پنج شهر مهم خاورمیانه که باید از آن ها بازدید کنید

به نظر می رسد که مسافران اطلاعات کافی درباره ی خاورمیانه ندارند. گزارش های اخیر نشان می دهد در بسیاری از کشورهای منطقه به رغم ناآرامی ها و محدودیت ها، گردشگری رشد فوق العاده خوبی داشته است. رقابت بین پروازهایی که توسط خطوط هوایی خاورمیانه ساپورت می شود و همتایان بین المللی کاهش پیدا نکرده است و این صنعت برای گسترش خود در نظر دارد: اپراتور کمپانی "اینترپرید تراول"، یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات هوایی، هفت خدمت جدید در خاورمیانه تا سال 2018 اضافه کرده است، این در حالی است که هتل هایی مانند "هیلتون ورلدواید"، "هیات" و "داسیت اینترنشنال" همواره در حال گسترش خدمات خود در سراسر منطقه هستند. امروزه به نظر می رسد، به جای محدود شدن و ممنوعیت سفر، مسافران این فرصت را برای کشف مکان های کمتر شناخته شده در بین زیباترین شهرهای خاورمیانه در اختیار دارند. در اینجا شهرهای مهم خاورمیانه را که باید در برنامه سفر شما گنجانده شود را معرفی کرده ایم. پس در ادامه با ما در مجله ی گردشگری همگردی همراه باشید برای معرفی و اطلاعات بیشتر از بزرگترین شهرهای خاورمیانه...

خاورمیانه

امان، اردن

در سال گذشته با اینکه قطار اردن، که یک مسیر طولانی 650 کیلومتری را کاهش داد، افتتاح شد، باز هم نتوانست محبوبیت پادشاهی اردن را افزایش دهد. با این وجود بسیاری از مسافران برای کشف و بازدید از غارهای سنگی "پترا" به پایتخت کشور پرواز می کنند و مجددا به آنجا می روند. اما این یک اشتباه است، زیرا "شهر سفید" (تصویر بالا) به خوبی به ارزش بازدید دارد. این شهر را می توان از بزرگترین شهرهای خاورمیانه دانست که سفر کردن به آن از هیجان انگیزترین هاست.
"امن کیتادل" که قدمت آن به دوران نو سنگی باز می گردد و سالن تئاتر "رومان" که مربوط به قرن دوم است، هر دو در فاصله ی کوتاهی از هم قرار گرفتند. موزه "اردن" بسیار عالی می باشد سعی کنید به هیچ عنوان ان را از دست ندهید، همچنین فرصتی عالی برای نمونه برداری از بهترین رستوران های عمان برای شما وجود دارد، از فلافل فروشی "هاشم" گرفته تا انواع کافه ها و رستوران های لوکس در خیابان "رین بو" وجود دارد.
"دبلیو عمان" در اوایل ماه مارس سال 2018 افتتاح شد و در حال حاضر یک مکان شیک برای استراحت می باشد، اگر شما به دنبال یک تفریح خانوادگی عالی در یکی از شهرهای مهم خاورمیانه هستید، می توانید از تورهای گردشگری محلی مانند "ارینس جردن" و "کالچر اینگیجینگ" استفاده کنید و یک خاطره عالی و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

عمان،اردن

مسقط، عمان

مسقط از زیباترین شهرهای خاورمیانه که توسعه ذهنی اعتقادات مذهبی به عنوان یک سرمایه تثبیت شده می باشد، در اینجا ساختمان های جدیدی مورد نیاز است تا منعکس کننده سنت حاکم باشد، مسجد بزرگ "سلطان قبوز مشهور" محل اصلی عبادت بازدید کنندگان مسلمان است.
مجسمه جدید اپرای سلطنتی و موزه ملی فقط دو نمونه از معماری مدرن اسلامی در مسقط است که بسیار مشهور می باشد، در حالی که قلعه های "المیرانی" و "الجلالی" که مربوط به دوران باستان و قرن شانزدهم است، به خوبی نگهداری می شوند.
در اینجا مسیرهای پیاده روی عالی و سواحل زیبایی وجود دارد که باعث شده است این شهر به یک پایگاه عالی برای گذران تعطیلات تبدیل شود. با این که ترمینال بین المللی و فرودگاه بین المللی در مارس 2018 افتتاح شد، با این حال، شما باید زودتر به اینجا یکی از بزرگترین شهرهای خاورمیانه بیایید تا گرفتار شلوغی ها و ازدحام مردم نشوید.
گزینه های پرواز به عمان، از جمله پروازهای مقرون به صرفه هواپیمایی عربستان سعودی و "فلای ناس" بسیار زیاد است.

مسقط، عمان

باکو، آذربایجان

آذربایجان می تواند به عنوان یکی از کشورهای دور افتاده جهان معرفی شود اما باکو پایتخت آن را می توان از زیباترین شهرهای خاورمیانه دانست. این منطقه در تقاطع اروپا، آسیا و خاورمیانه قرار گرفته است. با این حال این کشور به دلیل بسته بودن مرزش با ارمنستان پروازهای محدودی دارد. این موقعیت مکانی باعث جذب بازدید کنندگان و استقبال از باکو از شهرهای مهم خاورمیانه و یکی از پایتخت های پر رونق جهان می شود.
از برج های بسیار مشهور شهر می توان به مرکز فرهنگی "حیدر علی اف" ساخته شده توسط "زاها حدید" اشاره کرد، باکو یک شهر بسیار مدرن است که بر روی پول نفت ساخته شده است، با این حال پایتخت تاریخ گذشته ی خود را حفظ کرده است، استفاده از متروی این شهر شما را به طور مستقیم به دوران شوروی می برد.
در حالی که باکو دوست داشتنی ترین و و یا ارزان ترین شهر جهان نیست، به لطف ناوگان هایی که برای بازی های اروپایی 2015 آورده شده است، بدون شک یکی از امن ترین مناطق این کشور است.غذاهای این کشور تحت تاثیر طعم غذاهای ایرانی و ترکی می باشد، غذاهای آذری غذای راحتی هستند و اگر شما در بازارهای این شهر به دنبال فرش های ایرانی بگردید، مطمئن باشید که دست خالی به خانه باز نخواهید گشت.

باکو، آذربایجان

منامه، بحرین

روابط بحرین با قطر ممکن است خیلی واضح و نمایان نباشد، اما این بدان معنا نیست که کوچکترین و و مسلما لیبرال ترین کشور مستقل در خلیج فارس به عنوان مقصدی عالی برای مسافران در نظر گرفته نشود. منامه از شهرهای مهم خاورمیانه که برای گردشگران مقصدی شگفت انگیز و امن است.
شهر "منامه" از زیباترین شهرهای خاورمیانه و معروف ترین شهر در خلیج فارس است، طی یک نظرسنجی جهانی که در سال 2017 توسط سایت "اینترنیشن" انجام شد به عنوان بهترین شهر در جهان و در بین بزرگترین شهرهای خاورمیانه و شهرهای مهم خاورمیانه انتخاب گردید، با گذشت زمان این شهر منحصر به فرد عنوان مروارید خلیج فارس را به خود اختصاص داد. مسیر "پیرلینگ" که ثبت شده در یونسکو می باشد سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند."منامه" دارای موزه ملی و تئاتر ملی "آوانگارد" می باشد و همچنین دارای یک صحنه هنری پویا است و جمعیت قابل ملاحظه ای که در آن از مهاجرین به شدت پذیرایی می کنند.
در حالی که بازسازی ساختمان ها به طور چشمگیری دسترسی به سواحل را در "منامه" کاهش داد، ولی جزایر "آلارد" منطقه ای محبوب و قابل دسترس برای اخر هفته ها می باشد و تنها با قایق 10 دقیقه از بندر "سیترا" فاصله دارد. اگر شما یک غواص هستید حتی می توانید شانس خود را برای صید مروارید امتحان کنید، اگر شما آن را پیدا کنید، می توانید آن را برای خود نگه دارید.
با وجود رتبه چهارمین گرانترین شهر خاورمیانه در شاخص جهانی زندگی سالم 2017، شما می توانید برخی از ارزان ترین و بهترین هتل ها را پیدا کنید،این مسئله به حفظ قیمت رقابتی کمک می کند.

منامه، بحرین

زهله، لبنان

با همکاری "اف سی ا" در حال حاضر امکان سفر به طرابلس، بابل، و بخش های بیروت، استان بیضه، زهله از بزرگترین شهرهای خاورمیانه که در 55 کیلومتری شرق لبنان قرار دارد، برای کسانی که مایل به تست محدودیت های بیمه مسافرت خود نیستند، وجود دارد.
این شهر به دلیل خانه های قرمز و کافه های "باردونی" یک سری ستوران ها که در فضای باز در امتداد رودخانه "باروندی" قرار دارند، مشهور می باشد، این شهر بسیار زیبا و فراموش نشدنی می باشد. این شهر توسط شاعران، متفکران و هنرمندان بسیاری که سالها در اینجا زندگی می کردند شکل گرفته است و عنوان "شهر نوشیدنی و شعر" را به خود اختصاص داده است.
فکر می کنم که اینجا زادگاه غذای "مز" باشد، شما هرگز در زهله گرسنه نمی مانید. همچنین با داشتن بیش از دوازده منطقه تولید نوشیدنی و مشتقات ان شما در اینجا هرگز تشنه نخواهید ماند. در اینجا شما اثار باستانی تحسین شده ای را مانند کلیساهای قرن هجدهم، "بکا" و "لیدی زهله" مشاهده خواهید کرد. به زیباترین شهرهای خاورمیانه سفر کنید و خاطره های دوست داشتنی ثبت کنید.

زهله، لبنان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

قبرستانی که برای بازدید از آن باید مجوز دریافت کنید

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 18 اردیبهشت 1401

این خبر پیرامون قبرستانی که برای بازدید از آن باید مجوز دریافت کنید، برای شما نوشته شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :