سفر جاده ای با کودکان | بهترین ایده برای انجام یک سفر خانوادگی

آقای کامرون ورز خبرنگار مشهور مجله سفر، یک گردشگر حرفه ای است که در سال های اخیر به سفر خانوادگی خود ادامه داده است و تجربیات گرانبهایی از سفر، بویژه سفر خانوادگی در چنته دارد. او همواره نکته ها و نصیحت هایی در مورد سفر خانوادگی و مشخصا سفر بهمراه کودکان دارد که در مطلب های مختلف، به عنوان کردن آنها پرداخته ایم. در این مطلب هم برایمان از سفر جاده ای با کودکان می نویسد؛ سفری که از نظر او ایده آل ترین نوع سفر خانوادگی به شمار می رود. او می گوید : "به عنوان کسی که به تازگی بچه دار شده است، فکر سفر با کودکان، نوزاد یا کودک شیرخواره تان می تواند بسیار عجیب و غیر ممکن به نظر برسد. شما از یک طرف نمی خواهید در حالی که فرزند خود را بزرگ می کنید زندگی خود را متوقف کنید؛ اما از طرفی دیگر، نمی خواهید به سفری بروید که بیشتر از این که یک تجربه مفید و لذت بخش باشد، به یک سردرد وحشتناک شباهت داشته باشد. اما اگر من بخواهم از تجربیاتم در این زمینه بنویسم، معرفی کردن دو پسرمان به دنیا، تجربه ای فوق العاده گرانبها و دوست داشتنی بوده است. ما قدردان زمانی که با هم می گذرانیم هستیم و از سهیم شدن با آنان در شور و شوق سفر و ماجراجویی لذت می بریم. البته این کار همیشه آسان نیست. در حقیقت، سفر با کودکان گاهی خیلی سخت و پر چالش می شود. اما من فکر می کنم این نکته باعث می شود تا این حد دلپذیر و راضی کننده باشد. درست مانند یک کوهنورد که بعد از ساعت ها کوهنوردی سخت و پر از رنج، به قله می رسد؛ جایزه تلاش او تنها منظره زیبایی که از آن بالا نگاه می کند یا توانایی گفتن جمله "من موفق شدم" نیست. جایزه او مراحل ابتدایی سفرش، خود سفر و لحظه های غیر منتظره مابین آنهاست. سفر جاده ای به همین دلیل بسیار دوست داشتنی است. زیرا باعث می شود سفر شما، ماجراجویی شما و مقصدی که به آن می روید در درجه دوم اهمیت قرار بگیرند و لحظه هایی که در طی آن می گذرانید مانند جواهراتی پر ارزش در خاطر شما بمانند. سفر های جاده ای بخش بزرگی از کودکی من بودند و برخی از بهترین خاطرات من را به یادم می آورند. رفتن به یک سفر جاده ای، یک راه فوق العاده برای وقت گذرانی با یکدیگر به عنوان یک خانواده، داشتن یک سفر کم خرج و تماشای مناظر بسیار زیبای غیر شهری به شمار می رود." کامرون در فهرست زیر، به شمردن دلایلی می پردازد که شما می بایست حتما یک سفر جاده ای را برای سفر خانوادگی بعدیتان برگزینید و توضیح می دهد که چگونه می توانید این سفر خارق العاده را ممکن کنید. پس با ما همراه باشید:

