سفر یک نفره به سوییس | نکات مهم که خانم ها باید بدانند

کشور سوئیس بخاطر شهر های بسیار زیبا، کوه های باشکوه آلپ و فرهنگ متنوع و غنی خود شناخته شده است و بهترین های اروپا را به نمایش می گذارد. سفر به سوئیس از بسیاری جهات به یادماندنی و خاطره انگیز و زمینه ساز تجربیات فوق العاده و انجام فعالیت های ماجراجویانه و هیجان انگیز بسیاری خواهد بود. سفر یک نفره به سوئیس برای خانم ها هیجان ها و ترس های خاص خود را دارد؛ اما فرقی نمی کند خانم باشید یا آقا، تجربه بسیار عالی از این سفر تنها به سوئیس خواهید داشت و مشکلات و دردسر هایی که ممکن است برایتان پیش بیاید، تقریبا یکسان خواهد بود. در هر صورت، اگر بلیط خود به سمت سوئیس را رزرو کرده اید و هنوز نمی دانید چه باید بکنید و چه باید با خود به این سفر ببرید، ما در این مطلب همگردی، تمامی نکات مهم در این زمینه را فهرست کرده ایم؛ برای دانستن این نکات مهم و داشتن یک سفر به سوئیس عالی و تجربه سفر یک نفره به سوئیس، با ما همراه باشید.

سفر تکنفره به سوییس / نکات مهم که خانم ها باید بدانند

لباس مناسب

در سفر به سوئیس و یا تجربه سفر یک نفره به سوئیس، نیازی به محافظه کار بودن در پوشش و احتیاط بیش از حد وجود ندارد؛ اما لباس هایی که برای این سفر انتخاب می کنید می بایست با سلیقه و ملاحظه انتخاب شوند و قابل دفاع باشند. لباس هایی که از نظر مردم آمریکا و کانادا، شیک محسوب می شوند، برای سوئیسی ها در طبقه بندی لباس های معمولی و روزانه قرار می گیرند. برای مثال شلوار های جین خیلی مناسب استفاده در کشور سوئیس نیستند؛ مگر این که تیره یا مشکی رنگ باشند. همچنین دمای هوا تجربه سفر یک نفره به سوئیس آنقدر ها گرم نمی شود که بتوانید از شلوارک استفاده کنید. رنگ های تیره بخاطر جذب گرما استفاده بیشتری دارند؛ اما بهتر است خودتان را مقید به پوشیدن رنگ مشکی نکنید. از پوشیدن لباس های پر زرق و برق خودداری کنید. در سفر تنها به سوئیس گردش شبانه یا یک شام دیرهنگام، زمان مناسبی برای پوشیدن لباس های شیک تر است؛ بنابراین علاوه بر جین های تیره رنگ، یک لباس شب زیبا یا دامن ماکسی بهمراه یک جفت صندل یا کفش زنانه شیک همراه ببرید. در سفر به سوئیس، فصل های بهار و پاییز کاملا غیر قابل پیش بینی هستند. از هر کسی که بپرسید و با هر کسی که مشورت کنید، به شما خواهند گفت که بهتر است چند لایه لباس گرم همراه خود ببرید تا در صورت سرد شدن یا گرم شدن هوا، از این لایه ها کم کنید یا به آنها بیافزایید. موارد مهم دیگری که می بایست حتما در چمدان شما قرار گیرند، دستکش و شال گرم و کفش ها یا چکمه های راحت برای پیاده روی هستند.

لباس مناسب

پاوربانک قابل حمل

کشور سوئیس، بهترین مکان برای انجام سفرهای چند روزه و گشت های طولانی است که مسلما باعث می شود شارژ تلفن همراه شما بیشتر از چند ساعت دوام نداشته باشد. بنابراین در سفر تنها به سوئیس بهتر است یک پاوربانک قابل حمل شارژ شده همراه داشته باشید که بتوانید در طول گشت و گذار های خود، بدون هیچ نگرانی از GPS تلفن همراه خود استفاده کنید و تمام روز به گوش کردن موسیقی بپردازید. حتما آهنگ ها، کتاب های صوتی و پادکست های مورد نظرتان را از قبل دانلود کنید تا در طول سفر تنها به سوئیس، مجبور به مصرف شارژ گوشی خود نباشید؛ هدفن های خود را نیز فراموش نکنید.

پاوربانک قابل حمل

لوازم کوهنوردی

برای بیشتر کسانی که به سوئیس سفر می کنند، جذابیت اصلی این کشور در کوه های مرتفع آلپ و تمامی روش های دسترسی به این زیبایی طبیعی فوق العاده می باشد. اسکی کردن در تابستان، کایاک سواری، کایت سواری و قایق سواری تنها چند نمونه از فعالیت های مفرح و هیجان انگیزی هستند که می توانید در این کشور انجام دهید. در سفر به سوئیس، چه برای کوهنوردی از قبل برنامه ریزی کرده باشید و چه این کار جزو برنامه ریزی سفرتان نباشد، احتمال این که بخواهید دست به یک کوهنوردی کوتاه یا طولانی بزنید بسیار زیاد است. توصیه می کنیم لوازم سنگین کوهنوردی را همراه خود نبرید؛ زیرا در سوئیس، مکان های بسیاری وجود دارند که این لوازم را به شما کرایه می دهند. اما بهتر است برخی لوازم اولیه و مهم را همراه ببرید؛ برای مثال، کفش های کوهنوردی راحت بسیار مهم هستند. همینطور هم چندین جفت جوراب ضخیم و یک کاپشن ضد آب که در کوهنوردی ضروری می باشند. همراه داشتن یک بطری آب انعطاف پذیر که یک بار مصرف نباشد و قابلیت استفاده مجدد را داشته باشد نیز ضروری به نظر می رسد. این بطری را می توانید با آب های تمیز و با کیفیت فواره های آب چشمه های طبیعی سوئیس پر کنید و البته همه جا شیر آب تصفیه شده نیز در دسترستان وجود خواهد داشت.

لوازم کوهنوردی

جعبه کوچک کمک های اولیه

علاوه بر لوازم کوهنوردی، می بایست یک جعبه کوچک و ساده کمک های اولیه در ساکتان داشته باشید تا زمانی که به ماجراجویی در خارج شهر و کوهنوردی می پردازید، نگرانی از حادثه های منفی غیر منتظره وجود نداشته باشد. حتما خودتان هم می دانید که هر چقدر هم قدرتمند باشید، وقتی در حال انجام فعالیت های خارج از خانه هستید، ریسک مجروح شدن و دچار شدن به بریدگی، خراش و زخم وجود دارد. بنابراین بدون موارد اساسی کمک های اولیه دست به هیچ فعالیتی نزنید. بسته های کمک های اولیه در اندازه های مختلف، حتی در اندازه کف دست شما وجود دارند که جای زیادی را در کیف شما اشغال نمی کنند و حمل کردن آنها بسیار آسان است. مطمئن باشید بالاخره زمانی خواهد رسید که قدردان وجود این بسته خواهید شد.

جعبه کوچک کمک های اولیه

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب یکی دیگر از مواردی است که نمی بایست آن را در خانه جا بگذارید. حتما از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که SPF بالا دارد و استفاده از آن آسان است. زیرا می بایست در تمامی طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر به حفاظت از پوست خود نپردازید، شعاع های سوزاننده نور خورشید و انعکاس نور آن روی برف ممکن است به سوختگی های جدی و دردناکی ختم شوند. عینک های آفتابی هم بسیار ضروری هستند؛ پس حتما حداقل یک جفت از آنها را در ساک خود قرار دهید.

کرم ضد آفتاب

موارد ضروری دیگر

پیشنهاد می شود قبل از شروع سفر، تعدادی اپلیکیشن مفید که به شما کمک می کنند در سوئیس آسان تر سفر کنید دانلود نمایید. اپلیکیشن های مربوط به زبان که جایگزین های بسیار آسان و مدرن کتاب های حجیم یادگیری لغت و آموزش زبان هستند، در مقابله با افرادی که به زبان های مختلف آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی (بسته به نقطه ای که به آن سفر می کنید) صحبت می کنند می توانند بسیار مفید باشند. البته اگر چندین کلمه و جمله مهم را قبل از سفرتان به سوئیس یاد بگیرید، مردم محلی بسیار قدردان خواهند بود و با آغوش باز تری از شما استقبال خواهند کرد. اگر زمان کافی برای این کار ندارید، گوگل ترنسلیت Google Translate هم می تواند در بسیاری از موقعیت ها نجات دهنده شما باشد. اپلیکیشن  که مربوط به حمل و نقل عمومی سوئیس می باشد نیز بسیار مفید و ضروری است. شما می توانید یک پاسپورت داخلی سوئیسی یا  تهیه کنید که به شما اجازه می دهد به تمامی سیستم های حمل و نقل آبی، ریلی و جاده ای در یک مدت تعیین شده دسترسی داشته باشید. کرایه کردن دوچرخه نیز بسیار توصیه می شود.

موارد ضروری دیگر

بیمه مسافرتی تهیه کنید

اگر کوه های آلپ مقصد شما در سفرتان به سوئیس هستند، شما بدون شک به حداقل یک یا دو فعالیت ماجراجویانه، هیجان انگیز و خطرناک مشغول خواهید بود. بنابراین حتما قبل از سفر بیمه مسافرتی تهیه کنید. اگر قرار است در ورزش های زمستانی مثل اسکی و برف نوردی شرکت کنید، ممکن است هزینه بیمه تان کمی بالاتر برود؛ اما این به این معنی نیست که نباید بیمه داشته باشید.

بیمه مسافرتی تهیه کنید

تعویض پول

واحد پول ملی سوئیس، فرانک سوئیس است؛ اما تعویض آن با دلار، بخصوص در فرودگاه، بسیار گران تمام می شود. هر مبلغی که در کشور خود برای تعویض پول می پردازید، از این که پول نقد همراه خود بیاورید و سپس اقدام به تعویض آن کنید، بسیار ارزان تر خواهد بود. کشور سوئیس بخاطر گران بودن شهرت دارد؛ بنابراین بهتر است اینگونه به هزینه های خود اضافه نکنید. تنها آن مقدار که نیاز دارید پول همراه ببرید. استفاده از کارت اعتباری بین المللی، بهترین گزینه برای انتخاب جابجایی پول است.

تعویض پول در سوییس

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات مهم سفر به تایلند | نکاتی که علاقمندان به تایلند باید بدانند

ز. نیرومند ، چهارشنبه 27 شهریور 1398

در این بخش نکاتی مطرح شده اند که به شما در داشتن سفری راحت تر و خاطره انگیزتر به تایلند کمک می کنند.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :