بیست و پنج واقعیت جادویی در مورد قلعه نوشوانستین

چند مکان روی زمین وجود دارند که نسبت به قلعه نوشوانستین آلمان، بیشتر شبیه تصاویری از کتاب ها هستند. با آن برج ها، مناره ها، نقاشی های آبرنگی و سالن های بسیار بزرگ، به نظر می رسد که نوشوانستین (یا همان طور که آلمانی ها می گویند؛ اسکولوس نوشوانستین) را دقیقا از داخل افسانه مورد علاقه شما برداشته اند. اما داستان این کاخ بسیار زیبا بیشتر مانند رشته کوه های باواریان آلپسیس است تا داستان های ساده و افسانه ای. پادشاه لودویگ دوم از باواریا، در سال 1867، تنها دو سال بعد از آن که اتریش و باواریا در طول جنگ اتریش و پروس (که از آن به عنوان جنگ هفت هفته ای نیز یاد می شود)، توسط پروس فتح شد، دستور ساخت این قلعه را داد که به طور موثری باعث از دست دادن قدرت او شد. او به سرعت به دنیای فانتزی و خصوصی خود بازگشت و اطراف خود را با قلعه هایی پر زرق و برق پر کرد تا بتواند مانند رویاهایش به عنوان یک پادشاه حقیقی و مستقل زندگی کند. با توجه به اداره قلعه، لودویگ دوم هرگز قلعه نوشوانستین در آلمان نهایی را ندیده بود. او در سال 1886 فوت کرد، در حالی که برج های نهایی تا سال 1892 تکمیل نشدند. اما طی چند هفته از مرگ ناگهانی و مرموز او، این قلعه باشکوه برای بازدید عموم باز شد، جایی که به سرعت به یکی از جاذبه های گردشگری تبدیل شد. امروزه بیش از 1.5 میلیون بازدیدکننده برای دیدن برج های افسانه ای آلمان به آنجا می روند که این قلعه را به پربازدیدترین قلعه جهان تبدیل می کند. در اینجا همه آنچه که قبل از سفر به این جاذبه جذاب باید بدانید را آورده ایم. پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید...

قلعه نوشوانستین

قلعه نوشوانستین کجاست؟

قلعه نوشوانستین که به معنای قلعه سنگ قویی جدید است، در باواریای آلمان واقع شده است. در اصل به این قلعه، هوهنس وانگو می گویند. چراکه قرار بود یک حالت تفریحی عظیم از قلعه هوهنس واگو باشد که لودویگ دوم کودکی خود را در آنجا گذرانده بود. اسکولوس هوهنس واگو قدیمی تر، در حال حاضر در سایه باشکوه نوشوانستین قرار گرفته است.
به نظر می رسد که نام مدرن آن از شخصیت وگنار، یعنی قوی شب گرفته شده است، چرا که این نام را پس از مرگ لودویگ دوم بر روی قلعه گذاشتند.
مسافران برای بازدید از قلعه نوشوانستین آلمان باید به روستای هوهنس چوانگائو، جایی که مرکز بلیط فروشی در آن واقع شده است، سفر کنند.

قلعه نوشوانستین کجاست؟

قلعه نوشوانستین چقدر بلند است؟

اگرچه این قلعه زیاد بلند نیست (بلندترین برج نوشوانستین به ارتفاع 213 فوتی می رسد) قرار گرفتن قلعه روی یک تپه، به آن ابهتی شبح وارانه داده است.

قلعه نوشوانستین چقدر بلند است؟

قلعه نوشوانستین در چه زمانی ساخته شد؟

ساخت و ساز قلعه نوشوانستین در آلمان از تابستان 1868 شروع شد ولی اولین سنگ بنا در 5 سپتامبر 1869 گذاشته شد. تا سال 1873، قسمت هایی از قلعه توسط لودویگ دوم اشغال شد، هرچند که وی به اندازه ای زنده نماند تا تمام تصوراتش را تحقق یابد. باغ و برج های مربعی در سال 1892 تکمیل شدند: تقریبا یک چهارم قرن پس از شروع ساخت قلعه! و سال ها بعد از مرگ لودویگ دوم و باز شدن قلعه برای عموم.
طبق برنامه، قلعه طوری برنامه ریزی شده بود که بیش از 200 اتاق داشته باشد. اما تقریبا بیش از دوازده اتاق پیش از قطع شدن بودجه درست شدند. تخمین ها مجموع مکان آن را، 65000 فوت مربع قرار داده اند.

قلعه نوشوانستین در چه زمانی ساخته شد؟

چرا نوشوانستین ساخته شد؟

شهرت لودویگ دوم به عنوان یک پادشاه غیر عادی و راحت، این امکان را به ما می دهد که به راحتی متوجه نام گذاری نوشوانستین به عنوان "قلعه پادشاه افسانه ای" شویم. لودویگ دوم در نامه ای به دوست خود، آهنگ ساز آلمانی، ریچارد واگنر، قصد خود را از ساخت نوشوانستین اعلام کرد که می خواهد قلعه قدیمی هوهنس وانگائو را در سبک قلعه های شوالیه های آلمانی بازسازی کند.
وی اتاق های مهمان را با یک منظره باشکوه از سائولینگ اشرافی، کوه های تیرول و دور از دشت ها شرح داد و از یک سالن خواننده و یک حیاط وسیع در قلعه سخن گفت.
لودویگ دوم به واگنر گفت: این قلعه بسیار زیباتر و قابل اسکان تر از هوهنس وانگائو است.
اما مردم معتقدند لودویگ دوم نوشوانستین را به دلایل سیاسی و مسائل عمیقا شخصی ساخته است. در 1866، پروس پیروز جنگ اتریش و پروس شد که باعث شد بتواند باواریا را مجبور به پذیرش اتحاد با امپراتوری کند. پادشاه لودویگ دوم از باواریا اساسا قدرت خود را از دست داد. تصور می شود که لودویگ دوم، نوشوانستین را مرکز اصلی پادشاهی آرزو های خود می پنداشت که می توانست در آن به عنوان یک شخص سلطنتی واقعی عمل کند.

چرا نوشوانستین ساخته شد؟

زندگی عجیب شاه لودویگ دوم از باواریا

پیش از آن که شاه لودویگ دوم از باواریا خود را به عنوان خدمتکار پروشا بیابد، دوران کودکی نسبتا راحتی در اسکلوس هوهنس وانگائو داشت. والدینش متوجه شدند که او تمایل خاصی به بازیگری (تمایلی که در سال های بعد عمیق تر نیز شد) دارد و سپس به درام های موزیکالی که توسط آهنگساز بزرگ، ریچارد واگنر ساخته می شد بسیار علاقمند شد.
لودویگ دوم در سن 18 سالگی، پادشاه باواریا شد. اما او تنها دو سال پیش از به وجود آمدن سیاست های خارجی و قدرت های نظامی پروشا که باواریا را قبضه کردند، توانست پادشاهی کند.

زندگی عجیب شاه لودویگ دوم از باواریا

الهام بخش برای افسانه های دیزنی

گفته شده است که قلعه نوشوانستین آلمان با نماد سنگ های آهکی سفید و برج های آبی، الهام بخش قلعه کلاسیک دیزنی، در انیمیشن سیندرلا که در سال 1950 اکران شد، بوده است. در هر حال شباهت آنها بسیار قابل توجه است. اما یک قلعه دیزنی دیگر نیز هست که کاملا مانند نوشوانستین به نظر می زید و آن قلعه، قلعه زیبای خفته در دیزنی لند است. پیش از آنکه والت دیزنی ساخت پارک با موضوع کالیفورنیایی خود را بسازد با همسرش به اروپا سفر کردند که یکی از توقف های سفرشان در نوشوانستین بود. نمایندگان پارک به دفتر ثبت اورنج کانتی گفتند که دیزنی ساخت خانه قابل توجه لودویگ دوم را برای کاخ افسانه ی زیبای خفته در نظر دارد.

الهام بخش برای افسانه های دیزنی

بهترین زمان برای بازدید کی است؟

چه قلعه پوشیده از برف باشد یا در نور سفید تابستانه بدرخشد، هیچ زمان بدی برای بازدید از قلعه نوشوانستین آلمان وجود ندارد. اما با توجه به 6000 گردشگر که به صورت روزانه در حال عبور از برج ها هستند، بازدیدکنندگان ممکن است بخواهند از ماه های اوج شلوغی تابستان یعنی جولای و آگوست اجتناب کنند.
برای جلوگیری از صف های طولانی، خیلی زود (حتی پیش از باز شدن مرکز) و یا پس از ساعت 3 بعد از ظهر، هنگامی که مقدار جمعیت کمتر می شود برای خرید بلیط به هوهنس وانگائو بروید. در صورت امکان، برنامه گردشگری از قلعه نوشوانستین در آلمان برای تعطیلات آخر هفته و یا خارج از فصل های شلوغ برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال رفتن به قلعه را برای تعطیلات مهم (مانند کریسمس)که تعداد بازدیدکنندگان از نوشوانستین به طور قابل توجهی بین نوامبر و آوریل کاهش پیدا می کند، کنار بگذارید.

بهترین زمان برای بازدید کی است؟

بازدید از قلعه نوشوانستین آلمان در فصل پاییز

برای بازدید از قلعه نوشوانستین آلمان در فصل پاییز بحث هایی جدی وجود دارد. زمانی که آلپ های باواریا توسط شاخ و برگ پاییزی تغییر شکل داده شده اند، درجه هوا متعادل شده، آسمان نسبتا باز می شود و جمعیت تابستانه از بین می رود. مسافرانی که قصد سفر به نوشوانستین در فصل پاییز را دارند، باید برنامه سفر خود را به نحوه ای بچینند که به جشن 16 روزه اکتبر در مونیخ که معمولا در ماه سپتامبر و اکتبر برگزار می شود، برسند. مونیخ یک خانه محبوب برای مسافرانی است که برای دیدن نوشوانستین و دیگر قلعه های زیبای آلمان به آن مکان می آیند.

بازدید از قلعه نوشوانستین در فصل پاییز

بازدید از قلعه نوشوانستین آلمان در فصل زمستان

در حالی که نوشوانستین پوشیده از برف شده است، تبدیل به رویاهای مسافران می شود و دیدن قلعه در طول این فصل از سال می تواند کمی پیچیده باشد. یکی از بهترین دیدگاه ها، مارینبروک یا پل ماری، معمولا در زمستان مسدود می شود و دمای هوا می تواند تا زیر دمای انجماد کاهش یابد.

بازدید از قلعه نوشوانستین در فصل زمستان

قلعه نوشوانستین آلمان در فصل بهار

سفر در فصل بهار (فصلی که شلوغ نیست) به قلعه نوشوانستین در آلمان (مارچ تا آوریل)، هوای دلپذیر مسافرتی، عکس هایی از قلعه سفید در مقابل یک پس زمینه سبز باشکوه و جمعیت کوچکی را ارائه می دهد. مسافرانی که در ماه مه یا ژوئن از تور نوشوانستین بازدید می کنند نیز از مزایای مشابهی برخوردار خواهند بود.

قلعه نوشوانستین در فصل بهار

قلعه نوشوانستین آلمان در فصل تابستان

آب و هوای خوش رایحه قلعه نوشوانستین در آلمان در فصل تابستان، تعطیلات مدرسه و ساعت های طولانی تر، این قلعه را به جاذبه ای محبوب تبدیل می کند. اما بازدیدکنندگان در ماه اوج بازدید (ژوئیه و آگوست) باید برای صف های طولانی و جمعیت زیاد و قابل توجه آماده شوند.

قلعه نوشوانستین در فصل تابستان

داخل قلعه

با وجود طرح های بزرگ لودویگ، در حال حاضر تنها 14 اتاق به پایان رسیده است و برای دیدن بازدیدکنندگان در دسترس است. در راهنمایی تور داخل قلعه نوشوانستین در آلمان، شما می توانید به گروتو غار، اتاق خواب شاه و تالار خوانندگان و غیره دسترسی داشته باشید.

اتاق لباس لودویگ

برجسته ترین اتاق های لباس شامل نقاشی های سقفی باشکوه و دیوارنماهای مصور، از آثار شاعرانی مانند والتر وندر وگلواید و هانس ساچی است. کل اتاق نیز با ابریشم بسیار خوب با رنگ های طلایی و بنفش طراحی شده است.

اتاق لباس لودویگ

اتاق پادشاهی

تعداد کمی از اتاق های نوشوانستین مانند اتاق پادشاهی، وسواس لودویگ برای شاه بودن را به تصویر می کشند. فضای دو طبقه، جلوه های برجسته کلیساهای بیزانس را به تصویر می کشد و با یک لوستر با ارتفاع 13 فوتی، یک گنبد نقاشی شده و زمین موزائیکی که بسیار استادانه طراحی شده است به اتمام می رسد. به طرز جالبی، در این اتاق هرگز تاج و تختی وجود نداشته است.

اتاق پادشاهی

بیرون قلعه

یکی از برجسته ترین قسمت های بیرون از دیوارهای قلعه، مارین بروک است. این پل بر روی یک آبشار ساخته شده است و دیدنی ترین منظره ها (و فرصت های عکس برداری) از نوشوانستین را نمایش می دهد. پس از گذراندن تور، حتما زمانی را برای گذراندن در مسیرهای چوبی اطراف قلعه صرف کنید که فرصت های بیشماری برای تحسین کوه های آلپ باواریا به شما خواهد داد.

بیرون قلعه

شرکت های گردشگری قلعه نوشوانستین

گروه های توریستی که توسط فرماندهی کاخ باوارایی ها تنظیم شده اند. این گروه ها تنها راه بازدید از داخل قلعه نوشوانستین در آلمان هستند، بسیاری از شرکت های تور سفرهای روزانه از مونیخ و دیگر مناطق اطراف به قلعه نوشوانستین را ترتیب می دهند. مسافرانی که علاقمند به پیوستن به یک شرکت تور هستند باید به دنبال برنامه سفری باشند که شامل توقف در قلعه لیندرهوف، هوهنس وانگائو و غیره که در اطراف آنجا واقع شده اند نیز باشد. قیمت حمل و نقل به نوشوانستین می تواند از 45 دلار شروع شود، هرچند این هزینه شامل ورود به داخل قلعه نمی شود.
به طور مثال؛ تور گری لاین برای تماشای مناظر نوشوانستین، شامل بازدید از قلعه دیگر شاه لودویگ دوم قلعه لیندرهوف که از ورسایلس الهام گرفته شده است و گردش چند ساعته در روستای اوبرام مرگائواست.
همچنین مسافران می توانند با تور دوچرخه های مایک از مونیخ به نوشوانستین بروند که به شما اجازه می دهد پس از بازدید از قلعه، در اطراف آلپ و تنگه بچرخید.

شرکت های گردشگری قلعه نوشوانستین

حمل و نقل از مونیخ

سوال بسیاری از مسافران این است که چگونه از مونیخ به نوشوانستین بروند؟ بدون پیوستن به گروه توری. گزینه های بسیاری از جمله قطار های عمومی و اتوبوس ها برای رفتن به این سفر وجود دارد. با وجود بزرگراه اصلی ای-7 تا فوسن یا کمپتن، تقریبا دو ساعت از مونیخ تا نوشوانستین راه است. پارکینگ های نوشوانستین همگی در روستای هوهنس وانگائو واقع شده است. قطار هایی که از مونیخ به سمت نوشوانستین می روند، تنها تا فوسن می روند و بازدیدکنندگان از آنجا باید با یک اتوبوس محلی منتقل شوند.
همچنین قطارها و اتوبوس هایی برای مسافرانی که به دنبال حمل و نقل از گارمیش یا اینسبراک به نوشوانستین هستند، وجود دارد.

حمل و نقل از مونیخ

حمل و نقل از هوهنس وانگائو

تمامی مسافرانی که از نوشوانستین بازدید می کنند، ابتدا به هوهنس وانگائو می رسند که محل مرکز بلیط فروشی، پارکینگ ها، موزه هایی با موضوع پادشاهان باواریا و دیگر جاذبه های گردشگری هستند. بازدیدکنندگان می توانند از هوهنس وانگائو به نوشوانستین را با پای پیاده، اتوبوس شاتل و یا با کالسکه بروند.
پیاده روی تا نوشوانستین بین 30 تا 40 دقیقه طول می کشد و مسافران باید توجه داشته باشند که راه پیاده روی، سربالایی با شیب بسیار زیادی دارد.
هزینه رفت و برگشت اتوبوس های شاتل 2.60 یورو است و بازدیدکنندگان را از پارکینگ شماره پی.4 سوار می کند. اتوبوس های نمی توانند به طور مستقیم بازدیدکنندگان را به قلعه برسانند و پس از پیاده شدن، پیاده روی 10 تا 15 دقیقه ای در انتظار بازدیدکنندگان خواهد بود. در شرایط آب و هوایی بد، اتوبوس های شاتل حمل و نقل را انجام نمی دهند و بازدیدکنندگان باید با پای پیاده و یا با کالسکه ها به قلعه نوشوانستین در آلمان بروند.
کالسکه سواری تا نوشوانستین به احتمال زیاد تجربه شما برای رفتن به یک قلعه افسانه ای را کامل می کند. هزینه سفر رفت و برگشت در زمان های مختلف تغییر می کند اما تقریبا 9 یورو است. شاتل ها و کالسکه ها نیز نمی توانند به طور مستقیم تا قلعه بروند و بازدیدکنندگان باید برای پیاده روی 5 تا 10 دقیقه ای تا ورودی قلعه آماده باشند.

حمل و نقل از هوهنس وانگائو

قیمت بلیط های قلعه

بلیط های قلعه نوشوانستین برای بزرگسالان، 13 یورو (کمی بیشتر از 14 دلار) است و شامل یک راهنمای تور در ساعاتی مشخص می شوند. بلیط ها برای بازدیدکنندگان زیر 18 سال رایگان است و همچنین قیمت ورودی برای سالمندان، دانشجویان و گروه های بزرگ کاهش میابد.
بلیط ها را باید از مرکز بلیط فروشی در هوهنس وانگائو خریداری کنید، هرچند که بلیط ها را می توان به صورت آنلاین نیز رزرو کرد. این کار به خصوص در فصل های شلوغ و تعطیلات که بلیط ها به سرعت به فروش می رسند، بسیار مفید است.

قیمت بلیط های قلعه

تورهای هدایت شده

مسافران تنها با تورهای هدایت شده می توانند به داخل قلعه نوشوانستین بروند که در قیمت پذیرش حساب شده است. تورها به زبان های انگلیسی و آلمانی ارائه می شوند، همچنین مسافران می توانند از تور صوتی استفاده کنند که در آن 16 زبان دیگر نیز وجود دارد. تور حدودا 35 دقیقه طول می کشد و شامل توقف در اتاق دوطبقه پادشاهی، تریستان و اتاق خوابی که از ایسولد الهام گرفته شده است و یک تخت بلوط که با ابریشم آبی کاور شده است می شود.

قلعه نوشوانستین20

ساعات کار قلعه

قلعه نوشوانستین در آوریل تا 15 اکتبر از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر و از 16 اکتبر تا مارس از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر باز است. این قلعه در تمام روزهای هفته به جز 24ام، 25ام و 31 دسامبر و 1 ژانویه باز است.

ساعات کار قلعه

هتل های نزدیک

مسافرانی که می خواهند در نزدیکی نوشوانستین بمانند باید به یکی از هتل های روستای هوهنس وانگائو بروند. برای یک تجربه عاشقانه و افسانه ای خودتان، ویلا لودویگ را که یکی از جدیدترین مکان های روستا است را حتما در نظر داشته باشید. همچنین تعدادی از هتل های راحت در روستای فوسن که در همان نزدیکی است، وجود دارد.

هتل های نزدیک به قلعه نوشوانستین

مکان های غذاخوری در نزدیکی نوشوانستین

بازدیدکنندگان می توانند در قلعه، در کافه و اغذیه فروشی و نوشیدنی فروشی نوشوانستین یا رستوران امپونیموس اسکولوس در روستا غذا بخورند. این تراس بزرگ که زیبایی خود را به رخ می کشد و منظره باغ های اطراف را نشان می دهد. بر اساس گفته ها، هنرمندانی که قلعه را ساختند، در قرن 19 ام در این مکان غذا می خوردند.

مکان های غذاخوری در نزدیکی نوشوانستین

جاذبه های نزدیک

بازدیدکنندگان که به نوشوانستین می روند باید به طور کامل وقت خود را برای بازدید قلعه لیندرهوف (کاخ دیگری که به دستور شاه لودویگ دوم ساخته شده است) و قلعه هوهنس وانگائو که خانه دوران کودکی وی بود نیز باز کنند.

جاذبه های نزدیک به قلعه نوشوانستین

مسائل مهمی که باید بدانید

مسافرانی که معلولیت های جسمی دارند ممکن است قادر به بازدید از قلعه نوشوانستین نباشند چرا که حتی اتوبوس های شافل و کالسکه ها هم تا خود قلعه نمی روند و پس از پیاده شدن نیاز به پیاده روی کوتاهی است.
در حالی که قلعه یکی از جاذبه های عکاسی در سراسر آلمان است، عکاسی در داخل قلعه مجاز نیست (به این معنا که عکس های اینستاگرامی خود را باید از بیرون قلعه بگیرید).

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

قلعه ای جادویی و اسرارآمیز که در فرانسه قرار دارد

گلاره یوسف پور ، شنبه 10 مهر 1400

این خبر پیرامون قلعه ای جادویی و اسرارآمیز که در فرانسه قرار دارد، برای شما نگارش شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :