سفر در تعطیلات عید فطر | تعطیلات عید فطر را برنامه ریزی کنید!

ماه رمضان 97 هم رو به اتمامه و چیزی به عید فطر نمونده. این عید مقدس و پاک، شروع ماه شواله و روزه گرفتن تو این روز حرامه. عید فطر آداب خاصی داره و با برگزاری نماز عید پیوندی عمیق بین مسلمان ها به وجود میاد. در کنار این همه، هوای این روز ها عالیه و تقریبا بچه ها هم امتحاناتشون تموم شده! همه ی این ها دست به دست هم میدن تا برنامه ی سفرها چیده بشن! درسته که تعطیلات عید فطر با آخر هفته مقارن شده ولی باز هم این روزا فرصت خوبیه برای سفر. فرصت شما تقریبا دو الی سه روزست پس یه برنامه سفر دو سه روزه ی خوب می تونه سفرتون رو بهینه تر کنه تا شما هیچ فرصت رو از دست ندین. 
ما مبدا رو پایتخت قرار میدیم. حالا اگر ساکن شهر های دیگه ی ایران پهناورید، خودتونو با نقشه تطبیق بدین و همین حالا برنامه سفر در عید فطرتونو بچینین. پس با این پست مجله همگردی همراه باشید.

 سفر در تعطیلات عید فطر

خطه ی شمالی ایران

مقصدی آشنا برای گذران تعطیلات. خیلی جالبه که جذابیت شهرهای شمال ایران و گذروندن تعطیلات در جوار کوه، دریا، دشت و دمن، هیچوقت برای ما ایرانی ها خسته کننده نمیشه و از اینکه همیشه هم شمال باشیم خسته نمیشیم! اگر قصد شمال کردید، باید بدونین که ماسال و خلخال روزهای زیبایی رو با آب و هوایی بسیار بسیار عالی سپری می کنن. یا که نه! دوست دارین تعطیلاتو تو فضای کمی شهری تر  بگذرونین، ماسوله، لاهیجان و رامسر پیشنهادات عالی هستن.

 ماسال

یکی از شهرهایی که می تونه مقصد سفر در عید فطر شما باشه، ماساله. ماسال تجلی زیبایی های طبیعی خدا روی زمین به صورت یک جاست! درخت ها و جنگل هایی زیبا و سرسبز، کوه و رود همه در کنار هم! شهر هم از این زیبایی ها نهایت استفاده رو کرده و زیباتر شده! تو جنگل ها و بام سبز ماسال، کلی زیبایی و هیجان در انتظار سفر در عید فطرتونه.  ییلاقات دشت النزه، ییلاق اولسبلنگاه،   ییلاق سوئه چاله، ییلاقات خریدول، پارک ساحلی ماسال، آبشار رامینه، ییلاق خان بند و محل شهادت میرزا کوچک خان  زیبایی بی نظیری رو داره که کمتر جایی از جهان می تونین این ها رو ببینین. در تورهای رفتینگ، قایق سواری، کایاک سواری تو رودهای اطراف ماسال شرکت کنید. در ماسال حدود 17 غار شناسایی شده که بزرگترین و مهمترین اونها غار آویشویه (آبیشوی آبیشو آویشو).
از تهران تا شهر ماسال از اتوبان رشت-قزوین 372 کیلومتر فاصلست و  در خوش بینانه ترین حالت و بدون در نظر گرفتن ترافیک این روز های تعطیل به سمت گیلان، 4 ساعت راه در پیش دارد. تو این منطقه اقامتگاه های خیلی قشنگی پیدا میشه. نگران اقامتتون تو تعطیلات عید فطر نباشید!  

سفر در تعطیلات عید فطر ماسال 1

سفر در تعطیلات عید فطرماسال 2

خلخال 

خلخال، یکی از زیباترین شهرهای زیبای استان اردبیله که میتونه مقصد سفر در عید فطر شما باشه، که از نظر جغرافیایی، در 120 کیلومتری جنوب اردبیل قرار گرفته و از شرق به استان گیلان می رسه. به همین دلیل اون رو جز شهرهای شمال می دونن! این شهر چون تو یه منطقه کوهستانی قرار گرفته، تابستونای معتدل و زمستونای خیلی سرد داره. جاده ی زیبای این منتهی به این شهر، چشمه های آب گرم با خواص درمانی و طبیعت بکر این شهر نفس ها رو تو سینه حبس میکنه!
ییلاق دشته، گورستان تاریخی شمس آباد خلخال، ، منطقه گردشگری ازناو، دریاچه نئور، جاده رویایی اسالم به خلخال، روستای خمس و تعداد زیادی از روستاهای بسیار زیبای اطراف خلخال شما را حیرت زده خواهد کرد. پس تصمیمتونو بگیرین، اگه دوست دارین که طبیعت بکر این منطقه شما روانگشت به دهان کنه، آماده ی یه سفر 533 کیلومتری بشید که در خوش بینانه ترین حالت و بدون در نظر گرفتن ترافیک این روز های تعطیل، شش ساعت تو راهید. تو این منطقه اقامتگاه های روستایی خیلی قشنگی پیدا میشه. نگران اقامتتون نباشد!  

سفر عید فطر خلخال

سفر عید فطر خلخال2

 ماسوله

شهر تاریخی و پلکانی ماسوله، که در نوع خودش منحصر به فرده تو استان گیلان با فاصله ی 60 کیلومتری از رشت قرار داره که میتونه تو برنامه سفر در عید فطر شما قرار بگیره. معماری منحصر به فرد این شهر باعث شده که مقصد گردشگری خیلی از مردم باشه. تو تعطیلاتتون اگه برنامه سفری برای دیدن یه شهر تاریخی و در عین حال سر سبز رو دارید، ماسوله می تونه بهترین مقصد براتون باشه. این شهر تابستونای خنک و زمستونای سرد و برفی داره. تو طبیعت و معماری مسحور کننده ی ماسوله حیفه که تو هتل بمونین. پیشنهاد ما برای اقامتتون اقامتگاه های بومگردیه و برای گشت و گذار هم قدم به طبیعت بذارید و روحتون رو از انرژی مثبت و طبیعی این شهر لبریز کنین. علاوه بر طبیعت پیش روتون تو این شهر می تونین به ییلاق للندیز، موزه مردم شناسی ماسوله،  آبشار لارچشمه، آبشار تریشوم و بازار ماسوله برید و تعطیلاتتون رو به زیبایی سپری کنید.
بار و بندیلتونو جمع کنید و برای یه سفر حداقل چهار ساعته خودتونو آماده کنید.

سفر عید فطر ماسوله2

 لاهیجان

یکی دیگه از مقصد های برنامه سفر عید فطر شما میتونه لاهیجان، شهر چای و ابریشم، عروس گیلان و نگین سبز ایران می تونه باشه. این شهر دیدنی با جاذبه های گردشگری فراوان، در شمال دیلمان قرار گرفته. لاهیجان که تو تعطیلات عید فطر مطمئنا بسیار شلوغه، در جنوب دریاچه خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می شه. این شهر  کوهپایه ای تو همه ی فصلها معتدل و مرطوبه. بوته های چای و بوی مطبوع اون ها در بهار، نظر هر مسافر  رو به خودش جلب می کنه. این شهر با قدمتی 800 ساله از زیبایی های طبیعی و تاریخی پره و همیشه مقصد خوبی برای سفره. شیطان کوه یکی از مهمترین محل های دیدنی لاهیجانه که از همه جای شهر هم قابل رویته. موزه تاریخ چای ایران در کنار مقبره کاشف السلطنه،حمام گلشن، تله کابین لاهیجان، بام سبز ، آبشار شیطان کوه، تله کابین لاهیجان در داخل شهر و در اطراف شهر تالاب بین المللی امیرکلایه، شیخانبر، آرامگاه شیخ زاهد گیلانی، تالاب سوستان لاهیجان از جاذبه های دیدنی اینجا هستند که تو برنامه سفرتون بازدید از اون ها رو جا بدید. اگر مقصدتون برای تعطیلات عید فطر لاهیجانه، برای یه سفر حداقل چهار-چهار و نیم ساعته ی 345 کیلومتری آماده باشین. تو لاهیجان علاوه بر هتل های خوب، اقامتگاه های بومگردی خوبی هم پیدا میشه. پس اصلا نگران اقامتتون نباشید.

سفر عید فطر - لاهیجان

سفر عید فطر لاهیجان 2

رامسر

برنامه سفرتون رو می تونین برای رامسر بچینید. رامسر از سرسبزترین و زیباترین شهرهای استان مازندرانه که در جوار گیلان واقع شده. این شهر در غرب تنکابن و شرق رودسر، شمال کوه های البرز و جنوب دریای خزر قرار داره. رامسر تابستونای گرم و مرطوب و زمستونای سردی داره و جنگل و دریا رو با هم داره. طبیعت زیبای این شهر، تو همه ی فصل ها گردشگرای زیادی رو به سمت خودش می کشونه. 
زیبایی جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر از جمله تله کابین رامسر، دریاچه قو جواهرده،  آبشار سیاسرت،  آبشارهای جواهرده، رودخانه دالخانی، جنگل دالخانی، ییلاق گرسماسر،  بلوار کازینو و کاخ مرمر رامسر (کاخ سلطنتی) نفستون  رو در سینه حبس می کنه. پس تا دیر نشده برای تعطیلات عید فطر، بزنین به جاده تا بعد از طی مسیر زیبای 276 کیلومتری از جاده چالوس و سفری چهار-پنج ساعته، به این شهر برسین. اقامتگاه ها و هتل های این شهر بسیار زیادن؛ پس اصلا نگران اقامتگاه نباشین و فقط برنامه سفرتون رو بچینین.

عید فطر رامسر1

عید فطر رامسر2

مسافت های نزدیک تر به تهران:

اگه حال و حوصله ی جاده و ترافیکو ندارین، یا اگه مجبورین سر کار برید و فقط بخشی از تعطیلات رو می تونین بزنین به جاده، همین اطراف تهران هم طالقان خیلی قشنگ و مناسبه برای گذروندن تعطیلات تو این فصل.

طالقان:

طالقان یکی از زیباترین مناطق ییلاقی نزدیک تهرانه که در میان کوه های البرز قرار گرفته. قله های زیبای کوه های اطراف طالقان، روستاهای زیبای اطراف شهر، باغات میوه ی زیبا، مناظر طبیعی چشم نواز، آثار تاریخی همچون کتیبه گردنه عسلک، امامزاده هارون بن موسی، غار قلعه ارژنگ چشمه سارهای فراوان، دریاچه سد طالقان، همه و همه باعث شده که این شهر که در 144 کیلومتری تهران قرار داره، یکی از مقصدهای پر گردشگر در تعطیلات و آخر هفته ها باشه. پس اگر نمی تونین سفر طولانی داشته باشین، می تونین روی طالقان حساب باز کنید! اگه هم بخواید شبی رو اونجا بمونین، نگران نباشد... طالقان اقامتگاه های خوبی داره!

سفر عید فطر طالقان

سفر عید فطر طالقان 2

...عید سعید فطر مبارک، تعطیلات خوبی داشته باشید...

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

طعم برنامه ریزی اینترنتی را در سفر نوروزی تجربه کنید!!

مهسا طاهری ، دوشنبه 21 اسفند 1396

این روزها سفر کردن آسان است و شما به راحتی می توانید چمدانتان را ببندید و به هرجایی که دوست دارید، بروید. انتخاب نوع سفر به سلیقه و بودجه ی...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :