اقامت در هتل اشباح | یک شب را در هتل اشباح سپری کنید!

هتل ها، همیشه مکانی برای اقامت و استراحت بوده اند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید هتل هایی در دنیا هستند که افراد برای دیدن پدیدهای عجیب و غریب و فراطبیعی به آن جا می روند. افرادی که دوست دارند سفری پر از ترس و هیجان را تجربه کنند و صحنه هایی را ببینند که فقط در داستان ها خوانده اند یا در فیلم های ترسناک دیده اند. در این بخش قصد داریم تعدادی از هتل های آمریکا را به شما معرفی کنیم که به هتل اشباح معروفند. ارواحی که در این هتل ها سرگردانند و هرشب ظاهر شده و خود را به مهمانان نشان می دهند. پس اگر به چنین موضوعاتی علاقه مندید، ادامه ی این مطلب را برای اقامت در هتل اشباح دنبال کنید.

هتل اشباح

هتل لا فوندا در ایالت نیومکزیکو

ساختمان لا فوندا (La Fonda) یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر سنتافه (Santa Fe) در ایالت نیومکزیکوست که در سال 1607 و همزمان با ایجاد این شهر، ساخته شد. لا فوندا در ابتدا یک ساختمان خشتی بود که به عنوان مهمان پذیر در این شهر کار خود را آغاز کرد. اما بعدها استفاده های متفاوتی از آن شد. در طی تمامی این سال ها ساختمان لا فوندا چندین بار تخریب و مجددا ساخته شد و اکنون این ساختمان معماری زیبا و منحصر به فردی دارد که بنای آن به دهه ی 1920 بر می گردد.ساختمان لا فوندا غیر از هتل، در موارد دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفت و در طی این چند قرن چندین بار تغییر کاربری داده و حوادث مختلفی در آن رخ داد. این هتل اشباح مدتی به عنوان دادگستری مورد استفاده قرار می گرفت و زمانی نیز به یک زندان تبدیل شده بود و اولین جنایتکاران نیومکزیکو دوران حبس خود را در این جا سپری کردند. در طی این سال ها، زمان هایی بود که لا فوندا بلا استفاده در گوشه ای از این شهر قرار داشت. از این رو پاتوق مناسبی برای قماربازان و جنایت کاران بوده و حتی چندین مورد درگیری و خودکشی نیز در این ساختمان گزارش شد. اما مهم ترین اتفاقی که باعث شد تا این ساختمان مشهور شود، شبحی است که گفته می شود در لا فوندا وجود دارد. از این رو لا فوندا به هتل اشباح شهرت دارد. بسیاری از افرادی که به سنتافه  می آیند و شب خود را در هتل لا فوندا (La Fonda on the Plaza) سپری می کنند، نه برای تماشای معماری زیبای آن، بلکه برای تجربه ی یک شب دلهره انگیز و پر هیجان مسافتی طولانی را طی می کنند. بر اساس شنیده ها شخصی با نام جان پی اسلو، که یک قاضی بود، در لابی این هتل با شلیک گلوله کشته شد. گفته می شود روح این قاضی هر شب و زمانی که مسافران هتل اشباح  در حال استراحت و اقامت در هتل اشباح هستند، در لابی سرو صدا کرده و در جهات مختلف حرکت می کند.

هتل لا فوندا در ایالت نیومکزیکو

هتل کرسنت در ایالت آرکانزاس

هتل کرسنت (Crescent)  از نمونه هتل اشباح ها در شهر یوریکا اسپرینگز واقع شده و پر از ارواحیست که هنوز در این مکان سرگردانند و به نظر می رسد قصد ترک این جا را ندارند. از این رو این هتل به عنوان ترسناک ترین هتل در آمریکا معرفی شده و افراد زیادی برای بازدید به این جا می آیند و شب خود را نیز در این هتل سپری می کنند. در طول اقامت در هتل اشباح مسافران هتل کرسنت می توانند در تورهای شبانه ی هتل شرکت کنند تا با ارواحی که در این جا رفت و آمد دارند، آشنا شوند. در این تورها در مورد مسافرانی که روحشان در این جا باقی مانده است، داستان هایی تعریف می شود.شاید بتوان مایکل را اولین روحی دانست که در این جا مستقر شده است. وی کارگری بود که در سال 1885 و زمانی که مشغول ساخت این هتل اشباح بود، از بلندی سقوط کرد و جان خود را از دست داد. علاوه بر روح مایکل، ارواح تعدادی بیمار نیز در این هتل سرگردانند. این بیماران مبتلا به سرطان بودند و توسط یک پزشک قلابی که به آن ها امید نجات و درمان بیماری شان را داده بود، به این شهر آمده و در این هتل اشباح ساکن شدند . اما بعد از مدتی جان خود را از دست دادند و روحشان در همین جا باقی ماند. روح یک گربه نیز در این جا وجود دارد که گفته می شود نامش موریس بوده و بسیار فرز و چالاک است. این ارواح هر شب در هتل کرسنت پرسه می زنند و این گونه ترس را در دل مسافران هتل اشباح  که اقامت در هتل اشباح را داشته اند، تجربه میکنند.

هتل کرسنت در ایالت آرکانزاس

هتل استنلی در ایالت کلرادو

هتل استنلی در سال 1909 توسط شخصی با نام فریلَن اسکار استنلی در  شهر اِستس پارک ساخته شد. گفته می شود روح استنلی و همسرش در این هتل باقی مانده و در بخش های مختلف آن رفت و آمد دارند. تا جایی که برخی از مسافرانی که اقامت در هتل اشباح را تجربه داشته اند، ادعا کرده اند در عکس هایی که در هتل انداخته اند، می توانند  تصویر استنلی را ببینند. علاوه بر آن هر شب در این هتل صدای آرامی از موسیقی پیانوی قدیمی فلورا در کریدور شنیده می شود.در سال 1973 نویسنده ی مشهور آمریکایی با نام استیون کینگ، در این هتل اقامت داشته است. نوشته های وی اغلب در زمینه ی وحشت و خیال پردازی بوده اند. او بعدها رمانی با نام درخشش (The Shining) نوشت که بر مبنای این هتل اشباح بوده و از اتاق های قدیمی و سرسرای آن الهام گرفته شده بود.

هتل استنلی در ایالت کلرادو

هتل چلسی در نیویورک

هتل چلسی یکی دیگر از هتل اشباح هایی است که در سال 1884 در نیویورک سیتی ساخته شد. مسئله ی جالبی که در این جا وجود دارد این است که ارواح سرگردان این هتل که تجربه اقامت در هتل اشباح را داشته اند، افرادی شناخته شده و مشهور هستند. دیلِن تامس یکی از مهمانان هتل چلسی و فردی مشهور بوده که در همین هتل از دنیا رفت و روحش همچنان در این جا باقی مانده است. سردیلن تامس نیز شبح دیگری است که بسیار ترسناک و به صورت معلق در هوا و در حالت بی وزنی به همراه دیگر ارواح ظاهر می شود. وی شاعر انگلیسی زبان اهل ولز بوده است.افراد و هنرمندان دیگری نیز بوده اند که به مدت طولانی اقامت در هتل اشباح داشته اند. از جمله این افراد معروف می توان به مارک تواین، تنسی ویلیامز و جانیس جاپلین اشاره کرد. این هتل در حال حاضر به مهمانان خود اجازه ی اقامت طولانی مدت یا دائمی را نمی دهد،  هر چند به نظر می رسد مهمانانی هستند که به این نکته توجه نداشته و روحشان به طور دائم در این هتل اشباح ساکن شده است.

هتل چلسی در نیویورک

هتل کوئین مری در کالیفرنیا

کوئین مری نام یک کشتی کروز مجلل می باشد که در سال 1936 ساخته شده و به عنوان کشتی مسافربری کار خود را آغاز کرد. بعدها این کشتی به یک کشتی جنگی تبدیل شد اما پس از آن دوباره کار مسافربری خود را آغاز کرد. گفته می شود کوئین مری در زمان خود بسیار بی همتا بوده و نظیر آن وجود نداشته است. این کشتی اکنون در شهر لانگ بیچ لنگر انداخته و از آن به عنوان یک هتل شناور استفاده می شود. با این که از کوئین مری به عنوان یکی از ترسناک ترین مکان های آمریکا یاد می شود، سالانه مسافران و مهمانان زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از این کشتی به سمت آن می آیند.در این هتل نیز ارواح بسیاری حضور دارند و این طور که به نظر می رسد قصد ترک کشتی را ندارند. این کشتی مردگان زیادی را به خود دیده است، خصوصا در زمان جنگ که تعداد بی شماری افراد جان خود را در این مکان از دست دادند. اما علاوه بر آن 49 نفر در سال های اخیر در این جا به مرگ ناگهانی درگذشتند و این مسئله ترس و وحشت این مکان را بیشتر کرده است.در بین تمامی ارواحی که در این کشتی سرگردان هستند، دو شبح وجود دارند که بسیاری از مسافران این هتل مایل به دیدن آن ها هستند و به همین دلیل از آن بازدید می کنند. اولین روح مربوط به دختری با نام جکی (Jackie) است که در دهه ی 1930 در آب های ساحلی این منطقه غرق شد. و دومی شبح یک زن است که با یک لباس شب سفید رنگ در سالن رقص تاریک، به تنهایی می رقصد.

هتل کوئین مری در کالیفرنیا

هتل بیلت مور در ایالت فلوریدا

هتل بیلت مور (Biltmore) یک هتل مجلل بود که در سال 1926  در شهر کورال گِیبلز افتتاح شد. مسافرانی که به این هتل می آمدند، افرادی بسیار ثروتمند بودند. در طول جنگ جهانی دوم از این هتل به عنوان یک بیمارستان نظامی استفاده شده و پس از آن نیز تبدیل به یک ساختمان متروکه شد که افراد بی خانمان و ولگرد در آن رفت و آمد می کردند. در سال 1987 این هتل مجددا بازسازی شده و دوباره فعالیت خود را از سر گرفت.مسافرانی که در این هتل اقامت داشته اند، همیشه از اتفاقات عجیب و غریبی که در این هتل رخ میداد صحبت می کردند. مردانی که یونیفرم های قدیمی به تن داشتند و در بخش های مختلف پرسه می زدند به طوری که انگار به دنبال چیزی می گردند. همچنین اشباحی دیده شده اند که به طور ناگهانی دود شده و به هوا رفته اند.

هتل بیلت مور در ایالت فلوریدا

هتل بولاک در ایالت داکوتای جنوبی

در سال 1896 دو نفر با نام های Seth Bullock و Sol Star شروع به ساخت هتلی در شهر Dead wood می کنند. این هتل بهترین و و زیباترین هتل این شهر بوده و پس از افتتاح توانسته موفقیت های بسیاری به دست آورد. اما ماجرای روح از سال 1919 و پس از فوت مالک هتل آغاز شد. مهمانان هتل بولاک ادعا کرده اند که مالک هتل همچنان در این جا حضور داشته و به هتلداری و مدیریت مشغول است.این هتل در سال 1990 به طول کامل بازسازی شد، اما داستان روح مالک هتل و مدیریت او همچنان ادامه داشت. در حال حاضر تورهایی در این هتل برگزار می شود که مهمانان در صورت تمایل می توانند در آن شرکت کرده و با تاریخچه ی هتل و شهر Dead Wood آشنا شوند.

 هتل بولاک در ایالت داکوتای جنوبی

هتل کوپر کوئین در  ایالت آریزونا

کوپر کوئین نام هتلی است که در اواخر دهه ی 1890 در شهر بیسبی ساخته شد. سبک هتل نیز ترکیبی از دو سبک معماری لوکس دوران ویکتوریا و سبک سالن های قدیمی روستیک بود که هرکدام از این سبک ها در بخش های گوناگون کار شدند.معروف ترین شبحی که در این جا وجود دارد مربوط به زن جوانی با نام جولیا می باشد. گفته می شود جولیا عاشق یک مرد بوده که هیچ توجهی به او نداشته است. در نهایت جولیا در این هتل دست به خودکشی می زند. اغلب مهمانانی که به امید دیدن اشباح به این هتل می آیند، نمی توانند روح های این جا را ببینند و می گویند این هتل هیچ ترس و وحشتی برایشان ندارد. اما کسانی که جولیا را دیده اند می گویند روح او هر شب در هتل پرسه می زند و چیزهایی را در گوش مهمانان می گوید. برخی از افراد نیز جولیا را در پایین پله ها دیده اند در حالی که می رقصید. این هتل در یکی از اپیزودهای سریال شکارچیان روح به تصویر کشیده شد.

هتل کوپر کوئین در ایالت آریزونا

هتل بِربون اورلئان در ایالت لوئیزیانا

هتل بِربون اورلئان در شهر نیو اورلئان، یکی از هتل هایی است که به دلیل پدیده های فراطبیعی که در آن اتفاق افتاده است، مشهور شده است. این هتل در محله ی French Quarter واقع شده و تاریخچه ی طولانی نیز دارد. یکی از اتفاقات فراطبیعی که در این هتل رخ داده، لکه ی قرمز رنگی است که بر روی یک قالیچه ظاهر می شود. کارکنان هتل گفته اند این لکه را پاک کرده اند اما روز بعد دوباره در همان نقطه قرار داشت. پس از بررسی مشخص شد این لکه ی خون است و درست در جایی ظاهر می شود که قرن ها پیش در این نقطه یک دوئل بین دو ثروتمند اروپایی رخ داده است. علاوه بر این ارواحی نیز در این هتل رفت و آمد دارند. یکی از این ارواح، شبح سربازی است که لنگ لنگان راه می رود، در  حالی که یک شمشیر به دست دارد و به زحمت آن را بر روی زمین می کشد. صدا در بین دیوارهای هتل انعکاس پیدا می کند و به سمت سرسرای هتل می رود. برخی از مهمانان نیز شبح زنی را دیده اند که که به تنهایی در زیر نور مهتاب می رقصد.

هتل بِربون اورلئان در ایالت لوئیزیانا

هتل لوگِن در ایالت پنسیلوانیا

هتل لوگِن  در شهر نیو هوپ، یک مهمانخانه ی قدیمی کوچک است که به خانه ی ارواح شهرت پیدا کرده است. قدمت این هتل به سال 1727 بر می گردد و گفته می شود تعداد 8 شبح در 16 اتاق این مهمانخانه رفت و آمد دارند. نکته ی قابل توجه در این جا این است که مهمانان می توانند جزییات ظاهر شدن ارواح این هتل را به طور کامل شرح دهند.در برخی از اتاق های هتل،  از جمله اتاق شماره ی 6،  اتفاقات عجیب و غریبی رخ می دهد. در این جا شبح دو کودک دیده شده که لباس های دوره ی مستعمرات را پوشیده بودند. برخی نیز شبح یک زن را دیده بودند که به گفته ی مالکان هتل، روح مادر صاحب قبلی هتل است.

هتل لوگِن در ایالت پنسیلوانیا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات مهم در مورد اقامت در هتل را دقیق تر مطالعه کنید

ز. نیرومند ، چهارشنبه 8 خرداد 1398

در این بخش با نکاتی آشنا خواهید شد که در هتل باید آن ها را رعایت نمایید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :