سفر به کره جنوبی | چرا اکنون زمان رفتن به کره جنوبی است؟

کره جنوبی کشوری زیبا و ثروتمند با فرهنگی غنی است که مکان های دیدنی زیادی برای بازدید و گشت و گذار دارد، اما معمولا به دلیل وجود همسایه خشمناکش کره شمالی به عنوان منطقه ورود ممنوع دیده می شود. المپیک زمستانی امسال در پیونگ چانگ ممکن است نظر همه جهان را جلب کرده باشد اما کره جنوبی دیدنی های بسیار دیگری به جز این یک رویداد ورزشی برای ارائه در چنته دارد. باید سفر به کره جنوبی که یکی از بهترین مقصدها در سال 2018 است را در لیست سفرهای خود قرار دهید. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید، برای اطلاعات بیشتر از فرهنگ و آداب و رسوم مردم کره جنوبی...

کره جنوبی

چرا باید به این کشور برویم؟

پایتخت این کشور سئول قلعه فوق العاده راحتی ساخته شده بر پایه پیشرفته ترین فناوری های دنیاست. ساختمان های برج مانند و مدرن و مراکز خرید مجلل و باشکوهی در آن وجود دارند. در یکی از مکان های توریستی معروف این شهر اینسادونگ می توانید مردم محلی در حال رقص و پایکوبی را ببینید، اشیاء آنتیک خریداری کنید، از طعم پات بینگ سو (دسری از یخ خورد شده که در بالای آن تکه های میوه و شیره های شیرین قرار دارند) لذت ببرید و در صحنه هنر فوق العاده معاصر کشور گردش کنید.
این کشور حدودا مساحتی مشابه انگلستان دارد، اما قطار های سریع السیر آن این امکان را به شما می دهند تا طول کشور را در یک چشم برهم زدن طی کنید. تنها با سه ساعت سواری با KTX از سئول به پایتخت غذای پرهیاهوی کشور به شهر بوسان می رسید. جایی که بازار های ماهی فروشان و غذاهای خیابانی باعث می شوند آرزو کنید کاش هیچ وقت به خانه بر نمی گشتید.
پیاده روی سرگرمی ملی است و 22 پارک ملی با محیط های طبیعی دست نخورده در این کشور وجود دارند، که برای یک یا چند روز پیاده روی فوق العاده هستند. غیر معمول نیست اگر گروه های بزرگ با لباس پیاده روی، در حال لذت بردن از نوشیدنی ماک گولی، نوشیدنی برنج شیری رنگ، را در حال بالا رفتن از کوه ببینید.
از بازدید از کاخ های پهناور و خوابیدن روی زمین در خانه های باستانی گرفته تا غذا خوردن در رستورانی که در آن روبات ها غذا را سرو می کنند و تماشای بازی فوتبال توپ های پرنده، کره جنوبی ترکیبی فوق العاده از تکنولوژی و سنت باستانی است.

زمان رفتن به کره ی جنوبی1

چرا هم اکنون زمانی عالی برای سفر به کره جنوبی است؟

روابط بین کره شمالی و کره جنوبی با وجود ورزشکارانی که در المپیک زمستانی برای یک پرچم مشترک رقابت می کنند، بار دیگر به هم پیوند خورده و این باعث شده است که حالا زمان سیاسی کنجکاوی برانگیزی برای بازدید از این کشور باشد.
اما لباس گرم بپوشید، کره جنوبی آب و هوایی متعادل دارد اما در زمستان دما به زیر صفر رسیده و خصوصا در نقاط کوهستانی شمالی، هوا بسیار سرد خواهد بود.
در سفر به کره جنوبی بدانید که هوا در بهار و پاییز عالی است و در ماه آگوست به شدت گرم و مرطوب می شود، این ماه زمانی فوق العاده برای سرزدن به سواحل لوکس جزیره جه جو در جنوب کشور است.

سفر به کره جنوبی

آیا این کشور امن است؟

رهبر دیکتاتور کره شمالی کیم جونگ اون مدت زمانی است که شروع جنگ هسته ای در منطقه را تهدید کرده است و این تهدید در سال 2017 با پرتاب آزمایشی دو موشک بالستیک بین قاره ای افزایش یافته است.
در حالی که احتمال حمله واقعی نباید نادیده گرفته شود، کره جنوبی پس از پایان جنگ کره در سال 1953، با وجود این تهدید از سمت کشور همسایه اش زندگی کرده است.
بیشتر از 140 هزار مسافر هر ساله در سفر به کره جنوبی، بی هیچ دردسری از این منطقه بازدید می کنند. همیشه می ارزد که برای جدید ترین توصیه های سفر به سایت FCO کره جنوبی سر بزنید.
اگر تهدید های بین المللی را کنار بگذارید، کره جنوبی مکانی امن برای بازدید است و به خارجی ها با مهمان نوازی خوش آمد گفته می شود. همچنین این کشور یکی از پایین ترین نرخ های جرم و جنایت را میان کشور های پیشرفته دارد.

راهنمای سفر به کره جنوبی

بازدید از چه مناظری را نباید از دست داد؟

پارک ملی جیری سان در جنوبی ترین نقطه دامنه های کوهستانی سوبک و بک دو دگان، بهشتی برای کوهنوردان است. در کوهستان های سبز و زیبا از میان مسیرهایی با دشواری متفاوت گردش کنید و برای شنا در رودخانه ها یا سرزدن به معبدهای بودایی توقف کنید.
در سئول کاخ گیونگ بوک گونگ، کاخ سلطنتی اصلی سلسله جوسون، یکی از مکان هایی است که حتما باید ببینید. همینطور می توانید با بازدید از موزه ملی کره و موزه ملی مردم شناسی که هر دو در یک محل هستند، در تاریخ غوطه ور شوید.
عاشقان چای و طبیعت نباید مزرعه های چای سبز مواج و پهناور بوسئونگ در ده هاون داوون را از دست بدهند. می توانید کیلومترها درون مزرعه راه بروید و لاته چای سبز را مزه مزه کنید.
ساحل هئونده در بوسان مکانی فوق العاده، هر چند شلوغ، در تابستان است. این ساحل لبخندی از شن سپیدفام بر روی بخش پر ساختمان و پر جمعیت شهر است. در این ساحل می توانید یک وعده غذای عالی میل کنید و با چند ثانیه تکاندن شن از پاهایتان به درون یک موزه یا گالری هنری قدم بگذارید. علاوه بر بازدید از جاذبه ها، فرهنگ و آداب و رسوم مردم کره جنوبی از جذاب ترین هاست که باید دید.
کافی شاپ های کره جنوبی در همه جای کشور وجود دارند. کافی شاپ های تم دار و با دکوراسیون زیبا، مانند کافه های با گربه یا سگ، به سرعت از هر جایی سر بر می آورند. اگر فرزند خوردسال دارید، کافه های کودکان را از دست ندهید، اسباب بازی ها و وسایل بازی به والدین اجازه می دهند تا برای چند لحظه بدون مزاحمت در آرامش باشند.
برای تفریحات سر شب نمی توانید از نوره بانگ بگذرید. این مکان اتاقک کوچکی است که می توانید با دوستانتان در آن آواز بخوانید.

زمان رفتن به کره ی جنوبی2

طعم غذا چطور است؟

بی بیم باپ همیشه خوشمزه است چه برای صبحانه خورده شود، چه ناهار چه شام. این غذا که برنج با سبزیجات خورد شده، تخم مرغ و نوعی سس است، بین دیگر غذاهای منو تندی کمتری دارد.
غذا مرکز فرهنگ کره جنوبی است و معمولا بدون غذا نوشیدنی مصرف نمی شود پس همیشه به همراه نوشیدنی سو جو (یک نوشابه ساخته شده از برنج که طعم های مختلفی دارد) یک وعده غذا کوچک به شما پیشنهاد می شود یا از شما انتظار می رود که خودتان سفارش دهید.
اگر به دنبال غذای خیابانی می گردید، سراغ جای خوبی آمده اید. غذاهایی که نباید از دست بدهید، ماندو (کوفته های سرخ شده یا غوطه ور در سوپ)، دون کاس (کتلت خوک ، با پنیر سفارش بدهید)، تویگیم (هرچیز ترد سرخ شده ای)، کیم باپ (غذایی مانند سوشی ولی بدون ماهی خام)، کیک برنج توک بوکی (چیزی مانند کوفته های آردی با سس قرمز تند) و ننگ میون (نودل سرد به همراه سوپ یخ که قبل از خوردن با قیچی بریده می شود) هستند.

زمان رفتن به کره ی جنوبی3

کجا باید اقامت کنیم؟

برای مرخصی کوتاهی از دنیای فوق مدرن، به خانه سنتی یونگ ووک لی نزدیک بوسئونگ بروید. این خانه در مالکیت نواده فردی است که 182 سال پیش آن را ساخته است. در این خانه سنت باستانی با راحتی فراوان در هم آمیخته اند.
در کره جنوبی مردم روی رختخواب و روی زمین می خوابند، پس هتل ها و مسافرخانه ها برای تخت های مدل غربی هزینه بیشتری می گیرند. در بوسان، هتل کوله پشتی آبی، هتلی راحت و خانه مانند با آشپزخانه های خوب مشترک و محلی نزدیک به مرکز خرید معروف لاته است.
برای هزینه حدود 50 هزار وون به ازای هر شب می توانید در معبدهای بودایی مشغول به کار و اقامت کنید. می هوانگ سا در استان جئولانام، تاریخچه ای بیش از هزار سال دارد و در محلی بین راه دال ماسان تا بالای کوهستان "الماس" قرار دارد. این کوهستان که سنگ هایی با گوشه های تیز و الماسی شکل دارد از میان مه قابل دیدن است. در مدت اقامت تان می توانید به راهبان در مراسم های دعایشان بپیوندید و زندگی در معبد را تجربه کنید.
دهکده های هانوک در کره جنوبی به خانه های چوبی با دیوارهای کاغذی شان مشهور اند. در جونجو می توانید در قلب یکی از بهترین روستاهای حفظ شده ی اطراف اقامت کنید، اما به یاد داشته باشید که مجبور می شوید روی زمین بخوابید.

زمان رفتن به کره ی جنوبی4
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اطلاعات سفر به ترکیه | چرا اکنون زمان رفتن به ترکیه می باشد!

سعید حسنی ، چهارشنبه 23 خرداد 1397

ترکیه نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه در دسترس تر است. یک پل طبیعی بخشی از اروپا را به قفقاز و ساحل دریای سیاه را به شبه جزیره عرب متصل می کند. خطوط هوایی...

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 30 تیر 1397

    خیلی جالبه نویسنده اینجور مقالات در فضا سیر میکند..... در کشوری که 90 درصد مردم کمتر از 1.5 میلیون تومان ماهیانه حقوق میگیرند و نان شب ندارند... تشویق به سفر به کره جنوبی میکند.... سفری که حداقل 15 میلیون تومان خرج رو دست آدم میگذارد!!!!