سفر جاده ای با کودکان / بهترین ایده برای انجام یک سفر خانوادگی

در سفر جاده ای با کودکانتان ماجراجویی مورد علاقه تان را خودتان انتخاب می کنید

شما می توانید کنترل کامل همه چیز را در دست بگیرید. چه 100 مایل رانندگی کنید و چه 2000 مایل، شما می توانید خودتان انتخاب کنید به کجا بروید و چگونه به آنجا برسید. بودن در یک خودرو، به شما این امکان را می دهد که از تماشای مناظر غیر شهری لذت ببرید و از مکان هایی که در حالت عادی به سمت آنها نمی روید، بازدید کنید. ماجراجویی و هیجان در غیره منتظره ترین مکان ها پنهان شده اند. وقتی امسال تابستان در یک سفر جاده ای به سمت کوه های راکی در کانادا بودیم، آزادی این را داشتیم که از هر جاذبه یا مکان خاص که خودمان می خواستیم بازدید کنیم. همانطور که از جاده به سمت (که از نظر من بدون شک زیباترین جاده در دنیاست) حرکت می کردیم، به خودمان آمدیم و متوجه شدیم که دائما در اتوبان توقف می کنیم تا آبشارها، کنیون ها، دریاچه های یخ و مناظر زیبای کوه های راکی را تماشا کنیم. اگر با اتوبوس یا قطار سفر کرده بودیم، هرگز موفق نمی شدیم این چیز ها را ببینیم و در هتل کوهستانی فوق العاده ای در پارک ملی Banff National Park اقامت کنیم.
نکته عالی در مورد سفرهای جاده ای این است که هر روز آن متفاوت است. فردا برای شما مناظر جدید، شهر های جدید، جاذبه های جدید و اتاق های جدید در هتل های جدید به ارمغان می آورد. این نکته برای کودکان و والدین آنها هیجان انگیز است؛ زیرا هر روز به یک ماجراجویی جدید تبدیل می شود. همچنین بدین معنیست که شما می توانید برنامه ریزی سفر با کودکان خود را در هر لحظه ای که دلتان می خواهد تغییر دهید تا کاری را انجام دهید که بیشتر دوست دارید.

ماجراجویی مورد علاقه تان را خودتان انتخاب می کنید

در سفر خانوادگی با کودکتان، برنامه ریزی سفر اهمیت چندانی ندارد

یکی از پر استرس ترین بخش های سفر خانوادگی، لحظه حرکت است. فرقی نمی کند چقدر خوب برنامه ریزی کرده باشید، همیشه در لحظه های آخر مجبور به عجله می شوید. چمدان بستن، غذا دادن به بچه ها، تمیز کاری، لباس پوشیدن و غیره. کارها هیچ وقت تمام نمی شوند (و تازه بعد از انجام آنها، نوبت به این می رسد که خودتان برای سفر با کودکان آماده شوید). هواپیماها و قطارها برای خانواده هایی که وقت شناس نباشند و دیر برسند، صبر نمی کنند. به همین دلیل، من و همسرم اغلب پروسه آماده شدن را چندین ساعت قبل از حرکت آغاز می کنیم.
سفرهای جاده ای به شما این امکان را می دهند که سرعت حرکت را خودتان انتخاب کنید و این باعث می شود استرس غیر ضروری که بخاطر زمان سختگیرانه حرکت در انواع دیگر سفر به وجود می آید حذف گردد. در آن سفر تابستانی در کوه های راکی کانادا، ما یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده با فعالیت های برنامه ریزی شده برای هر روز داشتیم. اما با گذشت زمان و ادامه سفر، برنامه ریزی سفرمان تغییر کرد. در برخی جاها که قرار بود توقف نکنیم ایستادیم و در بعضی جاها که قرار بود بایستیم، متوقف نشدیم و به حرکت در جاده ادامه دادیم. در قسمتی از سفرمان، تصمیم گرفتیم بعد از خوردن صبحانه، به جای زدن به جاده، برای شنا به استخر برویم. نکته ای که در مورد سفرهای جاده ای دوست دارم این است که اگر فرزندان شما یا خودتان کمی آرام تر حرکت می کنید، می توانید زمان حرکت را کمی عقب تر بیاندازید و بگذارید همه چیز به طور طبیعی اتفاق بیفتد. اگر می خواهید زمان بیشتری در یک جاذبه گردشگری جالب بگذرانید، مشکلی نیست. از زمان بیشتری استفاده کنید. این سفر شماست؛ بنابراین تصمیم گیرنده شمایید.

برنامه ریزی سفر، اهمیت چندانی ندارد

در سفر با کوکانتان، با پرواز نکردن صرفه جویی می کنید

اکنون که با دو پسرمان سفر می کنیم، هزینه های پرواز برای ما دو برابر شده است. با این که پسر کوچکترمان هنوز زیر 2 سال سن دارد، یک کودک کوچولوی کنجکاو است که نمی تواند بیشتر از چند دقیقه ساکت و بی حرکت بنشیند. به همین دلیل، ما الان مجبوریم چهار بلیط هواپیما خریداری کنیم تا او بتواند فضای خودش را داشته باشد (و ما را نیز بخاطر نگه داشتن او برای ساعات طولانی خسته نکند). تهیه بلیط هواپیما برای یک خانواده چهار نفره اصلا ارزان نیست. در حقیقت، نبودن پول کافی برای خریدن بلیط هواپیما، یکی از بزرگ ترین دلایلی است که خانواده های جوان را از سفر باز می دارد. اگر این هزینه گزاف را حذف کنیم، می توانیم بودجه سفر خود را در جاهای دیگری استفاده کنیم و سفرمان را طولانی تر و عمیق تر نماییم. کل هزینه سفر های جاده ای ما کمتر از هزینه بلیط هواپیما تمام می شود و همین به این معنیست که می توانیم بیشتر سفر کنیم.
شروع کردن سفر با کودکان به صورت جاده ای از خانه خودمان، این امکان را به ما می دهد که از خودروی شخصی خود استفاده کنیم؛ بنابراین هزینه های کرایه خودرو نیز حذف می شوند و تنها هزینه بیمه خودرو اضافه می گردد. با این کار، مبلغ زیادی را می توانیم پس انداز کنیم. همچنین داشتن یک خودرو به ما این امکان را می دهد که در هتل ها و آپارتمان های اجاره ای که در بیرون از مرکز شهر قرار دارند اقامت کنیم؛ این کار باعث می شود مبلغ قابل توجهی از هزینه محل اقامت، پارکینگ شبانه و غیره نیز پس انداز شود.

با پرواز نکردن صرفه جویی می کنید

با خانوادتان بیشتر سفر می کنید

براساس نکته هایی که در بخش های قبلی ذکر شد، پس انداز پول با نخریدن بلیط گرانقیمت هواپیما، ما را قادر می سازد تجربیات سفری بیشتری داشته باشیم. سفرهای جاده ای نباید حتما ماجراجویی های سفر به یک کشور خارجی که هفته ها طول می کشند باشد. گاهی یک سفر آخر هفته به مکانی در فاصله چند ساعته از خانه، می تواند از سفارش یک پزشک برای سلامتی شما مفید تر باشد. وقتی در زندگی روزمره بزرگ کردن فرزندانتان گیر افتاده اید، سفر های بزرگ به مقاصد گردشگری عجیب و غیر عادی یا جزایر استوایی دورافتاده ممکن است غیر قابل دسترس به نظر بیایند. اما این بدان معنی نیست که باید دست از سفر کردن بردارید. مطمئنا شما چندین مقصد گردشگری جالب که در فاصله 3 تا 5 ساعته از خانه تان باشند و همیشه دلتان می خواسته از آن ها بازدید کنید سراغ دارید؛ اما هیچ وقت، زمان کافی برای انجام سفر پیدا نکرده اید. پس بهتر است آن شهر، ساحل یا پارک ملی را به عنوان ماجراجویی بعدی خود انتخاب کنید.
ویژگی های سفر جاده ای به ما این امکان را می دهند که توانایی بیشتر سفر کردن را داشته باشیم؛ زیرا ممکن است در آخرین دقایق تصمیم بگیرید به کجا بروید و بخصوص اگر برای اردو زدن یا اقامت در خانه دوستان و آشنایانتان برنامه ریزی کرده باشید.

بیشتر سفر می کنید

در سفر جاده ای با کودکانتان چیزهایی که می خواهید با خود می برید، نه چیزهایی که لازم دارید

من عاشق مقدار فضای زیادی هستم که در طول سفر با کودکان در جاده داریم. سفر با کودکان و بچه های کوچک به این معنیست که دیگر نمی توانیم با بار کم سفر کنیم. بنابراین چمدان بستن می تواند یک کار پر استرس باشد. وقتی در حال انجام این کار هستیم، مجبور به تصمیم گیری های سختی مانند این که چه چیزی ضروری است و چه چیزی را نباید با خود ببریم می شویم. کودکان غیر قابل پیش بینی هستند؛ بنابراین لباس های بیشتر و اسباب بازی های محبوب می بایست در صدر فهرست قرار بگیرند. سفر خانوادگی با خودرو به شما این امکان را می دهد که اکثر لوازمی که ممکن است در موقعیت های خاص به کمک شما بیایند را بتوانید با خیال راحت همراه ببرید.
یکی از سوالاتی که معمولا از من درباره سفر با کودکان پرسیده می شود این است که آیا می بایست با صندلی خودرو ویژه کودک سفر کنیم یا خیر. این صندلی ها بزرگ، سنگین و ناراحت هستند؛ در نتیجه بیشتر والدین با خود کلنجار می روند که آیا یک صندلی خودرو در مقصد کرایه کنند یا صندلی خودرو خودشان را همراه ببرند. من در جواب این سوال، همیشه می گویم که خود ما هم همیشه صندلی خودرو را همراه می بریم. سفر جاده ای با خودروی شخصی، این کلنجار را از بین می برد؛ زیرا صندلی خودرو از قبل درون خودرو نصب شده است.

چیزهایی که می خواهید با خود می برید، نه چیزهایی که لازم دارید

در سفر خانوادگی با کودکتان، هر زمان احساس نیاز می کنید توقف کنید

آیا اولین پرواز بلند خود را به یاد می آورید !؟ آیا لحظه ای در این سفر بوده است که در ذهن خود بگویید : مرا از این هواپیمای لعنتی پیاده کنید!؟ من چنین لحظه ای داشتم. در آن لحظه، احساس خفگی و اسارت می کردم و تمام چیزی که می خواستم این بود که راه بروم و هوای تازه استنشاق کنم؛ که البته در ارتفاع 35 هزار پایی، اصلا ایده خوبی نیست. کودکان هم مشابه ما هستند و تفاوتی ندارند. آنها نیاز دارند از صندلی خود جدا شوند؛ نیاز دارند پاهای خود را حرکت دهند و در هوای تازه نفس عمیق بکشند. مشکل این است که کودکان نمی تواند درک کنند چرا قادر به ایستادن و راه رفتن یا پیاده شدن از هواپیما نیستند؛ و این مسئله ای نیست که بتوان به آسانی به یک کودک دو ساله توضیح داد. سفر جاده ای با کودکان به شما این امکان را می دهند که سرعت خود را کمتر کنید و هر جا که خواستید و نیاز داشتید توقف کنید. این نکته باعث می شود سفر برای همه لذت بخش تر باشد.
برنامه ریزی سفر خانوادگی خیلی مهم است؛ بنابراین ما بیشترین سعی خودمان را می کنیم که در طول چرت های طولانی بچه ها در بین راه، مسافت های طولانی را رانندگی کنیم تا از برنامه عقب نیفتیم. وقتی آنها به خواب می روند، پایمان را روی گاز می گذاریم و سعی می کنیم تا آنجایی که می توانیم در مسیر پیش برویم. آنها دوست ندارند مدت طولانی در خودرو بمانند که البته هیچ کس این مسئله را دوست ندارد؛ بنابراین ما سعی می کنیم در زمان بیداری آنها، وقتی به جاذبه های مختلف می رسیم، توقف داشته باشیم و از سفر خانوادگی لذت ببریم.

هر زمان احساس نیاز می کنید توقف کنید

در سفر با کودکانتان همراه خود غذا ببرید و با این کار در مصرف پول صرفه جویی کنید

پسر کوچک تر ما یک آلرژی غذایی شدید دارد؛ به همین دلیل، پیدا کردن رستوران هایی که با رژیم غذایی او متناسب باشند سخت است. این کار حتی در شهر خودمان هم که با همه جا آشنایی داریم یک چالش محسوب می شود. سفر جاده ای با کودکان، با خودرو به ما این امکان را می دهد که در نزدیکی یک سوپرمارکت توقف کنیم و خوراکی هایی که دارای برچسب حاوی فهرست مواد غذایی هستند خریداری نماییم. این نکته برای ما بسیار مهم است.
ما همیشه در سر خانوادگی همراه خود یک یخچال کوچک می بریم و آن را با غذا و خوراکی پر می کنیم تا مجبور نباشیم به رستوران ها تکیه کنیم. غذا خوردن در رستوران در طول یک سفر خانوادگی می تواند بسیار گران تمام شود؛ با خریدن غذا و خوراکی، ما در زمان و پول صرفه جویی می کنیم و این کار به ما امکان می دهد که هر جا دوست داشتیم توقف کنیم و یک پیک نیک کوچک ترتیب دهیم که بسیار مفرح و شاد است.

همراه خود غذا ببرید و با این کار در مصرف پول صرفه جویی کنید

با هم در سفر خانوادگی به خوبی وقت بگذرانید

محبوب ترین بخش یفر خانوادگی و سفر جاده ای با کودکان از نظر من همین بخش است. زندگی شلوغ و پر دردسر است. ما همیشه مشغول کار های روزمره مان هستیم و روی مشکلاتمان تمرکز داریم. گذراندن زمان طولانی با یکدیگر به ما این فرصت را می دهد که از این مشکلات فاصله بگیریم و با یکدیگر در سطحی دیگر و شرایطی دیگر ارتباط برقرار کنیم. ما در طول سفر به آهنگ های رادیو گوش می دهیم، بازی های مختلف را انجام می دهیم و با یکدیگر واقعا صحبت می کنیم. ما عاشق گوش کردن به داستان های کودکان و یادگرفتن دنیای آنها هستیم. کودکان یک روش منحصر به فرد در ساده کردن هر چیز حتی پیچیده ترین شرایط دارند. من اغلب شنیده ام که والدین می گویند سفر کردن با کودکان خیلی سخت و خیلی گران است. ممکن است آنها دلایل درستی برای چنین تفکری داشته باشند؛ اما اگر واقعا سفر کردن برایشان مهم باشد می توانند یک راه حل عالی برای این مشکل پیدا کنند؛ یعنی چمدان های خود را ببندند، داخل خودرو قرار دهند و یک سفر جاده ای کم مشکل و کم هزینه را آغاز کنند. اگر شما اخیرا با خودتان گفته اید : "من نیاز به تعطیلات دارم؛ اما الان اصلا زمان درستی برای سفر نیست"، به خودتان لطف بزرگی بکنید و به یک سفر جاده ای بروید. یک نقشه در دست بگیرید، مقصدی که همیشه علاقمند به بازدید از آن بودید انتخاب کنید و بروید. به همین سادگی !

با هم به خوبی وقت بگذرانید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین زمان برای یک سفر ایده آل و به یاد ماندنی به ژاپن

ن. چرمچی ، شنبه 21 مهر 1397

کشور ژاپن سرشار است از طبیعت بکر و زیبا؛ کشوری شگفت انگیز با کوه ها، درختان، رودخانه ها، دریاچه ها و دریاهای زیبا که هرکدام به نحوی زیبایی منحصر به فرد...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :