سفر به تسالونیکی در یونان | شش دلیل که باید به این شهر سفر کنید

شهر تسالونیکی یونان Thessaloniki به سرعت در حال تبدیل شدن به جدید ترین مقصد گردشگری برای گردشگران مستقل در سال 2018 است. این شهر که دومین شهر بزرگ یونان به حساب می آید، دروازه ای به مقدونیه، شهر اسکندر مقدونی و استادش ارسطو به شمار می رود. دو دانشگاه مهم این شهر که یکی از آنها ارسطو Aristotle نام گرفته است، جمعیت زیادی از دانشجویان را به این شهر جذب کرده اند و همراه با این جمعیت جوان، موسیقی، انواع هنر و ورزش های جوانانه نیز در این شهر رواج پیدا کرده است. فرهنگ رستوران ها و کافه ها نیز مانند هر شهر دیگری در اروپا عالی و قابل توجه است. اما شاید دلیلی که این شهر پرشور یونانی در حال ظاهر شدن در رادار گردشگران ماجراجو است این باشد که رسیدن به این شهر نسبت به قبل آسان تر شده است. در سال 2017، خطوط هوایی بریتانیا پرواز های مستقیم و ارزان قیمتی از اکثر فرودگاه های بریتانیا از جمله فرودگاه Luton در لندن به تسالونیکی ترتیب داده اند. شما می توانید از شهری مانند لندن سوار بر یک پرواز ارزان شوید و سفر به تسالونیکی در یونان را شروع کنید، می توانید بگویید جایی بوده اید که بیشتر دوستانتان هنوز از آن بازدید نکرده اند. در این مطلب به معرفی فهرستی از دلایل مهم که می بایست به تسالونیکی در یونان سفر کنید و به بازدید از دیدنی های این شهر منحصر به فرد بروید می پردازیم. با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای سفر به تسالونیکی...

سفر به تسالونیکی در یونان / شش دلیل که باید به این شهر سفر کنید

در میهمانی فستیوال های مختلف شرکت کنید

از هنر فرادست تا هنر خیابانی، فرهنگ عامه و مردمی تا فرهنگ عالی، شهر تسالونیکی یونان در سرتاسر سال از یک فستیوال بین المللی تا یک فستیوال دیگر، در حال تغییر است. در این بخش به معرفی بعضی از این فستیوال ها می پردازیم: فستیوال Reworks ترکیب فوق العاده ای از انواع موسیقی را گرد هم می آورد. این فستیوال شامل پنج روز و پنج شب مملو از اجراهای مختلف توسط هنرمندان قدیمی و جدید از سرتاسر اروپا می گردد. فستیوال Street Mode یک جشن چهار روزه از اجراهای زنده و خیابانی و هنرهای تجسمی است. در این فستیوال، اجراهای موسیقی و انواع دی جی نیز وجود دارند. گرافیتی و هنر خیابانی (نقاشی های دیواری) و مسابقات، رقص خیابانی و ورزش خیابانی مانند پارکور از جمله بخش های این فستیوال هستند. همچنین رویدادهای جانبی بسیار و یک برنامه ویژه کودکان در این فستیوال وجود دارد. فستیوال بین المللی فیلم شهر تسالونیکی یونان نیز یک جشن سینمایی از بهترین فیلم های معاصر با نمایش ها، فوروم ها و کلاس ها و گفتگوهای مختلف می باشد که در ماه نوامبر برگزار می شود. فستیوال Dimitria یک رویداد فرهنگی مهم است که در فصل پاییز برپا می گردد و نمایشگاه های هنری و اجراهای موسیقی، تئاتر و رقص را با فیلم ها، گفتگو ها و ورکشاپ های مختلف ادغام می نماید. هنرمندان، اجرا کننده ها و متخصصان از سرتاسر جهان در این فستیوال به دور هم جمع می شوند. در سفر به تسالونیکی در یونان در این فستیوال های حضور پیدا کنید و از ثانیه به ثانیه سفرتان لذت ببرید.

در میهمانی فستیوال های مختلف شرکت کنید

تمام شب را بیرون از خانه بگذرانید

زندگی شبانه یکی از اصلی ترنی دلایلی است که شهر تسالونیکی یونان می بایست در فهرست مقاصد گردشگری شما در سال 2018 قرار بگیرد. جشن و میهمانی و کنسرت های موسیقی تا ساعات اولیه صبح و در سرتاسر شهر ادامه دارند. در حقیقت، موسسه نشنال جغرافی این شهر را به عنوان یکی از ده شهر دنیا با زندگی شبانه پرشور و بارها و با کافه هایی هم اندازه و برابر با پایتخت ها و شهرهای دیگر اروپا معرفی کرده است. یکی از نقاط شهر که حتما باید شب هنگام از آن دیدن کنید، کلوب Mylos است که یک فضای سرگرمی شبانه وسیع می باشد و در گذشته یک آسیاب در بخش غربی شهر بوده است. این کلوب پر از کافه و بار، سالن های موسیقی و کنسرت، نمایشگاه ها و فضاهای عالی برای اجرا می باشد. این مکان جایی است که فستیوال Reworks معمولا در آن برگزار می گردد. اگر به دنبال یک گردش شبانه کم شور تر هستید، در منطقه سرگرمی و رستوران Ladadika که تعداد زیادی بار و کفه با موسیقی زنده وجود دارد به گردش بپردازید. در این منطقه، به دنبال اجراهای rembetika، موسیقی سیاسی سنتی یونان بگردید.

تمام شب را بیرون از خانه بگذرانید

از فضای پرشور رستوران ها لذت ببرید

تنوع بزرگ رستوران های غیر رسمی و مدرن در شهر تسالونیکی یونان و انواع غذا های سنتی یونانی با قیمت های منطقی و مناسب، بتازگی باعث شده است که این شهر لقب پایتخت غذا در یونان را به خود بگیرد. برخی مناطق از منطقه های دیگر بهتر هستند. برای مثال هنگام سفر به تسالونیکی در یونان به منطقه Ladadika بروید تا غذاهای خوش طعم را در یک فضای جوان و معمولی تجربه کنید. در بهشت غذاهای دریایی و گیاهخواران که کشور یونان است، غذای Palati یک انتخاب عالی برای گوشت خواران به شمار می رود و معمولا موسیقی bouzouki همراه با آن نواخته می شود. در امتداد محوطه بندر، بخاطر چشم اندازهای دریا، رستوران ها و کافه ها کمی گران تر هستند. اما این نماها بسیار زیبا هستند و توصیه می شود حداقل یک قهوه یا چند نوشیدنی در هنگام غروب آفتاب نوش جان کنید. اگر به دنبال بهترین چشم اندازها و رستوران های کوچک خانوادگی هستید، به منطقه ای با عنوان Ano Poli (یا شهر قدیم) بروید و از نقطه ای مشرف به کل شهر و بندر، در کنار دیوارهای قلعه باستانی غذا بخورید. در پایین همان تپه، میدان Tsinari دارای کافه های روباز و بزرگ با انواع غذاها و نوشیدنی های سنتی است. تا زمانی که در سفر به تسالونیکی هستید، غذا خوردن در رستوران هایی که غذاهای تاثیر گرفته از اروپای شرقی را سرو می کنند را امتحان کنید.

از فضای پرشور رستوران ها لذت ببرید

به گردش در گالری ها و موزه های عالی شهر بپردازید

با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی شهر در تقاطع فرهنگ اروپایی و عثمانی، شما طبیعتا انتظار دارید شهر تسالونیکی یونان دارای موزه های عالی از تاریخ باستان باشد و دقیقا همینطور است که انتظارش را دارید. موزه باستان شناسی تسالونیکی The Archaeological Museum of Thessaloniki یکی از بزرگ ترین موزه های کشور یونان می باشد که تمدن مقدونیه را از دوران ماقبل تاریخ تا این اواخر به نمایش می گذارد و گنجینه های باستانی با ارزشی در آن نگه داری می شوند. موزه فرهنگ بیزانس The Museum of Byzantine Culture که در دهه 1990 افتتاح شده است، جایگاه کلکسیون هایی می باشد که از تبدیل مذهب رومی و کلیسای مسیحیان اولیه تا سقوط شهر قسطنطنیه در قرن پانزدهم میلادی را به نمایش می گذارند. اگر به تاریخ باستان علاقه دارید، موزه ها و گالری های معاصر دیگری نیز در این شهر وجود دارند.

به گردش در گالری ها و موزه های عالی شهر بپردازید

بناهای باستانی را در یک پس زمینه مدرن تماشا کنید

مانند بیشتر شهرهای مهم در شبه جزیره بالکان، ساختمان های شهر تسالونیکی خیلی از زخم های جنگ آسیب دیده اند. بیشتر این شهر در قرن های بیستم و بیست و یکم ساخته و یا بازسازی شده اند. اما شواهد معماری دوره بیزانس باستان و عثمانی در تمام نقطه های شهر به طور پراکنده و مانند جواهراتی در پس زمینه ای مدرن به چشم می خورند. بعضی از این بناها مانند برج سفید White Tower بسیار مهم و برجسته هستند. این برج که سمبلی از شهر تسالونیکی به شمار می رود یک دژ قرن پانزدهمی سبک عثمانی بوده است و به جای یک دژ سبک بیزانس ساخته شده بوده است که در سفر به تسالونیکی در یونان از تماشای آن غافل نشوید. تنها 75 بازدید کننده به طور همزمان می توانند از این برج بازدید کنند. حتی اگر علاقمند به تاریخ نیستید، ارزش آن دارد که به بالای این برج 34 متری (در اندازه یک بنای ده طبقه) بروید و چشم اندازهای اطراف را تماشا کنید. نقاط جالب دیگر مانند حمام های بیزانس Byzantine Baths در گوشه هایی پنهان از مناطق مسکونی شهر قرار دارند. این حمام ها در حدود سال 1300 ساخته شده اند و برای مدت هفت قرن تا سال 1940 کاربری داشتند و قابل استفاده بودند.

بناهای باستانی را در یک پس زمینه مدرن تماشا کنید

به مکان هایی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند، سر بزنید

تمامی شهر تسالونیکی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و مانند یک موزه روباز از مسیحیت نخستین و هنر بیزانس می باشد. 15 بنای مختلف در فهرست یونسکو جای گرفته اند که تغییر و تحول شهر از دوران رومی ها تا سال های نخستین مسیحیت و تا دوران عثمانی را به تصویر می کشند. حداقل کاری که می توانید بکنید این است که از Rotunda بنای فوق العاده ای که از زلزله ها و امپراطوری های مختلف جان سالم به در برده است و دارای بقایای موزاییک های زیبای نخستین می باشد دیدن کنید. این بنا به همراه بنای Arch of Galerius که در نزدیکی آن قرار دارد، در ابتدا بخشی از یک قصر سلطنتی متعلق به امپراطوری روم در قرن چهارم بودند. امپراطور کنستانتین این بنا را به یک کلیسا تبدیل کرد. این بنا برای مدت 1200 سال یک کلیسا ماند تا این که شهر تسالونیکی به دست امپراطوری عثمانی افتاد. در قرن شانزدهم میلادی، این بنا به مسجد سلیمان هورتاجی افندی Mosque of Suleyman Hortaji Effendi تبدیل شد و امروزه هنوز هم دارای یک مناره است که همان زمان به آن اضافه شده بود. در نهایت در سال 1912، وقتی که ترک های عثمانی از یونان به بیرون رانده شدند، بنای Rotunda به عنوان یک کلیسای ارتدوکس یونانی بازسازی شد. امروزه این بنا با نام رسمی کلیسای Agios Giorgios خوانده می شود؛ اما بیشتر مردم از آن با عنوان Rotunda یاد می کنند. یک نمونه عظیم و تاثیرگذار از معماری رومی و یک بنای خارق العاده که حتما باید آن را در فهرست دیدنی های تسالونیکی که به بازدید آنها می روید قرار دهید.

به مکان هایی که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند سر بزنید
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تماشای پروانه ها| باغ های زیبای بانکوک که باید به این مکان سفر کنید

ز. نیرومند ، شنبه 3 تیر 1396

معرفی باغ های زیبای بانکوک که زیستگاه حشرات و پروانه های رنگارنگ و شگفت انگیز می باشند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :