانکی اضافی، علاوه بر کارت اصلی خود، به همراه داشته باشید. در این صورت اگر کارت شما به هر دلیلی گم شود یا دزدیده شود، نگرانی در مورد پول و هزینه های سفر نخواهید داشت.

- همیشه سعی کنید در صورت نیاز، از کارت خود استفاده نمایید. از پرداخت بی جهت کارمزدهای تراکنش های بانکی اجتناب نمایید. بهتر است این پول را برای خودتان هزینه کنید به جای این که به بانک ها بپردازید.

- حتما شنیده اید که می گویند، تنهایی سفر کردن چیزهای زیادی به شما می آموزد. در سفر یاد می گیرید چگونه مستقل باشید، چطور از خود دفاع کنید، چطور با مردم حرف بزنید و چطور شرایط و موقعیت های غیر منتظره را مدیریت نمایید. پس سعی کنید گاهی برای خودتان و به تنهایی سفر کنید.

- از نکات سفر مهم و حرفه ای استفاده از نقشه است. گردشگران همیشه از یک نقشه در سفر خود استفاده می کنند. شما هم از این روش برای پیدا کردن مکان های مورد نظر خود استفاده کنید. در این صورت احتمال گم شدن شما در شهر کمتر می شود و از یک مکان اشتباهی سر در نمی آورید.

- استفاده از دفتر راهنمای گردشگری محلی از نکات جهانگردی حرفه ای است. یکی از منابع اطلاعاتی مهم در سفر، دفتر محلی راهنمای گردشگران می باشد. شما می توانید اطلاعات خوبی در مورد سرگرمی های رایگان، مناسبت های ویژه و شاد، اتفاقات مهمی که در زمان اقامت شما در شهر رخ می دهد و ... به دست آورید و در نهایت می توانید سفر بهتر و پربارتری را تجربه کنید.

- در پروازهای بین المللی صندلی خود را در کنار پنجره ی هواپیما رزرو نمایید. در این صورت می توانید در پروازهای طولانی، سر خود را به دیواره تکیه داده و استراحت کنید. اگر بتوانید صندلی جلوی هواپیما را نیز رزرو نمایید لازم نیست تا در صف طولانی کنترل گذرنامه منتظر بمانید.

- بسیاری از گردشگران از کمربند مخفی پول برای حمل پول ها و مدارک خود استفاده می کنند. این کار اشتباه است، زیرا دزدها اغلب از محل قرار گرفتن این کمربندها اطلاع داشته و دقیقا از همین طریق اقدام به سرقت می کنند. مثل این است که خودتان جای پول هایتان را به دزدها بگویید و از آن ها بخواهید کیفتان را خالی کنند.

- زمانی که قصد خروج از هتل یا اقامتگاه خود را دارید، بهتر است لوازم زیادی با خود حمل نکنید. مقدار وجه نقدی که با خود بیرون می آورید نباید خیلی زیاد باشد. در این صورت اگر اتفاق بدی افتاد نگران جبران آن نخواهید بود.

- داشتن یک قفل از نکات جهانگردی است که جهانگردان حرفه ای آن را الزامی می دانند! یکی از لوازمی که پیشنهاد می شود حتما همراه خود داشته باشید، یک قفل است. این قفل در سفر ممکن است به کارتان بیاید، خصوصا اگر در یک خوابگاه اقامت داشته باشد. شاید لازم باشد برخی از وسایلتان را قفل کنید.

- قبل از سفر یک اسکن از مدارک خود تهیه کرده و آن را در آدرس ایمیل خود قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید. همچنین همیشه یک کپی از گذرنامه و مدارک به همراه داشته باشید.

- برخی از کشورها قوانین راهنمایی و رانندگی متفاوتی با ما دارند. از این رو بهتر است زمانی که از خیابان عبور می کنید، دقت کرده و به هر دوسمت نگاه کنید.

- ارتباط با کارمندان هتل می تواند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهد. یکی از نکات جهانگردی این است که با آنها ارتباط بگیرید. آن ها هر روز با مسافران زیادی در ارتباط هستند. از این رو اطلاعات خوبی در مورد رستوران های خوب و ارزان شهر دارند.

- برای این که بتوانید با محلی ها ارتباط خوبی برقرار کنید، بهتر است اصطلاحات پایه ای زبان محلی مقصد مورد نظرتان را یاد بگیرید.

- یکی از قابل توجه ترین نکات جهانگردی این است که سعی کنید قبل از سفر یک کتاب تاریخی در مورد شهر یا کشور مقصدتان مطالعه کنید. در این صورت زمانی که از مکان های دیدنی شهر بازدید می کنید، درک بالاتری از آن خواهید داشت و قطعا لذت بیشتری خواهید برد.

- ارتباط برقرار کردن و صمیمی شدن با مردم محلی چندان هم کار سختی نیست. خجالت را کنار بگذارید و در شعب مختلف استارباکس ها (Starbucks) قدم بزنید. استارباکس یک شرکت آمریکایی است که کافی شاپ های زنجیره ای در مناطق مختلف داشته و قهوه های باکیفیتی ارائه می دهد.

- یکی از انتخاب های مسافران برای خوردن غذا در سفر، مک دونالد می باشد. بهتر است این انتخاب را از لیست غذاخوری های خود حذف نمایید، زیرا برای سلامتی تان اصلا خوب نیست.

- از نکات سفر مهم این است که اگر قصد خرید دارید، بهتر است ابتدا فروشگاه ها را خوب بگردید و قیمت ها را باهم مقایسه کنید.

- برخی از شهرها دارای چند فرودگاه می باشند. برای ارزان تر شدن هزینه ی پروازتان می توانید نزدیک ترین فرودگاه به مقصد را انتخاب کرده و بقیه ی راه را با ماشین یا اتوبوس طی کنید.

- تجار و افرادی که برای تجارت سفر می کنند، معمولا افراد سریع تری هستند. از این رو بهتر است در صف های امنیتی فرودگاه پشت سر آن ها قرار گیرید تا سریع تر حرکت کنید.

- قرار گرفتن در پشت خانواده ها می تواند حرکت شما را کند کند. زیرا آن ها معمولا لوازم زیادی به همراه خود دارند.

- زمانی که یک هتل را رزرو می کنید، در مورد امکانات آن هتل اطلاعات لازم را به دست آورید. این نکته از مهمترین نکات سفر و اقامت شماست. شما می توانید برای این کار از کارمنان هتل سوال کنید.

- بسیاری از مکان ها مانند کتابخانه ها، استارباکس ها و کافه ها دارای وایرلس رایگان هستند. از نکات سفری که باید یادتان بماند این است که برای استفاده از اینترنت و صرفه جویی در هزینه های خود می توانید به این مکان ها مراجعه نمایید.

- از نکات جهانگردی حرفه ای این است که شلوغ بودن مکان های تاریخی می تواند مانع از بازدید خوب و لذت بردن شما از آن ها شود. از این رو بهتر است این بازدید ها را موکول به وقت ناهار کنید. در این زمان معمولا افراد کمتری در این مکان ها وجود دارند و محیط خلوت تر می باشد.

- غذاخوردن در غذاخوری های اطراف مکان های توریستی کار چندان عاقلانه ای نیست. سعی کنید حداقل حدود 5 چهارراه از محل فاصله گرفته و یک مکان مناسب برای غذاخوردن پیدا کنید.

- جالب است نکته ای ویژه از نکات جهانگردی را بدانید. برای غذاخوردن مانند محلی ها رفتار کنید. آن ها هرشب بیرون از منزل غذا نمی خورند. شما می توانید به فروشگاه های مواد غذایی بروید و با اطلاع از نوع رژیم غذایی بومی منطقه، مواد مورد نظر خود را تهیه نمایید.

- برخی از رستوران های گران قیمت ناهارهای خوب و ویژه ای را با نصف قیمت شام ارائه می دهند. می توانید وعده ی ناهار خود را در این رستوران ها نوش جان کرده و از پیشنهادات خاص آن ها بهره مند شوید.

- به همراه داشتن یک چراغ قوه در سفر بسیار ضروری و از نکات سفر بسیار مهم است. شما می توانید در هنگام شب از این چراغ قوه استفاده نموده و در تاریکی دید بهتری داشته باشید.

- بانداژ، محلول ضد عفونی کننده، پماد زخم و ... لوازمی است که باید برای اتفاقات غیرمنتظره و ناخوشایند به همراه خود داشته باشید. کمک های اولیه جزو ضروری ترین لوازم و همراه داشتنشان از ضروری ترین نکات سفر محسوب می شوند.

- برای این که بتوانید هزینه ی مناسبی بابت پرواز خود بپردازید، بهتر است از 3 یا 4 ماه قبل آن را رزرو نمایید.

- رانندگی کار بسیار پراسترس و خسته کننده ایست. هرگز به خاطر هزینه های کمتر سفر، وقت خودتان را صرف رانندگی نکنید.

- برای غذا خوردن بهتر است رستوران هتل محل اقامتتان را انتخاب نمایید. این رستوران ها معمولا ارزان تر از رستوران های خارج از هتل هستند.

- از نکات جهانگردی استفاده از وب سایت های گردشگری است. این وب سایت ها اطلاعات خوبی در مورد مقصد مورد نظر و مکان های توریستی آن به شما می دهند. با مراجعه به این سایت ها می توانید دید بهتری نسبت به مقصدتان داشته باشید.

- ارتباط برقرار کردن با سایر مسافران و افراد محلی یکی از جاذبه های سفر محسوب می شود. همه ی انسان ها بد نیستند، پس از ارتباط برقرار کردن با غریبه ها نترسید. این ارتباطات می توانند زمینه ساز دوستی های خوب و مادام العمر برای شما باشند.

- برخی از مردم به دنبال ایجاد مزاحمت می باشند. سعی کنید این افراد را تشخیص داده و از آن ها دوری کنید.

- چشیدن مزه های جدید و خوردن غذاهای محلی از جمله جذابیت ها و تجربه های فوق العاده ی سفر محسوب می شود. اما از نکات جهانگردی اساسی این است که از این که غذاهای جدید امتحان کنید نترسید. مقداری از آن را بچشید تا ببینید از آن خوشتان می آید یا نه؟!

- برای رفت و آمد خود تا جایی که برایتان مقدور است از مترو یا اتوبوس استفاده کنید و از تاکسی ها دوری کنید. تاکسی ها پول زیادی از شما را به هدر می دهند.

- از نکات یفر از نوع اقتصادیش این است که همیشه حواستان به هزینه های جزیی سفر باشید. این هزینه ها اگر جمع شوند مقدار قابل توجهی خواهند شد. یکی از این هزینه ها خرید آب است. بطری آب خود را دور نیندازید تا بتوانید آن را دوباره پر کرده و از آن استفاده کنید. با این کار ضمن کمک به حفظ محیط زیست، در هزینه های سفر خود نیز صرفه جویی کرده اید.

- همراه شدن با تورهای پیاده روی می تواند اطلاعات خوبی در مورد شهر و گذشته ی آن به شما بدهد. ضمن این که این تورها معمولا رایگان نیز هستند.

- تهیه ی کارت های جاذبه ی گردشگری این امکان را به شما می دهد که هزینه ی کمتری را بابت ورودی های مکان های دیدنی و موزه ها بپردازید. حتی این امکان را دارید که از وسایل نقلیه ی عمومی به صورت رایگان استفاده نمایید.

- این نکته همچون فوت کوزه گری در نکات جهانگردی حرفه ای است. از چمدان ها و وسایل سفر خود عکس بیندازید و نگه دارید. در این صورت اگر آن ها را گم کنید، سریع تر و راحت تر پیدا می شوند. همچنین روند بیمه برای بازگشت هزینه وسایل شما سرعت بیشتری می یابد.

- همیشه مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز استفاده کنید. ممکن است بخواهید یک تاکسی بگیرید اما دستگاه خودپرداز در نزدیکی شما قرار نداشته باشد.

- انتخاب یک کفش مناسب یکی از نکات سفر است که بسیار بسیار مهم می باشد. ممکن است بخواهید مسیری را پیاده طی کنید. کفش شما باید به گونه ای باشد که پای شما را اذیت نکند.

- از نکات جهانگردی حرفه ای و ویژه این است که قبل از سفر واکسن بزنید. بیمار شدن در سفر یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای شما بیفتد و لذت سفر را از شما بگیرد.

- چانه زدن بر روی قیمت ها یکی از هنرهای مذاکره است. یاد بگیرید که چگونه چانه بزنید تا زیر بار قیمت های نامعقول نروید.

- حتما لباس گرم، یک ژاکت یا کاپشن، به همراه داشته باشید تا بتوانید در صورت سرد شدن هوا از آن استفاده نمایید.این نکته هم از نکات جهانگردی حرفه ای است. حرفه ای ها حتی در هواهای مناسب و گرم نیز با خود حداقل یک کاپشن یا ژاکت را به همراه دارند.

- تا جایی که می توانید از امتیازات رایگان سفر خود استفاده نمایید. با این کار می توانید هزینه های کمتری پرداخته و به نقاط دورتری از دنیا سفر کنید.

- از خوردن غذاهای خیابانی نترسید! این جمله شاید از نکات سفر حرفه ای نباشد، ولی باعث دل نشینی سفر می شود! این غذاها شما را با فرهنگ و سنت مردم آن منطقه بیشتر آشنا می کند. می توانید مکان هایی را انتخاب نمایید که خانواده ها به همراه فرزندانشان به آن جا می روند. با این ترفند می توانید از سلامت غذاها نیز اطمینان بیشتری داشته باشید.

- بیمه ی مسافرتی یکی از عاقلانه ترین نکات جهانگردی حرفه ای است که جهانگردان حرفه ای انجام می دهند. اگر بیمه نداشته باشید در صورت بروز اتفاق یا بیماری باید مبلغ هنگفتی بابت هزینه ی های درمانی خود بپردازید.

- یکی از مهمترین نکات سفر این است که برای رسیدن به مقصد عجله نکنید. سفر تنها، رسیدن به مقصد و گشت و گذار در آن نیست. طی کردن مسیر نیز بخشی از سفر شمامحسوب می شود که باید به اندازه ی کافی از آن لذت ببرید.

- شاید در برخود با محلی ها و فهمیدن زبان یا لهجه ی آن ها دچار مشکل شوید. در این جور مواقع صبور باشید و خونسردی خود را حفظ کنید. همیشه سعی کنید مودبانه رفتار نمایید، در غیر این صورت مانند یک گردشگر مزاحم شناخته خواهید شد.

- از نکات سفری که باید مورد توجه قرار دهید این است که سعی نکنید تمام روز خود را با برنامه هایی پر کنید. 2 یا 3 برنامه برای یک روز کافیست. بخشی از وقت خود را آزاد بگذارید و آن طور که دلتان می خواهد از ساعات خود لذت ببرید. این کار باعث می شود استرس کمتری داشته و روز بهتری برای خود بسازید.

- در مورد مسائل مالی و هزینه های سفر اعتدال را رعایت کنید. نه خیلی صرفه جویی کنید و نه آدم ولخرجی باشد. برای پول هایتان برنامه ریزی داشته باشید ولی این طور نباشد که برای یک پس انداز اندک به خودتان سختی بدهید. عاقلانه خرج کنید.

- گوش گیر و چشم بند را فراموش نکنید. شما نمی دانید که کنار چه افرادی می خوابید. ممکن است صدای خروپف آن ها برای شما مزاحمت ایجاد کند. یا مجبور باشید در جای پرنوری بخوابید. گوش گیر و چشم بند به شما کمک می کنند تا خواب راحت تری داشته باشید.

- اگر به دنبال خرید آنلاین بلیط هواپیما هستید، به یاد داشته باشید که حتما به صورت ناشناس جستجو کنید. بعد از اتمام کار نیز کوکی های مرورگر خود را پاک کنید.

- به همراه داشتن یک شارژر یو.اس.بی اضافی از نکات سفر حرفه ای هاست! آن را فراموش نکنید.

- برای ثبت خاطرات سعی کنید با مردم بیشتر عکس بیندازید. بعدها که خاظرات سفر خود را یاد آوری می کنید می توانید به عکس ها مراجعه نمایید. مردم چیزهای بیشتری را به خاطر شما می آورند.

- و آخرین نکته از نکات سفر این است که کرم ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید.

هزینه ی پرواز

وسایل مناسب سفر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

61 نکته راهنمای سفر | نکات ضروری سفر حرفه ای به سراسر جهان

سحر ایمانی فر ، دوشنبه 11 تیر 1397

در این مطلب از همگردی ما قصد داریم به نکات سفر مهم و ضروری درباره سفر حرفه ای بپردازیم. این نکات ضروری سفر به شما کمک خواهند کرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :