جزیره کوه پان یی پوکت | کشف تاریخچه جالب از گشتی در پوکت

جزیره ی زیبا و دیدنی کوه پان یی در استان فانگ نا در تایلند قراردارد که در آن می توان زندگی ساده و بی آلایش روستایی را از نزدیک مشاهده نمود در واقع این جزیره یک روستای ماهیگیری می باشد که توسط ماهیگیران اندونزیایی ساخته شده است و دارای جمعتی در حدود 1.685 نفر و 360 خانوار است. تمام مردم این جا از دو خانواده بزرگ مسلمان یکی خانواده توه بابو و دیگری دو خانواده دیگری بودند که از جزیره جاوه اندونزی در حدود اواخر قرن 18 با قایق به این منطقه آمده بودند به وجود آمده اند. در زبان مالزیایی جزیره کوه پان یی پوکت با نام Pulau Panji شناخته می شود . در ادامه با سفر به کوه پان یی و تماشای جاهای دیدنی کوه پان یی با ما همراه باشید.

جزیره کوه پان یی پوکت

تاریخچه تاسیس جزیره کوه پان یی

وقتی که دو خانواده ی دیگر در جاوه اندونزی زندگی می کردند به دنبال سرزمینی بودند که بتوانند در آن ماهیان بیشتری صید کنند و زندگی راحت تری داشته باشند بنابراین، این سه خانواده تصمیم گرفتند تا به دنبال مکانی بگردند که دارای شرایط مساعد برای زندگی باشد و از آنجا که شغلشان نیز ماهیگری بود مکانی که دارای ماهی های فراوانی باشد بهترین محل برای سکونتشان می توانست باشد. به همین دلیل آن ها با یکدیگر گفتند که هر کدام به مسیری می روند و اگر توانستند که محل مناسبی یافت کنند قرار شد که بر بالاترین نقطه آن یک پرچمی نصب کنند تا دو خانواده دیگران را دیده و به آن مکان جدید نقل مکان کنند این جزیره که امروزه به نام کوه پان یی شناخته می شود در ابتدا توسط خانواده توه باو کشف شد. او وقتی دید که این مکان محل مناسبی برای ماهیگیری و سکونت می باشد به عهدش وفا کرد و پرچمی را بالای بلندی نصب نمود دو خانواده دیگر این پرچم را دیدند و به سوی این جزیره زیبا و دوست داشتنی آمدند و جزیره کوه پان یی پوکت به این صورت به وجود آمد و نام آن جزیره پرچم یا کوه پان یی گذاشته شد. کوه پان یی روستای شگفت انگیزی است که تقریبا به طور کامل بر روی پایه هایی در خلیج فانگ در نزدیکی جزیره معروف جیمز باند ساخته شده است . ​کوه پان یی یک مکان بسیار عجیب اما جالب است و می تواند بسیار شلوغ باشد ، به خصوص در زمان ناهار ، به خاطر رستوران های دریایی بسیاری که بازدید کنندگان زیادی را در این وقت روز به خاطر غذاهای خوشمزه دریایی در خود جمع می کند .200 سال پیش در پای یک صخره سنگ آهکی عظیم این روستا شکل گرفت تنها بخش کوچکی از روستا ، جایی که مسجد ساخته شده است ، روی زمین باقی مانده است ​زندگی در این روستا به طور شگفت انگیزی ساده و سخت است اما مردم محلی به ان عادت کرده اند.جزیره کوه پان یی پوکت مکانی از زندگی ، رنگ ها ، نورها و بوها و فرصت های عکاسی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. ​بدانید که سفر به کوه پان یی و تماشای جاهای دیدنی کوه پان یی دارای مناظر بکری که در هیچ جای دیگر مانند آن را نخواهید دید که می توانید خاطرات خودتان را به همراه عکس های زیبا از زندگی روستایی این جزیره ثبت کنید.

تاریخچه کوه پان یی

جاهای دیدنی کوه پان یی

ساختمان های جزیره کوه پان یی پوکت که بر روی پایه های چوبی یا بتونی ساخته شده اند خودشان می توانند یکی از جاهای دیدنی کوه پان یی باشند . معماری ویژه ای که در ساخت خانه های این روستا به کار برده شده است جالب توجه است. این جزیره سرتاسر پر است از صخره های آهکی عمود و بسیار بزرگ که دیدنی و تماشایی می باشند و می توان آلونک ها ، خانه های روستایی و کلبه ها و رستوران های زیادی را دید که در باریکه ساحلی کوچکی به زیبایی هر چه تمام تر در کنار یک دیگر و بر روی پایه های بتنی و چوبی درست شده اند . مردم روستا مردمی مهربان و دوست داشتنی هستند . این جزیره دارای امکانات رفاهی مناسب از جمله آب و برق و حتی اینترنت می باشد. اقتصاد مردم این روستا امروزه از طریق توریست و گردشگری تامین می شود ولی در گذشته های دور شغل اصلیشان همان طور که در ابتدای مطلب عرض کردیم ماهیگیری بوده است و هنوز هم عده ای به این شغل مشغول هستند.گردشگران می توانند در موقع غذا خوردن منظره دریا را تماشا کنند زیرا که رستوران های اینجا به سمت دریا ساخته شده است . اگر از بالای جزیره کوه پان یی پوکت به ان نگاه کنی آن را مانند یک خشکی شناور در خلیج خواهی دید.برای ماندن در این جزیره ی کوچک و رویایی می توانید با پرداخت شبی 300 بات در یکی از خانه های یک طبقه ای که در این چند سال اخیر برای اقامت توریست ها و گردشگران ساخته شده اند بمانید.در ضمن مردم روستا از آنجایی که مسلمان هستند نمی توانند دامن کوتاه یا شلوارک بپوشند و همچنین یکی از نکات جالب این روستا این است که هزینه برق در این جزیره نسبت به شهر پوکت چیزی در حدود 6 برابر محاسبه می شود و جالب تر این که در این جزیره تنها یک پلیس وجود دارد .

فعالیت های اقتصادی دانش آموزان کوه پان یی

تعداد دانش آموزان این روستا به 200 نفر می رسد و 13 معلم سختکوش هم در این روستا با جدیت تمام مشغول تعلیم و تربیت این دانش اموزان هستند. یکی از کارهایی که توسط دانش اموزان این جزیره انجام می شود این است که برای پاک سازی محیط زیست روستا و به عنوان یک نوع در آمد زایی برای مدرسه معلمان دانش اموزان مدرسه را تکلیف می کنند که بطری های و قوطی هایی که دیگر از ان استفاده ای نمی شود و در گوشه کنار جزیره افتاده اند را جمع آوری کرده و آن ها را به عنوان مواد بازیافتی می فروشند . و در آمدی که حاصل می شود را خرج مدرسه می کنند. همچنین معلمان مدرسه در این روستا به دانش اموزان در کنار درس فعالیت های اقتصادی را یاد می دهند مثلا به آن ها آموزش می دهند که با سیستم کشت هیدروپونیک یا آبکشت سبزی پرورش دهند و سبزی ها را نیز می فروشند و برای دخل و خرج مدرسه از آن استفاده می کنند. در سفر به کوه پان یی بد نیست بدانید که قیمت این سبزی های آبکشت نیز در حدود کیلویی 40 بات می باشد.

کوه پان یی

چگونه خود را به کوه پان یی برسانیم ؟

در سفر به کوه پان یی بدانید از اسکله سوراکول پییر می توان با پرداخت مبلغی در حدود 170 بات و طی مسیری سه ساعته با یک قایق ده نفره خود را به جزیره ی زیبای کوه پان یی برسانید . همچنین می توانید از تورهایی که در پوکت و دیگر شهر ها ی استان فانگ نا وجود دارد نیز برای رفتن به این جزیره استفاده کنید.

مسیر کوه پان یی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دیدنی های جزیره ایستر و عالمی از اسرار کشف نشده

سعید حسنی ، دوشنبه 19 شهریور 1397

در تاریخچه جزیره ایستر آمده که این جزیره در 2000 مایلی غرب آمریکا جنوبی، در وسط اقیانوس آرام و یکی از مکان های دور افتاده مسکونی در زمین است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :