سفر با کودکان | دانستنی های سفر با کودکان

آقای کامرون ورز خبرنگار مشهور مجله سفر، نکته ها و نصیحت هایی در مورد سفر بهمراه خانواده و مشخصا سفر با کودکان می نویسد و نکته های مفید برای داشتن یک سفر خانوادگی بهتر را فهرست می کند. او می گوید : "فرقی نمی کند چقدر سفر کرده باشید و چقدر در انجام سفر تجربه و مهارت لازم را کسب کرده باشید؛ سفر با کودکان تجربه ای کاملا متفاوت از به تنهایی یا با همسر سفر کردن است. روزی که اولین سفر خانوادگی مان را به مقصد کالیفرنیا برنامه ریزی می کردیم کاملا به یاد دارم. سوالات زیادی در ذهن داشتیم و نمی دانستیم چگونه شروع کنیم. چطور برای یک نوزاد پاسپورت تهیه کنیم !؟ آیا باید قبل از سفر از یک پزشک اجازه بگیریم !؟ چه چیزهایی باید همراه خود ببریم !؟ آیا در سفر موفق به خوابیدن خواهیم شد !؟ چطور او را سرگرم نگه داریم !؟ اگر اتفاقی در طول سفر افتاد چه کار باید بکنیم !؟ از آنجایی که هیچ تجربه ای به عنوان والدین در حال سفر نداشتیم، همان روش همیشگی خودمان را پیش گرفتیم. این استراتژی، نقطه شروع خوبی بود؛ اما درس های زیادی در طول سفر یاد گرفتیم و چند اشتباه نیز مرتکب شدیم. هم اکنون که تجربه سفر کردن با دو کودک کم سن و سال را برای سالیان مداوم کسب کرده ام، می خواهم بعضی از نکات سفر با کودکان و یا نمونه دانستنی های سفر با کودکان برای یک سفر خانوادگی آسان و بدون دردسر را در این مطلب بازگو کنم." اگر علاقه دارید با کودکان خود به یک سفر خانوادگی خاطره انگیز بروید، از اشتباهات دوری کنید و سفر آسان تری داشته باشید با این مطلب همگردی همراه باشید :

سفر با کودکان/ نه نکته مفید برای یک سفر خانوادگی بهتر

محل اقامتی رزرو کنید که جای خوابیدن مجزا داشته باشد

به جای این که به سراغ یک اتاق هتل با دو تختخواب بروید، محل اقامتی انتخاب کنید که یک سوییت با یک یا دو اتاق خواب داشته باشد. برای این آسایش بیشتر می بایست پول بیشتری بپردازید؛ اما یک خواب شبانه راحت، نکته کلیدی از مجموعه نکات سفر با کودکان یک سفر خانوادگی موفق است.این نکته از دانستنی های سفر با کودکان را در نظر بگیرید : اگر همه مجبور باشند در یک اتاق قرار بگیرند، شما به احتمال زیاد مجبور خواهید شد زمانی که فرزندانتان به خواب می روند، بخوابید. البته اگر یک روز طولانی و خسته کننده داشته اید و به دنبال خوابیدن هستید، بودن در یک اتاق مشکلی ایجاد نمی کند. اما اگر می خواهید نوشیدنی بنوشید، کتاب بخوانید، فیلم ببینید یا با همسرتان صحبت کنید، بهتر است محل اقامتی انتخاب کنید که به شما و فرزندانتان، جای خواب مجزا ارائه می کند. همه هتل ها دارای سوییت یک یا دو خوابه نیستند؛ بنابراین شما لازم است کمی بیشتر تحقیق کنید. برای این کار می توانید به وبسایت های بزرگی مانند Expedia.com، Booking.com و Hotels.com مراجعه کنید تا گزینه های مختلف آنها با هزینه های متفاوت را بررسی نمایید. سپس می توانید مستقیما به وبسایت خود همان هتل بروید و در مورد انواع اتاق ها و هزینه های آنها بیشتر اطلاعات کسب کنید. آپارتمان های اجاره ای هم می توانند گزینه خوبی برای سفر خانوادگی و یا سفر با کودکان باشند. آنها معمولا از هتل ها ارزان تر هستند و تمامی امکانات یک خانه معمولی را در اختیار شما می گذارند. ما معمولا آپارتمان هایی را انتخاب می کنیم که در نزدیکی مرکز شهر باشند و دسترسی به غذا و خشک شویی و غیره آسان تر باشد؛ بدین وسیله در پول و وقت صرفه جویی می کنیم. آپارتمان های Airbnb مثال خوبی در این زمینه هستند.

محل اقامتی رزرو کنید که جای خوابیدن مجزا داشته باشد

احتیاط داشته باشید و از قبل رزرو کنید

قبل از این که بچه دار شویم، به ندرت از قبل به رزرو چیزی دست می زدیم. بخشی از ماجراجویی سفر این است که بدون هیچ برنامه ای قدم به نقطه ای بگذاری و اجازه دهی که لحظه ها خودشان راهنمایی ات کنند. اما مشکل این سبک سفر کردن این است که وقتی با کودکان هستید، می بایست راحتی و آسایش آنها را نیز در نظر بگیرید. بنابراین از نمونه دانستنی های سفر با کودکان در نظر داشته باشید که به خودتان و فرزندانتان لطفی کنید : از قبل، اتاق هتل و وسیله حمل و نقل خود را رزرو کنید تا از کلافگی و گیج شدن بیخود جلوگیری نمایید. سرگردان بودن در خیابان ها برای ساعات طولانی جهت پیدا کردن یک اتاق یا شش ساعت بیشتر منتظر ماندن در یک ایستگاه قطار در بیشتر مواقع اصلا مفرح و جالب نیست. بخصوص که یک کودک دمدمی مزاج را نیز به این موقعیت اضافه کنید. اصلا قشنگ نیست.اصلا تصور نکنید که هتل یا آپارتمان اجاره ای شما دارای یک گهواره یا صندلی مرتفع مخصوص کودکان خواهد بود. از قبل تماس بگیرید تا در این باره مطمئن شوید؛ حتی اگر وبسایت هتل ادعا کند که این لوازم را ارائه می کند (زیرا ممکن است آنها را در اختیار میهمانان دیگر گذاشته باشد).

احتیاط داشته باشید و از قبل رزرو کنید

بار خود را سبک تر کنید و در صورت لزوم، وسایل مورد نیاز را اجاره کنید

بهتر است این نکته را بدانید که اغلب مقاصد گردشگری محبوب در جهان دارای خدمات خانوادگی برای اجاره کالسکه، گهواره، صندلی ویژه کودک در خودرو، صندلی های مرتفع و دوچرخه هستند. ما برای اولین بار از این خدمات در سفر به مکزیک استفاده کردیم. ما یک آپارتمان دو خوابه را به مدت چند هفته اجاره نمودیم؛ بنابراین نیاز داشتیم یک گهواره برای کودک شیرخوار خود پیدا کنیم. صاحب آپارتمان یک شرکت محلی را به ما پیشنهاد کرد که قبل از این که ما به مقصد برسیم، گهواره را نصب کند و بعد از این که آنجا را ترک کردیم، آن را تحویل بگیرد. این کار باعث آسایش بسیار ما شد و هزینه آن نیز منطقی بود (50 دلار در هفته).در دسترس بودن این وسایل، به موقعیتی که به آن سفر می کنید، این که چه زمانی از سال به آنجا می روید و به چه مدت به این وسایل نیاز دارید بستگی دارد. هنوز یک وبسایت کلی که در مورد تمامی مقاصد گردشگری جهان در این زمینه اطلاعات بدهد پیدا نکرده ام. اما از دانستنی های سفر با کودکان بهتر است بدانید که بهترین کار این است که در گوگل به جستجوی این امکانات بپردازید.

بار خود را سبک تر کنید و در صورت لزوم، وسایل مورد نیاز را اجاره کنید

از خودتان محافظت کنید و یک بیمه مسافرتی خوب تهیه نمایید

به نظر می رسد برای سفر با کودکان بیمه مسافرتی یک هزینه غیر لازم و غیر ضروری باشد؛ اما همیشه بهترین راه برای حفظ امنیت و سلامت شماست؛ بخصوص وقتی با کودکان سفر می کنید. نوزاد ما یک آلرژی بد نسبت به برخی غذاها دارد و کودک شیرخواره ما همیشه در حال زمین خوردن و شیطنت است. بنابراین امکان این که مجبور شویم به بیمارستان برویم وجود دارد و نباید در مورد چنین چیزی صرفه جویی کنیم. پس انتخاب خود را طوری انجام دهید که از همه محافظت شود. هر وقت به این مسئله شک کردید، تلفن را بردارید و با یک نفر در مورد سوال ها و نگرانی هایتان صحبت کنید. اما از نمونه دانستنی های سفر با کودکان این را بدانید که بیمه مسافراتی چیزی نیست که بدون آن بتوانید از خانه خارج شوید. من بشخصه هرگز این کار را انجام نمی دهم.

از خودتان محافظت کنید و یک بیمه مسافرتی خوب تهیه نمایید

تبلت خود را از اطلاعات پر کنید

تبلت ما به یکی از پنج آیتم برتر مسافرتی ما تبدیل شده است و هرگز بدون آن خانه مان را ترک نمی کنیم. ما همیشه با خودمان دو تبلت، یک آی پد و یک لپ تاپ به سفر می بریم. هر کدام از تبلت ها برای رسیدن به یک هدف متفاوت و مجزا برده می شود. از لپ تاپ برای نمایش کارتون و فیلم برای بچه ها استفاده می کنیم. این که بتوانیم بچه ها را به تماشای برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شان سرگرم کنیم، گاهی اوقات واقعا نجات دهنده است. بویژه در پرواز های طولانی و در شب هایی که نیاز به سکوت و آرامش داریم. از آی پد برای بازی، موسیقی و ویدیوهای متفرقه استفاده می کنیم. کودک شیرخواره ما عاشق بازی انگری بردز Angry Birds و برنامه های نقاشی است؛ بنابراین هر زمان که هوس بازی کردن و خلاقیت به سرش می زند، آی پد را از ساک وسایلمان بیرون می کشیم. هر دو تبلت نیز با نویز سفید پر شده اند (صدای موج دریا، باران و غیره) و شب ها آن ها را کنار تخت بچه ها قرار می دهیم. نویز سفید آرامش بخش است و سایر سر و صدا های دیگر را که ممکن است مزاحم خواب بچه ها باشند در خود غرق می کند. اگر کودکان شما در طول مسافرت، با خوابیدن مشکل دارند، این راه حل را حتما امتحان کنید.

تبلت خود را از اطلاعات پر کنید

مقصد خود را با دقت و عاقلانه انتخاب کنید

انتخاب مقصد درست و مناسب می تواند سفر خانوادگی شما را به سفری خاطره انگیز تبدیل کند. بسیار مهم است که نیاز های کودکان خود را در نظر بگیرید؛ اما به همان اندازه هم مهم است که مقصدی انتخاب کنید که برای خودتان هم جالب باشد. بیشتر مقاصد گردشگری دارای یک نوع شهربازی یا جاذبه های گردشگری مخصوص خانواده ها هستند؛ بنابراین وقتی در حال درست کردن یک فهرست از این جاذبه ها در سفر با کودکان هستید، به دنبال مقاصدی باشید که برای شما هم نکات جالب و مفرح داشته باشد.آیا هنوز هم با یک کالسکه سفر می کنید !؟ اگر چنین است، مقاصدی را در نظر بگیرید که خیابان ها و پیاده رو های خوب و مناسبی دارند؛ زیرا حرکت کردن با کالسکه در آنها بسیار راحت تر از حرکت و جهت یابی در جنگل ها و سایر مکان های ناشناخته است. روزهای طولانی سفر برای کودکان سخت است؛ پس عاقلانه است که مقصدی انتخاب کنید که پرواز های مستقیم دارد و خسته کننده نیست. من معمولا هتل هایی انتخاب می کنم که در مرکز شهر و نزدیک به جاذبه های گردشگری (مانند ساحل) هستند و این کار باعث می شود نیاز به تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی کاهش یابد. از مجموعه دانستنی های سفر با کودکان حتما در هنگام انتخاب مقصد خود به این مسائل توجه کنید.

مقصد خود را با دقت و عاقلانه انتخاب کنید

انواع کادو و غافلگیری همیشه مفید هستند

برای دانستن نکات سفر با کودکان در نظر داشته باشید که بخاطر رفتار خوب فرزندتان، او را با کادوها یا خوراکی های کوچک تشویق کنید. وقتی در یک پرواز طولانی یا سوار بر قطار هستید، به کودک خود یک هدیه کوچک مانند یک ماشین اسباب بازی، پازل یا کتاب نقاشی هدیه بدهید. این کار نه تنها او را تشویق می کند که رفتار خوبی داشته باشد، بلکه او را سرگرم نیز می کند. ایده خوب دیگر این است که به فرزندان خود اجازه بدهید از جاهایی که از آنها بازدید می کنید سوغاتی های کوچکی بخرند تا به عنوان یادگاری از آن سفر برایشان بماند. ما در سفر به Alberta در تابستان گذشته، از شهر Drumheller که با عنوان "پایتخت دایناسورها در جهان" شناخته می شود دیدن کردیم. بعد از این که در هتلمان مستقر شدیم، سری به یک فروشگاه توریستی زدیم و به کودک شیرخواره مان اجازه دادیم یک دایناسور اسباب بازی انتخاب کند. این اسباب بازی کوچک باعث شد فکر او مدام به دایناسورها معطوف شود و وقتی از موزه دایناسورها بازدید کردیم، این سفر جالب برای او بسیار هیجان انگیز شد. وقت شناسی می تواند معجزه کند. هم اکنون، هر زمان که با آن اسباب بازی دایناسوری بازی می کند می گوید : "بابا یادته به اون شهر دایناسوری رفتیم !؟" همه اینها در حالی است که آن اسباب بازی کوچک تنها 5 دلار قیمت داشت و ما آن 5 دلار را به بهترین وجه خرج کردیم.

انواع کادو و غافلگیری همیشه مفید هستند

نگران افکار و قضاوت دیگران نباشید

بیشتر والدین از این که فرزندشان در طول یک پرواز به عصبانیت و گریه وحشتناک بیفتد ترس دارند. خود من اینگونه بودم. درجه اضطراب من زمانی که فرزندانم سخت گیر و بهانه گیر می شوند بسیار بالا می رود. زیرا نمی خواهم مزاحم آرامش دیگر مسافران هواپیما باشیم. نمی خواهم از من با عنوان همان آقا که فرزندانش هواپیما را روی سرشان گذاشته بودند یاد شود.اما حقیقت این است که حتی آرام ترین کودکان، بالاخره ممکن است به این مرحله برسند. گریه کردن و بدرفتاری گاهی اتفاق می افتد؛ بنابراین با خودتان است که چطور در این موقعیت ها رفتار کنید. عکس العمل شما، جو و فضای پرواز های آینده با فرزندانتان را تعیین می کند. اگر شما هم از کوره در بروید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که فرزندانتان تصور کنند پرواز هوایی باعث عصبانی بودن مامان و بابا شده است و در همه پرواز های بعدی ، عملکرد بدتری از خود نشان دهند. در مورد این که دیگران چه فکر می کنند نگران نباشید. بسیاری از کسانی که در هواپیما هستند، والدینی هستند که قبلا در همین موقعیت ها قرار گرفته اند. آنها احتمالا با شما احساس همدلی می کنند و معمولا علاقه دارند در صورت لزوم به شما کمک کنند. خونسردی خود را حفظ کنید. از دیگران کمک بخواهید. خیلی سریع و قبل از این که بدانید، مشکل به پایان خواهد رسید.

نگران افکار و قضاوت دیگران نباشید

سرعت سفر را کم کنید

اگر فقط یک نصیحت از مجموعه نکات سفر با کودکان برای خانواده هایی که سفر می کنند وجود داشته باشد، این است که : آرام سفر کنید.سعی نکنید همان طور که قبل از به دنیا آمدن فرزندانتان سفر می کردید، سفرهایتان را پیش ببرید. الان دیگر اوضاع فرق کرده است. پس سعی نکنید تعداد زیادی فعالیت و جاذبه های گردشگری را در برنامه یک روزه قرار دهید. از فعالیت بزرگ و ماجراجویانه ای که انتخاب کرده اید در هنگام صبح که همه شاد و سرحال هستند لذت ببرید. سپس به هتل خود برگردید و کمی سکوت را تجربه کنید و آنگاه برای ماجراجویی از هتل بیرون بروید.لذت بخش ترین تجربیاتی که ما از سفر کردن داشته ایم آنهایی هستند که برای هر روز از سفر، انتظارات درستی تعیین کرده ایم. به خاطر داشته باشید، سفر کردن قرار است مفرح و شاد باشد. پس کاری کنید که اینگونه شود. سفر خانوادگی و یا همان سفر با کودکان نمی بایست یک تجربه وحشتناک باشد که آن را تا بزرگ تر شدن کودکان به تعویق بیاندازیم. برای داشتن یک سفر خانوادگی ایده آل، می بایست کمی بیشتر برنامه ریزی کنیم و خودمان را با شرایط تطبیق بدهیم؛ اما وقتی که تاثیرات مثبتی که سفر کردن روی فرزندان شما و خود شما خواهد داشت ببینید، از این که بیشتر سعی کردید و زحمت بیشتری به خود دادید تا خانوادگی سفر کنید بسیار خوشحال خواهید شد.

سرعت سفر را کم کنید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر با کودکان | مجموعه نکات و دانستنی های سفر با کودکان

ن. چرمچی ، دوشنبه 29 مرداد 1397

در این مطلب به معرفی برخی از برترین مراکز تفریحی ویژه کودکان در جهان که امکانات عالی برای هر دو کودکان و والدینشان فراهم می کنند می پردازیم

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :