سفر به جزایر باهاما در کارائیب| گشت و گذار هیجان انگیز در کارائیب

hb پنج شنبه 24 خرداد 1397

جزایر باهاما در کارائیب سرزمینی است پراست جزیره های بزرگ و کوچک با چشم اندازها و جاذبه های متعدد تاریخی و فرهنگی در کنار یک طبیعت بکر و دست نخورده! جزایر باهاما بخش از دریای کارائیب بحساب آورده می شوند و از نظر میزان هزینه سفر کردن به آن تحت عنوان یک مقصد توریستی و گردشگری باید اعتراف کنیم همچون سایر کشورهای تراز اول قاره آمریکا، گران قیمت تلقی می شود؛ اما خوب خیلی نگران نباشید راه هایی نیز وجود دارند که با انجام آنان بتوانید در هزینه های سفری خود، قدری صرفه جویی کنید! پس در ادامه این مطلب حتما با همگردی همراه شوید تا در سفر به جزایر باهاما به شما برخی از نکات مربوط به گشت و گذاری مقرون به صرفه را گوش زد نماییم.

باهاما

معرفی اجمالی باهاما

باهاما کشوری است تشکیل شده از 3 هزار جزیره کوچک و بزرگ و شایدحتی هم بیشتر که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. جمعیت این جزایر در مجموع 350 هزرا نفر می شود و مهم ترین بخش باهاما نیز پایتخت آن یعنی ناسائو (Nassau) نام دارد. واحد پولی این کشور دلار باهاما است و دارای مرزهای مشترک دریایی با ایالات متحده آمریکا، هائیتی و کوبا می باشد.جزایر باهاما در کارائیب از نظر زمینه های درآمدزایی بعد از کشورهای آمریکا و کانادا در جایگاه سوم ثروتمندترین کشورهای قاره آمریکا قرار داده می شود که البته سهم زیادی از اقتصاد پر رونق آن را صنعت توریسم فوق العاده فعالش تشکیل می دهد! جالت است در سفر به جزایر باهاما بدانید نام باهاما به معنی دریای کم عمق بوده از کلمه اسپانیایی baja mar (باخا مار) می آید.

معرفی اجمالی باهاما

فهرستی از هزینه های سفر به باهاما

هزینه اقامت: برای اقامت یک شب در جزایر باهاما در کارائیب هم می توانید لوکس ترین هتل ها و هاستل های این جزایر را رزرو نمایید و هم با کمی جستجوی بیشتر به مکان های اقامتی ارزان قیمت تری دست پیدا نمایید! در سفر به جزایر باهاما فراموش نکنید همه چیز در باهاما گران است و اقامت در چنین مقصد گردشگری که دیگه به خودی خود، هزینه های زیادی را به دنبال خواهد داشت! البته شما می توانید در این جزایر نیز به اتاق هایی با قیکت مناسب 64 دلار برای هر شب اقامت نیز دست پیدا کنید و حتی با استفاده سایت Airbnb (اِیر بی اِن بی )نیز دسترسی مناسبی به اتاق ها و سوئیت های خالی اجاره ای در باهاما داشته باشید. ناگفته نماند که اغلب مکان های اقامتی موجود در این سایت یا در مرکز شهر قرار گرفته است و یا در نزدیکی خطوط ساحلی آن و یکی از مناسب ترین مکان های اقامتی در مقابل هاستل ها و هتل های لوکس و گران قیمت موجود در باهاما می باشند!

هزینه اقامت در باهاما

هزینه خورد و خوراک

در این کشور شما با تنوع زیادی از غذاهای مختلف دریایی و غیر دریایی در رستوران ها و یا آشپزخانه های محلی رو به رو خواهید شد که تعدادی از آن ها دارای قیمت های مناسبی هستند از جمله اغلب غذاهای محلی باهاما و برخی غذاهای دیگر همچون غذاهای انگلیسی و آمریکایی از قیمت های نجومی برای هر پرس خود برخوردار می باشند. در جزایر باهاما در کارائیب شما برای یک عده غذای تک نفره محلی به همراه دسر و مخلفاتی محدود، مجبور به پرداخت 8 دلار و برای یک غذای غیر محلی به همراه دسر باید چیزی بین 17 تا 25 دلار باهامایی را هزینه نمایید که تازه اگر بخواهید غذایتان را در مکان رستوران نیز میل نمایید هزینه 15 دلاری سرو غذا هم به ان اضافه خواهد شد؛

هزینه خورد و خوراک در باهاما

هزینه تردد و جا به جایی

 برای حمل و نقل کردن خود و دیگر همسفرانتان در باهاما گزینه های متعددی وجود دارد. مثلا اگر در پایتخت یعنی شهر ناسائو بودید و یا در شهر دیگری مثل فری پورت (Freeport) حتما از مینی بوس های شهری استفاده کنید که از هزینه های ناچیزی در حدود 1.25 برخوردار هستند. در سفر به جزایر باهاما این را هم فراموش نکنید که این مینی بوس ها تنها تا ساعت 18 عصر مجوز تردد در سطح شهرهای باهاما را دارا می باشند! یکی از گزینه های نسبتا در دسترس تر و راحت تر، استفاده از تاکسی های آبی موجود در اکثر جزایر باهاما در کارائیب است که با مبلغی در حدود 6 دلار شما را از جزیره ناسائو به جزیره بهشت خواهند رساند. البته برای تردد و گشت و گذار در میان جزایر متعدد باهاما می توان از قایق های آبی نیز استفاده نمود که بطور متوسط نزدیک به 45 دلار هزینه این کار خواهد شد اما خوب قطعا یک سفر دریایی به اقصی نقاط ساحلی و جذاب باهاما به چنین قیمتی قطعا می ارزد! در سفر به جزایر باهاما توجه داشته باشید که برخی از این قایق ها برای مدت زمان خاصی مثلا 24 ساعت و 48 ساعت برای شما گردشگران برنامه سفری ترتیب می دهند که بهتر است پیش از سوار شدن به آنان از برنامه حمل و نقلی آن ها اطمینان حاصل کنید چرا که برخی از این قایق ها همچون اتوبوس های تندرو و متروهای تندرو ما، از توفق در برخی جزایر باهاما خودداری می کنند؛
هزینه تردد در باهاما
تفریح در باهاما

به تمام موارد گفته شده هواپیماهای مسافربری کوچک برای انجام پروازهای درون جزیره ای را نیز اضافه نمایید که در کسری از زمان شما را به مقصد مورد نظرتان می رسانند و اجازه تماشای باهاما از آسمان را هم با این انتخاب برای خود صادر می کنید! ناگفته نماند در خصوص گرفتن تصمیم تردد با پروازهای درون جزیره ای هر چقدر زودتر اقدام به رزرو آن بکنید، از تخفیفات بیشتری نیز برخوردار می شوید.جاذبه های تفریحی و گردشگری باهاما: برای بازدید از جاذبه های توریستی و گردشگری باهاما خیلی نیاز به ولخرجی زیاد نیست و با هزینه اندک 13 تا 15 دلاری شما می توانید از موزه دزدان دریایی و باغ بیشه ها در جزیره Grand Bahama (گراند باهاما) دیدن نمایید. اما خوب انجام تفریحات مختلف در باهاما خصوصا تفریحات آبی که با توجه به حجم آب زلال و شفافی که دور تا دور جزایر باهاما در کارائیب را پوشش داده است، باید قید صرفه جویی در هزینه های سفری خودتان را بزنید! در این مقصد جذاب گردشگری از دریای کارائیب شما می توانید با کنار گذاشتن مبلغی در حدود 150 دلار بسته به انتخاب خودتان هم غواصی کنید، هم شنا زیر آب با لوله در دهان که به آن اسنورکل گفته می شود را تجربه کنید و هم در کنار دلفین های بازیگوش یک شنای مفرح را انجام دهید.

هزینه جا به جایی در باهاما

نکاتی در خصوص صرفه جویی در هزینه های سفر به جزایر باهاما

بلیط های ارزان برای مکان های مختلف: یکی از قوانین جالب حاکم شده در جزایر باهاما که به احتمال زیاد در راستای جذب توریست در این مقصد گردشگری جذاب وجود دارد؛ ارائه بلیط های ارزان برای مکان های مختلف می باشد! این بلیط ها را شما می توایند از رانندگان تاکسی های درون جزیره و یا خدمه هتلی که در آن اقامت کرده اید، تهیه نمایید. توجه داشته باشید عموما این بلیط ها 5 دلار بیشتر قیمت ندارند و از این رو کاملا مقرون به صرفه تلقی می شوند! فراموش نکنید که ممکن است همین بلیط های 5 دلاری در ایام تعطیل جزایر باهاما در کارائیب به قسمت 50 دلار نیز فروخته بشوند!

سفر به باهاما

استفاده از دوچرخه

اگر واقعا به فکر صرفه جویی در هزینه های خود هستید، به جای استفاده از مینی بوس ها و تاکسی های درون جزیره ای، از دوچرخه استفاده کنید و با دادن 20 دلار برای یک روز تمام آن را کرایه نمایید. در شهرهای جزیره ای باهاما و فری پورت به خوبی می توانید از دوچرخه سواری بهره گیری نمایید زیرا دارای مسیرهای خاصی برای این نوع از وسیله حمل و نقلی می باشند و در کنار ان از چراغ های راهنمایی و رانندگی بسیاری نیز برخوردار هستند ولی در دیگر شهرها و جزیره های مختلف باهاما خیلی به اندازه این دو شهر بستر مناسبی برای دوچرخه سواری کردن وجود ندارد اما خوب قطعا چراغ قرمزهای کمتری هم پیش روی دوچرخه سوارانشان قرار می گیرد!

سفر به جزایر باهاما

جاذبه های جذاب توریستی و تفریحی جزایر باهاما

جزیره الوترا (Eleuthera): اصل گشت و گذار در باهاما را می توان در شهرهای فری پورت و ناسائو این کشور معنا کرد ولی برای ان دسته از کسانی که خیلی تمایلی به بودن در محیط های شلوغ و پر ازدحام ندارند باید به گفت می توانند بجای این دو شهر نام برده شده یک راست بروند سراغ جزیره ای به اسم الوترا که دارای خطوط ساحلی گسترده ای بوده و یکی از مشهورترین نقاط غواصی دنیا یعنی کارنت کات (Current Cut) نیز در این جزیره قرار گرفته است. تازه گردش و سفر در سطح این شهر جزیره ای هم هست که پر است از مناظر طبیعی زیبا! از قلم نیوافتد که غذاهای جزیره الوترا هم به نوبه خودشان از شهرت زیادی برخوردار هستند و خیلی هم لذیذ و خوشمزه می باشند.

Eleuthera

زبان اقیانوس (The Tongue of the Ocean)

 زبان اقیانوس یک گودال طولانی است که از دیوارهایی به طول 6000 فوت برخوردار می باشد. این گودال تقریبا در تمام طول جزیره آندروس کشیده شده است و در آن امکان انجام غواصی در کنار کوسه ها از نزدیک برای غواصان حرفه ای میسر شده است.
جزیره هاربور (Harbor Island): هاربور نام جزیره ای است کوچک اتما گران در شمال شهر الوترا که از سواحل پاک و چشم اندازهای فوق العاده جذابی بهره مند می باشد. مردم جزیره هاربور به دلیل مساحت کم جزیره از ماشین های کوچک و نُقلی که برای جا به جایی گلف بازان در زمین گلف استفاده می شود، در سطح جزیره استفاده می کنند که به آن سبد خرید گلف می گویند؛ جزیره هاربور با اینکه یکی از کوچکترین جزایر کشور باهاما می باشد اما تفریح و گشت و گذار در آن بسیار گران می باشد پس توصیه می کنیم اگر مشتاق دیدن این جزیره هستید و از طرفی هم به فکر صرفه جویی در هزینه های مسافرتی تان، حتما حتما به گونه ای برنامه سفر به این نقطه از باهاما را ترتیب دهید که ناچار به اقامت شبانه در آن نشوید! این نقطه ازجزایر باهاما در کارائیب یکی از بهترین مقاصد اعیانی دنیا برای استراحت و تفریح می باشد.

Harbor Island

موزه دزدان دریایی

در پایتخت باهاما یعنی شهر ناسائو موزه ای تحت عنوان دزدان دریایی واقع شده است که در آن هم امکان تماشای کشتی آنان وجود دارد و هم می توان با زندان و وسایل سفری و شکاری آن ها از نزدیک مواجه شد؛ لازم به ذکر است این موزه از ساختمان نسبتا بزرگی نیز برخوردار می باشد.

آتلانتیس (Atlantis)

آتلانتیس یکی از زیباترین، لوکس ترین و در عین حال، گران قیمت ترین هتل های کل دنیا بحساب می آید و یکی از شاخه های سفر توریستی مجلل به باهاما تلقی می شود. این هتل از امکانات گوناگون رفاهی و تفریحی بهره برده است و می توان حتی در صورت عدم کرایه سوئیت و اتاق در آن، بصورت پاره وقت از امکاناتی همچون سرسره های آبی، یازده استخر دیدنی آن، صخره نوردی و تنداب و غیره نیز استفاده نمود.

Atlantis

باغ بیشه های فری پورت

این باغ یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی در سفر به باهاما برای شما خواهد بود. هزینه ورودی به این باغ در حدود 15 دلار می باشد و در آن تعداد  زیادی تمساح، پرنده های مختلف و عجیب، چهار آبشار، دوازده دریاچه و همچنین بالغ بر هزاران گیاه و درخت گوناگون وجود دارد که در سراسر آن به چشم می خورند. لازم به ذکر است با وارد شدن به باغ بیشه بصورت کاملا رایگان، یک راهنمای مسیر در کنار شما در تمام لحظات بازدیدی تان خواهد بود!

پارک دریایی اکسوما کیز (Exuma Cays)

بهترین پارک دریایی دنیا البته بسته به نظرات مختلف توریست ها و گردشگران سفر کرده به آن، همین پارک دریایی اکسوما کیز می باشد که تنها می بایست یک قایق تک نفره اسکیمویی یا همان کایاک را در این پارک اجاره کرده و به گشت و گذار آبی در داخل آن بپردازید؛

Exuma Cays

فستیوال جانکانو (Junkanoo)

باهاما از جمله کشورهای شاد با مردمانی خوشحال در دنیا می باشد. در این کشور فستیوالی تحت نام جانکانو وجود دارد که از آن به عنوان یک جشن ملی در کشور باهاما یاد می شود. در این جسن و فستیوال مردم لباس های رنگارنگ بر تن کرده و در خیابان های سراسر باهاما با استفاده از سوت، طبل و دیگر ابزار تولید صدا و موسیقی به جشن و پایکوبی مشغول می شوند. فستیوال جانکانو در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه برگزار می شود اما اگر نتوانستید به موقع برای تماشای جشن ملی باهامایی ها خود را برسانید می توانید در ماه ژوئن نیز با سفر به این کشور جزیره ای، نظاره گر این فستیوال مردمی باشید منتها در ابعاد کوچکتری!

Junkanoo

آرواک کی (Arawak Cay)

آرواک کی یکی از رستوران های دریایی معتبر در باهاما می باشد که مردم به آن ماهی سرخ شده نیز می گویند. در این رستوران شما می توانید تنها با پرداخت 20 دلار با یک وعده غذای دریایی کامل و همچنین سالادهای فوق العاده خوشمزه، ماکارونی و پنیر مخصوص باهاما و البته نخود و برنج کارائیبی را نیز میل نمایید. توجه داشته باشید این رستوران دریایی در ناسائو قرار گرفته است و بیشترین چاشنی که در اغلب غذاهای آن استفاده می شود، فلفل و آبلیمو می باشد.

Arawak Cay

جزیره آباکو (Abaco)

در سفر به جزایر باهاما بدانید که جزیره کوچک آباکو را بیشتر بخاطر وجود اسب های وحشی خاردار در جزایر باهاما شناخته شده است و همه ساله توریست ها و گردشگران زیادی برای تماشای این حیوانات نجیب و اصیل که اتفاقا در خطر انقراض نیز متاسفانه قرار گرفته اند، به جزیره آباکو سفر می کنند. این اسب های خاردار در  اصل نسلی از اسب هایی هستند که کریستوف کلمب آنان را با خود به باهاما آورد و اجازه زندگی آنان در طبیعت بکر این کشور را فراهم ساخت. لازم به ذکر است از این اسب های نژاد برتر در دنیا به شدت محافظت می شود و به هیچ گردشگر و توریستی در هر مقام و منسبی اجازه آزار و اذیت نمودن آنان داده نمی شود!

بازار پورت لوکایا (Port Lucaya)

بازار پورت لوکایا از جمله مراکز خرید بزرگ در جزایر باهاما می باشد. در این مجموعه نزدیک به 60 فروشگاه، 12 رستوران مختلف و همچنین 90 فروشنده کاملا حرفه ای واقع می باشد و می توان در آن از صنایع دستی باهاما گرفته تا وسایل آرایشی مد نظرتان را خریداری نمایید. این بازار خرید از مساحتی در حدود 485 متر مربع برخوردار می باشد.

Port Lucaya

پارک ملی لوکین (Lucayan National Park)

لوکین نام یک پارک بزرگ قرار گرفته در زیر آب است و تنها غواصان سطح بالا و حرفه ای اجازه تماشا از آن را پیدا می کنند؛ این پارک ملی از مساحتی بالغ بر 160 کیلومتر مربع برخوردار می باشد و افرادی هم که نمی توانند مجوز رفتن به زیر آب را پیدا کنند می توانند خود را سرگرم پیاده روی و کوهنوردی در جنگل درخت کاج این پارک نمایند.

قلعه شارلوت (Fort Charlotte)

و آخرین مورد از جاذبه های توریستی و تفریحی جزایر باهاما که طبق آمار از جمله اماکن پربازدید در سال برای این کشور جزیره ای بوده است؛ قلعه شارلوت از قدمتی بالای 200 سال برخوردار است در سال 1780 میلادی ساخته شده است. این قلعه از جمله مکان های تاریخی باهاما بحساب می آید و می تواند مقصد گردشی مناسبی برای علاقه مندان به سیر و سفر در دل تاریخ بشمار رود. در قلعه شارلوت، خندق های بزرگ و زندان های تاریک و ترسناک در کنار تعداد زیادی راه و تونل مخفی به قسمت های مختلفی از آن به چشم می خورد!

Fort Charlotte

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفری هیجان انگیز به تفلیس را با هور گشت پارس تجربه کنید!

آژانس مسافرتی هور گشت پارس ، پنج شنبه 19 مرداد 1396

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان و در جنوب شرق اروپا میباشد که در هزاره ی چهارم تا سوم پیش از میلاد مسکونی شد

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :