سفر به آفریقا | همه نکته های مهمی که قبل از سفر باید بدانید

اگر بالاخره شجاعت به خرج داده و بلیط یک سفر ماجراجویانه و افسانه ای به آفریقا را تهیه کرده اید، برنامه ریزی های سفر خود را انجام داده، سافاری مورد نظرتان را انتخاب کرده اید و به زودی سفر خود را آغاز خواهید کرد، باید گفت بهترین کار دنیا را انجام داده اید. شما قطعا یکی از بهترین تصمیمات سفری خود در زندگی را گرفته اید. از محیط طبیعی بی نظیر تا تاریخ فرهنگی غنی، مردم گرم و صمیمی تا بازار های پر جنب و جوش، در سفر به  آفریقا همه چیز تقریبا به طور همزمان وجود دارد. این قاره شگفت انگیز دارای ویژگی خاصی است که شما را به درون خود فرا می خواند و سپس کاری می کند که بخواهید دوباره و دوباره به اینجا باز گردید. برای بسیاری از گردشگران، در میان مقاصدی که به آن سفر کرده اند، این قاره بهترین مقصد گردشگری جالب، نامتعارف و دور از خانه به شمار می رود. اما نمی شود این حقیقت را انکار کرد که برای باتجربه ترین گردشگران نیز می تواند یک مکان اضطراب آور باشد. ما نزدیک به 9 ماه در جنوب و مرکز آفریقا در حال سفر بودیم و خیلی زود متوجه شدیم که کمی در برنامه ریزی اولین سفرمان به آفریقا گیج و نامطمئن بوده ایم. دائما به این فکر می کردیم که آیا ایمن خواهیم بود یا خیر. اصلا چطور می توان به دور آفریقا سفر کرد !؟ آیا ممکن است به مالاریا مبتلا شویم !؟ اما بعد از مدتی معلوم شد که نباید نگران هیچ چیز باشیم. سفر کردن به دور آفریقا با برنامه ریزی درست، خیلی آسان است. بنابراین اگر به آفریقا علاقمند هستید و قصد سفر به این قاره شگفت انگیز را دارید، می بایست در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید و به خوبی و با دقت برنامه ریزی کنید. در این مطلب همگردی، نکته های مهم برای برنامه ریزی یک سفر خاطره انگیز به آفریقا همراه با اطلاعات سفر به آفریقا برای آفریقا گردی برای شما گردآوری کرده ایم. با ما همراه باشید :

سفر به آفریقا / نکته های مهمی که قبل از سفر باید بدانید

برنامه ریزی قبل از سفر

در آفریقا گردی اگر شما جزو آن دسته هستید که از "بدون برنامه جلو رفتن" و "بی مهابا به آب زدن" لذت می برید، باید بدانید قاره آفریقا با سایر جاهای دنیا متفاوت است و وقتی در این قسمت از جهان هستید، کمی آمادگی قبلی می تواند کمک بسیار بسیار بزرگی برای ادامه سفر به آفریقا تان باشد. در مجموعه اطلاعات سفر به آفریقا بدانید که مثلا در سفر جاده ای که چند سال پیش به نامیبیا داشتیم، بعد از هشت ساعت رانندگی در صحرا به Sossusvlei رسیدیم و متوجه شدیم که تنها محلی که می توانیم در آن اقامت کنیم یک اتاق در یک مجموعه اقامتی فوق مجلل به نام Sossusvlei Lodge است. اتاقی که هزینه کرایه یک شب آن برابر با بودجه ماهانه مان بود. اما اگر در آفریقا گردی از قبل آمادگی بهتری داشتیم، متوجه می شدیم که در فصل پر گردشگر به این منطقه می رسیم و یک محل اقامت ارزان تر رزرو می کردیم یا امکانات اردوگاهی بهمراه می آوردیم و درون پارک آن منطقه چادر می زدیم. بنابراین قبل از این که به آفریقا سفر کنید، در مورد موارد زیر تحقیق کنید و براساس پاسخ های خود برنامه ریزی کنید :
کجا می خواهید بروید
در سفر به آفریقا سفرتان چقدر طول خواهد کشید
در چه فصلی سفر می کنید!؟ فصل پرگردشگر و شلوغ!؟ فصل بارانی !؟ و ....
می خواهید به صورت مستقل به آفریقا سفر کنید یا در یک تور گروهی !؟
چه کارهایی می خواهید انجام دهید !؟ شرکت در سافاری، صعود از کلیمانجارو، .. !؟
از مجموعه اطلاعات سفر به آفریقا چه ویزایی برای هر کدام از کشور ها نیاز خواهید داشت !؟
چه بودجه ای برای تمامی موارد بالا مورد نیاز است !؟
سوالات دیگری هم هستند که نیاز به پاسخ دارند؛ برای مثال برای آفریقا گردی این که آیا پاسپورت شما به روز است و حداقل 6 ماه تا تاریخ انقضای آن باقی مانده است !؟ ضمن این که می بایست بیش از دو برگ خالی در پاسپورت شما وجود داشته باشد. دیگر این که پول های خود را در طول سفر چگونه حمل خواهید کرد !؟ چک های مسافرتی در آفریقا غیر قابل استفاده هستند و دستگاه های عابر بانک در بعضی جاها کار نمی کنند و البته حمل کردن مقدار زیادی پول، اصلا ایده خوبی نیست. ما بعد از مدتی کشف کردیم که بهتر است یک کارت بانکی همراه داشته باشیم و مقداری پول نقد. و در جاهای مختلف در مسیرمان، کم کم به وسیله کارت، از دستگاه های عابر بانک پول نقد می گرفتیم و آن را در جا های مختلف کیف و لباسمان جاگذاری می کردیم. شما موقع وارد شدن به بیشتر کشور های آفریقایی، نیاز به مدرکی خواهید داشت که نشان بدهد واکسیناسیون تب زرد را قبلا انجام داده اید. واکسن پیشگیری مالاریا هم یکی دیگر از باید هاست. و اگر برنامه ریزی کرده اید که به جنگل نوردی یا صحرا نوردی بروید، بهتر است با پزشک خود در مورد استازولامید نیز مشورت کنید. تمام اینها ممکن است به نظر ترسناک بیاید؛ اما دانستن تمامی نکاتی که ذکر شد سفر به آفریقا شما را هزار برابر آسان تر خواهد کرد.

برنامه ریزی قبل از سفر

مراقب باشید؛ اما ترس نداشته باشید

آفریقا گردی در طول دهه های گذشته به عنوان یک منطقه جنگی و فقر زده، پر از جرم و جنایت و غیر پذیرا شهرت بدی پیدا کرده است؛ اما ما دائما با این حقیقت مواجه می شویم که تمامی این تصورات نادرست و غیر واقعی هستند. حقیقت این است که بیشتر کشور های آفریقایی، با ثبات، پر آرامش و در حال تلاش برای یک آینده روشن تر هستند. در مجموعه اطلاعات سفر به آفریقا بدانید که اگر شما تمامی احتیاط های لازم برای سفر که در همه جای دیگر دنیا رعایت می کنید، در اینجا هم رعایت کنید و به خودتان اجازه ندهید در ارتباطات خود بسته باشید یا ترس داشته باشید، باعث می شود از بسیاری از مشکلات قابل پیشامد در آفریقا دوری کنید. در سفر به آفریقا، به سرعت متوجه خواهید شد که بیشتر ترس هایی که داشته اید، بی اساس و اشتباه بوده اند.

مراقب باشید؛ اما ترس نداشته باشید

مردم آفریقا بسیار گرم و صمیمی هستند

همانطور که قاره آفریقا یک مکان خطرناک و عقب افتاده نیست، مردم فوق العاده و پر از تنوع نژادی این قاره نیز در انتظار فرصتی برای حمله کردن به شما نیستند. مردم میهمان نواز و گرم و صمیمی در همه جای آفریقا گردی دیده می شوند و بخاطر می آورم ما همیشه به یکدیگر می گفتیم در طول سفرمان به آفریقا احساس امنیت بیشتری داریم تا سفر در شهر یا کشور خودمان. شما ممکن است در رفت و آمد روزمره خود در متروی شهرتان آدم های غیر دوستانه بیشتری ببینید تا در سفر به آفریقا.در این قاره، معمول است که با یک لبخند بزرگ و گفتن کلمه سلام از شما استقبال کنند و اکثرا علاقه دارند اسم شما را بدانند و این که از کجا آمده اید و چرا سفر به آفریقا داشته اید. مردمی بوده اند که در یک سفر اتوبوسی طولانی از ما حمایت کرده اند یا دوستان جدیدی که به ما کمک کرده اند پولمان را به مبلغ خوبی با پول کشورشان تعویض کنیم، خانواده هایی که ما را به درون خانه هایشان بردند و در حالی که کودکانشان در کنار ما بازی می کردند، برای ما خورشت مرغ تهیه دیدند، یک راننده تاکسی خنده رو که در هر ساعتی از شبانه روز و بعد از انواع ماجراجویی های ما، به دنبالمان می آمد تا ما را به محل اقامتمان باز گرداند و در راه از سیاست، فوتبال و بهترین غذا های منطقه صحبت می کرد و البته بسیاری از ملاقات ها و دوستی های خوشایند دیگر. اگر شما روشنفکر، صمیمی و محترم باشید (و در نظر داشته باشید که بیشتر ملت های جهان هنوز عمیقا محافظه کار و پیرو سنت ها هستند)، مردم آفریقا همیشه و در همه حال با شما مثل یک دوست رفتار خواهند کرد.

مردم آفریقا بسیار گرم و صمیمی هستند

به احتمال زیاد شما را MZUNGU صدا خواهند کرد

در سفر به آفریقا، به احتمال بسیار زیاد با کلمه  بسیار مواجه خواهید شد. این کلمه توسط مردم محلی که در حال لبخند زدن هستند و از کنار شما عبور می کنند یا با شما از پنجره اتومبیلشان دست تکان می دهند به شما گفته می شود. ترجمه لغوی این کلمه سواحیلی این است : "کسی که بدون هدف در حال گشت و گذار است." این اصطلاح خطاب به هر خارجی سفید پوستی که به این قاره سفر می کند گفته می شود و معمولا کاملا دوستانه و با حالت شوخی عنوان می شود؛ بنابراین از شنیدن آن ناراحت نشوید.

به احتمال زیاد شما را MZUNGU صدا خواهند کرد

طوری برنامه ریزی کنید که قابل انعطاف باشد

"زمان در آفریقا". این عبارتی است که در طول سفر به آفریقا هم عاشقش خواهید شد و هم از آن تنفر خواهید داشت. اما هر چه زودتر آن را بپذیرید، برای خودتان بهتر است. زندگی در این قاره به طرز متفاوتی از قاره های دیگر جریان دارد. برای مثال، حرکت اتوبوس ها طبق برنامه نیست و هر گاه از مسافر پر شوند ایستگاه را ترک می کنند. اگر به شما گفته می شود که سر ساعت 8 صبح به دنبالتان می آیند، ممکن است منظورشان در حقیقت 11 صبح بوده باشد و این که یک ساعت پیش غذا سفارش داده اید، به این معنی نیست که غذایتان به زودی می رسد. پس به جای این که از برخورد پرآرامش با زمان بندی در این کشور کلافه شوید، خودتان را با آن وفق دهید و سعی کنید برنامه ریزی تان را طوری انجام دهید که این زمان های مرده را نیز در بر بگیرد. بعد از چندی متوجه خواهید شد که این فرار کردن از فوریت و بی فاصلگی در غرب که براساس آن همه چیز می بایست در همان لحظه ای که به آن فکر می کنید اتفاق بیفتد، چندان هم بد نیست و گاهی خیلی هم خوب است. پس بهتر است نفس عمیقی بکشید و از این روند پر آرامش لذت ببرید.

طوری برنامه ریزی کنید که قابل انعطاف باشد

لوازم بهداشتی آرایشی محبوبتان را با خود بیاورید

معمولا در طول سفر به آفریقا ، وقتی شامپو یا کرم ضد آفتاب مورد علاقه شما تمام می شود، شما به سرعت به خیابان می روید و از یک فروشگاه یا داروخانه، یکی دیگر از آن می خرید. اما در قاره آفریقا اینگونه نیست؛ مگر این که به یک شهر بزرگ رسیده باشید و حتی این هم تضمین کننده این نیست که لوازم بهداشتی آرایشی محبوب خود را بتوانید پیدا کنید. ما کرم ضد آفتاب، نوار بهداشتی و کش مو هایی نزدیک به آنچه که در فکر داشتیم در آفریقا پیدا کردیم. اگر لوازم بهداشتی آرایشی خاصی وجود دارند که بدون آنها نمی توانید زندگی کنید، حتما چند نمونه از آن بخرید و همراه خود به آفریقا گردی ببرید.

لوازم بهداشتی آرایشی محبوبتان را با خود بیاورید

یک گردشگر مسئول باشید

مشاهده انسان هایی که در فقر زندگی می کنند می تواند بسیار ناراحت کننده باشد؛ اما در دانستن مجموعه اطلاعات سفر به آفریقا بهتر است سعی کنید از دادن هدیه، پول یا هر گونه کالایی به گداها یا کودکان خودداری کنید. این گونه صدقه دادن می تواند بیشتر از آنچه که فکرش را می کنید به جوامع محلی صدمه بزند و به آنها القاء کند که آفریقا نیاز دارد توسط گردشگران خارجی ثروتمند "نجات" یابد. اگر بدانید که گدایی در حقیقت یکی از قابل مشاهده ترین علائم قاچاق انسان می باشد غافلگیر خواهید شد. این که کودکان را تشویق به مدرسه نرفتن و کسب درآمد می کنند و گروه های تبهکارانه به آنها مواد مخدر می دهند تا به وسیله آنها گردشگران را به رحم بیاورند و صدقه جمع کنند، هم یکی از مصادیق قاچاق انسان به شمار می رود. یک گردشگر مسئول باشید و به این چرخه سوءاستفاده گری کمک مالی نکنید. از عکس انداختن از کودکان خودداری کنید؛ همانطوری که مثلا در لندن هم وقتی به یک کودک برسید از او عکس نمی اندازید.

یک گردشگر مسئول باشید

همیشه با بیمه مسافرتی سفر کنید

از مجموعه اطلاعات سفر به آفریقا این نکته ای است که همیشه و در همه حال و توسط همه بیان می شود. به هیچ وجه و هرگز نباید بدون بیمه مسافرتی از خانه خود خارج شده و به سفر بروید. یکی از همسفران ما در سفر به مالاوی توسط نیش مار مسموم شد و اگر بیمه مسافرتی نداشت، امکان نداشت جان سالم به در ببرد. موردی که اثبات می کند موارد غیر قابل انتظار ممکن است اتفاق بیفتند؛ بخصوص در قاره ای مانند آفریقا.

همیشه با بیمه مسافرتی سفر کنید

چگونه به زبان آنها صحبت کنیم

اگر نگران هستید که در فرودگاه تانزانیا گیر خواهید افتاد، بخاطر این که نمی توانید به زبان سواحیلی با راننده تاکسی صحبت کنید، خونسرد باشید. مطمئنا با شنیدن این حقیقت که با وجود 1500 تا 2000 زبان محلی خاص در آفریقا گردی ، زبان رسمی بسیاری از کشور های آفریقایی انگلیسی است خیالتان راحت خواهد شد؛ بویژه این که بدانید در تعدادی از کشور ها هم زبان آلمانی و زبان فرانسه زبان های رسمی هستند. در سفر به آفریقا و از نمونه اطلاعات سفر به آفریقا بدانید که مردم در بسیاری از نقاط آفریقا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و هیچ مشکلی در برقراری ارتباط با آنها نخواهید داشت. اما تنبل نباشید و به انگلیسی حرف زدن تنها تکیه نکنید. بهتر است بعضی عبارت های کلیدی را یاد بگیرید. مردم محلی با شنیدن این عبارات از زبان شما خوشحال خواهند شد و شما نیز تجربه غنی تر و جالب تری از آفریقا گردی خود خواهید داشت.

چگونه به زبان آنها صحبت کنیم

چگونه دور آفریقا سفر کنیم

یکی از بهترین نکاتی که در مورد سفر به آفریقا می توان گفت این است که همیشه راهی برای رسیدن از نقطه A به نقطه B وجود دارد. اما این که چطور از آن نقطه شروع به آن نقطه پایان برسید یک داستان دیگر است. تاکسی، توک توک، موتور گازی، ریکشا، دوچرخه و .... تنها کافیست چرخ داشته باشد و به نظر برسد می تواند یک مسافت خاص را طی کند و آنگاه شما می توانید مطمئن باشید وسیله نقلیه سفر را پیدا کرده اید. سفر در آفریقا می تواند به معنی یک پرواز ارزان، له شدن در یک مینی بوس محلی با 25 نفر دیگر (یا حتی بهمراه حیواناتی مانند بز و مرغ) یا سواری گرفتن از خودروی یکی از محلی ها به بالای کوه در حالی که بهمراه نیمی از مردم یک روستا که در حال بازگشت از بازار هستند، در پشت این خودرو ایستاده اید باشد. در نمونه اطلاعات سفر به آفریقا بدانید که با مینی بوس یکی از روش های جالب حمل و نقل در آفریقا گردی ست و ما توصیه می کنیم حتما حداقل یک بار در طول سفر خود، پیمودن مسیر در صندلی ناراحت و له شدن در یک مینی بوس را تجربه کنید تا دیدی از چگونگی زندگی مردم محلی داشته باشید. مجموعه اطلاعات سفر به آمریکا برای داشتن یک سفر ایمن و لذت بخش اینها هستند :
همیشه در طول روز سفر کنید. همیشه.
در آفریقا گردی همیشه کمربند ایمنی خود را ببندید. بدون استثناء. جاده ها در آفریقا ناهموار هستند و رانندگی مردم کمی سریع تر و بی دقت تر از آنچه که شما به آن عادت دارید می باشد.
انتظار نداشته باشید سر موقع جایی را ترک کنید یا به جایی برسید. "زمان در آفریقا" واقعا وجود دارد.
وقتی سوار اتوبوس می شوید، ممکن است یک صندلی گیرتان بیاید، ممکن است گیرتان نیاید، ممکن است در راهروی اتوبوس به مدت 5 ساعت بنشینید و یک مرغ به سر شما نوک بزند. با همه اینها کنار بیایید. اینها بخشی از ماجراجویی شما در آفریقا هستند.
برای بیشتر مینی بوس سواری هایتان می توانید سر پرداخت کرایه آن چانه بزنید.
هرگز برای جای کیف و چمدانتان در اتوبوس های بزرگ کرایه ای نپردازید. هزینه آن در پولی که برای تهیه بلیط می دهید لحاظ شده است.اگر خیلی روی سفر مستقل و تکنفره در آفریقا اصرار ندارید و به دنبال یک سفر منظم تر و کم مشکل تر هستید، تورهای گروهی بسیاری برای انتخاب وجود دارند.

چگونه دور آفریقا سفر کنیم

چگونه در آفریقا با خودروی شخصی سفر کنیم

از مجموعه اطلاعات سفر به آفریقا بدانید که شما می توانید یک خودرو کرایه کنید و یا یک خودروی آفرود بخرید و خودتان در طول سفر رانندگی کنید و سپس آن را دوباره بفروشید. چنین سفری در قلب دشت های نامیبیا در سال 2016 یکی از بهترین و لذت بخش ترین بخش های سفر ما در آفریقا بود و آن را به شدت توصیه می کنیم. اگر قصد دارید یک خودرو کرایه کنید و یا بخرید و خودتان در طول آفریقا گردی رانندگی کنید، چندین نکته هستند که باید حتما به آنها توجه کنید :
اندازه بزرگ کشور یا کشور هایی که قرار است در آنها سفر کنید در نظر بگیرید. بیشتر این کشور ها بسیار بزرگ هستند و فاصله بین شهر هایشان می تواند بسیار زیاد باشد. همیشه این فاکتور را در برنامه ریزی خود در نظر بگیرید.
بنزین در بخش های روستایی آفریقا ممکن است گران باشد.
همیشه هر گاه از یک پمپ بنزین رد می شوید، باک بنزین خودروی خود را پر کنید. (بخصوص اگر به جاهای دورافتاده مانند نامیبیا سفر می کنید)
اگر می خواهید با خودروی خود آفرود انجام دهید، احتیاط کنید. همیشه آب، غذا و بنزین اضافی همراه خود داشته باشید.
همیشه جزئیات کرایه خودرو را به دقت چک کنید. ما در کیپ تاون یک خودرو کرایه کردیم و سپس هنگام عبور از مرز مجبور به پرداخت مبلغ بسیار بالایی شدیم که قبل از کرایه کردن خودرو از آن آگاه نبودیم.
بیمه مسافرتی ، بیمه مسافرتی، بیمه مسافرتی !

چگونه در آفریقا با خودروی شخصی سفر کنیم

چگونه در آفریقا تکنفره سفر کنیم

آفریقا گردی یک مکان فوق العاده برای تجربه سفر یکنفره است. یکی از دوستان ما چند سال پیش به یک سفر سه ماهه تکنفره با کوله پشتی به آفریقا رفت و این سفر یکی از بهترین و عالی ترین تجربه های عمرش بود. اگر این کار را انجام دهید، تجربیات فوق العاده ای در ملاقات با مردم شگفت انگیز آفریقا خواهید داشت. همچنین متوجه خواهید شد که این قاره خیلی ایمن است و اگر خطری وجود داشته باشد برای هر دو مردان و زنان یکسان است؛ درست مانند همه جای دنیا. نکات زیر را در لیست مجموعه اطلاعات سفر به آفریقا رعایت کنید و هیچ مشکلی نخواهید داشت :
وقتی به مناطق دورافتاده سفر می کنید احتیاط کنید.
شب ها به تنهایی آفریقا گردی نکنید.
برنامه های سفر خود را با دولت خود در میان بگذارید.
با اعضای خانواده خود به طور مداوم ارتباط داشته باشید.

چگونه در آفریقا تکنفره سفر کنیم

چگونه از مشکلات مرزی در آفریقا گردی بپرهیزیم

متاسفانه پروسه های مرزی فاسد یکی از جنبه های سفر در آفریقا می باشد که بسیار معمول است و می تواند برای گردشگران بسیار خسته کننده و کلافه کننده باشد. بیشتر اوقات شما بدون مشکل از مرز رد می شوید؛ اما برخی اوقات ممکن است ساعت ها بدون هیچ توضیحی برای بررسی پاسپورتتان منتظر بمانید یا از شما خواسته شود به یک مامور فاسد رشوه بدهید. وقتی از زامبیا به مالاوی می رفتیم، ماموران مرزی پاسپورت های ما و سایر خارجی ها را گرفتند و آنها را به تدریج و بعد از زمانی طولانی پس از چک کردن و تحویل دادن پاسپورت های بقیه به ما پس دادند. آنهم زمانی که با عصبانیت و نگرانی توضیح دادیم که اتوبوس ما در حال بیرون آمدن از پارکینگ است و تمامی وسایل ما درون آن اتوبوس قرار دارد. آنها هنگام پس دادن پاسپورت ها در پاسخ به ما به شوخی در مورد این که برای خدمات سریع تر می بایست هزینه ای اضافه بپردازیم صحبت کردند. این قضیه خیلی اعصاب خرد کن است و نباید اتفاق بیفتد. اما وجود دارد و مجبور هستید با آن کنار بیایید.نکته منفی دیگر دلالانی هستند که پیشنهاد می کنند به نرخ بسیار بالایی پول شما را تعویض کنند یا در ازای آن به شما النگو و سمبوسه بفروشد. (پیشنهاد می کنیم هر جا سمبوسه دیدید بخرید و نوش جان کنید). در کل، ما موفق شدیم از هشت نقطه مرزی متفاوت با مشکلات بسیار کم عبور کنیم؛ شما هم در صورتی که نکات زیر را رعایت کنید می توانید این کار را انجام دهید :
در دانستن اطلاعات آفریقا گردی آگاه باشید. تمامی احتیاجات مربوط به ویزای خود را قبل از بازدید از هر کشور آفریقایی بدانید. قبل از سفر با سفارت محلی کشور خود در ارتباط باشید و تمامی سوالات مربوط به ویزا را از آنها بپرسید.
منظم باشید. با این که ویزای اکثر کشور ها را می توانید در هنگام ورود به آنها دریافت کنید، اگر از قبل برای دریافت آنها اقدام کنید، در زمان (و گاهی پول) صرفه جویی می کنید و مشکلات کمتری خواهید داشت.
در مورد پول باهوش باشید. همیشه دلار آمریکا به همراه داشته باشید. اگر نیاز دارید پول را در مرز تعویض کنید، نرخ تعویض ارز را قبل از رسیدن به آنجا بدانید و تا می توانید چانه بزنید.
لجباز باشید. اگر به نظر می آید یکی از مامورین در حال معطل کردن شماست تا بتواند شما را مجبور به پرداخت رشوه کند، خیلی محکم (و مودبانه) از او درخواست کنید که پاسپورت شما را پس بدهد. اگر مطمئن هستید که ویزای شما برای آفریقا گردی کامل است، اما از شما خواسته می شود برای تایید آن پول بیشتری بپردازید، این درخواست را رد کنید و به آن مامور خاص بگویید که می خواهید با مامور دیگری صحبت کنید.
در صورت بروز هر گونه اتفاقی، پروسه را با یک لبخند و حتی خنده بگذرانید. اینگونه آسان تر و سریع تر می گذرد.

چگونه از مشکلات مرزی بپرهیزیم

چگونه در آفریقا ایمن سفر کنیم

همانطور که قبلا هم در مجموعه اطلاعات سفر به آفریقا ذکر شد، در طول سفر به آفریقا نسبت به سایر جاهای جهان احساس امنیت بیشتری خواهید کرد. اما نکات زیر را هم در نظر داشته باشید :
جواهرات پر زرق و برق و لباس های گرانقیمت خود را در خانه بگذارید. آنها باعث می شوند شما به یک هدف برای انجام جرم تبدیل شوید.یک کمربند مخصوص پول به دور کمرتان ببندید و یا به اندازه یک روز پول نقد بهمراه داشته باشید.
وقتی از یک دستگاه عابر بانک پول دریافت می کنید، مراقب اطرافتان باشید. اگر چیزی یا کسی مشکوک بود، بسرعت دور شوید.
با نشان دادن تجهیزات عکاسی و غیره که بهمراه دارید خودتان را هدف مجرمین قرار ندهید. آنها را تا زمانی که نیاز ندارید در کیف خود نگهداری کنید.
برای آفریقا گردی هیجانی ، شب ها به تنهایی در خیابان ها قدم نزنید. بخصوص در شهر های بزرگ تر. اگر دیروقت شده است و هنوز بیرون هستید، یک تاکسی بگیرید و به محل اقامت خود برگردید.
جیب برها در اینجا هم مانند سایر جاهای دنیا وجود دارند. بنابراین اگر در بازار، اتوبوس یا قطار هستید خیلی مراقب باشید.
همیشه هشدار های دولت خود در مورد اخبار روز هر کشور را در نظر داشته باشید.وقتی سوار ماشین های شخصی می شوید، مراقب باشید درب های ماشین خراب نباشند. چندین بار پیش آمده که درب خودرو باز نشده و گردشگر به یک دستگاه عابربانک برده شده و تمامی پولی که در حسابش داشته بیرون کشیده شده است. اگر در یک گروه آفریقا گردی می کنید، از کسی که در صندلی جلو نشسته بخواهید در باز کردن درب ماشین به شما کمک کند.

چگونه در آفریقا ایمن سفر کنیم

چگونه اسیر حقه بازی و کلاهبرداری نشویم

در مجموعه اطلاعات سفر به آفریقا ، قانون کلی این است که اگر چیزی بیش از اندازه خوب به نظر می رسد، واقعی نیست. در سفر به آفریقا همین را در نظر داشته باشید و مشکلی برایتان پیش نمی آید. نکات زیر هم بسیار مهم هستند :
اشخاصی که پیشنهاد می کنند یک کالا یا خدمات خوب (مانند یک تور ویژه) را بصورت رایگان در اختیار شما بگذارند، در نهایت می خواهند مبلغ بالایی از شما دریافت کنند.
محصولات یا بلیط های تقلبی در قیمت های پایین به فروش می رسند.
اشخاصی که اصرار می کنند چمدان های شما را در فرودگاه یا ایستگاه اتوبوس حمل کنند، از شما انعام های بالا طلب خواهند کرد.
تاکسی ها یا اتوبوس هایی که کرایه بالا طلب می کنند، بهتر است قبل از سوار شدن با آنها در مورد کرایه توافق کنید.
از افرادی که به شکل پناهندگان، دانشجویان یا بچه های یتیم گدایی می کنند دوری کنید.

چگونه اسیر حقه بازی و کلاهبرداری نشویم

چگونه سلامتی خود را در آفریقا حفظ کنیم

قبل از شروع سفر با پزشک خود در مورد واکسن ها و دارو هایی که باید مصرف کنید مشاوره نمایید. در آفریقا گردی مهم ترین نکته این است که بیشتر کشور های آفریقایی ، هنگام ورود شما به کشورشان، از شما مدرک واکسیناسیون تب زرد را مطالبه می کنند. همراه داشتن دارو های زیر نیز به سلامت شما در طول سفر کمک می کند :
دارو های ضد مالاریا
آنتی بیوتیک
مسکن
آنتی هیستامین (ضد حساسیت)
قرص های لودین
کرم هیدروکورتیزون
کرم ها یا اسپری های ضد حشرات
تصور اشتباهی که در مورد آفریقا وجود دارد این است که آب تمیز در این قاره وجود ندارد. اما باید گفت در بسیاری از کشور های آفریقایی، شما می توانید به راحتی و بدون نگرانی، مستقیما از شیر آب بنوشید. هر چه به سمت شمال آفریقا بروید، می بایست بیشتر مراقب باشید. بنابراین بهتر است با خود قرص های تصفیه آب، نی ویژه تصفیه آب یا بطری های مخصوص تصفیه آب همراه داشته باشید. غذا در آفریقا بسیار خوش طعم و در بیشتر جاها کاملا با کیفیت است. اما سعی کنید در جاهای دورافتاده به علت نبود یخچال، در مصرف گوشت احتیاط کنید.

چگونه سلامتی خود را در آفریقا حفظ کنیم

چگونه در آفریقا ارزان سفر کنیم

بیشتر گردشگران تصور می کنند هزینه همه چیز در آفریقا گردی نسبت به کشور خودشان ارزان تر باید باشد. این موضوع در مورد بعضی چیزها مثل غذا یا حمل و نقل محلی حقیقت دارد. اما هزینه سافاری ها، تور های روزانه و فعالیت های ماجرا جویانه گران است. اما راه های زیادی وجود دارند که شما بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید :
اقامت اردوگاهی. این گونه اقامت به شما این امکان را می دهد که در مورد جایی که می خوابید انتخاب داشته باشید.
اگر میهمان خانه یا اردوگاه شما دارای آشپزخانه است، غذایتان را خودتان بپزید.
ظرف های در دار پلاستیکی در کیفتان بگذارید. این ظرف ها برای نگه داری غذا و استفاده در هنگام خوردن صبحانه مناسب هستند.
در مورد همه چیز از جمله هزینه تور ها چانه بزنید. چانه زدن بخشی از زندگی روزمره در این قاره می باشد.
به جای استخدام راننده شخصی، از وسایل نقلیه عمومی یا محلی استفاده کنید. کمی سخت خواهد گذشت؛ اما این بخشی از ماجراجویی سفر شما خواهد بود و پول زیادی پس انداز خواهید کرد.
برای چیز هایی که "باید" حتما ببینید اولویت بندی کنید و اگر پولی باقی ماند برای چیز های دیگر برنامه ریزی کنید. داشتن تجربه سافاری در آفریقا جادویی و بی نظیر است. اما لازم نیست در هر کشوری که به آن سفر می کنید در یک تور سافاری شرکت کنید. اگر می خواهید یوزپلنگ ها را تماشا کنید، به پارک ملی South Luangwa National Park در زامبیا بروید. اگر عاشق فیل ها هستید، پارک ملی Chobe National Park بهترین جا برای تماشای آنهاست. به تماشای مهاجرت حیوانات علاقه دارید !؟ پول خود را صرف سافاری Serengeti & Ngorongoro بکنید.

چگونه در آفریقا ارزان سفر کنیم

محل اقامت در آفریقا

از چادر های مجلل سافاری ها که می توانید در آنها مثل شاهزاده ها زندگی کنید تا اتاق های کوچک مخصوص مسافران با کوله پشتی، همه نوع انتخابی برای اقامت در آفریقا گردی وجود دارد. بسیاری از گردشگران انتخاب می کنند که به صورت اردوگاهی در آفریقا اقامت کنند. زیرا امکانات اردوگاهی قابل دسترسی، ایمن، دارای امکانات خوب و بسیار ارزان هستند. بعلاوه چه راهی بهتر از نشستن دور آتش در یک اردوگاه و تعریف کردن داستان های سفر برای پیدا کردن دوستان جدید در آفریقا گردی می تواند باشد !؟

محل اقامت در آفریقا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

6 نکته مهم که قبل از سفر به ژاپن باید بدانید

کاما ، پنج شنبه 26 بهمن 1402

لازم است که قبل از سفر به ژاپن از فرهنگ این کشور و نکاتی در سفر باید به آن ها توجه کنید، آگاه باشید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :