سفر ارزان | هشت ایده برای یک سفر ایده آل با هزینه کم

با این که بسیاری از ما آرزوی سفر به دور دنیا را داریم یا این که حداقل بتوانیم چند ماه از کار مرخصی بگیریم و به دنبال سفر و ماجراجویی برویم، این کار همیشه شدنی نیست، حتی کسانی که واقعا نیت می کنند و تا جایی که می توانند تلاشی کنند به آن دست یابند. چیزهای زیادی ممکن است بر سر راه آنها قرار بگیرد. ما دائما در مورد سفر طولانی مدت و سفر به دور دنیا صحبت می کنیم؛ اما این حقیقت را می دانیم که همه نمی توانند به این سبک و استایل سفر کنند؛ و یا اگر بتوانند ممکن است از آن لذت نبرند. سفر به دور دنیا سخت نیست؛ اما کاری نیست که همه بتوانند انجام دهند. اما حتی اگر از پس سفر سه ماهه با کوله پشتی به کامبوج یا پیاده روی در مسیر برنیایید، راه های بسیاری برای تجربه سفر ارزان و دیدن دنیا وجود دارد؛ بنابراین در این مطلب به معرفی هشت ایده برای انجام یک سفر ایده آل و ارزان با هزینه کم می پردازیم. اگر شما هم زمان و بودجه کافی برای سفر به دور دنیا ندارید، با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید تا راه های مفیدی را برای جهانگردی ارزان بشناسید.

سفر ارزان / هشت ایده برای یک سفر ایده آل با هزینه کم

ایده شماره یک جهانگردی ارزان: یک گردشگر محلی باشید

چند وقت یک بار از مکان های توریستی شهر خودتان بازدید می کنید!؟ به ندرت این کار را می کنید؛ درست است!؟ من نیویورکی هایی را می شناسم که هرگز مجسمه آزادی را از نزدیک ندیده اند و مردمی از شهر بوستون که هرگز در مسیر آزادی پیاده روی نکرده اند. یک بار یکی از دوستان هلندی ام را به گردش در آمستردام بردم؛ زیرا با این که در آن شهر بزرگ شده بود، هرگز جاذبه های گردشگری آن را که سالانه میلیون ها نفر را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند ندیده بود. ما همیشه این کار را به فردا و فرداهای دیگر موکول می کنیم؛ زیرا وقتی در یک شهر زندگی می کنیم، همیشه یک فردا وجود دارد و می توان بازدید از مکان های گردشگری را به تعویق انداخت. پس کاری کنید که آن فردا به حقیقت تبدیل شود. اگر کمبود زمان و بودجه دارید، هیچ راهی بهتر از گشت و گذار در شهر خودتان نیست. شهر شما در هر اندازه ای که باشد، شگفتی های زیادی برای کشف کردن دارد و جاهای دیدنی که منتظر هستند شما از آنها بازدید کنید.
نکته مهم از تجربه سفر ارزان: اگر تصمیم گرفتید گردشگر محلی باشید و از دیدنی های شهر خود بازدید کنید، به یک هتل یا مسافرخانه بروید و در خانه خود اقامت نکنید. این نکته خیلی مهم است که از محیط آشنای خود بیرون بیایید؛ زیرا اگر در خانه بمانید، بالاخره کارهایی برای انجام دادن در خانه پیش می آیند و باعث می شوند برای بیرون نرفتن و بازدید از جاهای دیدنی بهانه بیاورید. نقل مکان کردن به یک مکان متفاوت می تواند به شما احساس ماجراجویی، هیجان و ناآشنا بودن بدهد و ساعت ها و روزهای خاطره انگیزی برایتان بسازد. سفر ارزان را از چند قدمی خود شروع کنید.

ایده شماره یک : یک گردشگر محلی باشید

ایده شماره دو جهانگردی ارزان: در یک منطقه سفر کنید

سفر کردن، مقاصد عجیب و غریب و دورافتاده ای را به ذهن انسان می آورد. سفر کردن باعث می شود تصاویر مکان هایی که آرزوی دیدنشان را داریم و در فیلم ها آنها را دیده ایم در ذهنمان تداعی شوند. به همین دلیل، تعداد خیلی کمی از افراد برای ماجراجویی به حیاط خانه خودشان نگاهی می اندازند. یک دوست استرالیایی من همیشه وقتی قصد شروع یک سفر ارزان را دارد به من می گوید: "دوست من، تو به احتمال زیاد، از من بیشتر استرالیا را دیده ای و می شناسی." من هم می توانم همین جمله را به دوستان استرالیایی ام بگویم. من در بوستون بزرگ شده ام و از آنجا می توانستم به بازدید از New Hampshire، جنگل Maine، هتل های Berkshires یا مزارع Vermont بروم. شهر نیویورک تنها چهار ساعت از خانه من در بوستون فاصله دارد. فکر می کنید چند بار به این سفر رفته ام !؟ خیلی خیلی کم.
سفر کردن در منطقه زندگی، چیزی است که اغلب نادیده گرفته شده و اهمیت آن اثبات نشده است. اما این کار باعث شد من متوجه شوم کشور خودمان چه جاهای دیدنی و تماشایی برای ارائه کردن به ما دارد و ما چگونه آن را نادیده می گیریم تا به کشورهای خارجی سفر ارزان کنیم. بنابراین لازم نیست برای سفر کردن و دیدن دنیا، از اقیانوس ها و مرزها گذر کنید. به یک کتاب فروشی بروید، یک کتاب راهنما در مورد کشور خودتان بخرید و ببینید در نزدیکی شهر یا منطقه شما چه چیزهای زیبایی برای دیدن وجود دارد. کشور شما می تواند به همان اندازه یک کشور خارجی که اندازه یک دنیا از شما فاصله دارد دارای مقاصد گردشگری فوق العاده باشد.

ایده شماره دو : در یک منطقه سفر کنید

ایده شماره سه جهانگردی ارزان: به پارک های ملی بروید

محیط های طبیعی زیبا می تواند فرصتی عالی برای تجربه سفر ارزان باشند. اردو زدن هزینه بسیار کمی دارد و در بسیاری از کشورها مثل ژاپن و کشور های اروپایی (بخصوص منطقه اسکاندیناوی) می توانید به طور رایگان در مناطق زیبای طبیعی اردو بزنید. بعلاوه، شما با وسایل خودتان اردو می زنید و نیاز به پرداخت هزینه برای محل اقامت ندارید، در نتیجه نگران خرج کردن پول برای موارد دیگر نخواهید بود. هزینه غذایتان نیز هم اندازه مواد اولیه ای که خریداری کرده و بهمراه آورده اید می باشد. ضمنا برای گذراندن زمان خود در پارک های ملی و حفاظت شده کشور، نیازی نیست عاشق اردو زدن باشید. من بشخصه از اردو زدن متنفر هستم. من از آن گردشگرانی نیستم که به اقامت در یک چادر علاقه داشته باشم و برای داشتن احساس خوب از سفر، به توالت، تختخواب و آب گرم نیاز دارم. خوشبختانه، بسیاری از پارک های ملی دارای کابین های اقامتی نیز هستند. مثلا وقتی به کوهنوردی در گرند کنیون Grand Canyon می پرداختم، در یک کلبه در پارک ملی آن ناحیه اقامت می کردم. این اقامت چند شب طول کشید و بسیار ارزان بود. این کار از چند جهت ایده آل است؛ زیرا گذراندن چند روز در طبیعت نه تنها برای کیف پول شما خوب است، بلکه برای روح شما نیز عالی و مفید است.

ایده شماره سه : به پارک های ملی بروید

ایده شماره چهار جهانگردی ارزان: یک سفر دریایی را در آخرین دقایق رزرو کنید

سفرهای دریایی معمولا بسیار گران هستند؛ برای مثال یک سفر دریایی هفت روزه در کارائیب، با یک اتاق کوچک در کشتی، بیش از 600 تا 700 دلار برای هر نفر هزینه بر می دارد. اما اگر شما آخرین مسافری باشید که بلیط این سفر را می خرید، می توانید تخفیف بسیار خوبی بگیرید. خطوط دریایی همیشه در آخرین دقایق قبل از سفر، تخفیف های خوبی برای خریداران بلیط های خود در نظر می گیرند. هیچ کاپیتانی نمی خواهد در حالی که نیمی از کابین های کشتی خالی است، آن را به حرکت در بیاورد. اگر تا دقایق آخر صبر کنید، در حالی که خطوط دریایی به دنبال پیدا کردن مسافر برای کشتی هستند، می توانید تخفیف های عالی دریافت کنید. بعلاوه، مدیران این خطوط، برخی امکانات ویژه و جوایز خاص نیز برای ترغیب کردن مسافران به خرید بلیط کشتی هایشان در نظر می گیرند. همچنین اگر یک سال قبل بلیط سفرهای دریایی را خریداری کنید، شامل کرایه های پایین و تخفیف های عالی خواهید شد. تجربه سفر ارزان برای هر گردشگر و جهانگردی دلنشین و دلچسب است.
سفرهای دریایی تنها شکل سفر کردن هستند که من معمولا پیشنهاد می کنم اگر عضو یک گروه بزرگ هستید، حتما با یک آژانس مسافرتی مشاوره کنید. آنها روابط کاری فوق العاده ای با مدیران خطوط دریایی دارند و می توانند پکیج های مسافرتی بهتری برای شما دست و پا کنند. بعد از اینکه سفر خود را رزرو کردید، مراقب تغییر قیمت ها باشید. زیرا اگر قیمت ها پایین بیایند می توانید با آژانس مسافرتی خود تماس بگیرید و از آنها درخواست کنید مقداری از پول شما را برگردانند یا امتیازاتی در کشتی برای شما در نظر بگیرند.

ایده شماره چهار : یک سفر دریایی را در آخرین دقایق رزرو کنید

ایده شماره پنج جهانگردی ارزان: برای تجربه سفر ارزان فکرهای جدید را امتحان کنید

مکزیک را فراموش کنید و به گواتمالا بروید. از فکر سفر کردن به پاریس دست بردارید و به بوداپست سفر کنید. ایتالیا را فراموش کنید و یونان را ببینید (که خیلی ارزان تر هم هست). به جای رفتن به برزیل، به بولیوی بروید؛ و این فهرست بسیار طولانی است. سعی کنید برخلاف روال معمول عمل کنید. وقتی همه به شما می گویند کاری را انجام دهید، برخلاف آن عمل کنید. اگر همه در تابستان به یک منطقه سفر می کنند، شما در بهار یا زمستان به آنجا سفر کنید. مقاصد گردشگری محبوب را از فهرست سفرهایتان حذف کنید و به جاهایی که کمتر از آنها شنیده اید بروید. اینگونه مسافرت کردن باعث می شود در هزینه های خود صرفه جویی کنید. این کار درست مانند حرکت کردن در جهت عکس ترافیک است. مثل این است که وقتی همه در هنگام صبح، برای رفتن به سرکار، در حال رفتن به مرکز شهر هستند و در ترافیک گیر کرده اند، شما در جهت خلاف آنها و به سمت حاشیه شهر حرکت کنید. این حرکت در سفر کردن هم بسیار مفید است. پروازهایی که به سمت اروپا می روند، در تابستان بیش از 1000 دلار قیمت دارند. اما در زمستان، هزینه پرواز به اروپا نصف می شود. ممکن است زمستان، ایده آل ترین زمان برای رفتن به مقصد مورد نظر شما نباشد؛ اما فکر کردن به سفر به جاهای غیر عادی و بازدید کردن از مقاصد گردشگری در فصل های خلوتی آنها، باعث می شود هزینه های کمتری داشته باشید و پول بیشتری پس انداز نمایید.

ایده شماره پنج : فکرهای جدید را امتحان کنید

ایده شماره شش جهانگردی ارزان: یک تور را در دقایق آخر رزرو کنید

تورها نیز مانند سفرهای دریایی در آخرین دقایق، تخفیف های خوبی در نظر می گیرند و بهتر است در آن زمان برای رزرو کردن اقدام نمایید و تجربه سفر ارزان را حس کنید. آنها نیز نیاز دارند تمامی بلیط هایشان را قبل از شروع سفر بفروشند. زیرا در لحظه ای که سفر آغاز شود، قیمت های آنها دوباره بالا می رود. برخی از این آژانس های مسافرتی در دقایق آخر، بین 15 تا 30 درصد تخفیف برای خریداران بلیط های خود در نظر می گیرند. چرا تورها در آخرین دقایق اینگونه ارزان هستند !؟ به این فکر کنید که آدم ها چگونه برای تعطیلات خود برنامه ریزی می کنند. آنها از محل کار خود مرخصی می گیرند، تور خود را رزرو می کنند، بلیط پرواز خود را خریداری می نمایند و به سفر می روند. وقتی زمان حرکت تور و آغاز سفر نزدیک می شود، آژانس های مسافرتی می دانند که احتمال این که مسافران جدید در همان روز آخر از در وارد شوند و بلیط بخرند بسیار بسیار کم است؛ بنابراین از قیمت تور کم می کنند تا آنها را به رزرو تور و خرید بلیط تشویق کنند. پس از محل کار خود مرخصی بگیرید، تا هفته آخر قبل از شروع تور صبر کنید، بررسی کنید که کدام تورها ارزان شده اند و سپس برای رزرو آنها به آژانس مراجعه کنید.

ایده شماره شش : یک تور را در دقایق آخر رزرو کنید

ایده شماره هفت جهانگردی ارزان: در خانه دیگران اقامت کنید

تجربه سفر ارزان و جهانگردی ارزان را با اقامت در خانه ی دیگری آغاز کنید. هزینه محل اقامت معمولا بسیار زیاد است و باعث می شود، قسمت بزرگ پولی که برای سفر کنار گذاشته اید، خرج شود. ممکن است برای بلیط هواپیمای خود تخفیف بگیرید؛ اما هزینه محل اقامت، حتی اگر با تخفیف همراه باشد، ممکن است آنقدر از بودجه شما کم کند که از پس خرج های دیگر سفر برنیایید. راه حل کردن این مشکل این است که در جایی به رایگان اقامت کنید. من بشخصه از میهمان شدن در خانه های دیگران خوشم می آید، اما سخت است که این کار را دو هفته متوالی بدون اذیت کردن میزبان خود انجام دهید. یک روش منحصر به فرد برای حل کردن این مشکل این است که وقتی یک خانواده در سفر هستند، در خانه آنها اقامت کنید و مراقب خانه باشید. به این وسیله، یک محل اقامت رایگان و یک آشپزخانه برای تهیه غذا خواهید داشت و یک فرصت برای گشت و گذار در آن شهر بخصوص. این کار، یک روش منحصر به فرد برای سفر کردن است و بسیاری از گردشگران دنیا از این روش استفاده می کنند. شما حتی می توانید این کار را در منطقه خودتان انجام دهید تا هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید.

ایده شماره هفت : در خانه دیگران اقامت کنید

ایده شماره هشت جهانگردی ارزان: با یک پرواز ارزان سفر کنید

برای تجربه سفر ارزان، امروزه لازم نیست حدس بزنید ارزان ترین پروازها متعلق به کدام خطوط هوایی هستند. شما می توانید فهرست تمامی پروازها (از ارزان ترین ها تا گران ترین ها) را در اینترنت و سایت های ویژه این کار ببینید. برای جهانگردی ارزان در برخی از سایت ها می توانید عبارت "نزدیک ترین فرودگاه" به مبدا خود را تایپ کنید و هر جایی را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایید. سپس فهرستی از ارزان ترین پروازها جلوی چشم شما ظاهر می شود و شما می توانید به آسانی انتخاب کنید که کدام مقصد با بودجه شما هماهنگ است. من حتی زمان هایی که مقصد خاصی در ذهن برای سفر کردن ندارم هم اینگونه تصمیم می گیرم که به کجا بروم. روش فوق العاده ایست و باید حتما آن را امتحان کنید!

ایده شماره هشت : با یک پرواز ارزان سفر کنید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکاتی برای سفر ارزان | نکات لازم برای یک سفر کم هزینه

ساجده روشنی ، جمعه 26 مرداد 1397

برای یک سفر خوب پارامتر های مختلفی مورد نظر است که در کنار آنها باید به هزینه ی سفر هم توجه شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :