سفر تک نفره به آمریکا | نکته های مهمی که باید بدانید

ایالات متحده آمریکا یک کشور بسیار بسیار بزرگ است. براساس آماری که گوگل مپس Google Maps ارائه می کند، رانندگی از سان فرانسیسکو در غرب تا نیویورک سیتی در شرق 44 ساعت طول می کشد. تازه در صورتی که برای تماشای مناظر بین راه اصلا توقف نکنید. بعلاوه سفر در خط مستقیمی مانند این، باعث می شود که تنها یک تکه از این کشور پر از تنوع و گوناگونی را ببینید. کشوری که نواحی شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی آن از نظر فرهنگی نیز متفاوت هستند. بسیاری از علاقمندان به سفر سوال می کنند که آیا سفر تک نفره به آمریکا ایده خوبی هست یا خیر. من متخصص سفر در آمریکا نیستم. اما طی دهه گذشته، ده ها بار به این کشور سفر کرده ام. و چون اهل آمریکا نیستم چیزهایی را می بینم که احتمالا خود آمریکایی ها قادر به دیدنشان نیستند. مسلما خود آنها و گردشگرانی که به آمریکا سفر کرده اند می توانند نکات مهم زیادی به مطلب زیر اضافه کنند. اما در هر صورت، اگر علاقمند به تجربه سفر تنها به آمریکا هستید، در این مطلب می توانید نکته های مهم در مورد سفر به آمریکا را بخوانید. با ما همراه باشید:

سفر تکنفره به آمریکا / نکته های مهمی که باید بدانید

انتظارات خود را در حد منطقی نگه دارید

شما قادر نخواهید بود کل کشور را ببینید. بنابراین این حقیقت را بپذیرید، اولویت های خود را مشخص کنید و تصمیم بگیرید که از چه جاهایی می خواهید بازدید کنید. برای این که در طول سفرتان دائما در عجله نباشید و به قدر کافی از سفر تنها به آمریکا لذت ببرید، می توانید برای خود قانون میانگین سه شب اقامت در هر شهر را تعیین کنید. می توانید در صورت لزوم اقامت تان در بعضی از مقصد ها را کمتر کنید؛ اما با اقامت بیشتر در برخی جاهای دیگر آن را جبران نمایید.

انتظارات خود را در حد منطقی نگه دارید

آمریکایی ها گرم و صمیمی هستند

وقتی در سفر به دور آمریکا و سفر تنها به آمریکا بخصوص در شهر های کوچکتر هستید، خیلی وقت ها مردم در خیابان با گفتن "صبح شما بخیر" یا حداقل یک تکان سر، با شما خوش و بش می کنند. در شهر های بزرگ می توانید از هر کسی کمک بخواهید و آنها بلافاصله به کمک شما خواهند آمد. مردم آمریکا از شهر نیویورک تا شهر کوچک تنسی، به طور کل، بسیار گرم و صمیمی هستند و این نکته از افتخارات ملی آنها به شمار می رود.

آمریکایی ها گرم و صمیمی هستند

قبل از شروع سفرتان بیمه مسافرتی تهیه کنید

سیستم بهداشت و سلامت آمریکا، گردشگران مسافر به آمریکا را پوشش نمی دهد و هزینه های درمان و سلامت گاهی بسیار گران است؛ بنابراین حتما قبل از این که سفر تنها به آمریکا خود را آغاز کنید، بیمه مسافرتی تهیه کنید.

قبل از شروع سفرتان بیمه مسافرتی تهیه کنید

به رادیوی ملی آمریکا گوش بدهید

من عاشق گوش کردن به رادیوی ملی آمریکا، در سفر تنها به آمریکا، هستم. این را در نظر داشته باشید که از نظر سیاسی، این رادیو بیشتر به جناح انتقادی چپ نزدیک است؛ اما در این رادیو، برنامه های ملی و محلی وجود دارد که باعث می شود به سیاست و فرهنگ این کشور علاقمند شوید.

به رادیوی ملی آمریکا گوش بدهید

غذای محلی را بچشید

کشور آمریکا بخاطر رستوران های زنجیره ای بزرگش مشهور است؛ اما غذا های محلی متمایز از یکدیگر نیز وجود دارند. از بیگل های شهر نیویورک تا پیراشکی های نیواورلئان، خوراکی ها و غذاهای آمریکایی فوق العاده خوش طعم هستند.

غذای محلی را بچشید

پرس های غذا بزرگ هستند

در آمریکا پرس های غذا بسیار بزرگ هستند؛ مگر این که در یک رستوران بسیار شیک و عالی باشید. بنابراین در سفر تنها به آمریکا از گرفتن ظرف مخصوص برای بردن غذا به خانه خودداری نکنید. گاهی اوقات مقدار غذایی که سرو می شود آنقدر زیاد است که می توانید آن را در دو وعده غذایی میل کنید.

پرس های غذا بزرگ هستند

آب و هوا متغیر است

در برخی مواقع سال، تقریبا تمام بخش های آمریکا واقعا گرم است؛ بخش هایی از این کشور هم نسبت به سایر نقاط جهان بسیار سردتر است. حتما در سفر به آمریکا قبل از رفتن، وضعیت آب و هوایی هر منطقه را بررسی کنید.

آب و هوا متغیر است

از سفر در مواقع شلوغی بپرهیزید

عید شکرگزاری و سال نوی میلادی شلوغ ترین زمان سفر به آمریکا هستند. مردم این کشور در این روزها مشغول سفر کردن به نقاط مختلف کشور برای حضور در دورهمی های خانوادگی هستند و هزینه پرواز بسیار بالا می رود. بنابراین سعی کنید از سفر به آمریکا در این زمان شلوغی بپرهیزید.

از سفر در مواقع شلوغی بپرهیزید

با آغوش باز پذیرای چیزهای جدید باشید

کشور آمریکا در مقایسه با بیشتر کشور های جهان، کشور جوانی است. اما در قرن اخیر، سبک های مختلف معماری که تحت تاثیر جنگ قرار نگرفته اند در این کشور ترکیب شده و مورد استفاده قرار گرفته اند. معماری فوق العاده در همه جای این کشور به چشم می خورد. بخصوص در شهر شیکاگو می توانید نمونه های عالی معماری را ببینید.

با آغوش باز پذیرای چیزهای جدید باشید

باید انعام بدهید

در سفر به آمریکا از شما انتظار می رود حتما انعام بدهید. زیرا دستمزد حداقل برای کارکنانی که می توانند انعام بگیرند بسیار پایین است؛ بنابراین سعی کنید دست و دلباز باشید. در رستوران ها، مقدار انعام از 18 درصد تا 20 درصد، بسته به اندازه و کیفیت خدمات، متفاوت است. این مقدار برای راننده تاکسی ها، راهنما های تور و آرایشگران نیز صدق می کند. اگر کسی به شما در جابجایی چمدان هایتان کمک می کند، باید بدانید به ازای هر ساک یا چمدان، می بایست بین یک تا سه دلار انعام بپردازید. وقتی قصد دارید از اتاق خود در هتل خارج بشوید، حداقل سه دلار برای مستخدم هتل روی تخت قرار دهید.

باید انعام بدهید

امکانات عالی برای معلولین

با این که این امکانات بی نقص و کامل نیستند، کشور آمریکا برای معلولین و کسانی که ناتوانی های جسمی دارند، امکانات خوبی ارائه می کند. از آنجایی که بارها با مادرم که با ویلچر حرکت می کند به آمریکا رفته ام، متوجه عالی بودن این امکانات شده ام.

امکانات عالی برای معلولین

کجا اقامت کنید

تنوع بسیار زیادی در نوع و هزینه اقامت در سفر به آمریکا وجود دارد. هر دو مدل اقامتی "میهمان دیگران شدن" و "آپارتمان های Airbnb" از آمریکا شروع شده اند و برای کسانی که سفر تک نفره به آمریکا را تجربه می کنند ایده آل هستند. مسافرخانه های خوبی نیز وجود دارند؛ اما تعداد آنها نسبت به سایر نقاط جهان بسیار کمتر است. هتل های ارزان به ارزانی و بی کیفیتی لقبشان هستند و اقامت در یک میهمان خانه یا مسافرخانه بسیار بهتر است.

کجا اقامت کنید

قبل از پیاده روی تحقیق کنید

مراکز برخی از شهر ها بسیار پر جنب و جوش و پر انرژی هستند و پیاده روی در آنها فوق العاده است؛ اما مراکز برخی شهرها در هنگام شب ساکت و خلوت هستند. بنابراین بهتر است در در سفر به آمریکا مراقب باشید. پیاده روی در حاشیه شهرها، از آنجایی که گاهی اوقات پیاده رویی برای عابرین وجود ندارد می تواند کمی سخت باشد. بهرحال، قبل از انجام پیاده روی ، با مردم آن منطقه مشورت کنید.

قبل از پیاده روی تحقیق کنید

اتوبان ها را بشناسید

اتوبان هایی که اسم دورقمی دارند معمولا از درون شهر عبور می کنند؛ در حالی که جاده هایی که اسم سه رقمی دارند به دور شهر کشیده شده اند. اتوبان هایی که شماره های فرد دارند، مسیر شمال به جنوب یا بالعکس دارند و اتوبان هایی که شماره های زوج دارند، مسیر شرق به غرب یا بالعکس را پوشش می دهند. جاده هایی مانند "I95" که با حرف "I" نام گذاری شده اند، میان ایالتی هستند و سریع ترین راه برای سفر از نقطه A به نقطه B به شمار می روند؛ اما لزوما خوش منظره ترین جاده های این کشور نیستند.

اتوبان ها را بشناسید

از مراکز خوشامدگویی شهر و ایالت استفاده کنید

بسیاری از ایالت ها دارای مراکز خوشامد گویی در اتوبان های مهم هستند. در تقریبا تمامی شهر های بزرگ و کوچک این کشور، مرکز بازدید کنندگان وجود دارد. این مراکز اطلاعات عالی در اختیار مسافران قرار می دهند؛ از جمله در مورد رزرو کردن محل اقامت به آنها کمک می کنند. اگر در سفر جاده ای باشید، معمولا تخفیف های بسیار عالی در مورد محل اقامت می توانید دریافت کنید.

از مراکز خوشامدگویی شهر و ایالت استفاده کنید

خودرو های کاروان بسیار معمول هستند

کرایه کردن یک خودروی کاروان آسان است و پارکینگ های ویژه این خودرو ها در همه جا دیده می شوند. در فروشگاه های بزرگ، فضاهای پارکینگ بزرگ مخصوص کاروان ها وجود دارند و حتی برخی از آنها مانند Walmart مسافران را تشویق می کنند که خودروی خود را در همان پارکینگ ها پارک کنند و شب را در آنجا بگذرانند.

خودرو های کاروان بسیار معمول هستند

پروازهای داخلی آمریکا

خطوط هوایی بسیاری برای پرواز داخلی در آمریکا وجود دارند. اگر می خواهید ارزان ترین بلیط ها را تهیه کنید، از خطوط هوایی JetBlue، Southwest و Spirit Airlines استفاده کنید.

پروازهای داخلی آمریکا

اتوبوس ارزان ترین وسیله جابجایی است

شرکت MegaBus بخاطر بلیط های ارزان اتوبوس و تخفیف های ویژه اش شناخته می شود. شرکت Greyhound نیز سرویس سنتی اتوبوس در ایالات متحده آمریکا می باشد.

اتوبوس ارزان ترین وسیله جابجایی است

بهترین مقاصد گردشگری برای سفر تک نفره به آمریکا

پارک های ملی آمریکا دارای طبیعت بی نظیر هستند. تک تک این پارک ها بسیار منحصربه فرد هستند و از آنها به دقت مراقبت می شود. اگر شما دوستدار طبیعت و عاشق فضاهای باز هستید، مطمئنا از بازدید از این پارک ها لذت خواهید برد. گرند کنیون Grand Canyon محبوب ترین پارک ملی آمریکا به شمار می رود. مناظر خیره کننده این پارک را هرگز فراموش نخواهید کرد. پارک ملی Death Valley National Park نیز یک صحرا در غرب لاس وگاس است. دره Monument Valley یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشور آمریکاست و صحنه فیلمبرداری ده ها فیلم هالیوودی وسترن، بویژه فیلم های جان وین John Wayne بوده است. جزیره کائوآئی Kauai که جزیره شمالی هاوایی می باشد بخاطر جنگل های استوایی اش بسیار مشهور است؛ همچنین بخاطر کنیون Waimea Canyon که به گرند کنیون Grand Canyon شباهت دارد و صخره های Na Pali Coast یک مقصد مهم گردشگری به شمار می رود. در Sedona که در آریزونا واقع شده است، می توانید کوه نوردی کنید؛ اما در پایان روز می توانید برای اقامت به یکی از شهر های نزدیک بروید. شهر کوچک Moab در یوتاه Utah نیز بسیاری از گردشگران ماجراجو را به خود جذب می کند و در نزدیکی دو پارک ملی و یک پارک ایالتی فوق العاده به نام Dead Horse قرار دارد.

بهترین مقاصد گردشگری آمریکا برای مسافران تکنفره

بهترین شهر های آمریکا برای سفر تک نفره به آمریکا

به عنوان اولین شهر، بهتر از نیویورک شروع کنیم که با این که یکی از شهر های آمریکا به شمار می رود، مانند یک کشور است. این شهر به همان اندازه پاریس برای فرانسه و لندن برای انگلستان، منحصر به فرد است. شما می توانید هفته ها در این شهر فوق العاده اقامت کنید؛ اما اگر زمان کافی ندارید، بهتر است حداقل سه روز از سفر خود را به آن اختصاص بدهید. شهر بعدی که به شما پیشنهاد می کنیم شهر زیبای سانفرانسیسکو است. گفته می شود سانفرانسیسکو فقط یک اشکال دارد و آن این است که ترک کردن این شهر بسیار سخت است. شیکاگو یا شهر پر باد هم بخاطر معماری زیبایش بسیار مشهور است. شهر پورتلند نیز برای فرهنگ منحصر به فرد و نوشیدنی های دست سازش شناخته شده است. شهر نشویل کعبه ای برای نوازندگان موسیقی به شمار می رود و شهر کی وست در جنوبی ترین نقطه ایالات متحده آمریکا، با عنوان شهری از یک سیاره دیگر شناخته شده است. شهر سیاتل بخاطر باران ها و کافی شاپ هایش محبوبیت دارد. شهر واشنگتن دی سی مانند سایر پایتخت های جهان، توجه ویژه ای از دولت دریافت می کند و در نتیجه، از خیلی جهات، می تواند یک مقصد گردشگری عالی باشد. شهر فیلادلفیا با پارک ها و خیابان ها و میدان های پر درخت، بناهای یادبود تاریخی و غذاهاش خوش طعم، فضایی مانند یک شهر کوچک دارد.

بهترین شهر های آمریکا برای مسافران تکنفره

فعالیت هایی که می توانید در آمریکا انجام دهید

کشور آمریکا دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد زیادی است. چه با تور سفر می کنید و چه در حال سفر تک نفره به آمریکا هستید، بهتر است از چند جاذبه مهم این کشور بازدید کنید و سری به یکی از موزه های مهم آن بزنید. برای صرفه جویی در هزینه های خود، می توانید یک پاسپورت شهری یا City Pass بگیرید و پول کمتری خرج کنید. آمریکا زادگاه انواع موسیقی از جمله موسیقی بلوز، جاز و راک اند رول می باشد. رفتن به فستیوال های موسیقی، سالن های کنسرت و بارهای این کشور برای گوش دادن به موسیقی، یک روش عالی برای لذت بردن از سفر به آمریکا محسوب می شود؛ چه موسیقی بلوز در شیکاگو باشد، چه موسیقی جاز از نیواورلئان و چه موسیقی کانتری (موسیقی محلی آمریکا) از نشویل. اگر بخواهیم در مورد خرید کردن در آمریکا صحبت کنیم، باید گفت برخلاف بسیاری از کشورها، قیمتی که روی هر کالا قید شده است، قیمت واقعی آن نیست و هنگام محاسبه نهایی، هزینه مالیات نیز به آن افزوده می گردد. بنابراین برای دانستن قیمت واقعی هر چیزی که خریداری می کنید، می بایست درصد هزینه مالیاتی را نیز در نظر بگیرید. در سفر به آمریکا، حتما به تماشای تئاتر بوید. آمریکا دارای تئاتر فوق العاده ای است و فقط محله برادوی Broadway در نیویورک نیست که سالن های تئاتر عالی دارد. اگر بازیگران هالیوودی مشهوری وجود دارند که خیلی وقت است آنها را در فیلم ها ندیده اید، آنها به احتمال زیاد در حال بازی در یک نمایش هستند. اگر در نیویورک به سر می برید، برای خریدن بلیط تئاتر به دکه های تخفیف TKTS Discount Booths در میدان مشهور تایمز Times Square بروید یا اپلیکیشنی با عنوان TodayTix را دانلود کنید. آمریکایی ها عاشق فوتبال، بسکتبال و بیسبال هستند. در بخش شمال شرقی کشور، به ورزش هاکی نیز عشق می ورزند. با مردم منطقه ای که در آن بسر می برید مشورت کنید و به تماشای یکی از مسابقات آن شهر یا منطقه بروید. در یک رژه یا نمایشگاه ایالتی شرکت کنید. در این گونه رویداد ها، مردم محلی به طور وسیعی شرکت می کنند. نمایشگاه ها معمولا در فصل پاییز برگزار می شوند و رژه ها ممکن است در هر وقتی از سال اتفاق بیفتند. و در نهایت، در آمریکا، بخصوص در غرب آن، رودخانه های بزرگ و فوق العاده ای برای انجام قایق سواری آب های خروشان وجود دارند و می توانید سفر یک روزه به یاد ماندنی و خاطره انگیزی داشته باشید. شهر کلرادو به طور ویژه بخاطر این فعالیت ورزشی مشهور است. پس حتما سری به آن بزنید.

فعالیت هایی که می توانید در آمریکا انجام دهید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به آفریقا | همه نکته های مهمی که قبل از سفر باید بدانید

ن. چرمچی ، جمعه 25 خرداد 1397

در این مطلب همگردی، نکات مهم برای برنامه ریزی یک سفر خاطره انگیز به آفریقا را برای شما گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید :

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 4 مهر 1398

    اشاره کنیم که سفر به آمریکا خیلی گرونه بخصوص برای ما ایرانی ها