دانستنی های سفر به نیوزیلند | آگاه سفر کنید!

نیوزیلند یا زلاندنو (New Zealand) یکی از هیجان انگیزترین و زیباترین کشورهای دنیاست که از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده است. این کشور در جنوب غربی استرالیا واقع شده و به دلیل جاذبه های طبیعی و تفریحات خاصی که دارد، جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می گردد. اگر قصد سفر به نیوزیلند را دارید، با دانستنی های سفر به نیوزیلند در ادامه ی مطلب و راهنمایی با هزینه های سفر به این کشور از جمله غذا، محل اقامت، حمل و نقل و ... آشنا شده و از مجموعه اطلاعات سفر به نیوزیلند و همچنین در مورد جاذبه های دیدنی نیوزیلند و تفریحی آن به دست آورید. با ما همراه باشید.

سفر به نیوزلند

نیوزیلند، کشوری زیبا و هیجان انگیز

اگر از علاقه مندان به طبیعت باشید، سفر به نیوزیلند یک انتخاب مناسب برای سفر خارج از ایران می باشد. سواحل آبی، سرزمین های آتشفشانی، جنگل های انبوه، غارهای دیدنی و ... از جمله جاذبه های طبیعی این کشور هستند که هر بیننده ای را مسحور خود می کنند. در این جا می توانید فعالیت های تفریحی و ورزشی متنوعی را تجربه نمایید. طبیعت گردی، غارنوردی، اسکی، پریدن با چتر، بانجی جامپینگ و ... از جمله این تفریحات هیجان انگیز و به یادماندنی است.از مجموعه دانستنی های سفر به نیوزیلند بدانید که اگر از جمله افرادی هستید که به سفر با کوله پشتی و با هزینه کم علاقه مندید، سفر به نیوزیلند می تواند برایتان جذاب و مقرون به صرفه باشد. راهکارهای بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید هزینه ی سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در ادامه همراه با دانستن اطلاعات سفر به نیوزیلند به بررسی هزینه های سفر به نیوزیلند و راهکارهای کاهش آن می پردازیم. شما می توانید به راحتی به یکی از بهترین کشورهای دنیا سفر کنید و خاطرات خوب و هیجان انگیزی را برای خود بسازید. آشنایی با مردم خوب و خونگرم نیوزیلند نیز بخشی از خاطرات دلچسب شما را تشکیل می دهد. نیوزیلندی ها رفتاری دوستانه با مسافران و گردشگران دارند.

راهنمای سفر به نیوزلند

هزینه های سفر به نیوزیلند

از مجموعه دانستنی های سفر به نیوزیلند بدانید که عمده هزینه ی سفر مربوط به اجاره ی محل اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل، گردش و تفریح می باشد. در این جا ابتدا به بررسی هریک از این موارد در نیوزیلند پرداخته و راهکارهایی برای کاهش آن ها بیان می کنیم.
محل اقامت: با توجه به بودجه ی خود می توانید از اقامتگاه های ارزان یا هتل های لوکس استفاده نمایید. ارزان ترین خوابگاه ها در نیوزیلند به ازای هرشب 15 تا 20 دلار آمریکا هزینه دارند. اگر بخواهید در یک اتاق خصوصی اقامت داشته باشید، حداقل باید 35 دلار بپردازید. اتاق دو تخته نیز حدود 50 تا 60 دلار هزینه دارد. اگر از دوستداران و علاقه مندان کمپینگ باشید، می توانید در مکان هایی که برای این کار در نظر گرفته شده است، چادر بزنید. محل های زیادی در نیوزیلند وجود دارند که این امکان را برای مسافران ایجاد می کنند. هزینه ی چادر زدن به ازای هرشب 10 دلار می باشد.
خورد و خوراک: از مجموعه اطلاعات سفر به نیوزیلند بدانید که خورد و خوراک بخش عمده ای از هزینه ی سفر شما در این کشور است. با توجه به این که غذا خوردن در رستوران های نیوزیلند کمی گران در می آید، بهتر است برنامه ای مناسب برای وعده های غذایی خود داشته باشید. برای غذا خوردن در رستوران های این کشور باید حدود 20 تا 25 دلار برای هر وعده بپردازید. ساندویچ و فست فود از جمله مک دونالد و برگرکینگ، حدود 5 تا 10 دلار هزینه دارد. بنابراین بهترین روش برای کاهش هزینه ی غذا در نیوزیلند این است که خودتان آشپزی کنید. در این صورت برای تامین غذای یک هفته تنها 50 دلار نیاز دارید.
حمل و نقل: حمل و نقل داخل شهری و مسافت های کوتاه در سفر به نیوزیلند نسبتا ارزان است و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. شما می توانید برای رفت و آمد از سیستم اتوبوس رانی استفاده کنید و اگر بتوانید از قبل بلیط را رزرو نمایید، هزینه ی شما بیشتر از یک دلار نخواهد شد. برای مسافت های متوسط نیز تا 15 دلار باید هزینه پرداخت کنید. اگر مسافت خیلی طولانی باشد و قصد استفاده از هواپیما را داشته باشید، برای بلیط های یک طرفه حدود 80 تا 160 دلار باید بپردازید. هزینه ی سفرهای هوایی با توجه به این که هیچ رقابتی بین ایرلاین های این کشور وجود ندارد، بالاست.
فعالیت ها و تفریحات: از مجموعه اطلاعات سفر به نیوزیلند بدانید که صنعت گردشگری در این کشور بسیار فعالانه عمل کرده و سعی کرده تا با ایجاد امکانات و تفریحات مناسب توریست های بیشتری را جذب کند. از این رو گردشگران این کشور فعالیت های متنوع و زیادی را پیش رو دارند که می توانند با توجه به روحیه و علاقه ی خود انتخاب مناسبی داشته باشند. انجام این فعالیت ها بین 65 تا 400 دلار هزینه دارد.

هزینه های سفر به نیوزلند

راهکارهایی برای کاهش هزینه ی سفر

وای فای رایگان: اگر از اینترنت زیاد استفاده می کنید، می توانید در مکان هایی که وای فای رایگان دارند این کار را انجام دهید. شعبه های مک دونالد و کتابخانه های نیوزیلند اینترنت رایگان در اختیار مراجعه کنندگان خود قرار می دهند. با توجه به گران بودن اینترنت در این کشور، این راهکار بسیار مقرون به صرفه می باشد.
آشپزی: همان طور که در بالا اشاره شد، غذا خوردن در رستوران ها و غذاخوری های نیوزیلند کمی گران است. بنابراین بهترین راه برای کاهش هزینه ی خورد و خوراک این است که خودتان دست به کار شده و آشپزی کنید. همچنین برای تنوع می توانید برخی از وعده های غذایی خود را در کافه های این کشور نوش جان نمایید.
انتخاب تور مناسب: فعالیت های زیادی در نیوزیلند برای گردشگران وجود دارد، اما زمان کم سفر امکان تجربه ی تمامی آن ها را به شما نمی دهد. از این رو بهتر است الویت های خود را انتخاب کرده و برای آن ها برنامه ریزی نمایید.بهتر است از نمونه دانستنی های سفر به نیوزیلند بدانید که با توجه به این که تورهای کامل در نیوزیلند گران هستند، می توانید با انتخاب فعالیت های مناسب هزینه ی سفر خود را پایین تر بیاورید.
کار در قبال محل اقامت و غذا: شما می توانید در نیوزیلند کار کنید و از این راه هزینه ی غذا یا محل اقامت خود را تامین نمایید. با این کار این امکان را دارید که زمان بیشتری در این کشور حضور داشته باشید. از جمله کارهایی که در این جا می توانید انجام دهید، کار در مزرعه، رستوران یا هتل می باشد.
به اشتراک گذاری اتومبیل: برای کاهش هزینه ی حمل و نقل خود می توانید به صورت مشترک از یک اتومبیل استفاده کنید. سایت هایی برای انجام این فعالیت راه اندازی شده اند که از جمله آن ها می توان به gumtree ،craigslist و jayride اشاره کرد. با به اشتراک گذاری اتومبیل شما هزینه ی کمتری را بابت کرایه و بنزین آن می پردازید.

راهکارهایی برای کاهش هزینه ی سفر

بهترین جاذبه ها و تفریحات در نیوزیلند

شهر کویینزتاون: یکی از بهترین شهر های نیوزیلند برای اقامت و انجام فعالیت های ورزشی، شهر کویینزتاون (Queenstown) است. در این شهر تفریحات و ورزش های بسیاری وجود دارد که می توانید تجربه کنید و از آن لذت ببرید. بانجی جامپینگ یکی از محبوب ترین فعالیت های این شهر است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید. رستوران ها و کافه های زیادی نیز در کویینزتاون وجود دارند که می توانید به آن ها سر بزنید و لحظات خوب و خاطره انگیزی را داشته باشید. در یک جمله می توان گفت در این جا شما زمان برای گشت و گذار و انجام فعالیت ها کم خواهید آورد، پس بهتر است برنامه ریزی خود را طوری انجام دهید که مدت بیشتری از سفر خود را در این شهر اقامت داشته باشید.
بانجی جامپینگ: همان طور که گفتیم بانجی جامپینگ یکی از تفریحات عالی در کشور نیوزیلند محسوب می شود. اگر هیجان زیاد را دوست دارید می توانید بلندترین بانجی جامپینگ نیوزیلند را امتحان کنید. بانجی جامپینگ 150 متری نویس هایوایر (Nevis Highwire) اولین بانجی جامپینگ جهان است که در این کشور قرار دارد. اگر ترجیح می دهید ارتفاع کمتری را تجربه کنید می توانید به بانجی جامپینگ های کویینزتاون و آکلند بروید.

بانجی جامپینگ

تفریحات در نیوزیلند

یخچال طبیعی فرنس جوزف (Franz Josef Glacier): از اطلاعات سفر به نیوزیلند بدانید که پیاده روی بر روی این یخچال و بازدید از تونل های موجود در آن یکی از فعالیت های جذاب در نیوزیلند است.
پیاده روی در لوکیشین فیلم ارباب حلقه ها: مجموعه ی ارباب حلقه ها در تنگاریرو (Tongariro Crossing) فیلم برداری شده است. محل فیلمبرداری موردور بهترین مسیر پیاده روی در نیوزیلند است که در آن شما می توانید زمین های آتش فشانی را ببینید که در نزدیکی قله های بلند قرار دارند. در این مسیر از دریاچه های گوگردی عبور کرده و به جنگل های انبوه خواهید رسید. پیاده روی در این مسیر یک روز کامل زمان می برد، از این رو باید آمادگی کافی برای انجام آن را داشته باشید.
سواحل آکلند: بخش شمالی آکلند (Auckland) یکی از محبوب ترین سواحل برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. گردشگران می توانند در این ساحل زیبا استراحت کرده و از تفریحاتی مانند شنا و قایق سواری برخوردار باشند. خوردن غذاهای دریایی و تماشای دلفین ها و وال ها از جمله کارهای دیگری است که در سواحل آکلند می توان تجربه کرد.

سواحل آکلند

پرش با چتر: اگر اهل هیجان هستید، می توانید سقوط آزاد را از ارتفاع 4200 متری تجربه کنید. پرش با چتر بر فراز دریاچه ی تاپو می تواند یکی از هیجان انگیزترین فعالیت های سفر شما باشد.
پارک ملی ابل تاسمان (Abel Tasman National Park): این پارک با جنگل های انبوه و آب های فیروزه ای که اطراف آن را فراگرفته اند، یکی از خاص ترین پارک های این منطقه است که در جزیره ی جنوبی قرار دارد. در این جا می توانید فعالیت هایی چون قایق رانی و پیاده روی چند روزه در مسیرهای مختلف را تجربه نمایید.
شهر ولینگتن: ولینگتن (Wellington)، پایتخت نیوزیلند، شهری زیباست که پیشنهاد می شود اقامت در آن را در برنامه ریزی سفر خود به این کشور بگنجانید. ولینگتن مرکز هنری نیوزیلند بوده و فعالیت های فرهنگی بی شماری نیز در آن انجام می شود. تماشای معماری زیبای ساختمان ها و قدم زدن در شب های رویایی آن می تواند لحظات خوبی را برایتان ثبت کند. علاوه بر این ها می توانید سری به رستوران های این شهر زده و غذاهای خوشمزه ای را میل نمایید.

شهر ولینگتن

تماشای دلفین ها و وال ها: در مجموعه اطلاعات سفر به نیوزیلند بدانید که از دیگر جذابیت های این کشور تماشای دلفین ها و وال ها در محیط زیست طبیعی آن است.
ورزش اسکی: بهترین پیست های اسکی نیم کره جنوبی در نیوزیلند قرار دارند. یکی از این پیست ها کوه های پوشیده از برف اطراف کویینزتاون می باشد.
غارهای وایتومو گلوورم (Waitomo Glowworm Caves): بازدید از این غارها یکی از دیدنی ترین جاذبه های نیوزیلند می باشد. در این غارها هیچ نوری نخواهید دید، جز نور کرم های شب تاب که مانند ستاره هایی در آسمان تاریک می درخشند. تماشای این صحنه ها در حالی که سوار بر جریان رودخانه هستید یا قصد پرش از آبشارها را دارید، می تواند بسیار جذاب باشد. اگر قصد بازدید از این غارها را دارید به یاد داشته باشید که هوای داخل غار بسیار سرد است.

غارهای وایتومو گلوورم

شهر روتورا: روتورا (Rotorua) یکی از بهترین مکان ها برای استراحت و رفع خستگیست. اطراف این شهر را چشمه های گوگردی فرا گرفته اند، از این رو در این شهر همیشه یک عطر خاصی استشمام می شود. استفاده از حمام های آب گرم و تماشای نمایش های فرهنگی و بومی از جمله فعالیت های جذاب این شهر می باشد.
شهر ساحلی کایکورا : گشت و گذار در شهر کایکورا (Kaikoura) و تماشای مناظر کوهستانی و حیوانات زیبای این منطقه یکی از فعالیت هایی است که باید در نیوزیلند انجام دهید. بازدید از موزه ها، مناطق تاریخی و غارهای آهکی از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر هستند. کایکورا در یک شبه جزیره در شمال شهر کرایست چرچ (Christchurch) قرار دارد.
باغ های گیاه شناسی ولینگتن: از مجموعه دانستنی های سفر به نیوزیلند بدانید که یکی از زیباترین باغ های نیوزیلند باغ ولینگتن (Wellington) است که دارای مناطقی زیبا و چشم نواز می باشد. این باغ بخشی از جنگل های بومی نیوزیلند را در برگرفته و کلکسیونی از گیاهان متنوع سراسر دنیا در آن جمع آوری شده است. باغ رز، مجسمه ها و کافه ها از جمله مواردی است که می توانید در این باغ از آن ها بازدید کرده و لذت ببرید.
تله کابین گوندولا: اگر در شهر کرایست چرچ اقامت دارید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به تله کابین گوندولا (gondola) بزنید. مسیر این تله کابین از کف دره شروع شده و به کناره های کوه وندیش می رسد. در انتهای مسیر رستوران زیبایی وجود دارد که می توانید در آن به تماشای مناظر دیدنی اطراف نشسته و غذاهای خوشمزه ای را نوش جان کنید. یک تراموا برای پایین آمدن از این مسیر در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن می توانید از دوچرخه نیز برای این کار استفاده نمایید.

باغ های گیاه شناسی ولینگتن

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به نیوزیلند | 12 دلیل که حتما می بایست به این کشور سفر کنید

ن. چرمچی ، دوشنبه 4 تیر 1397

در این مطلب همگردی فهرستی از بهترین و محبوب ترین مکان ها در نیوزیلند و فعالیت هایی که می توانید در این کشور انجام دهید تهیه کرده ایم...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :