سفر به بلغارستان | دانستنی های سفر به بلغارستان

بلغارستان با داشتن سواحل دیدنی و دارا بودن حیات وحش و کوه های سر به آسمان ساییده در کنار آثار باستانی، یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در قاره سر سبز اروپا است. این کشور به عطر گل رز و شراب نیز شناخته می شود. این دو محصول از اساسی ترین صادرات کشور بلغارستان محسوب می شوند. از مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان بدانید که بلغارستان کنونی بخشی از کشور ترکیه در زمان حکومت عثمانی ها بوده که در تاریخ های متعدد جزئی از یونان و روم هم بوده است. بلغارستان در جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد و دارای رشد جمعیت منفی است. در سرشماری سال 2011 میلادی تعداد جمعیت ساکن در بلغارستان بیش از هفت میلیون نفر بوده است که هشتاد و پنج درصد مردم آن بلغاری تبار هستند. این کشور زیبای صد و ده هزار کیلومتری دارای زبان بلغاری است و چهاردهمین کشور بزرگ اروپایی محسوب می شود.در ادامه با سفر به بلغارستان از مجموعه دانستنی های سفر به بلغارستان با ما همراه باشید.

سواحل رويايي

در سفر به بلغارستان به خاطر داشته باشید:

1 از مجموعه دانستنی های سفر به بلغارستان هشتاد درصد عصاره گل رز در جهان صادرات کشور بلغارستان است بنابراین بهترین هدیه ای که می توانید از این کشور به همراه خود بیاورید روغن رز است. دیدن جشن و فستیوال های سالانه گل رز که قدمتی بیش از صد سال دارد از دیدنی های این منطقه اروپایی است که نباید از دست داد.
2 - اگر روز اول مارس سفر به بلغارستان را تجربه کردید، از دیدن دستبند های نخی قرمز و سفید بر دست مردم این سرزمین تاریخی متعجب نشوید. این رسم که بابا مارتا نام دارد هر ساله با بستن دستبند سفید و قرمز شروع می وشد و با دیدن اولین شکوفه های بهاری پایان می یابد. این دستبند ها که با نام مارتنیستسی مشهور است بعد از رسیدن بهار به درختان آویزان می شود برای خوش آمد گویی به این فصل پر از برکت. البته عروسک های سفید و قرمز هم به درختان آویزان می کنند و رسیدن صدای پای بهار را جشن می گیرند.

مردماني عاشق بهار

3 وسیله ای شبیه به نی انبان اسکاتلندی ها در دستان مردم بلغارستان وجود دارد با نام گایدا که ساز سنتی مردم این کشور است و برای اهالی این کشور بسیار محترم و عزیز است.
4 اگر از مردم بلغارستان سوالی پرسیدید که پاسخ آن بله یا خیر بود از حرکت سر آن ها دچار حیرت و گیجی نشوید چرا که مردم بلغارستان با تکان دادن سر به راست و چپ بله می گویند و با بالا و پایین بردن سر نه. بنابراین هر گاه می خواهید از بله استفاده کنید کلمه «دا» را بگویید.
5 بلغارستانی ها معتقدند دستور پنیر فتا را یونانی ها از مردم بلغار دزدیده اند. این مطلب مقدمه ای است برای این که بدانید خوشمزه ترین پنیر های دنیا را می توانید در بلغارستان پیدا کنید. پنیر سفید بلغار که با شیر گوسفند یا گاو تهیه می شود طعمی دارد که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد.

بلغارستان

دره گل سرخ

در سفر به بلغارستان از مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان در نظر داشته باشید که یکی از دیدنی ترین و به یاد ماندنی ترین مکان های کشور بلغارستان دره گل سرخ است. این دره که قرن ها محل پرورش گل سرخ بوده است امروزه نیز یکی از زیباترین نقاط جهان است که در کشور بلغارستان واقع شده است. این دره با 12 کیلومتر عرض و 95 کیلومتر طول منبع تامین نیمی از روغن گل سرخ جهان است و در شهر کازانلاک قرار دارد. فستیوالی که در ماه ژوئن در دره گل سرخ کشور بلغارستان برگزار می شود بسیار دیدنی و جالب است و می توانید با شرکت در این جشن از نزدیک شاهد برداشت و تهیه روغن گل سرخ باشید. دره گل سرخ حدود سه ساعت با صوفیه پایتخت کشور بلغارستان فاصله دارد و برای بهتر دیدن این مراسم بهتر است صبح زود آن جا حاضر باشید و به یک روز کامل ماندن در آن مکان فکر کنید.

پاركي در بلغارستان

سواحل رویایی

کشور بلغارستان با داشتن سواحلی زیبا مقصد بسیاری از گردشگران جهان است. این سواحل دیدنی و زیبا به قدری مشهور می باشند که لختی آسودن در سواحل این سرزمین آرزوی بسیاری از گردشگران است.از مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان بدانید که شهر وارنا بیشتر سواحل تفریحی کشور بلغارستان را در خود جای داده است اما در میان این سواحل متعدد، بزرگترین ساحل کشور سانی بیچ نام دارد که در شهر بورگاس واقع است. سانی بیچ در منطقه باستانی نسبر قرار دارد و مکانی زیبا است در کنار دریای سیاه برای استراحت و لذت بردن از آرامش. از دیگر سواحل مشهور و زیبای کشور بلغارستان می توان به آلبنا، سنت کنستانتین و النا و گلدن سندز اشاره کرد که تمامی این سواحل دلنشین در شهر وارنا قرار دارد. وارنا بعد از صوفیا و پلودیو سومین شهر بزرگ کشور بلغارستان است که با قدمتی 600 ساله در کنار دریای سیاه جای گرفته است. از مجموعه اطلاعات سفر به بلغارستان بدانید که وارنا با سواحل زیبا و مراکز خرید متعدد در حقیقت پایتخت تابستانی کشور بلغارستان است که سواحل رویایی آن هر ساله پذیرای گردشگران بیشماری از سراسر جهان است.

تجربه آرامش

مقصد رویایی صخره نوردان و اسکی باز ها

از نمونه دانستی های سفر به بلغارستان بدانید که دو رشته کوه ردوپه و بالکان در کنار رشته کوه های کوچک تری چون پیرین و ریلا این کشور را تبدیل به مقصد رویایی برای صخره نوردان و اسکی باز ها نموده است تا علاوه بر لذت بردن از سواحل دریای سیاه بتوانید صخره نوردی و کوه نوردی را نیز به تجارب خود اضافه کنید.
1 - دریانُونو (Dryanovo) : صخره های بی نظیر این ناحیه علاوه بر صخره نوردی مکانی است برای پیاده روی در حالی که غار باچو کیرو (Bacho Kiro)و صومعه دریانُونو نیز در این منطقه قرار دارد.
2 لاکاتنیک (Lakatnik): روستای لاکانتیک برای صخره نوردان مکانی بی نظیر است و وقتی به بالای آن برسید یکی از مناظری را بر روی کره زمین مشاهده خواهید کرد که به هیچ جایی جز بهشت نمی توان آن را تشبیه کرد. این مکان رویایی کشور بلغارستان مشرف بر رودخانه ایسکار جورج (Iskar Gorge) است که همچون گنجی در میان طبیعت زیبای کشور بلغارستان پنهان شده است.
3 مالیوویتسا (Malyovitsa): شاید وجود مدرسه کوهنوردی مرکزی کشور بلغارستان (Central Mountain School ) در این مکان خود گواهی باشد بر حضور کوهنوردان و صخره نوردان بیشماری که این قله واقع بر کوه ریلا (Rila) را مقصد خود انتخاب می کنند. راه های رول کوب شده نیز مسیر هایی است برای مبتدیان تا از مناظر دیدنی این منطقه کوهستانی کشور بلغارستان بی نصیب نمانند.
4 - کامین بریاگ (Kamen Bryag) : از نمونه اطلاعات سفر به بلغارستان بدانید که صخره نوردی و قدم زدن روی صخره هایی که مشرف به دریای سیاه و سواحل آن باشند رویایی است که بسیاری از عشاق طبیعت در سر خود می پرورند. کامین بریاگ همین منطقه رویایی است که در کشور بلغارستان قرار دارد.
5 - غار پروهودنا (Prohodna Cave) : این غار که به غار چشم خدا مشهور است یکی از دیدنی ترین مکان های دیدنی این مکان محسوب می شود. سقف این غار افسانه ای دارای دو حفره است که می توان از آن جا آسمان را دید و انگار چشمان خداوند از آن بالا به شما خیره شده است.البته مناطق بسیار دیگری نیز برای این منظور و سفر به بلغارستان وجود دارند مانند وراتسا (Vratsa) و یا ویتوشا (Vitosha) در صوفیه که هر کدام مناظری منخصر به خود را دارند و دیدن هر کدام زیبایی های خود را دارد.

چشم خدا

حیات وحش

اگر به دنبال سواحل جذاب و یا بالا رفتن از کوه ها نیستید و اهل قدم زدن در میان آثار باستانی نمی باشید و علاقه به حیات وحش و دیدن حیوانات گوناگون دارید بلغارستان کشوری است که حیات وحشی گسترده و متنوع دارد. صدها گونه مختلف از پرندگان تنها بخشی از این حیات وحش زیبا می باشد. دانستنی های سفر به بلغارستان از حیوانات بومی کشور بلغارستان می توان به خرس ها اشاره کرد. تا قبل از ممنوعیت نمایش خرس در خیابان ها می توانستید در بیشتر شهر های این کشور تاریخی شاهد رقصیدن و بازی های جالب خرس های تعلیم دیده ای باشید که اکنون می توانید آن ها را در پارک ها و مراکز مخصوص مشاهده کنید. یکی از حیوانات رو به انقراض کشور بلغارستان گرگ است که هنوز هم گاهی در حاشیه شهر ها دیده می شوند. اما اگر به دیدن روباه علاقه مند هستید در کنار نزدیک ترین کوه شهر صوفیا می توانید از دیدن این حیوان مکار قصه ها لذت ببرید. گراز از دیگر وحوش معروف کشور بلغارستان است که البته نباید هیچ گاه به نوزاد آن ها نزدیک شوید. خرگوش، لاشخور، لک لک، پلیکان، فاخته و جوجه تیغی از دیگر حیواناتی هستند که کشور بلغارستان محل زیست و زندگی آن ها است.در سفر یه کشور بلغارستان علاوه بر محیط زیست جذاب و حیات وحش زیبا می توانید از مناظر بکر کوهستانی و سواحل آرام و دلنشین دریای سیاه هم لذت ببرید و با دیدن آثار تاریخی فراوان به جا مانده از عثمانی و روم و یونان سفری در تاریخ داشته باشید و در میان آن قدم بزنید و از عطر خوش گل ها مست شوید.

حيات وحشي متنوع

كشوري به عظمت تاريخ
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دانستنی های سفر به بارسلونا | نکات قبل از سفر به اسپانیا

ن. چرمچی ، چهارشنبه 30 خرداد 1397

اطلاعات اولیه در مورد بارسلونا، منطقه های مختلف و جاذبه های گردشگری آن، نکات مهم در مورد زبان کاتالانی و موارد دیگری که حتما می بایست از آنها آگاهی داشته باشید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :