سفر به اروپای شمالگان | بهترین ماجراجویی ها در قطب شمال

اروپای شمالگان Arctic Europe، منطقه ای که شمال نروژ، فنلاند و سوئد را در بر می گیرد، در تمام طول سال، سفر به قطب شمال یک مقصد گردشگری بی نظیر برای گردشگرانی که به دنبال ماجرا جویی هستند می باشد. زندگی در قطب شمال از هیجان انگیزترین هاست. چه عاشق برف بازی کردن در زمستان باشید یا به گشت و گذار در قلمرو وسیع حیات وحش در زیر نور خورشید نیمه شب در تابستان علاقه داشته باشید، چیزهای زیادی برای دیدن و کارهای بسیاری برای انجام دادن در این بخش از جهان وجود دارد. با سفر به قطب شمال، مناظر خیره کننده ای را خواهید دید، با انسان های فوق العاده گرم و صمیمی آشنا خواهید شد و بهترین گردش در طبیعت روی سیاره زمین را تجربه خواهید کرد. در این مطلب، فهرستی از بهترین ماجراجویی ها در اروپای شمالگان (قطب شمال) را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید تا بدانید قطب شمال کجاست؟

سفر به اروپای شمالگان / بهترین ماجراجویی ها در قطب شمال

نورهای شمالی را مشاهده کنید

اروپای شمالگان Arctic Europe، یکی از بهترین نقاط روی سیاره زمین برای تماشای Aurora Borealis یا همان نورهای شمالی (شفق قطبی) می باشد. برخلاف تصور عموم، شما لازم نیست در فصل زمستان سفر به قطب شمال را شروع کنید تا شاهد این پدیده طبیعی حیرت انگیز در باشکوه ترین حالت خودش باشید. این نورها در حقیقت در هر زمان از سال به جز اواسط ماه ژوئن تا اواسط ماه آگوست (اوایل تابستان) که خورشید نیمه شب در روشن ترین حالت ممکن خود حضور دارد، دیده می شوند. شفق های قطبی از سرتاسر منطقه قابل دیدن هستند و تورهای ویژه نورهای شمالی بسیار معمول می باشند. اما یکی از بهترین مکان هایی که می توانید این پدیده شگفت انگیز را بصورت دائمی و در بهترین حالت تماشا و زندگی در قطب شمال را تجربه کنید، شهر ترومسو در شمال نروژ است که تورهای مخصوص سفر به حیات وحش و تماشای شفق قطبی به صورت دائمی در آن برگزار می شوند. شرکت های مسافرتی از گزارش های هواشناسی و گزارش های ویژه شفق قطبی استفاده می کنند تا تعیین کنند کدام یک از اردوگاه های بی شمار حیات وحش موجود در منطقه، بهترین چشم انداز را از این پدیده زیبا ارائه می دهند. بنابراین احتمال این که میهمانان در سفر به قطب شمال بتوانند یک نمایش حیرت انگیز و خارق العاده از نورهای شمالی را تماشا کنند بسیار بالاتر می رود.

نورهای شمالی را مشاهده کنید

به سفر دریایی با یک کشتی یخ شکن بروید

قطب شمال کجاست؟؟ در آب و هوای منجمد قطب شمال، کشتی های یخ شکن معمولا برای سفر کردن در طول دریای یخ زده در زمستان به کار می روند. استفاده از این کشتی ها معمولا برای غیر نظامی ها ممنوع است؛ اما در شهر کمی Kemi در فنلاند، کشتی یخ شکن سمپو Sampo یک تجربه فوق العاده منحصر به فرد را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. کشتی سمپو Sampo که برای اولین بار در سال 1961 توسط حکومت فنلاند به خدمت گرفته شد، از سال 1988 برای بردن گردشگران به خلیج یخ زده بوتنی Gulf of Bothnia مورد استفاده قرار می گیرد. سفر دریایی با این کشتی چهار ساعت به طول می انجامد و از میان یخ های عظیم عبور می کند؛ در نتیجه به مسافران خود این امکان را می دهد که به تماشای وسعت عظیم قطب شمال با تمامی شکوه آن بپردازند. درون کشتی، ناهار، خوراکی و انواع نوشیدنی در رستوران و سالن نشیمن گرم و راحت آن، در دسترس مسافران قرار دارد و وقتی به محوطه باز آن می روید، سرمای هوا و یخ های عظیم اطراف کشتی، یادآوری برای محیط طبیعی خشن و در عین حال بسیار زیبا و خیره کننده ای که این منطقه را پوشانده است می باشد.

به سفر دریایی با یک کشتی یخ شکن بروید

سواری روی قایق بادی و تماشای نهنگ ها را تجربه کنید

سفر به قطب شمال و اروپای شمالگان Arctic Europe یک مقصد خارق العاده برای تماشای نهنگ ها در حیات وحش است؛ بویژه از اواسط آوریل تا سپتامبر (بهار و تابستان). این منطقه خانه انواع نهنگ ها از جمله نهنگ های گوژپشت و نهنگ های آبی می باشد و تورهای ویژه تماشای نهنگ در آن و تجربه ای کوچک از زندگی در قطب شمال به صورت مرتب برگزار می شوند. در طول تابستان، گردشگران می توانند از وجود خورشید نیمه شب استفاده کنند و در هر ساعت از شبانه روز به تماشای نهنگ ها بروند. بیشتر این سفرها به روی قایق های بادی صورت می گیرند که به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که به این پستانداران غول پیکر خیلی نزدیک شوند. این امکان که نهنگ ها در فاصله بسیار نزدیک از قایق قرار بگیرند بسیار زیاد است و به همین دلیل، تجربه تماشای نهنگ ها در این منطقه، تجربه ای بی نظیر و به یادماندنی است.

سواری روی قایق بادی و تماشای نهنگ ها را تجربه کنید

به دوچرخه سواری کوهستان بروید

شاید بخواهید بدانید که قطب شمال کجاست؟ اروپای شمالگان Arctic Europe با وسعت پهناورش و چشم اندازهای زیبا و خیره کننده اش، دارای مسیرهای عالی بی شماری برای دوچرخه سواران کوهستان می باشد. نقاط فوق العاده ویژه دوچرخه سواری در سرتاسر این منطقه موجود هستند؛ اما یکی از بهترین های آنها در اسکیبوتن Skibotn در نزدیکی Lyngenfjord در نروژ می باشد. در طول ماه های گرم سال، گردشگران می توانند دوچرخه سواری را از سطح دریا شروع کنند و تا 3000 پا (915 متر) در کوهستان بالا بروند و به جایی برسند که چشم اندازهای استثنایی از محیط طبیعی اطراف به چشم می خورد. فصل تابستان با صدها مایل مسیر عالی و روشنایی طولانی روز، یک زمان ایده آل برای دوچرخه سواری به شمار می رود؛ بویژه اگر یک سگ هاسکی، راهنمای تور مسافرتی شما باشد. اما دوچرخه سواری در زمستان نیز، بخصوص بخاطر محبوبیت رو به افزایش دوچرخه های تپل Fat Bikes (دوچرخه هایی با تایر ضخیم تر مخصوص زمستان)، می تواند بسیار هیجان انگیز و خارق العاده باشد. زندگی در قطب شمال را تجربه کنید و لذت ببرید.

به دوچرخه سواری کوهستان بروید

اسنوموبیل سواری در سرتاسر دریای یخ زده را تجربه کنید

اسنوموبیل سواری یکی از راه های بسیار جالب برای گشت و گذار در قطب شمال است و به گردشگران این فرصت را می دهد که در میان جنگل های انبوه، دشت های وسیع و حتی روی دریاهای یخ زده حرکت کنند و تجربه ای متفاوت از زندگی در قطب شمال را برای شما دارد. این وسایل نقلیه برای حرکت در محیط زمستانی اروپای شمالگان Arctic Europe ایده آل هستند؛ زیرا امکان دسترسی به نقاطی که در طول ماه های طولانی زمستان غیر قابل دسترسی هستند را برای گردشگران به وجود می آورند. مرکز اقامتی Brändön Lodge در نزدیکی Luleå در سوئد نیز یک مکان ایده آل برای اسنوموبیل سواری است. در این منطقه، تورهای ویژه ای به گردشگران ارائه می شوند که آنها را به دریای یخ زده می برند و از کنار مجمع الجزایر Luleå و ده ها جزیره کوچک آن عبور می دهند. در طول راه، راهنماهای پر دانش می توانند زندگی در مناطق شمالگان را برای شما توصیف کنند و فرصتی برای ماهی گیری در یخ را نیز برایتان فراهم آورند.

اسنوموبیل سواری در سرتاسر دریای یخ زده را تجربه کنید

در یک مسیر با چشم اندازهای عالی کوهنوردی کنید

اگر هنوز هم سوال می پرسید که قطب شمال کجاست؟ باید بدانید، اروپای شمالگان Arctic Europe صدها مایل مسیر عالی برای گشت و گذار دارد. در طول حضور خورشید نیمه شب، این مسیرها می توانند در هر ساعت شبانه روز پیموده شوند و چشم اندازهای فوق العاده در گوشه گوشه آنها به چشم می خورند. چه از کوهنوردی در کوه های نروژ یا راه پیمایی در تپه های فنلاند لذت ببرید، همیشه و در همه جا یک مسیر عالی برای پیمودن وجود دارد. در طول ماه های زمستان، گردشگران می توانند پاچیله یا کفش برفی بپوشند و این مسیرها را به صورت پیاده طی کنند.

در یک مسیر با چشم انداز های عالی کوهنوردی کنید

شنا کردن در دریای شمالگان را تجربه کنید

در طول ماه های تابستان، آب های شمالگان آنقدر گرم می شوند که بتوانید بدنی به آب بزنید و در آنها شنا کنید. اما در زمستان، همان آب ها بسیار سرد می شوند. آنهایی که واقعا به ماجراجویی علاقه دارند می توانند ابتدا در یک سونا خودشان را گرم کنند، سپس در یک استخر قطبی به خنک کردن خود بپردازند؛ این کار یکی از فعالیت های محبوب مردم محلی در اروپای شمالگان Arctic Europe محسوب می شود. آب سرد می تواند یک شوک به سیستم بدن شما باشد؛ اما گرمای سونا این سرما را به سرعت از بدن شما بیرون می کند. بسیاری از مراکز اقامتی و شهرهای این منطقه، دارای سوناهای گرم و استخر های آب سرد هستند. این فعالیت برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست؛ اما قطعا یک فعالیت فوق العاده هیجان انگیز است که می تواند در فهرست فعالیت های ماجراجویانه ای که می خواهید در زندگی تان انجام بدهید قرار بگیرد و بدرخشد.

شنا کردن در دریای شمالگان را تجربه کنید

در میان طبیعت، به سورتمه سواری با سگ ها بپردازید

سورتمه سواری با سگ ها یک شکل محبوب دیگر از حمل و نقل در شمالگان به شمار می رود و بازدیدکنندگان فرصت های بسیاری را برای تجربه کردن یک سافاری با هاسکی ها به دست می آورند. شما می توانید با یک تیم از سگ ها که برای پیوستن به شما در ماجراجویی برفی تان مشتاق هستند به گردش در طبیعت قطبی بروید و با سورتمه از میان مناظر خیره کننده این منطقه عبور کنید. در فنلاند، شهر Harriniva بخاطر سورتمه سواری با سگ بسیار مشهور است و در نروژ، شهر Villmarkssenter که در خارج از شهر ترومسو Tromsø قرار دارد، انتخاب های فوق العاده ای به گردشگران ماجراجو ارائه می کند. هر دو این مقاصد گردشگری عالی، یک تجربه اصیل و خاطره انگیز را به شما هدیه می کنند.

در میان طبیعت، به سورتمه سواری با سگ ها بپردازید

به سورتمه سواری با گوزن ها بروید

حال که دانستید قطب شمال کجاست، باید در ارتباط با حمل و نقل در این منطقه صحبت کنیم. یکی از سنتی ترین شکل های حمل و نقل در لاپلند، سفر کردن با یک سورتمه است که توسط یک گوزن کشیده می شود. این کار، یک روش ساده و آرام برای گشت و گذار در محیط طبیعی و سورتمه سواری در سکوت و آرامش در مسیرهای پر از برف می باشد. سورتمه سواری با گوزن ها در سرتاسر اروپای شمالگان Arctic Europe بسیار معمول است و این تجربه را در هیچ جای دیگری در دنیا نمی توانید به دست آوردید؛ پس حال که دانستید قطب شمال کجاست و با تفریح های آن آشنا شدید، حتما از این فرصت بی نظیر استفاده کنید و از سفر خود در قطب شمال لذت ببرید.

به سورتمه سواری با گوزن ها بروید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین قطب نما برای جهت یابی در سفر چیست؟

- ، سه شنبه 22 فروردین 1402

در این مقاله، نگاهی به برخی از برترین قطب نماهای موجود در بازار خواهیم داشت و به شما کمک می کنیم بهترین قطب نما را برای ماجراجویی بعدی خود پیدا کنید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :