سفر تکنفره خانم ها | ده سوال معمول در مورد تنها سفر کردن

خانم کریستین آدیس خبرنگار مشهوریست که هر ماه در ستون اختصاصی میهمانان مجله سفر، نکته ها و نصیحت هایی در مورد مسافرت تک نفره برای خانم ها می نویسد. سفر تکنفره خانم ها آن چنان موضوعی مهمی است که نمی توان به صورت کافی و کامل آن را پوشش داد. به خصوص وقتی حرف از مسافرت تک نفره برای خانم ها به میان می آید. در نتیجه از این خانم متخصص کمک خواستم که نظرات و نصایحش را در مورد باید و نباید سفر انفرادی خانم ها را با ما سهیم شود. اگر خانم هستید، به سفر کردن علاقه دارید و هم سفر مناسبی برای این کار پیدا نمی کنید، سفر تک نفره را به شما پیشنهاد می کنیم. مطمئن باشید سفر تک نفره یکی از بهترین، هیجان انگیزترین و تاثیرگذارترین تجربیات زندگی شما خواهد بود. البته حتما می دانید که قبل از این که برای اولین بار یک سفر تک نفره انجام دهید، مسائل ناشناخته زیادی بر سر راهتان وجود دارد. مثلا این که آیا ایمن خواهید بود یا خیر. این که چگونه طی سفرتان اشخاص دیگری برای همراهی با خود پیدا کنید و این که چه جاهایی را برای بازدید و ادامه سفر انتخاب کنید. من به شخصه به عنوان یک خانم که در طول چهار سال گذشته، سفر تک نفره بسیاری رفته ام و در مورد این سفرها در وبلاگم مطلب نوشته ام، همه گونه سوال از کسانی که برای اولین بار تک نفره سفر می کنند شنیده ام. خیلی از این سوالات، زمانی که برای اولین بار شروع به سفر کردم، برای خودم هم پیش آمده بود. امروز ده سوال معمول خانم هایی که علاقه دارند به تنهایی سفر کنند را جواب می دهم و باید و نباید مسافرت تک نفره برای خانم ها را شرح میدم تا به آن ها کمک کند اضطراب خود را کاهش دهند و تشویق شوند که آماده سفر تک نفره و جهانگردی شوند و هر چه سریع تر پا به جاده بگذارند. پس برای خواندن راهنمای سفر انفرادی خانم ها با همگردی همراه باشید...

سفر تکنفره خانم ها / ده سوال معمول در مورد تنها سفر کردن

در حال حاضر چه چیزی می دانی که آرزو می کردی کاش قبل از شروع سفر از آن اطلاع داشتی!؟

آرزو می کردم ای کاش آن موقع می دانستم که نباید درباره ملاقات با آدم های جدید استرس داشته باشم و باید و نباید سفر تکنفره خانم ها رو از قبل می دانستم. ترس از تنهایی یک احساس کاملا نرمال است، بخصوص برای خانم ها که احساساتی تر و در معرض خطرات بیشتر هستند. اما حقیقت این است که در حین سفر، ممکن است بیشتر از آنچه که حتی تصورش را بکنید با انسان های فوق العاده ملاقات داشته باشید مخصوصا در حین مسافرت تک نفره برای خانم ها. مسافرها معمولا انسان های صمیمی و فوق العاده ای هستند. حتی اگر شما از نظر اجتماعی و در روابط با انسان های دیگر، کمی عجیب بنظر می آیید، مطمئن باشید در ایجاد ارتباط صمیمی با انسان های جدید، موفق خواهید بود. مسافرهای تک نفره بسیاری، غیر از شما وجود دارند که امکان دارد با آنها ملاقات کنید. امروزه، به دلایل مختلف از جمله دلایل اقتصادی، خانم ها و آقایان بسیاری به تنهایی سفر می کنند. شروع صحبت با مسافرهای دیگر، درست مانند این که در یک مسافرخانه نشسته باشید و از نفر کناری خود بپرسید که اهل کجاست، ساده و آسان است. حتی اگر شما یخ مکالمه را نشکنید و صحبت را آغاز نکنید، امکان بسیار زیادی وجود دارد که یک شخص خوش معاشرت تر از شما، پیشدستی کرده با شما مکالمه برقرار کند. یکی از دلایلی که ارزش سفر را واقعا برای من دو چندان کرده، این حقیقت است که سفر کردن باعث شده است من خیلی کمتر خجالتی باشم. در گذشته برای من بسیار سخت بود که با کسانی که نمی شناختم صحبت کنم، اما هم اکنون اعتماد به نفس خیلی بیشتری دارم. این نکته یکی از مزایای بزرگ سفر تک نفره است، بخصوص برای خانم ها.

در حال حاضر چه چیزی می دانی که آرزو می کردی کاش قبل از شروع سفر از آن اطلاع داشتی !؟

آیا تابه حال بخاطر این که احساس کرده اید جایی که به آن سفر می کنید بیش از حد خطرناک است، سفر خود را کنسل کرده اید!؟

بهترین کار این است که براساس میزان سخت بودن شرایط، تصمیم نهایی خود را بگیرید. زمانی که تمام تصاویر و اخبار رسانه ها از یک کشور، از خرابی و خشونت حکایت می کند، تصمیمی گیری بسیار سخت است و مناسب مسافرت تک نفره برای خانم ها نیست. اما به یاد داشته باشید این روش رسانه ها در پخش اخبار، برای کسب درآمد است. اگر احساس می کنید با سفر به یک منطقه، خودتان را در معرض خطر قرار می دهید و این کار را حماقت می دانید بهتر است به آن جا سفر نکنید چون امنیت در سفر انفرادی خانم ها خیلی مهم هستش. اما اگر به نظر می رسد استثنائا و فقط یک بار، یک رویداد بد در آن منطقه رخ داده است، از خودتان بپرسید که آیا باید بخاطر یک داستان بد از این سفر بترسید و باید و نباید سفر تکنفره خانم ها رو مد نظر قرار بدهید.

آیا تابه حال بخاطر این که احساس کرده اید جایی که به آن سفر می کنید بیش از حد خطرناک است، سفر خود را کنسل کرده اید !؟

به عنوان خانمی که تنها سفر می کنید چه نکاتی و چه استراتژی مهمی را برای جلب نکردن توجهات ناخواسته دیگران به کار می برید!؟

بهترین استراتژی برای جلب نکردن توجهات ناخواسته دیگران این است که قبل از ورود به آن کشور، در مورد معیارهای حجب و حیا و معانی حرکات دست و سر در آن کشور بیاموزید. برای مثال در کشورهای نپال، اندونزی و مالزی، خیلی مهم است که خانم ها لباس هایی بپوشند که زانوها و شانه های آن ها را کاملا بپوشاند. این مسئله در بسیاری از کشورها وجود دارد و پوشاندن بدن، نشانه احترام به قوانین و آداب آن کشور به شمار می آید. همچنین بسیار مهم است که در برخی مناطق خاص، از مست شدن و بیرون رفتن در تاریکی اجتناب کنید (این مسئله را هر دو خانم ها و آقایان باید رعایت کنند) که از مهم ترین باید و نباید سفر تکنفره خانم ها است. همیشه به همان نسبت که با احترام رفتار می کنید، انتظار برخورد محترم از دیگران داشته باشید تا امنیت شما در سفر به خطر نیفتد.

به عنوان خانمی که تنها سفر می کنید چه نکاتی و چه استراتژی مهمی را برای جلب نکردن توجهات ناخواسته دیگران به کار می برید!؟

به عنوان شخصی که برای اولین مسافرت تک نفره طولانی خود برنامه ریزی می کند، مهم ترین نکته یا نصیحت که می توانید ارائه کنید چیست!؟

تا آنجایی که می توانید آمادگی داشته باشید. این بدان معنی نیست که می بایست برای کوچکترین چیزهایی که در طی سفرتان پیش می آید برنامه ریزی کنید. در واقع می بایست سعی کنید از نظر مالی امنیت کافی داشته باشید، چیزهایی مانند ویزا و بیمه را فراهم کنید، یک استراتژی مشخص برای کسب درآمد طی سفر داشته باشید و قبل از سفر در مورد رسوم و موارد کلاهبرداری در آن منطقه اطلاعات کسب کنید. در حقیقت این برنامه ریزی ها باعث می شود قبل از رفتن به مسافرت تک نفره، پیشگیری های لازم را انجام دهید تا زمانی که سفر می کنید (بخصوص سفر تک نفره) کاملا آماده باشید.

به عنوان شخصی که برای اولین مسافرت تک نفره طولانی خود برنامه ریزی می کند، مهم ترین نکته یا نصیحت که می توانید ارائه کنید چیست !؟

آیا هیچ شبکه اطلاعاتی می شناسید که به وسیله آن خانم ها بتوانند همسفران خانم دیگری برای خود پیدا کنند!؟

ممکن است اطلاعات مفیدی در شبکه دوستان خودتان وجود داشته باشد که از دانستن آنها شگفت زده شوید. یک پست فیسبوک بگذارید تا متوجه شوید آیا دوستانتان کسی را در منطقه ای که به آن سفر می کنید می شناسند. حتی اگر خود دوستانتان اهل مسافرت نباشند، ممکن است شما را با کسانی که می شناسند، در جاهایی که انتظارش را ندارید، شگفت زده کنند. گروه های چت هم راه خوبی برای آشنا شدن با مسافران دیگر هستند. گروه "نومادیک مت" و "تورن تری" را چک کنید. گروه های فیسبوک ناحیه ای مانند "چیانگ می دیجیتال نومادز" و "بک پکینگ آفریقا" نیز وجود دارند. اپلیکیشن های جدیدی مانند Wandermate و Tourlina نیز موجود هستند که برای ارتباط دادن بین خانم هایی که تک نفره سفر می کنند، طراحی شده اند. البته من به شخصه با هیچ کدام از این اپلیکیشن ها کار نکرده ام. بنابراین نمی توانم در مورد این که چقدر خوب هستند یا نیستند، اظهار نظر کنم.

آیا هیچ شبکه اطلاعاتی می شناسید که به وسیله آن خانم ها بتوانند همسفران خانم دیگری برای خود پیدا کنند !؟

چطور با تنهایی کنار می آیید!؟

تنهایی تقریبا به همان نسبتی که قبل از شروع مسافرت هایم روی من تاثیر می گذاشت، تاثیر گذار است. از نظر من، باید به یاد داشته باشیم که زندگی هنوز زندگیست و روزهای خوب و روزهای بد وجود دارند. نمی توان همیشه روزهای ایده آل داشت و سفر کردن، حقیقت زندگی را تغییر نخواهد داد. این گونه سفر کردن به شما این شانس بزرگ را می دهد که به وقتی که با خود می گذرانید، علاقه مند شوید و این تنها یکی از مزایای سفر انفرادی خانم ها است. مسافرت تک نفره شما را به خودتان بیشتر می شناساند.

چطور با تنهایی کنار می آیید !؟

آیا تابه حال صحبت کردن با مردم محلی یک منطقه برایتان سخت بوده است یا خیر !؟

صحبت کردن با مردم محلی یکی از بی خطر ترین و آسان ترین کارهاییست که می توانید انجام دهید. زیرا مردم محلی هستند که آن منطقه را می شناسند و می توانند به شما توصیه کنند از کجا بازدید کنید و از چه چیزهایی دوری کنید و بهترین راهنمای سفر تک نفره برای شما باشند. به علاوه من همیشه اطلاعات خوبی در مورد این که کجا غذا بخورم و به چه جاهایی بروم از صحبت کردن با مردم محلی به دست می آورم. این فوق العاده است. صبحت با صاحبان مسافرخانه ای که در آن اقامت می کنید یا گشت و گذار در مکان هایی که مردم محلی جمع می شوند و غذا می خورند و به خصوص علاقه نشان دادن به فرهنگ آن ها، همه راه های فوق العاده ای برای ملاقات و گپ زدن با مردم یک منطقه است.

آیا تابه حال صحبت کردن با مردم محلی یک منطقه برایتان سخت بوده است یا خیر !؟

آیا در حین سفر تک نفره با تبعیض جنسیتی نسبت به خانم ها مواجه شده اید!؟
آیا همان طرز برخورد و فرصت هایی که مردان مسافر با آن مواجه می شوند، نسبت به شما صورت می گیرد!؟

به طور قطع می توان گفت که در دنیا برای خانم ها تبعیض و نابرابری جنسیتی وجود دارد، اما خبر خوب این است که ما در زمانه ای زندگی می کنیم که پیشرفت ها به سرعت شگفت انگیزی رخ می دهند. بنابراین از نظر من در زمانه مهم و هیجان انگیزی برای سفر کردن بسر می بریم. همچنین سفر انفرادی خانم ها مزایای زیادی برای آن ها دارد. محلی ها معمولا بسیار مراقب ما خانم های مسافر هستند و ما را زیر بال و پر خود قرار می دهند. وقتی که تنها سفر می کنید، بسیاری از اتفاقات خارق العاده می توانند برای شما اتفاق بیفتند، زیرا شما کاملا آزاد و رها هستید تا اتفاقات نیک و خوشبختی را در آغوش بگیرید. با این که من مطمئنم این اتفاق برای آقایان نیز می افتد، اما به اطمینان می توانم بگویم که سفر کردن تک نفره درهایی را برای خانم ها باز می کند که وقتی به طور گروهی یا دو نفره مسافرت می کنند این اتفاق نمی افتد. بسیاری از اوقات، تنها یک جا برای یک نفر روی یک موتورسیکلت خاص یا فقط یک بلیط برای یک نفر در یک مراسم خاص وجود دارد و شما هیچ گاه نمی دانید چه اتفاقات هیجان انگیزی ممکن است در پی این اتفاقات کوچک رخ دهند.

آیا در حین سفر تک نفره با تبعیض جنسیتی نسبت به خانم ها مواجه شده اید !؟ آیا همان طرز برخورد و فرصت هایی که مردان مسافر با آن مواجه می شوند، نسبت به شما صورت می گیرد!؟

آیا رده سنی خاصی برای سفر تکنفره خانم ها توصیه می کنید!؟

اصلا و ابدا. انسان ها از همه رده های سنی و همه دوره های زندگی مسافرت می کنند و هیچ سن جادویی برای سفر کردن تک نفره وجود ندارد. شما هر زمان که فرصت یا میل به این کار را دارید باید آن را انجام دهید و راهنمای سفر تکنفره خانم ها رو کامل مطالعه کنید. اگر شما یک شخص با فکر باز، کنجکاو و صمیمی هستید، سن شما هیچ اهمیتی ندارد.

آیا رده سنی خاصی برای سفر تک نفره توصیه می کنید!؟

آیا تابه حال با خودتان فکر کرده اید که "لعنت ! من دارم چه کار می کنم!؟ بهتر نیست الان برگردم و یک آپارتمان یا خانه برای خود دست و پا کنم"!؟

هر از چند گاهی کمی دچار بحران وجودی می شوم، اما این احساس را بارها زمانی که یک آپارتمان و یک شغل تمام وقت داشتم نیز تجربه کردم. چیزی که من یاد گرفتم این است که تا ابد، هر چند وقت یک بار این مکث را خواهم داشت و مسائل را به کل زیر سوال خواهم برد. احتمالا این احساسات، تنها جزیی همیشگی از انسان بودن هستند. به نظر من راه زندگی سنتی که ما در پیش می گیریم، وارونه و اشتباه است. این که در دوره جوانی و سلامت، در یک نقطه ساکن می مانیم و سپس بعد از بازنشستگی و زمانی که توانایی انجام کارهای جسورانه را نداریم، به دور دنیا سفر می کنیم، کاملا وارونه آن چیزیست که باید اتفاق بیفتد. من واقعا خوشحالم که راهی پیدا کرده ام که این دور وارونه زندگی را به مسیر درست آن برگردانم و بدانید که این راهنمای سفر انفرادی خانم ها برای شماست. در نتیجه، نه، من هیچ وقت برای نداشتن ثبات زندگی به خودم استرس نمی دهم، زیرا من از ابتدا می خواستم آزادی داشته باشم و قادر باشم آن چه را که برای این دوره زمانی از زندگی من مناسب تر است، انتخاب کنم.

آیا تابه حال با خودتان فکر کرده اید که

راهنمای سفر تک نفره

شما چه تجربیاتی طی مسافرت تک نفره خود کسب خواهید کرد!؟ آیا راهنمای سفر تک نفره برای شما مفید بوده؟ ممکن است شما هم نظراتی مشابه نظرات من یا به کلی متفاوت داشته باشید، اما مطمئنا تا به این سفر نروید، جواب این سوال را نخواهید دانست، اما حاضرم شرط ببندم، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که این مسائل کاملا در مورد سفر تک نفره صدق می کنند. در این سفر تنها نخواهید بود و اصلا آن طور که در ابتدا به نظر می آید، تجربه دلهره آور و ترسناکی نیست. تنها کافیست اولین قدم را بردارید و با آغوش باز از این ماجراجویی شیرین استقبال کنید.

راهنمای سفر تک نفره

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تجربه سفر تکنفره | معایب و مزایای تنها سفر کردن

ن. چرمچی ، شنبه 15 دی 1397

اگر می خواهید مطمئن شوید که آیا سفر تکنفره با شخصیت و علایق شما سازگاری دارد یا خیر، بهتر است این مطلب همگردی را بخوانید؛ تنهایی سفر کردن

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :