اقلام مورد نیاز برای سفر سبک و راحت تر با چمدانی کوچک

بستن چمدان سفر برای یک سفر از اصلی ترین مسائل برای آغاز یک سفر راحت و خوب می باشد، اصلی از این لحاظ که می تواند علاوه بر نداشتن مشکلات سنگینی چمدان سفر برای حمل دلیل و دیگر اینکه می تواند از دل شوره های شما برای جمع کردن و بستن به موقع چمدان و جا نگذاشتن البسه بکاهد. برای مثال اگر شما دو دست لباس مناسب با آب و هوای منطقه با خود همراه داشته باشید دیگر نگران اینکه چی بپوشید نخواهید بود زیرا دو انتخاب بیشتر ندارید و در کوتاهترین زمان ممکن در هر مواقعی می توانید چمدان سفر خود را ببندید، ما در این مقاله شما را برای سفر با چمدان کوچک به مناطق مختلف و داشتن سفر سبک راهنمایی می کنیم.

اقلام مورد نیاز برای سفر سبک و راحت تر با چمدانی کوچک

بستن چمدان برای سفر با چمدان کوچک به شمال کشور

اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید سعی کنید لباسی با خود ببرید که هم در هوای سرد کاربرد داشته باشد و هم هوای گرم مانند لباس های زیر و رو که در صورت گرما می توان قسمت رویی لباس را از تن در آورد و بهتر است شلوار جین بپوشید تا در صورت بارش باران شلوارتان لک نشود و برای بالا تنه پوشیدن و همراه داشتن بارانی یا کاور های نایلونی نازک بهترین راه حل می باشد، پوشیدن لباس های نخی به دلیل اینکه تا مدت ها رطوبت را در خود نگه می دارد توصیه نمی شود، پوشیدن لباس هایی که کمی الیاف صنعتی در خود دارند توصیه می شود و در آخر اینکه چتر فراموشتان نشود.

بستن چمدان برای سفر با چمدان کوچک به شمال کشور

وسایل مورد نیاز برای سفر با چمدان کوچک به جنوب کشور

در سفر به جنوب کشور بهتر است در چمدان خود صندل ببریم زیرا به علت شرجی بودن و گرمی هوا پا در کفش به شدت عرق می کند و بو می گیرد و بر عکس توصیه ای که در ارتباط با شلوار جین در سفر به شمال شد، در سفر جنوب توصیه می شود که با خود شلوار جین با خود نبرید زیرا پوشیدن همانا و عرق سوز شدن همانا وبهتر است که لباس های تابستانی ویا پاییزی با خود ببرید، بهتر است شلوار های نخی و کتان بپوشید که در صورت شستشو سریعا خشک شود و البته سعی کنید لباس ها غیر محبوبتان را با خود ببرید که در صورت اضافی بودن به راحتیه هرچه تمام تر از شر آنها خلاص شوید. اگر اهل شنا هستید مایو را فراموش نکنید و لباس هایی ببرید که بایک شستوشوی ساده بتوان از شر بوی عرق آنها خلاص شد و توصیه آخر اینکه اگر به جایی سفر می کنید که بازار خوبی دارد بهتر است البسه مورد نیازتان را از آن منطقه بخرید مانند قشم و کیش.

وسایل مورد نیاز برای سفر با چمدان کوچک به جنوب کشور

وسایل مورد نیاز سفر سبک

بهتر است یادداشت کنید زیرا این اقلام بسیار ضروری می باشند: باتری قلمی، شارژ موبایل، دوربین عکاسی، چای کیسه ای، چاقوی چند کاره، کارت شناسایی و سایل کمک های اولیه، شماره های ضروری، دارو های مورد نیاز، فلاکس آب جوش و یخ، نقشه، رادیو و چراغ قوه.

شارژر در سفر

اقلام ضروری در سفر سبک به کوهستان

همان طور که می دانید پا قلب دوم ماست در سفر به مناطق کوهستانی توصیه می شود کفش های محکم و ساق دار بپوشید و از لحاظ پوشش لباس بهتر است که لباس هایی تنگ با الیاف مصنوعی زیر لباس های اصلیتان بپوشید که باد از آن رد نشود، همچنین توصیه می شود که در چمدان سفر خود کرم مرطوب کننده لب و کرم ضد آفتاب با کلاه پشمی و دستکش و شال گردن همراه داشته باشید تا از سرمای کوهستان لذت ببرید واذیت نشوید. برای زمان گم شدن در کوهستان بهتر است که از قبل لباس هایی با رنگ های جیغ و شاد پوشیده باشید. اگر قصد طی کردن مسافت کوهستان با کوله پشتی را دارید بهتر است قبل از آغاز سفر کمی با آن تمرین کنید و ببنید که طاقت حمل آن را دارید با خیر و در آخر اینه عینک آفتابی فراموشتان نشود.

اقلام ضروری در سفر سبک به کوه

سفر سبک به جنگل و الزامات آن

لباس های پر جیب بپوشید تا وسایل ضروری را در آن قرار دهید، لباس هایی بپوشید که تا جای ممکن بدنتان را بپوشاند زیرا در جنگل پر از حشرات می باشد، کفش هایی بپوشید که در صورت خراب شدن آن ها ناراحت نشوید، پوشیدن شلوار های ضد آب برای این محیط بسیار مناسب می باشد، لباس ها گرم برای شب های سرد جنگل فراموش نشود.

اقلام ضروری در سفر سبک به کوهستان

سفر با چمدان کوچک با ماشین شخصی

بهتر است برای سفر با ماشین شلوار راحت وکتانی بپوشیم و بهتر است شلوار جین نپوشیم و چون بعد از طی مسافتی با اتومبیل داخل آن گرم می شود با پوشیدن لباس زیر رو می توانیم در صورت گرم شدن قسمت رویی را در بیاوریم تا اذیت نشویم.

سفر با ماشین

سفر سبک با قطار

در سفر با قطار بهتر است کفش های راحتی بدون بند بپوشیم تا پوشیدن و در آوردن آن راحت باشد، همچنین لباس گرمکن با رنگ تیره که کمی حالت نیمه رسمی دارد هم برای رفتن به قسمت رستوران و هم برای استراحت در تخت خواب بردن یک رو انداز و بالش دور گردنی هم خارج از نیاز نیست.

سفر با قطار

سفر با چمدان کوچک با اتوبوس

سفر با اتوبوس سختی های خود را دارد زیرا امکان دارد هم گرم و یا هم سرد باشد پس بهتر از با خود رو انداز ببریم و بالشی کوچک، همچنین بهتر است جوراب های تمیز بپوشیم که در صورت در آوردن کفش ها از پا بوی آن اطرافیان را نیازارد.

سفر با اتوبوس

سفر سبک با هواپیما

لباس های دست و پا دگیر و شل و ول نپوشید، تا در راهروی تنگ هواپیما اذیت نشوید لباس هایی با قطعه های فلزی نپوشید تا در هنگام عبور از گیت با مشکل مواجه نشوید.

سفر هوایی

نکاتی ضروری که در سفر با چمدان کوچک حتما باید بدانید

1. متناسب با منطقه و فرهنگ جایی که به آن سفر می کنید لباس بردارید و در چمدان سفر بگذارید و اگر قرار است در سفر به مهمانی بروید ابتدا لباس های مهمانی را بردارید.
2. بهتر است از لباس های ترکیبی استفاده کنید به این صورت که در صورت خنک بودن هوا لباسهایتان را بیشتر کنید، با این روش شما می توانید لباس های کمتری را همراهتان ببرید.
3. کفش پاشنه بلند و لژدار با خود نبرید زیرا در چمدان سفر هم جابگیرند و هم هماهنگی آن با لباس ها سخت می باشد، کفش های اسپرت و کتانی بهترین انتخاب برای سفر می باشند. کفش های نو با خودتان نبرید زیرا ممکن است در پیاده روی های سفر شما را بیازارد.
4. بهتر است لباس ها را در چمدان سفر تا نکنیم زیرا هم جا میگیرند و هم چروک می شوند، بهتر است آن ها را در چمدان لوله کنیم تا هم چروک نشوند و هم کمتر جا بگیرند، لباس ها را به ترتیب استفاده از روی ساک بچینیدتا برای برداشتن آن چمدان را به هم نزنیم.
5. اگر تمایل به بردن لباس های زیاد دارید و در عین حال با کمبود جا هم مواجه هستید لباس هایتان را وکیوم کنید و در مقصد با اتو بخار چروک هایش را باز کنید.
6. بهتر لباس های زیر را به تعداد نصف روز هایی که در سفر هستیم را با خود ببریم و اینکه کیسه ی لباس های چرک فراموش نشود.

اقلام مورد نیاز برای سفر راحت با چمدانی کوچک2

اقامت در سفر سبک

در هتل:با گرمکن می توانید در هتل قدم بزنید اما با شلوارک نه و از کثیف شدن لباس هایتان نگران نشوید زیرا می توانید با خیال راحت آن ها را به قسمت رختشور خانه هتل بدهید.
خانه اقوام:می توانید پوشش نیمه رسمی مانند یک شلوار کتان و تی شرت در خانه بپوشید و نگران کثیف شدن آن ها نشوید چون در آنجا امکان شستوشوی آنها می باشد.
چادر:البسه ضد آب رو انداز و پتو همراه داشته باشیدو لباس هایی بپوشید که بتوانید دو روز بدون عوض کردن آن ها شب و روز را راحت سپری کنید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر در جنگل | وسایل مورد نیاز برای جنگل نوردی

مسلم علیمحمدی ، یکشنبه 25 شهریور 1397

سفر به جنگل می تواند از هیجان انگیز ترین سفرها به شمار آید .و سعی کنید که همواره قبل از سفر به آشنایانتان خبر دهید و مقصد سفرتان را به یک نفر در میان بگذارید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :