سفر به کشور ویتنام؛ بهشتی برای گردشگران و طبیعتگردان

اگر از آن دسته گردشگرانی بوده که بی نهایت عاشق دیدن فضاهای بکر هستید، کوله پشتی خود را بردارید و آن را با لباس های مخصوص آب و هوای گرم استوایی پر کنید تا راهی بهشت شویم. نام این بهشت گمشده ویتنام است. براساس راهنمای سفر به کشور ویتنام باید بدانید که ویتنام با داشتن طبیعتی بی نظیر، مقصد بسیار مناسبی است برای گردشگرانی که قصد لذت بردن از محیط اطراف را دارند. با ما در این مقاله جالب همراه شوید تا شما را با نکات مهم درباره سفر به کشور ویتنام و همچنین تعدادی از معروف ترین دیدنی های ویتنام آشنا کنیم.

ویتنام

ویتنام کجاست؟

ویتنام بهشتی است با مساحت تقریبی 330 هزار کیلومتر مربع در جنوب شرق آسیا. این مقصد رویایی مردمانی دارد با زبان ویتنامی و واحد پولی با نام دونگ. این کشور دارای دو منطقه آب و هوایی معتدل و استوایی است. فصل بارانی این بهشت آسیایی که به مانسون موسوم بوده، باعث شد ویتنام طبیعتی سرسبز و مرطوب داشته باشد، هرچند روزهای آفتابی زیادی هم دارد. بهار و پاییز از بهترین فصولی بوده که گردشگران می توانند راهی این بهشت شوند. اختلاف دما بین دو فصل در بخش جنوبی ویتنام نهایت به 3 درجه سانتیگراد می رسد، اما در قسمت هایی از ویتنام این اختلاف تا 12 درجه سانتیگراد نیز می شود.

رفت و آمد با اتوبوس با همه سختی هایش، در ویتنام حمل و نقلی بسیار ارزان محسوب می شود و خرید خورد و خوراک یا خودن غذا برای گرشگران ارزان است، بخصوص هنگامیکه از بازارهای محلی اقدام به تهیه مواد اولیه تازه نمایید. همسایگان کشور ویتنام، کامبوج و لائوس بوده و از جنوب به دریای چین می رسد. براساس نکات مهم درباره سفر به کشور ویتنام باید بدانید که طول خط ساحلی این بهشت هم در حدود 3500 کیلومتر است.

ویتنام کجاست؟

چند نکته برای سفری راحت و ارزان به ویتنام

برخلاف تصور غالب، غذاهای خیابانی در ویتنام هم سالم هستند و هم بسیار ارزان و باب طبع گردشگرانی که اهل تجربه مزه های جدید. قطارها و اتوبوس ها در ویتنام شبانه روزی حرکت می کنند و شب ها قیمت ارزان تر است. پس، اگر به شب گردی علاقه دارید، می توانید ارزان تر در میان شهرها و مناطق دیدنی این کشور جا به جا شوید. البته، اتوبوس هایی با نام اتوبوس توریستی در بین معروف ترین دیدنی های ویتنام مرتب در رفت و آمد هستند و تخفیف های ویژه ای برای گردشگران دارند. در کنار این وسایل حمل و نقل شهری و بین شهری، ویتنام دارای شرکت های هواپیمایی ارزانی چون VietJet و FlyVietnam نیز هست که می توانند پیشنهاد خوبی باشند.

یکی از راههایی که می تواند شما را از مخارجی که سودجویان به گردن گردشگران می اندازند نجات دهد، پرسیدن هزینه تقریبی حمل و نقل و بلیط ورود به معروف ترین دیدنی های ویتنام از مسولان هتل شماست. در سفر به کشور ویتنام در نظر داشته باشید که اهالی ویتنام از چانه زدن لذت می برند و اگر اهل این کار نباشید، در این بهشت طبیعت از لحاظ مالی مغبون خواهید شد. ویتنام گردی یک حسن بزرگ دیگر هم دارد؛ وجود وای فای رایگان در تمامی هتل ها، رستوران ها و فروشگاه ها. پس، خیلی بدنبال داشتن یک سیم کارت نباشید.

چند نکته برای سفری راحت و ارزان به ویتنام

جاهای دیدنی ویتنام

شالیزارهای پلکانی

اگر یک جستجوی کوتاه در گوگل انجام دهید و بدنبال دیدن تصاویر شالیزارهای پلکانی ویتنام باشید، از دیدن این مناظر رویایی شگفت زده خواهید شد. براساس نکات مهم درباره سفر به کشور ویتنام باید بدانید که بقدری این مزارع برنج پلکانی زیبا و دیدنی هستند که نمیتوان از آنها چشم برداشت. دره Muong Hoa یکی از زیباترین مناطق ویتنام در این زمینه است و تورهای مختلفی برای دیدن این مناظر برای گردشگران عاشق طبیعت وجود دارند.

شالیزارهای پلکانی

خلیج هالونگ

اگر در سفر به ویتنام فقط دو روز فرصت گردش داشتید، به هیچ عنوان سفر با یک تور محلی به خلیج هالونگ را از دست ندهید؛ چند هزار جزیره آهکی که طی چندین هزار سال فرسایش آب و باد ایجاد شده اند. قایق سواری در این مورد از معروف ترین دیدنی های ویتنام هر گردشگر عاشق طبیعتی را دچار حیرت و شگفتی می کند. در این گردش باید به غارهای بسیار زیاد این منطقه نیز سری بزنید، بخصوص دو غار مشهور Hang Sung و Hang Dao Go که استالاکتیت و استالاگمیت های عجیب و جالب آنها از ذهن هیچ گردشگری پاک نخواهند شد.

خلیج هالونگ

شهر ساحلی موی نه

اگر از آن دست گردشگرانی هستید که به تفریحات گوناگون دریایی همچون موج سواری علاقه دارند یا هر جا که می روید قلاب ماهیگیری خود را نیز با خود می برید، شهر موی نه با سواحل شنی و دیدنی خود محل مناسبی است برای شما. این بهشت ساحلی بدلیل داشتن گردشگران بسیار دارای تعداد زیادی رستوران، کافه، فروشگاه و محل اقامت است.

شهر ساحلی موی نه

هوشی مین

در میان طبیعت بکر و بهشت گونه ویتنام، شهر هوشی مین تکه ای جداست برای گردشگرانی که قصد خرید یا دیدن آثار تاریخی را دارند. این شهر در حقیقت مرکز تجاری کشور ویتنام هست. علاوه بر مراکز متنوع خرید، می توانید برای دیدن صنایع دستی و آثار هنری ویتنام سری به موزه HCMC بزنید و مبهوت هنر دست این مردمان هنر دوست شوید. منطقه قدیمی Da Kao در شهر هوشی مین نیز تعدادی از آثار دوران مستعمره بودن ویتنام را در خود جای داده است. در همین منطقه، موزه تاریخ نیز به انتظار گردشگران عاشق تاریخ نشسته و پاگودای Jade Emperor با آثار و نشانه های از تائوئیسم و مذاهب بودایی یکی دیگر از دیدنی های این منطقه تاریخی است.

اگر به هوشی مین سفر کردید، دیدن کلیسای نوتردام که از اواخر قرن نوزدهم به جا مانده را از دست ندهید. اگر کمی از مرکز هوشی مین دور تر شوید و به خیابان Thi Minh Khai بروید، می توانید سری به کاخ استقلال یا همان کاخ اتحاد مجدد بزنید. این کاخ مقر آخرین رئیس جمهور ویتنام جنوبی بود.

شهر هوشی مین

پارک ملی کوک فونگ

پارکی با وسعت 222 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری جنوب غربی هانوی نمونه ای ساخته شده از طبیعت بهشت گونه ویتنام و جایگاه مناسبی است برای گردشگرانی که علاقه به دیدن گونه های بسیار کمیاب جانوری دارند. آنان می توانند بیش از 2000 نوع گیاه و درخت را ببینند. مسیرهای پیاده روی در کنار امکانات اقامتی و رستوران ها پذیرای گردشگران هستند.

پارک ملی کوک فونگ

شهر هیو

شاید بتوان هیو را تاریخی ترین شهر ویتنام نامید. برای دیدن آثار بجا مانده از امپراتوری Nguyen که در قرن نوزدهم بر کشور ویتنام حکومت می کرد و مشاهده مجموعه بی نظیر و بزرگ Imperial Enclosure در کرانه رودخانه Perfume باید به هیو سفر کنید و از دیدن تالارهای شکوهمند و نقاشی های زیبای دیواری لذتی وافر ببرید. اگر می خواهید به بهترین روش از دیدن مناظر تاریخی لذت ببرید، می توانید سراغ تورهای کروز بروید که شما را به قایق سواری بر روی رودخانه Perfume دعوت می کنند و هر روز شما را به دیدن یک قصر، مقبره یا پاگودا می برند. اما، اگر آنقدر فرصت ندارید که چندین روز را در هیو سپری کنید، دیدن مقبره Tu Doc و پاگودای Thien Mu را از دست ندهید، بخصوص برج 21 متری پاگودا را.

شهر هیو

دا لات (Da Lat)

دا لات بدلیل قرار گرفتن در تپه های مرتفع مرکز ویتنام در حقیقت یکی از تکه های بهشتی محبوب گردشگران طبیعتگرد و ماجراجوست. آرامش کوهستان با آب و هوای دلپذیر و طبیعت بکر از جاذبه های شهر دا لات بوده و روستاهای کوچک و بزرگ این کوهستان در کنار قبایلی که هنوز به شکل و شمایل سنتی زندگی می کنند، از دیدنی های مورد علاقه گردشگران هستند.

دا لات (Da Lat)

پارک ملی فونگ نها - که بانگ

این مورد از معروف ترین دیدنی های ویتنام در حقیقت بهشت غارنوردان و عشاق رفتن به دل زمین است. کوههای بسیار دیدنی کارستی غارهای عظیمی را ایجاد کرده اند و تصویرهای بی نظیری از چکیده سنگ ها و چکنده سنگ ها هوش از سر هر طبیعتگردی می ربایند. اما در میان این همه غارهای دیدنی، غاری است با نام غار بهشت که 31 کیلومتر در داخل زمین فر می رود. برای دیدن غار Tu Lan باید در داخل رودهای جاری میان آن شنا کنید.

پارک ملی فونگ نها - که بانگ

دلتای رود مکونگ

براساس نکات مهم درباره سفر به کشور ویتنام باید بدانید که برای دیدن یکی از بی نظیرترین تکه های بهشت روی زمین، باید به اقامتی چند روزه در شهر Can Tho فکر کنید و از این شهر چند سفر کوتاه به دلتای رود مکونگ در جنوب ویتنام ترتیب دهید. این دلتا در حقیقت شبکه ای است به وسعت 60 هزار کیلومتر که از به هم پیوستن سه آب راه در سه استان ویتنام بوجود آمد. دیدن طبیعت زیبای این منطقه برای گردشگران و طبیعتگردان در کنار مشاهده روش زندگی قبایل و اقوام محلی و خرید از بازارهای شناور روی آب شبیه دیدن یک رویاست تا زندگی در واقعیت.

دلتای رود مکونگ

مجموعه باستانی مای سان

کوههای پوشیده شده از جنگل های سرسبز در حقیقت در برگیرنده مجموعه باستانی عظیمی بودت که به قرن چهارم میلادی باز می گردد. این منطقه که مملو از مکان های مذهبی آیین هندو است، بین قرون هفت تا ده میلادی مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر، 20 معبد باقی مانده به دو بخش ای (A) و بی (B) تقسیم شده اند که معابد قدیمی در گروه بی قرار دارند و معابد مهمی که در جنگ بین ویتنام و آمریکا ویران شده اند، در گروه ای جای دارند.

مجموعه باستانی مای سان

پارک ملی با بی

سه دریاچه زیبا در کنار دامنه های جنگلی و سرسبز و انبوهی از درخت در میان ارتفاعات کارستی، بهشتی است که در پارک ملی با بی جا خوش کرد. غارهای جذاب با استالاگمیت ها و استالاکتیک های بی نظیر همراه با راههایی برای پیاده روی و کوه پیمایی با خانه های سنتی، مجموعه بی نظیری است که در پارک ملی با بی قرار دارد و تبدیل شد به بهشتی برای گردشگران عاشق طبیعت.

پارک ملی با بی

هویی آن

مجموعه ای بی نظیر از آثار معماری قرن های گذشته در کنار میدانی قدیمی که همگی مربوط به قرن پانزدهم میلادی بودند، دیده می شود. قدم زدن در تجارت خانه های به جا مانده از دورانی که تاجرهای چینی و ژاپنی برای خرید ابریشم در آنها خرید و فروش می کردند، گردشگران را تا گذشته های دور می برد. در میان همه اینها، خانه ای متعلق به قرن هفدهم میلادی بوده با نام Tan Ky که معماری و تزئینات بسیار جالب و دیدنی دارد.

هویی آن

تونل های کو چی

250 کیلومتر تونل زیر زمینی که البته ساخته طبیعت نیست و نتیجه تلاش دسته جمعی سربازان ویت کنگ است، امروزه یکی از معروف ترین دیدنی های ویتنام محسوب می شود. این تونل های تو در تو که هیچ گاه بطور کامل توسط نظامیان آمریکا کشف نشدند، محلی بودند برای چندین عملیات نظامی در زمان جنگ آمریکا و ویتنام. تونل های کو چی محلی بودند برای تامین راه مخفی، انتقال مواد غذایی، انبار تسهیلات، اتاق های سری و بیمارستان.

تونل های کو چی

منطقه کوهستانی ساپا

سفر از روستایی به روستایی دیگر در کنار دیدن شالیزارهای پلکانی و گشت و گذار در طبیعتی همچون بهشت، کاری است که گردشگران در سفر به منطقه کوهستانی ساپا تجربه می کنند. رشته کوه Hoang Lien با بلندترین قله ویتنام یعنی Fansipan همگی در این منطقه قرار دارند.

منطقه کوهستانی ساپا

نها ترنگ

6 کیلومتر ساحل زیبا به خودی خود جذابیت بسیاری دارد. تفریحات آبی و غواصی نیز در کنار مناطق حفاطت شده برای شنا همگی در نها ترنگ جمع شده اند تا گردشگران از استراحت در این بهشت ساحلی لذت ببرند. برج های Po Nagar Cham که از قرن هفتم به جا مانده اند و محل عبادت بوده اند، از دیگر دیدنی های نها ترنگ بوده که در خود موزه ای هم به نام الکساندر یرسین (Alexandre Yersin) دارد تا احترام این باکتری شناس سوئیسی فرانسوی حفظ شود.

نها ترنگ

هانوی

هانوی در خود اثری از بهشت طبیعی کشور را ندارد اما زندگی شهری در مدل ویتنامی در آن جریان داشته و همانند بسیاری از پایتخت های شلوغ دنیا، دیدنی های خاص خود را دارد.

هانوی

غذاهای ویتنام

Com tam

برنج شکسته نام این غذای محلی بوده که در حقیقت یک غذای خیابانی است. گوشت کبابی که با نیمرو سرو می شود، مزه ای است که گردشگران طعم آن را فراموش نمی کنند.

Com tam

Goi cuon

این اسپرینگ رول ویتنامی یکی از مشهورترین غذاهای بهشت آسیایی است؛ رول هایی که نیمه شفاف هستند و میان آنها با گوشت خرچنگ یا میگو پر شد. نعناع و کاهو از طعم دهنده های اصلی هستند. اما، در جنوب ویتنام گوشت ها را رشته رشته کرده و با سس بادام و موز سبز به مشتریان ارائه می دهند.

Goi cuon

Nom hua chuoi

سالاد بدون گوشت با لیمو و طعم دهنده های ویتنامی مواد این غذای خوش طعم هستند که گردشگران عاشق آن می شوند.

Nom hua chuoi

Banh mi

بان می در حقیقت نوعی ساندویچ ویتنامی است که مواد مختلفی با توجه به ذائقه و سلیقه داخل باگت را پر می کنند.

بان می

Mi quang

غدای اختصاصی شهر هانوی هست با ترکیبی از نودل و سایر غذاهای این بهشت رویایی به همراه انواع ادویه، گوشت، بادام زمینی و سبزیجات خاص.

Mi quang

Banh xeo

پنکیکی بسیار لذیذ و ارزان است همراه با میگو، گوشت، تخم مرغ و جوانه لوبیا. زدن سس تند سرو شده در کنار این پنکیک را فراموش نکنید.

Banh xeo

Cha ca

غذاهای دریایی از لذت بخش ترین غذاهای مورد علاقه مسافران این طبیعت بهشتی هستند. در این میان، Cha ca مشتریان ویژه خود را دارد. این غذا ماهی سرخ کرده است در میان پیاز، نودل برنج و بادام زمینی.

Cha ca

Bun cha

در تمام خیابان ها و رستوران های هانوی می توانید از خوردن بون چا لذت ببرید. نودل برنج همراه با سسی شیرین سرو می شود.

Bun cha

Cao lau

گردشگرانی که به مرکز ویتنام سفر کرده اند، در کنار دیدن طبیعت چون بهشت این کشور مزه این غذا را نیز فراموش نمی کنند. نودل برنج با انواع سبزیجات و رول های مختلف گوشت از تشکیل دهنده های این غذای محبوب هستند.

Cao lau

Pho

اگر بخواهیم یک غذا را به عنوان غذایی ملی ویتنام معرفی کنیم، بدن شک فو نام این غذا خواهد بود. این کاسه سوپ نودل که با گشنیز و زنجبیل به همراه آب گوشت یا مرغ طعم دار می شود، از محبوب ترین غذاهای مردم ویتنام است و در تمام وعده های غذایی بخصوص صبحانه سرو می شود.

Pho
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به ویتنام | بهشتی برای گردشگران ماجراجو

مهیار قاسمی ، دوشنبه 12 تیر 1396

اکثر کسانی که ویتنام را به عنوان مقصد صفر خود انتخاب می کنند، به دنبال بازدید از مناظر طبیعی و زیبایی های آن هستند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :