تصورات اشتباه در مورد کشور اسپانیا | تصویر غلط درباره اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از آن کشور هایی است که بیشتر مردم قبلا از آن بازدید کرده اند و یا آن را در فهرست نقاطی که می خواهند به آنها سفر کنند قرار داده اند. سال گذشته، کشور اسپانیا مقام دوم محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان را به دست آورد. در این فهرست، اسپانیا با بیش از 82 میلیون گردشگر در سال 2017، به جای آمریکا که سال قبل ترش در مقام دوم بود و بعد از فرانسه که مقام اول این فهرست را دارد، در جایگاه دوم قرار گرفت. این کشور فرهنگ منحصر به فردی دارد و بسیار زیبا، منحصر به فرد و تماشایی است؛ اما متاسفانه تصورات اشتباهی در مورد آن وجود دارد که به هیچ وجه حقیقت ندارند. وقتی صحبت از اسن کشور و سفر به اسپانیا به میان می آید، همه به احتمال زیاد، به آفتاب، سواحل زیبا، غذاهای عالی و نوشیدنی های خوش طعم فکر می کنند. آنها از روی تصاویر زیبایی که از رقصنده های فلامنکو، رینگ های گاوبازی و تابلوهای رمانتیک از جذابیت لاتین دیده اند، اسپانیا را تصور می کنند. اما به نظر می رسد در ذهن مردم، کلیشه های ذهنی در مورد اسپانیا به وجود آمده اند که ممکن است تماما حقیقت نداشته باشند و همین ها تصورات اشتباه درباره اسپانیا در ذهن آنها به وجود آورده است. گاهی اوقات گردشگرانی که به اسپانیا قدم می گذارند از فهمیدن این که جمعیت شهر مادرید از شهر بارسلونا بیشتر است تعجب می کنند؛ یا از دانستن این که رانندگی از شمال اسپانیا تا جنوب اسپانیا بیش از 9 ساعت به طول می انجامد شوکه می شوند؛ و حتی گاهی از شنیدن در مورد تاریخ غنی و فرهنگ بسیار متنوع در نقاط مختلف اسپانیا شگفت زده می شوند. در فهرست پیش رو، تصورات اشتباهی که در مورد کشور اسپانیا، این کشور اروپایی بی نظیر، وجود دارد برای شما عنوان می کنیم تا اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید، در مورد آن اطلاعات کامل و درست داشته باشید. با همگردی همراه باشید:

تصورات اشتباه در مورد اسپانیا / تصویر ذهنی که از اسپانیا داریم

تصورات اشتباه درباره اسپانیا: همه در اسپانیا چرت بعد از ظهری دارند

رسم سییستا Siesta واقعا در کشور اسپانیا وجود دارد؛ بویژه در مناطق روستایی و شهر های کوچک تر. از آنجایی که اسپانیایی ها به تفریح و آرامش خیلی اهمیت می دهند، سییستا siesta به معنی "چرت کوتاه" یا "استراحت و کسب آرامش" جزوی از فرهنگ آنها شده است. دلیل اصلی به وجود آمدن سییستا Siesta در اسپانیا، دوری گزیدن از آفتاب بعد از ظهر می باشد و برای اولین بار توسط کارگران و مزرعه دارانی که نیاز به خواب بعد از ظهر داشتند تا بتوانند تا ساعتی از شب کار کنند انجام شده است. تابستان ها در کشور اسپانیا بسیار گرم هستند و در نتیجه مردم این کشور دوست ندارند در گرم ترین ساعات روز بخاطر خرید کردن یا هر کار دیگری از خانه بیرون بروند؛ بعلاوه قوانینی در مورد تعداد ساعاتی که فروشگاه ها می توانند به تجارت مشغول باشند وجود دارد. بنابراین بسیاری از فروشگاه ها بین ساعت 2 تا 5 بعد از ظهر و حتی بار ها و رستوران ها بین ساعت 4 تا 7 بعد از ظهر بسته می شوند. اما احتمال خوابیدن مردم در این ساعات کم است. کاری که اسپانایی ها در این زمان انجام می دهند، صرف یک ناهار طولانی و بزرگ است. در اسپانیا، جمع شدن خانواده ها برای صرف یک غذای خانگی مفصل و لذت بردن از گپ و نوشیدنی، یک سنت است.

همه در اسپانیا چرت بعد از ظهری دارند

تصورات اشتباه درباره اسپانیا: اسپانیا همیشه آفتابی است

کشور اسپانیا دارای آب و هوای بسیار متنوعی می باشد و بخاطر اندازه وسیع این سرزمین و انواع مختلف زیبایی های طبیعی آن، آب و هوا از یک منطقه به منطقه دیگر ممکن است بسیار متفاوت باشد. بطور کل، در طول ماه های تابستان، کشور اسپانیا با آفتابی شکوهمند پوشیده شده است. اما انتظار نداشته باشید وقتی در ماه های زمستان به بارسلونا و حتی ایبیزا سفر می کنید، برای آفتاب گرفتن به ساحل بروید. بهتر است بدانید نواحی شمالی اسپانیا از جمله Asturias، Galicia، Cantabria و Basque دارای بارش باران بسیار زیاد و پوشش گیاهی انبوه هستند. اسپانیا بخاطر ارتفاع سرزمینش، در ماه های زمستان بسیار سرد می شود و مناطق احاطه شده توسط کوه ها مانند گرانادا، نیمی از سال، دارای قله های پر برف هستند. آب و هوای عالی در اسپانیا تضمین شده نیست و به ناحیه ای از کشور اسپانیا که به آن سفر می کنید و زمانی از سال که برای سفرتان در نظر گرفته اید بستگی دارد. بنابراین بهتر است خودتان را برای یک آب و هوای متغیر آماده کنید و یا قبل از سفر به اسپانیا، کمی تحقیق نمایید.

اسپانیا همیشه آفتابی است

تصورات اشتباه درباره اسپانیا: همه جای اسپانیا یکسان است

تصور زیبا و ایده آلی که بیشتر مردم از اسپانیا دارند، کمی به اندلس شبیه است. اندلس منطقه جنوبی اسپانیا است که شامل برخی از مشهور ترین شهرها و سواحل این کشور می گردد. اما همه جای کشور اسپانیا یکسان نیست. در آراگون، شما کوه های پیرنه و مراکز متعدد تفریحی ویژه اسکی را خواهید یافت. آستوریاس دارای سواحل صخره ای مشابه با ایرلند است. تنریف در جزایر قناری، دارای سواحل ماسه ای سیاه رنگ و صخره های آتش فشانی می باشد. کاستیل در مرکز اسپانیا، زمین های مسطح، خشک و بازی دارد که با شهرها و قلعه های قدیمی قرون وسطایی پر شده اند. و در نهایت، پایتخت این کشور، مادرید، یک شهر فوق العاده عظیم و در واقع سومین شهر بزرگ اروپا با جنبش و هیاهوی بسیار و ساختمان های برج مانند می باشد. چیز های زیاد و متفاوتی در اسپانیا برای دیدن وجود دارند و تنوع بین منطقه های این کشور، آن را اینقدر خاص کرده است.

همه جای اسپانیا یکسان است

تصورات اشتباه درباره اسپانیا: در چند روز می توان اسپانیا را دید

مردم همیشه با دیدن وسعت زیاد اسپانیا شگفت زده می شوند. اما چیزی که شگفت انگیز تر است این تصور اشتباه است که فکر می کنند می توانند اسپانیا را در یک هفته یا کمتر ببینند. سفر به اسپانیا ایده آل برای تعطیلات و دوری گزیدن از شلوغی شهر های بزرگ است. کلید یک سفربه اسپانیا کوتاه این است که تنها یک قسمت از آن را برای سفر و بازدید انتخاب کنید. اگر قصد دارید سویل، بارسلونا و منورکا را ببینید، به بیشتر از چند روز زمان نیاز خواهید داشت. بویژه اگر زمان طی کردن فاصله این شهر ها به وسیله رانندگی یا قطار را محاسبه کنید و یا زمان پرواز یا سفر به اسپانیا با کشتی را به جزایر بالئاریک در نظر بگیرید، دیدن این مناطق در کمتر از یک هفته غیر ممکن است. سفر داخلی در اسپانیا فوق العاده است و شرایط جاده ها برای رانندگی ایده آل هستند؛ اما بیش از اندازه خوش بین نباشید. ممکن است با عجله کردن در سفر، هم تماشای بسیاری از دیدنی ها را از دست بدهید و نا امید شوید؛ و هم از مسافرت خود لذت کافی نبرید. به اندازه کافی زمان بگذارید؛ اگر قصد دارید اسپانیا را به خوبی ببینید چند هفته یا چند ماه خود را در این کشور بگذرانید و از سفر در این کشور فوق العاده لذت ببرید.

در چند روز می توان اسپانیا را دید

تصورات اشتباه درباره اسپانیا: تنها زبان این کشور اسپانیایی است

زبان اسپانیایی که با عنوان زبان کاستیلی نیز خوانده می شود، زبان رسمی این کشور است؛ اما برخی مناطق کشور زبان مخصوص به خود را دارند. بنابراین این زبان، تنها زبانی نیست که مردم اسپانیا به آن صحبت می کنند. در کاتالونیا و جزایر بالئاریک، مردم به زبان کاتالانی حرف می زنند؛ در والنسیا یکی از انواع زبان کاتالانی به نام والنسیایی به کار برده می شود. در گالیسیا زبان گالیسیایی مورد استفاده قرار می گیرد و در باسک و ناوارا، مردم به زبان اسکارا صحبت می کنند. نکته مهم دیگر این است که اگر با این که کمی اسپانیایی بلد هستید، اما لهجه محلی ها را درست متوجه نمی شوید، تعجب نکنید. در برخی مناطق کشور، لهجه ها و تلفظ های متفاوتی به کار برده می شوند و برخی حروف در زمان صحبت کردن خورده می شوند. اما ندانستن زبان، اثر منفی روی سفر به اسپانیای شما نخواهد داشت. بیشتر مردم از این که سعی می کنید به اسپانیایی با آنها صحبت کنید قدردان خواهند بود، اما تابلو ها، نام خیابان ها و منو ها همه به زبان اسپانیایی هستند.

تنها زبان این کشور اسپانیایی است

تصورات اشتباه درباره اسپانیا: غذای مشهور پائیا paella در همه جای اسپانیا عالی است

همه کسانی که سفر به اسپانیا دارند، به هر شهری که وارد می شوند، سراغ پائیا paella را می گیرند و می خواهند از این غذای خوشمزه و مشهور اسپانیایی بخورند. اما حقیقت این است که اصل این غذا فقط در والنسیا وجود دارد. باور کردن این موضوع برای گردشگرانی که به اسپانیا می آیند سخت است؛ زیرا آنها تصور می کنند همه اسپانیایی ها پائیا paella می خورند. نام پائیا paella در حقیقت از ماهی تابه بزرگی که برنج در آن پخته می شود گرفته شده است و برای این که این غذا به صورت کاملا سنتی و اصیل تهیه شود، قوانین و روش های آشپزی سختگیرانه ای وجود دارند که باید رعایت شوند. اصل این غذا و تاریخ پخت آن به مزارع والنسیا باز می گردد و بنابراین می بایست جزو غذاهای والنسیایی طبقه بندی شود، نه اسپانیایی. البته این غذا در سرتاسر اسپانیا پخته و ارائه می شود و اکثرا بسیار خوش طعم است؛ اما رستوران های اصیل پائیا paella که بخصوص در والنسیا واقع شده اند، آن غذاها را پائیا paella نمی دانند و از آنها با عنوان arroz con … نام می برند؛ یعنی ترکیب برنج با گوشت و یک سری مخلفات بی ربط. متاسفانه این موضوع کاملا حقیقت دارد و بسیاری از رستوران ها، بخاطر علاقه گردشگران به این غذا، انواع بی کیفیت و زیر استاندارد آن را عرضه می کنند. بنابراین توصیه می شود اگر سفر به اسپانیا دارید، هر غذای برنجی را با عنوان پائیا paella نپذیرید و به دنبال اصل این غذای خوش طعم باشید.

غذای مشهور پائیا paella در همه جای اسپانیا عالی است

تصورات اشتباه درباره اسپانیا: تمامی مناطق اسپانیا نزدیک به ساحل هستند

بسیاری از مردم فکر می کنند همه شهر های اسپانیا از جمله مادرید پایتخت آن در نزدیکی ساحل قرار دارند. سواحل اسپانیا بی نظیر هستند و هیچ چیز مانند تن به آب اقیانوس زدن در یک روز تابستانی داغ یا یک پیاده روی مفرح در امتداد سواحل زیبای این کشور لذت ندارد. نزدیک به 5000 کیلومتر خط ساحلی در اسپانیا وجود دارد؛ اما نواحی مرکزی این کشور نیز 500 هزار کیلومتر مربع مساحت دارند. بسیاری از شهر های بزرگ اسپانیا در همین نواحی مرکزی واقع شده اند و ساحلی در نزدیکی آنها موجود نیست. باور کنید، اسپانیا چیزی بیشتر از یک مکان تفریحی برای گذراندن تعطیلات است. این کشور پر از شهرها و روستاهای فوق العاده با تاریخ، فرهنگ و معماری غنی می باشد و 45 نقطه آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند؛ همچنین طبیعت زیبا و 15 پارک ملی حفاظت شده در این کشور موجود هستند.

تمامی مناطق اسپانیا نزدیک به ساحل هستند

تصورات اشتباه درباره اسپانیا: همه عاشق گاوبازی هستند

گاوبازی هنوز در اسپانیا انجام می شود؛ اما آنقدرها هم که دیگران فکر می کنند در این کشور محبوبیت ندارد و تمامی مردم اسپانیا از آن حمایت نمی کنند. در جزایر قناری و کاتالونیا، مردم رای داده اند که گاوبازی با ماتادورها ممنوع گردد. همچنین در جزایر بالئاریک، قوانین سختگیرانه جدیدی در مورد گاوبازی وضع شده اند که فعالان حقوق حیوانات از آنها استقبال کرده اند.

کشور اسپانیا در مواجهه با گاوبازی به دو قسمت تقسیم می شود. طرفداران گاوبازی می گویند این یک سنت فرهنگی است و تاریخ و میراث هنر می بایست محترم و محفوظ نگاه داشته شود. مخالفان گاوبازی نیز می گویند این یک ورزش بدوی و بی رحمانه است و شکنجه کردن گاوها برای تفریح، باعث شرم ملی مردم اسپانیا می شود. طبق آمار جدیدا منتشر شده، تعداد مسابقات گاوبازی برگزار شده در اسپانیا در ده سال اخیر، به طرز قابل توجهی کاهش داشته است.

همه عاشق گاوبازی هستند

تصورات اشتباه درباره اسپانیا: همه فلامنکو می رقصند

هنر فلامنکو از منطقه اندلس در اسپانیا ریشه می گیرد. این هنر اجرایی ظریف و نیازمند مهارت است که شامل آواز، رقص، نواختن گیتار، دست زدن ریتمیک و پای کوبیدن می باشد. تصویری که بیشتر مردم از فلامنکو دارند، یک بانوی زیبا با موهای تیره رنگ است که در یک لباس سرخ رنگ اسپانیولی به چرخش در می آید. با این که بسیاری از رقصنده های فلامنکو، موهای خود را به طریق خاصی می آرایند و لباس های سنتی به تن می کنند، فلامنکوی واقعی تنها به اینها محدود نمی شود. قلب واقعی فلامنکو از صدا می آید. آواز های فلامنکو معمولا به دو نوع آواز طبقه بندی می شوند؛ کولی و اندلسی. گروهی از مردم طبق رسوم دور هم جمع می شوند و زیر آواز خواندن می زنند و هرگز بخاطر تقاضای کسی یا طبق زمان معینی این کار را انجام نمی دهند. امروزه نمایش های فلامنکو در سرتاسر اسپانیا اجرا می شوند؛ اما مشهور ترین هنرمندان تاریخ فلامنکو به جنوب این کشور که این هنر همچنان قدرت مند ترین هنر به حساب می آید تعلق دارند.

همه فلامنکو می رقصند

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تصورات اشتباه در مورد سفر به آفریقا و دلایل اشتباه بودن آنها

ن. چرمچی ، یکشنبه 29 مهر 1397

در این مطلب همگردی چند تصور اشتباه که درباره سفر به آفریقا وجود دارد را معرفی می کنیم و توضیح می دهیم که چرا اشتباه هستند

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :